Skocz do zawartości
bialy2005

Nawożenie kukurydzy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Szymi40    470

Nie prawda, że mocznik działa wolniej. Saletra działa przez 3 miesiące, a mocznik zadziała po pierwszym deszczu i da kopa przez pierwszy miesiąc, a tu chyba o coś takiego chodzi.

A sprawdzałeś to -saletra działa od razu ,a mocznik później ale dłużej ,; ja bym dał saletrę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kris1976    17

A ile qq ma wysokości? Też stosuje Narval i trochę czasu się schodzi zanim chwasty znikną. Ja bym nie poprawiał.

 

Edit: chyba, że źle zrozumiałem i ci liście qq zżółkły, to wtedy odżywką potraktuj.

 

żółte są tylko chwasty a powój trochę kukurydza około 50cm

Edytowano przez Kris1976

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

saletra dziala blyskawicznie. jej sklad chemiczny to NH4NO3 czyli sol o nazwie azotan amonu, i pod wplywem wody rozpada sie na NH4+ i NO3-, czyli jony natychmiast wchlaniane przez rosline, jednak czego roslina nie pobierze, zostaje szybko wyplukane do gleby (NO3-) badz ulotni sie w postaci gazu (NH4+ czyli amoniak). mocznik ma forme azotu tzw amidowa, ktora dziala dlugo i dlugo sie rowniez uruchamia. najlepszym wyjsciem jest RSM czyli roztwor saletrzano mocznikowy. on szybko zadziala oraz bedzie przez dluzszy czas dostarczal azot. jaka w ogole byla dawka azotu na start i w jakiej formie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
napaleniec93    13

Dalem polifoski 6 150kg, fosforanu 100kg i mocznika 100kg. Rozsialem dzis juz trzoche recznie w miedzyrzedzia mocznika, bedzie dobrze ?

Edytowano przez napaleniec93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    171

poglownie tylko saletra-niedawno byl w gazecie na ten temat fachowy artykul. do 4-5 lisci to w suchy i wietrzny dzien to mozna spokojnie rozsiewaczem jechac-ja tak zawsze robie i nic sie nie dzieje roslinom.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mdobry    69

Witam.

Wtrącę się trochę w rozmowę i przyznam rację (dexterek) najlepszym rozwiązaniem jest RSM jeśli nie chcesz po liściach (bo to może poparzyć w za dużym stężeniu i jeśli masz nie odpowiednie końcówki w opryskiwaczu) to możesz opryskiwaczem z wężami rozlać w międzyrzędzia na pewno nie znajdziesz lepszego i tańszego nawozu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobienko    345

Kup odżywkę,zrób zabieg,za tydzień

zrób drugi z dodatkiem moczniku i zwyklym opryskiwaczem to zrobisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

@napaleniec dales ok 70kg azotu na ha w roznych formach. to zdecydowanie za malo, ale przy obecnej sytuacji, dla tej fazy roslin, jest go i tak za duzo. pozostalych skladnikow masz: fosforu 65kg, tez za malo, ale skrajnie malo masz potasu, bo tylko 45kg i tu bym sie raczej doszukiwal problemu. ja u siebie sieje ponad 600ha kukurydzy, roznych odmian i roznego przeznaczenia, ale zawsze pod korzen daje 300kg soli potasowej, co daje ok 180kg K na ha. oczywiscie azot musisz uzupelnic najlepiej RSMem albo od biedy samym mocznikiem do zawartosci ok 160-180kg N na ha. pozostale skladniki pozostaje uzupelnic dolistnymi w wiekszych dawkach i w kilku zabiegach

Edytowano przez dexterek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
napaleniec93    13

Dokładnie juz nie pamietam ile dawalem ale to tez byly znikome ilosci. Kukurydza Jest jasno zielona bez zadnych smug, ma gdzieniegdzie na niektorych lisciach leciutko zaczerwieniajace sie oblamowki lisci wiec pewnie to jest brak fosforu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

fosforu dales malo, ale nie za malo, by tak wygladala, chyba ze jest kwasno. co bylo przedplonem? kiedy ile i jakie sypales wapno? generalnie obornik, szczegolnie kurzy, zakwasza glebe, coroczne dawkowanie obornika bez dawek wapna oczywiscie dostarcza skladnikow z obornika, ale kiedy go zabraknie, gleba zakwaszona nie jest w stanie oddac szczegolnie fosforu roslinom. nazywa sie to uwstecznienie fosforu. trzeba w takiej sytuacji po zniwach sypac wapno, w formie i ilosci zaleznej od kategorii agronomicznej, a w obecnej sytuacji jedynym wyjsciem na przywrocenie choc pewnej ilosci fosforu jest zastosowanie saletryu wapniowej, ma ona odczyn zasadowy by poprawic pH, oraz dostarczy troche azotu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

no i jasne. zyto akceptuje kwasne gleby, ba, nawet lubi. a kukurydza juz nie bardzo. trzeba sprawdzic pH. ale najpierw saletra wapniowa i dolistne z duza iloscia fosforu i potasu. zadnych cynkowych dodatkow nie bierz, masz w glebie tyle cynku, ze na 100 lat wystarczy. a zeby sprawdzic na szybko pH, pobierz kilka probek z pola o do okregowej stacji chemiczno-rolniczej zawiez, po max 4 dniach poznasz wyniki. nie sugeruj sie jednak zawartoscia skladnikow, bo pole jest po nawozeniu, ale zwroc uwage na kwasowosc. koszt przebadania jednaj probki to ok 10zl, w tym masz wyniki P, K, Mg, oraz pH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymi40    470

@napaleniec dales ok 70kg azotu na ha w roznych formach. to zdecydowanie za malo, ale przy obecnej sytuacji, dla tej fazy roslin, jest go i tak za duzo. pozostalych skladnikow masz: fosforu 65kg, tez za malo, ale skrajnie malo masz potasu, bo tylko 45kg i tu bym sie raczej doszukiwal problemu. ja u siebie sieje ponad 600ha kukurydzy, roznych odmian i roznego przeznaczenia, ale zawsze pod korzen daje 300kg soli potasowej, co daje ok 180kg K na ha. oczywiscie azot musisz uzupelnic najlepiej RSMem albo od biedy samym mocznikiem do zawartosci ok 160-180kg N na ha. pozostale skladniki pozostaje uzupelnic dolistnymi w wiekszych dawkach i w kilku zabiegach

Wszystko pięknie i cacy tylko jak ktoś sieje 2 ha. lub mniej to przy takim nawożeniu jak piszesz koszta zjedzą tą kuku dwa razy :huh: kolega ma jasną kuku przede wszystkim przez mokro-zimno nawożenie nie za duże też ale teraz dać jej azotu i jak będą ciepłe noce ruszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

zalezy ile chce sie zebrac, jesli tyle ile jest w stanie odmiana wydac, wtedy trzeba sypnac, jesli 5 ton, to i wystarczy tyle nawozenia ile dal. ja u siebie tez widzialem problemy ze wzrostem, niska, blada, a chwasty jak las, ale bylo to 3 tyg temu,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
knoro93    190

czerwone liście to ostry niedobór fosforu. Na niektórych starych liściach też to moge u siebie znaleźć ale w nowych wszystko juz jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    291

stosował ktoś 10% roztwór mocznika w kukurydzy? Bo niby można. Nic jej nie będzie? Ewentualnie ile dać mocznika z basfoliarem 6-12-6

Ja stosowałem 6% roztwór ale wiadomo że na uwrociach trochę pozachodziło na siebie i nie było poparzeń. Trochę liście poskręcało jak w jednym miejscu 3 razy naszło na siebie. Tam może spłukało i wpadło między liście i może dlatego.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2354

Mam kilka prostych pytań. Bardzo liczę na odpowiedź, bo w temacie nie znalazłem pełnej odpowiedzi.

Czy mogę śmiało mieszać siarczan magnezu z Adobe cynk 10%(mikrogranulat), bo na etykiecie jest napisane nie mieszać z innymi mikroskładnikami w formie siarczanów, tylko nie wiem czy to odnosi się do wszystkich upraw czy tylko specjalnych, gdzie stosuje się bardzo małe stężenia( nie pamiętam nazwy)?

Drugie pytanie. Kupiłem siarczan magnezu siedmiowodny 16% i zamierzam zastosować 4% roztwór. Czy to bezpieczne dla kukurydzy stężenie tego siarczanu 16% -owego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    34

4% roztwór siarczanu magnezu jest jak najbardziej bezpieczny ja stosowałem coś koło 5% + 4% moczniku + 2l/ha cynk 100( z chemirolu) do tego jakaś odżywka z fosforem i wszystko było ok. QQ po dym ładnie odleciała i ma ciemno zielony kolor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    21

Ja stosowałem 6% roztwór ale wiadomo że na uwrociach trochę pozachodziło na siebie i nie było poparzeń. Trochę liście poskręcało jak w jednym miejscu 3 razy naszło na siebie. Tam może spłukało i wpadło między liście i może dlatego.

nie było poparzeń i nie będzie bo tu chodzi o stężenie, a nie o ilość na ha, u siebie przestawiałem cisnienie z 2,5 na 5 atm. i stałem w jednym miejscu z 12 sekund i co? i nic sie nie stało (byłem pewny że spali) a jest piękna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eMWu    484

Jeżeli pisze, aby nie mieszać z nawozami w formie siarczanów to bym się tego trzymał, raz już miałem kłopotliwe pryskanie, kiedy pozostałości z mycia (kilka litrów o znikomym stężeniu) mieszanki z m.in. borem w proszku 21% przereagowały (wytworzyły się drobne kryształy, które zapychały filtry i dysze) mi z siarczanem magnezu, który dodawałem do kolejnego oprysku. Od tej pory unikam nawozów mikroelementowych w proszku.

 

A co nawozów opartych o cynk, ten z ekoplonu (czy też pod szyldem chemirolu) jak najbardziej mogę polecić, miesza się bez kłopotów z siarczanem magnezu, mocznikiem, folicare'm z yary i borem 15% płynnym z intermagu.

Edytowano przez eMWu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zixov
      sprzedam kukurydze mokra małopolska okolice nowego sącza pisac lub dzwonic 888-364-868
    • Przez mx_racer
      Witam. Nie udało się mi skosić wszystkiej kukurydza na kiszonkę z powodu pogody więc reszte będę kosił na ziarno i kisił w big bagach. Mam pytanie. Ile czasu może lezeć takie ziarno kukurydzy prosto z pola żeby nie spleśniało? Czy może one lezeć pod chmurka czy musi być pod dachem? Czy jeśli popada na nie deszcz to coś się stanie? Pytam dlatego bo kosił będę jednago dnia,  a kisił pewnie pare dni potem. Widziałem jak u znajomego rolnika kosili i ziarno lezało na podwóru, a deszcz na nie padał tylko że on je sprzedał, a ja zamierzam zakisić. 
    • Przez bobcat2250
      Witam. Mam do wzięcia kilka hektarów ponad 5 letnich odłogów. Głównie V klasa, trochę IV i VI. Czy jakby polecieć na wiosnę gdzieś w marcu z Roundapem, potem w kwietniu z orką i w maju zasiać kukurydzę to czy coś by z niej było? Widziałem u obszarnika jak Zasiał kukurydzę po ugorze to urosła tylko na 1,3 - 1,5 metra podczas gdy na polu obok miała prawie 3 metry. Ktoś próbował tak robić, czy lepiej rok przesiać na przykład owsem?
    • Przez Kredens1337
      Witam,
      potrzebuję 4 rzędowej sieczkarni do kukurydzy. Do tej pory kosiliśmy pottingerem gt, ale że ilość kukurydzy do koszenia z roku na rok zbliża się do 20 ha, pora na coś większego. Niestety w promieniu 100 km tylko jedna firma świadczy usługi koszenia, a jako że w mojej okolicy nie ma większych hodowców spodziewać ich mógłbym się co najwyżej w listopadzie, bo w sezonie nikt nie będzie gnał sieczkarni przez 2 powiaty.
      Tak jak pisałem, potrzebuję 4 rzędowej sieczkarni, ponieważ obsiewamy kukurydzę 4 rzędowym siewnikiem. Zależy mi na dobrej jakości sieczce, co najmniej to co wychodziło z pottingera gt. Mile widziany podbierak do trawy no i cena do 40 tys. 

      I teraz tak, są dwie opcje:
      1.mengele sh30,kuhn mc 180 (jeśli ares 826 utarga ją na przednim womie, bo jazda do tyłu przez kiladziesiąt godzin jest dobra chyba tylko dla kaskaderów.) Niestety ciężko o ten model w polsce, nie wiem czy ma cepy, ale za to prosta konstrukcja, przy zakupie nie muszę się martwić o stan silnika, układu jezdnego,  hydrauliki etc...
       2.samojezdna - tu rodzą się obawy, więcej rzeczy może się popsuć, naprawy drogie lub bardzo drogie. 4 rzędowe maszyny są raczej starsze, pewnie ciężko o zakup jakichś pierdółek, bo zakładam że noże i podobne części są. Zależałoby mi na jak najmniejszej maszynie, ekonomicznej, bo i tak nie ma perspektyw na usługi. Na plus, to jeden traktor do transportu więcej, bo zwolniony z ciągania sieczkarni.
      W co celować, doczepiana, a może samojezdna? Jaka marka ma najlepsze zaplecze z częściami, czy mała sieczkarnia samojezdna musi być koniecznie stara, będzie mieć gniotownik? 
      Pozdrawiam!
       
    • Przez raul4153
      witam co do tematu mam taki problem posiadam bvl 170 na 6 pił i przy wycinani kuku staja piły zwłaszcza te boczne dochodza do połowy wysokosci pryzmy i koniec winda idzie noz nie...na sucho jest ok....w balocie tne tylko tylnim i tez jest super prosze o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.