Skocz do zawartości
czvb22

Zagadka: Zetor taki silny czy ta Valtra taka słaba ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Valtra
czvb22    0

Zagadka.

 

Od ładnych paru lat mamy Zetora 11441 z silnikiem 110 KM i Kultywator podorywkowy KOS z Unii na 6 łap o szerokości roboczej 2,6 m.

Niedawno kupiliśmy nowa Valtre N123 z silnikiem 137 KM która ma około 40 mth.

Kila dni temu wykosiliśmy część jęczmienia i postanowiliśmy wypróbować nowy nabytek z kultywatorem oczekując " zawrotnej " prędkości pracy.

Ku naszemu zaskoczeniu przy tej samej głębokości pracy zarówno Zetor jak i Valtra dają rade pociągnąć go do prędkości 10 km/h..

 

No i tu zagadka: Zetor taki silny czy ta Valtra taka słaba ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Jeszcze Valtra się nie ułożyła, dopiero po 100mth zacznie nabierać swojej prawdziwej mocy, przynajmniej tak było w moim Kitoi DK551C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Dokładnie, daj jej się jeszcze dotrzeć dobrze. Po za tym ciekawe jak naprawdę z tą mocą jest bo może inaczej podawana i w porównaniu do zetora może nie mieć tych 137 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

czvb22    0

w instrukcji jest że niby dociera się do 50 godzin, był serwisant z valtry z komputerem sprawdzić parametry i niby wszystko Ok ale sam był bardzo zdziwiony, że taka słaba w porównaniu z zetorem wiec nie jestem pewny czy to kwestia dotarcia niemniej jednak mam taka nadzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol210    12

Ja nie patrze na Konie Mechaniczne,tu glowna rolę gra Moment obrotowy [Nm]...czy to samochod czy motocykl sportowy tymbardziej ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyga2905    19

Kolego wyżej nie przy takiej różnicy...

A Valtra ma adblue albo filtr DPF? jezeli tak to to ją właśnie trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja nie patrze na Konie Mechaniczne,tu glowna rolę gra Moment obrotowy [Nm]...czy to samochod czy motocykl sportowy tymbardziej ciagnik

 

Może przypomniał byś sobie jak wylicza się moc

http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czvb22    0

powiem tak to jakaś bajka poprostu

 

Janosik to już raczej jest jakas farsa a nie tylko bajka tymbardziej, że w gazetce RPT z marca jest opisana ta Valtra N123 i piszą tam że z powodzeniem ciągnie agregat Cross L Drive 3m z Unii z prędkoscią 9-11 km/h gdzie na stronie unii jest napisane, że zapotrzebowanie na moc z tym agregatem wynosi 150-180 KM a zapotrzebowanie na moc przy KOSie 2,6m 80-100 KM....

 

Więc ja nie wiem jak to jest ze w RPT Valtra ciagnie Crossa 11 km/h a u mnie na polu Valtra ciągnie KOSa ledwo co 9-10 km/h....

Przy zakupie Valtry sugertowałem się opiniami w internecie i również gazetka RPT i myslałem, że ta Valtra będzie z tym KOSem latać z 15 km/h ogólnie byłem spokojny o uciąg tej Valtry tymbardziej, że opony wziąłem 600 / 480

 

Na dniach mają przyjechać ludzie z Paczkowa czyli niby głównego dilera na Polske no i zobaczymy co tam oni wymyslą, mam nadzieję, że to tylko kwestia zestrojenia, nowego softu czy cos i że obudzą w niej "potwora"

Opiszę dalszy przebieg tej sytuacji nie mniej jednak mam nadzieję, że będę wychwalał serwis za szybka reakcje i naprawienie "usterki" a jak będzie to się okaże na dniach. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer161    0

Ja jak kupilem Valtre tez na poczatku była słaba ale jak juz sie dotarła to było duza róznica, taki przykład z pustym beczkowozem jak pierwszy raz jezdziłem jakos nie długo po zakupie pod takie wzniesienie schodziła z 3 półbiegu na 4 biegu do 1 półbiegu, teraz jak jeźdze to w tym samym miejscu nie musze dawać półbiegu niżej. Przekładnia jaką masz też ma wpływ na to, serwis przyjedzie to zobaczysz co Ci powiedzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janosik82    0

to faktycznie masz problem z tym ciągnikiem a miejmy nadzieję że serwis go uleczy, bo ten agregat powinien śmigać z tym ciągnikiem jak wściekły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawa jest prosta. Każdy silnik schodzący z linii produkcyjnej może różnić się mocą wyjściową nawet o 15%. Czyli z tych 137 KM faktycznie może mieć poniżej 120 KM. Z kolei może być taki przypadek, że zetor ma moc na plus, dlatego różnica w uciągu jest niewielka. Do tego dochodzą opory przekładni nowego ciągnika i faktycznie na kołach może być niższa moc niż w zetorze.

 

Przy zakupie Valtry sugerowałem się opiniami w internecie i również gazetka RPT

Z drugiej strony jeżeli ktoś wybiera ciągnik na podstawie opinii gazety, w której dziennikarze w każdym artykule wyrażają bezkrytyczne uwielbienie zachodnich ciągników, to nie ma się czemu dziwić, że ciągnik nie spełnił poniższych oczekiwań:

oczekując " zawrotnej " prędkości pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

Z tymi dziennikarzami to fakt. W programie agromachina prawie sikają na widok zachodnich maszyn...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Niech dealer weźmie Valtrę na hamownię, będzie wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    88

Może po prostu nie ma mocnych na zetora :D

Albo na MF

 

no albo jak Zetor to tylko taki wtedy wszystkie zetory, valtry i inne traktory wymiękają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kafar191    7

he he coś w tym jest ;)

A tak na serio gdy byli u mnie na ostatnim przeglądzie panowie z serwisu to mówili mi że gdzieś w ich okolicy porównywali zetora forterre HSX z kubotą o takiej samej mocy.

Test był w pługu unii z odkładniami long (ile skib to nie powiem bo nie pamiętam) to podobno kubocie było daleko do zetora. Ba że nawet nie mogła sobie poradzić z tym pługiem a zetor śmigał bez problemu.

Więc może coś w tym jest
;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Był artykuł w jakiejś gazecie że rolnik kupił ciągnik nowy o mocy 150 km i okazało się że jego stara 1614 jest silniejsza. Po hamowni okazało się że ma te KM ale w górnym zakresie obrotów, powyżej 2100 i z wieczora, jak jest zimniej. A przy obrotach 1800 miał dużo mniej km.

Wniosek był napisany taki że jak teraz kupować ciągnik to o 10-20% większy niż potrzeba, żeby było czym robić.

Paranoja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Może jest kilka norm pomiarowych jak w przypadku akumulatorów (zależy w której producent poda):

 

500A DIN = 572A JEC = 844A SAE = 888A EN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MAHU    0

to faktycznie masz problem z tym ciągnikiem a miejmy nadzieję że serwis go uleczy, bo ten agregat powinien śmigać z tym ciągnikiem jak wściekły

 

Ja Panowie mam Valtre A92, i mam porównywalny problem, mała tylko różnica,że moja maszyna jest wściekła jak ma iść w pole w robote. W serwisie także mi powiedziano,że ONA się ułoży, też gadali o tych 100 mtg. W tej chwili ma 1112 mtg. i dalej nic. Robi to co robiła. Pozdrowienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czvb22    0

Po zakończeniu prac polowych w tym sezonie i nakreceniu 400 godzin za kółkiem Valtry N123  moge z cała pewnoscią stwierdzić, że Valtra ma moc!

 

Po około 150 godzinach czuć było już wyraźnie ze sie rozkreciła aczkolwiek mam wrażenie, że przy około 250 godzinach uzyskała swoja moc która jest do dzisiaj.

 

Kos smiało szedł 14-15 kh/h a raz na lzejszej ziemi poniosła mnie fantazja i sobie 18 km/h jeździłem :P 

 

Przede wszystkim moc odczułem przy pługu Kuhn master 102 z 4 korpusami, zetorkiem orałem nim 7.5-8 km/h. , na glinie czasami nawet musiałem zejsc do 6,5 km/h  a Valtra orałem non stop 9- 9,5 km/h czy to w glinie czy w lzejszej ziemii ( mogłbym szybciej ale uznałem, że taka prędkosc jest opytmalna i dla wykonywanej pracy i dla spalania paliwa) 

 

Podsumowując stwierdzam, że musi minąć około 200 godzin pracy aby maszyna nabrała swoją maksymalna moc. Przynajmniej było tak w moim przypadku. 

Jesli ktos ma jakies pytania dotyczace Valtry N123 to prosze smiało pytać Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel_11_95
      Witam
      Jestem posiadaczem Valmeta/Valtry 6300 rok 1996. Mam problem z Wom-em,podnośnikami tylnymi i biegami. Wom i Tuz tylny w ogóle nie działają, biegi nie mogę wrzucić 1 i 2 jest możliwość jazdy tylko na 3 i 4. Z elektryką jest wszystko ok. Ciągnik odpala jeździ, hydraulika działa.  Gdzie mogę szukać rozwiązania problemu? Czy może ktoś polecić mechanika w mazowieckim?
    • Przez Manieks
      Witam Państwa. 
      Poszukuję instrukcji obsługi oraz katalogu części do ciągnika Valtra 8350. Na chwilę obecną zależy mi na opisie przycisków sterujących w kabinie, który od czego jest. U mnie niestety wszystkie mają starte ikony. Najlepiej jakby ktoś miał taki plik w PDF. 
    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


    • Przez Rolnik117
      Witam mam problem z valtra t133 ponieważ gdy długi czas pracuje np. W orce czy w agregacie scierniskowym zaczyna wchodzić duża temperatura (pod czerwone), gdy dojadę do brzeg i zanim obruce temperatura momentalnie spada na środek czyli dobrze. Co może być przyczyną 
    • Przez edzio
      Niech piszą ci którym cokolwiek gdziekolwiek się popsuło, Uwagi w tym temacie będą przestrogą dla wszystkich bądź odwrotnie.piszcie i nie ściemniajcie że się nie psują bo nawet JD nie jest święty.w końcu to tylko MACHINES!!! .pozdro
×