Skocz do zawartości
daree

Farba do Bizona Z 056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

daree    0

Witam,

 

Realizując kolejny punkt generalnego remontu mojego Z056 przystępuję do malowania.

 

Jako podkład do wybranych elementów nadwozia użyłem czerwony brąz.

 

Do pomalowania nadwozia przygotowałem meksykańską czerwień.

 

Natomiast moje pytanie dotyczy koloru felg - czy ktoś kojarzy jakiego kolory były oryginalne felgi w Z056 ?

 

Prośba o wskazanie: http://www.barwy.net/paleta_ral.php

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maroczek1    12

Mi się wydaje, że orginalne felgi w Bizonie Z056 miały odcienie RAL 9001 lub RAL 9003 bo to nie była moim zdaniem czysta biel ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dominogx    0

sory że nie jest to odpowiedź na pytanie, ale możesz powiedzieć ile kupiłeś litrów farby, i czy dobierałeś w mieszalni czy w puszkach była dostępna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


daree    0

Aktualnie nałożyłem tylko podkłady ponieważ pogoda nie daje nic zrobić, ciągle pada (może jutro wystartuje).

 

Wszystkie farby jako gotowce zakupiłem firmy Wilckens Nopolux, jest w polsce kilku dostawców farb od tego producenta.

 

Farbę zakupiłem w następującej ilośći:

 

podkład - 4 litry (malowałem tylko rozdrabniacz, podłogę i nową obudowę wialni).

utwardzacz - 1 litr

rozcieńczalnik - 3 litry

farba do nadwozia - 9 x 2,5 litra + 0,7 litra = 23,2 litra

 

myślę, że zabrakuje jeszcze kilka litrów ale to wyjdzie w trakcie.

 

Przed zakupem większej ilośc zakupiłem 0,7 litra na próbę i porównałem z innymi. Ten kolor który posiadam wypadł najlepiej w porównaniu z innymi. Jeżeli nie zapomne to napisze o efekcie końcowym.

Edytowano przez daree

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz27    4

fajnie by było jakbyś napisał o efekcie końcowym i ile ewentualnie zabrakło farby,przyda sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dominogx    0

ja też jutro zaczynam malować, podkłąduje niektóe elementy i musze jechać do mieszalni kupić czerwień meksykańską i zobacze jak mi to wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janusz20    105

A w jakim to regionie naszego kraju występuję taka gwara?

Forba do Bizona Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



dominogx    0

ja omalowałem i poszło mi 6l farby. Nie malowałem tylko tak gdzie są koła pasowe i pasy bo to wolałem żeby zostało w orginale. Kiedyś jak bedzie głąbszy remont robiony to ogarnę malowanie pod kołami pasowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

daree    0

Witam,

Znalazłem wkońcu czas aby powrócić do tematu.

Malowanie zostało zakończone już dwano temu, tym razem zostało zużyte ok. 15 litrów farby (zostało 7).

Maszyna była w stanie dostatecznym zakupiłem ją za kilkanaści tyś. PLN z uwagi na fakt, że miała zainstlowaną nową sieczkarnie oraz innych kilka nowych komponentów.

 

Załączam zdjęcia jak wyglądał podczas remontu oraz jak wyglądał w trakcie żniw. Zdjęcia nie są może najwyższej jakośći ponieważ zostały wykonane telefonem. Na zdjęciach nie widać wielkiej różnicy ale zapewniam Was, że na żywo różnica jest przeogromna.

 

Remont:
post-136022-0-25863500-1412506271_thumb.jpg

 

Eksploatacja:

post-136022-0-17639400-1412506292_thumb.jpg

 

 

Dodam może tylko co dodatkowo zostało wykonane podczas remontu:

- wymiana obudowy tylnej,

- wymiana rury wysypu

- wymiana podajników: zbożowy i kłosowy

- wymiana obudowy wialni

- wymiana łożysk na wałach wytrząsaczy i nie tylko w sumie ponad 30 szt.

- wymiana łańcuchów w podajnikach

- wymiana opony przedniej,

- wymiana tarcz hamulcowym

- wymiana ślimaka w podajniku kłosowym,

- wymiana kilku pasow,

 

Wprowadzono wiele poprawek ponieważ osoba ktora eksploatowała wcześniej ten sprzet nie powinna mieć styczności z maszynami dlatego, że większość naparaw które zostały wykonane wcześniej były słabej jakośći (np. spadały łańcuchy, paliło się sprzegło (nie założyli zabezpieczenia i przesuwało sie na frezach)) itp.

 

Dodatkowo wymieniłem klosze w oświetleniu oraz zamontowałem kameręcofania.

 

Nie zdązyłem zainstalować obrotomierza obrotów silnika oraz wialni.

 

W przyszłym roku chciałbym zainstalować kilka usprawnień (dot. koszenia rzepaku) i dodatkowych komponentów ale możliwe też, że sprzet zostanie sprzedany.

 

 

 

Pozdrawiam

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cinas16    1

odświeżę trochę temat. Meksykańska czerwień to jaki numer farby? RAL ile? oraz farba na koła? Jakiej firmy polecacie farbę na bizona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez oFsik
      Witam, jaką i za ile można kupić, nową sieczkarnie do bizona z056?
    • Przez oFsik
      Witam, na ile wyceniacie Bizona 1988r. z nową sieczkarnią(nie używaną, dopiero co założoną :rolleyes:), bez kabiny, pozdro
    • Przez KLIN12345
      witam jaką macie temperature oleju w silniku w bizonie w czasie koszenia??
      u mnie okolo 110 stopni a przy dobrym zbożu i upale lubi sie trzymac na 120 czy to normalne bo zielone pole kończy się na 90 stopniach
    • Przez BoNes
      Cześć jestem tu nowy.
      Wujek niedawno kupił Bizona Z056 z rozwalona cala instalacja elektryczna, niema w ogóle świateł i żadne czujniki nie działają,
      szukałem w internecie schematu instalacji elektrycznej ale znalazłem tylko do Bizona Z058 i z stad moje pytanie , czy ten schemat rożni się bardzo od modeli Z056 ? jeśli tak to w jakich miejscach, i czy warto robić nowa instalacje czy kupić gotowa ?
      Pozdrawiam.
      Słyszałem ze można zrobić ja na podstawie ursusa serii C-3xx, próbował ktoś ?
    • Przez rucin
      Kupiłem superka i juz kilka tygodni go przeglądam i gdy chciałem otworzyć rure wysypu to było cieżko coś skrzypiało i strasznie cieżko szła wcześniej tak nie było gdy otwierałem podczas oglądania u poprzedniego właściciela co może być przyczyną.A może da sie jakos łatwo zrobić żeby była otwierana hydraulicznie??
×