Skocz do zawartości
bialy2005

Nawożenie kukurydzy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agrolublin    29

Jeśli już został poruszony temat ekolistu to jest to jedna z gorszych odżywek.Wiem to z własnego doświadczenia jak pryskalem qq 2 razy eko i nie było widać żadnej różnicy nawet po miesiącu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

skoro nie bylo widac zadnej roznicy to oznacza ze tej kukurydzy nic nie brakowalo i nawozenie dolistne nie bylo potrzebne,  mialem kiedys kukurydze na zakwaszonej glebie, u faceta obok kukurydza do kolan, u mnie siedziala fioletowa przy ziemi, dalem raz ekolist, za tydzien ponownie, za koleny tydzien znow, efekt byl zadwalajacy,   wole zastosowac ekolist 50 procent fosforu ktory bardzo dobrze rozpuszcza sie w wodzie , kiedys kupilem odzywke w proszku, niby sie rozpuscila, ale jak liscie na kukurydzy wyschly pozostal na nich bialy pyl, ktory wiatr zwiewal, dodam ze odzywka droga byla i w duzej czesci nie wchlonieta przez liscie.


zostawiłeś jakieś 2 rządki bez jakiegokolwiek dożywiania?

pierwszy zabieg byl wykonany reczynym opryskiwaczem na czesci pola, i na tej czesci kukurydza sie odznaczala, lepiej ruszyla, moze dlatego ze byl duzy procent ekolistu, rozrabiany srednio ok 1 do 10,  kolejne zabiegi opryskiwaczem ciagnikowym juz na calosci pola, faktycznie mozna bylo zostawic ze 2 rzadki bez odzywek by sie przekonac czy te cale nawozenie dolistne jest warte swojej ceny, efekt koncowy by zweryfikowal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

agrolublin    29

No właśnie wręcz przeciwnie była tak biedna że nie opłacało się na kiszonke kosić ale wracając do początku to poprawiła się dopiero po moczniku dolistnie ale i tak uschla piach był tak gorący ze nie można było stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1220

Spróbój choć raz zastosować, Basfoliar, Adobe czy Elvitę to może zauważysz różnicę. Jak pryskałeś ręcznie to faktycznie coś to dało, ale ja nie mam zamiaru bawić się w to pryskanie. Wolę zaczekać a żadko się zdarza, by moja kukurydza już na początku miała jakiś widoczny niedobór fosforowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zkordalski    83

Ja stosowałem tą Elvitę ale lepszy jest moim zdaniem FOLIO potasowy czy fosforowy do wyboru do koloru nie sa to tanie rzeczy ale około 5l na ha i sprawa załatwiona z jakimi kolwiek nie doborami. W tamtym roku stosowałem FOLIO Uniwersalny kosztowoał 150 zł 20l ,4 takie dawki na kukurydze puściłem i na zboża mimo beznadziejnej pogody suszy plon był naprawdę ok. Najbardziej widoczny efekt był na zboża w fazie kłoszenia dostało wtedy kopa i z marnej mieszanki na piachu miałem ponad 5 ton z/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

musialbym sie zakrecic po sklepach, bo w tych co bywam to nie widze nic po za ekolistem, insolem i maximusem, moze w tym roku bedzie wiekszy wybor, interesuje mnie ten cynk,  w tamtym roku dalo sie zauwazyc biale liscie po pryskaniu odzywkami, z tego co pamietam to niedobor cynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

Ile sypiecie moczniku i siarczanu magnezu do opryskiwacza na hektar. W tamtym roku 1 zabieg wyglądał 1l boru 2l cynku 5 kg moczniku 5kg siarczanu na hektar. Fosforowych nie stosuje bo w podsiewacz idzie polidap i od kilku lat nie widziałem fioletowej kukurydzy. W 2 zabiegu dałem 1l cynku a mocznik i siarczan bez zmian. W 3 zabiegu sam mocznik i siarczan też w dawkach 5 kg na hektar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1220

Nie pytaj ile kto sypie a jakim stężeniem pryska. Mocznik w stężeniu 6% i potrafi przypalić brzegi lisci oraz siarczan siedmiowodny w stężeniu 4-5 %.
Co do rsm to pierwszą dawke dałbym w fazie ok 8-9 liścia, gdy kukurydza sięga kolan a drugą, gdy bedzie miała ok 60-80 czyli max bezpieczną wys w jaką można wjechać ciągnikiem. Ja rok temu wylałem jednorazowo 180 l 32%. Pamietaj, że 1l rsm32% waży 1,32 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    26

Witam mam pytanie ile dac mocznika i siarczanu magnezu na 200 litrow wody razem z Rosasol 8-50-12 z mikro + 600 gramów cynku? Odzywki dajecie przed odchwaszczaniem czy po?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zkordalski    83

Ja stosuje w podsiewacz tylko polifoskę 6 potem czekam na wschody faza 3-4 liści oprysk bez odżywki potrem po 250 kg saletry jak zielsko padnie i z 3 razy odzywka . W sumie każdy robi oprysk z odżywką ale na zdrowy rozsądek karmić  chwasty i je jednoczesnie tępić potem sa jakieś odmiany które zniosły opryski i niszczą nam plon główny. Ale napewno mamy tu zwolenników jedno zabiegowego pryskania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mat22889    11

najlepiej pryskać przed wschodowo chwasty wtedy nic poza kuku nie dokarmiamy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    356

najlepiej w dzień zasiać a po nocy pryskać większa ilość wody i powinno być dobrze od kilku lat tak robię i pryskaniem powschodowym nie drażnię młodej kukurydzy co do zasilania ja daję po 12kg na 400l. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PATr    238

To zależy kto też jakie ma pole, ja mam na przykład 95% pól bez drenażu i na końcu kwietnia-początku maja jak się sieje kuku to wilgoć jest zawsze i zawsze lepiej pryskać przed-wschodowo w moim przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoe    10

Czy ktoś stosuje plonvit na kukurydzę?
I jaki dać oprysk na chwasty w qq.
Pierwszy raz sieje qq i jestem trochę zielony w tych sprawach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakobek    4

Nawoził ktoś z waz kukurydze azotem za pomocą pielnika z podsiewaczem? Występuje może zjawisko odbicia chwastów gdy zastosuje herbicyd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    380

No na pewno odkryjesz nowe nasiona, daruj sobie ten zabieg bo będziesz żałował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrolublin    29

Mi kurde strasznie nierówno wschodzi kukurydza.Na piaskach ładna ale na cięższych glebach już jest problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    71

Jak głęboko siales? Bo na piachach to do 10 cm a na ciężkiej ok 5 cm się daje ziarno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Balzak
      Ja używam Atranexu i pryskam przed wschodowi efekt jest super..
    • Przez CHIB
      Witam, uprawiam już parę lat kukurydze na ziarno i mam problem z resztkami pożniwnymi, jest ich zbyt dużo aby w 100% orka mi przykryła  a docinacie w przystawce też szału nie robią, + od paru lat widać nasilającą się omacnice i moje pytanie co będzie lepszym wyborem brona talerzowa czy mulczer, i no co zwrócić uwagę przy ich zakupie? fajnie jakby ktoś się wypowiedział kto użytkuje mulczer w qq i czy się sprawdza czy może lepiej szukać ciężkiej brony ?
    • Przez LeXXus44
      Witam,
      Powoli czas wyciągać kombajn i szykować po zimie do nowych zbiorów. 
      Jak co roku przezbrajam kombajn z kukurydzy na zboże. Zajmuje to trochę czasu i chciałbym się dowiedzieć, czy elementy z kukurydzy można zostawić na koszenie zbóż i rzepaku?
      Klepiska to wiadomo z kukurydzy raczej się nie nadają, ale fartuch (na kukurydzę mam wzmocniony) i listwę przed klawiszami (do zboża mam w kształcie dachówki - rybiej łuski wyciętej z blachy, a do kukurydzy z prętów) można chyba zostawić?
      Koszę rocznie około 200 ha zbóż łącznie z rzepakiem i 200 ha kukurydzy, więc tak 50/50. 
      Jak uważacie?
    • Przez PRNH1
      co to za robak bo żre moją kukurydze
    • Przez MalopolskaAgrovision
      Oferuje usługe suszenia kukurydzy, jednorazowo 25 ton/ ok 100ton na dobe, lub systemem ciągłym ok 250t/dobe+ dodatkowe oczyszczanie ziarna czyszczalnią, możliwość magazynowania, wiecej informacji pod tel, przy wiekszych ilosciach cena do negocjacji
×