Skocz do zawartości
bialy2005

Nawożenie kukurydzy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ksawery    26

witam. ma ktos z was doświadczenie w stosowaniu rsm pogłównie zwykłymi końcówkami do rsm a nie wężami? gdzieś czytałem, że można zwykłymi końcówkami wylewać rsm jak kukurydza ma powyżej 8 liści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytaj temat o RSM. Tam ktoś wypowiadał się że leciał zwykłymi końcówkami zamiast wężami. Ja osobiście w dalszej fazie bez węży nie odważyłbym się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    50

ile mozna dodac mocznika na kuku 6lisci w sensie ile % czy poczekac jeszcze i później jechac mocznik i odrzywki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sunf    9

Ktorys tu mistrz mowil pryskac qq odzywka jak bedzie miala 40 cm pozdro, 6 lisci gdzie 7 sie pojawia i jest +/- 30 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    175

Ja chyba jutro jadę 10kg mocznik+ 5kg siarczan magnezu+ 2l cynku z ekolistu i 0,5l boru z intermagu. Kukurydza ma 5 liści. Za 2 tygodnie planuję dać to samo i do tego kristalon żółty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1190

Mocznika daje się najczęściej w stężeniu 6%. Dla informacji jest to 6 kg na 100 l. Niektórzy dają i 10%, ale przy mniejszym stężeniu pojawiają się przypalenia. Siarczanu to ok. 5%. Ja w tym roku boję się zastosować siarczan. Nie wiem czy to jego wina, bo w zeszłym roku siarczan z odżywką i cynkiem spowodował, że część roślin pozwijała liście jak szpady. Tam gdzie siarczan z cynkiem poszedł oddzielnie i odżywka w innym terminie tego ne było. Wiem, że nie powinno się łączyć cynku z nawozami fosforowymi, ale w zabiegach fertygacji. Nie wiem czy w takim dolistnym też mogło tak zadziałać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

dawaliście już mocznik pogłównie? w sobotę chciałem odżywką polecieć to wiało, wczoraj przestało koło 20 ale teść mówi że w niedziele mam odpuścić. Na dzisiaj niby deszcz zapowiadają ale jak nie będzie to pod wieczór polecę odżywkami. I potem jeszcze może jutro mocznik pogłównie, skromnie 100kg na hektar. Nie chodziłem na pole bo słabo qq wyglądała dużo przebarwień od mroźnych nocy ale wczoraj teść był i mówi że zaczyna nabierać rumieńców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1975    318

Pany, moja QQ ma 4-5 liści tylko miejscami zrobiła się fioletowa, nie wiem czy to z powodu zimna bo nawóz był polifoska 200 kg na ha i obornik. Mam nawóz dolistny zboża plus 25 fosforu 25 potasu 5 azotu no i inne składniki czy prysnąć tym już teraz, czy zaczekać jak wykształci wiecej liści?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katopo    4

qq pryska na chwasty w czwartek i piątek. Jak sądzicie można już lecieć z odżywkami z cynkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1190

Czym pryskana? Na opakowaniu nieraz jest napisane kiedy działa środek i od kiedy chwasty nie stanowią zagrożenia mimo iż jeszcze nie żółkną. Jaki by to środek nie był to zaczekałbym min 10 dni. 14 to byłby luksus. Ja chciałem dzisiaj pryskać, ale wieje jak diabli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katopo    4

Pryska mocarz + ikanos
qq wychodzi juz 7 liść. I boję się żeby nie pryskac za późno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrolublin    29

Zostało mi troche saletry chciałem ja rozpuścić do ekolistu albo innej odżywki.Czy zrobię dobrze wiem ze lepiej mocznik ale brak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lagunal6    1

jak zalozyc nowy temat na forum,wiem ze to nie tu powinnem pisac ale nie moge tego znalesc a chce sie dowiedziec cos o kombajnie,

 

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaca19855    10

Poczatek czerwca to jeszcze mozna sie pokusić zależy od pogody jak zacznie padac i bedzie ciepło to cos z tego bedzie a jak nadal susza (przynajmniej jak u mnie) to szkoda zachodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    39

jak zalozyc nowy temat na forum,wiem ze to nie tu powinnem pisac ale nie moge tego znalesc a chce sie dowiedziec cos o kombajnie,

 

A nie prościej wejść w temat kombajnów i tam zadać pytanie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalk13    8

Dziki zniszczyły mi ok 1 ha kukurydzy jest sens siać jeszcze raz ???????????????

 

możesz również zasiać trawę jednoroczną np Country 2051, zbierzesz dużo więcej zielonej masy a przetrzymując ją przez zimę na początku maja zbierzesz jeszcze niezły plon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0808    2

Opryskałem rano qq  odżywkami na rose,liście były mokre.Czy ta odżywka zadziała czy ni chu chu?dałem 5kg mocznika+chelaty cynku miedzi i manganu +bor+tytanit +Karate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0808    2

Dzieki za rade.Czy ja napisałem że dzisiaj rano?zresztą to nie forum katolickie,moge np byc ateistą


ps.a w niedziele to juz można?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×