void

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault?

Polecane posty

kondziu123    3

Jeżeli renia to tylko na silniku mwm miałem takie 2 w tym jedną 155.54 na rewersie elektrohydraulicznym i takie ciągniki bym ci odradzał, ogólnie unikaj zbyt dużej ilości elektroniki ehr jest w miarę jako tako :P co do nowszych modeli to mogę powiedzieć z własnego doświadczenia że to porażka fajnie wygodnie ale silnik jd to niewypał niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal7536    7

Chodzi ci np. o Aresy? Mam w nim silnik JD, rewers elektrohydrauliczny, EHR i wszystko dobrze chodzi, pali też mało. W ogóle pewnie nie miałeś do czynienia z tym ciągnikiem a piszesz że to porażka i każdy kto ma Aresa, to na forum chwali je. Ogólnie to nie rozumiem czemu każdy tak boi się tej elektroniki. Wiadomo że jak coś się zepsuje to może i trochę kosztuje, ale jest przede wszystkim o wiele wygodniejsze, wszystko pod ręką i cały dzień można robić i nie ma zmęczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    3

Hehe pewnie mów co chcesz ją mówię jakie jest moje doświadczenie, miałem 3 rentę 145.14 później 155.54 i nie dawno aresa 720 i ten ares w porównaniu z 155 nie miał żadnych szans jedyny jego plus to ehr. I właśnie muszę Cię sprostować ja osobiście jestem za ehr chociaż nie powiem są ich różne wersje i tak np w mf jest fajniejszy i wygodniejszy podczas pracy porównując z adresem, co do elektryki to polbiegi tak rewers elektrochydrauliczny niee, i żeby nie było to jest moje zdanie na temat maszyn którymi robiłem osobiście a maszyny prędzej czy później i tak się zaczynają psuć, :) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal7536    7

To i te dwie pierwsze renówki co podałeś też zaczną się psuć :) , a że nie podobał ci się Ares to może po prostu na zły model trafiłeś. Bo kupując używany ciągnik nie wiadomo do końca jaki jest jego stan i nawet taki który wydaje się bez usterek po jakimś czasie mogą one sie pojawić, mi na szczęście udało się trafić na dobry model.. A czemu jesteś przeciwny rewersowi elektrohydraulicznemu, przecież to jest coś bardzo dobrego przy zawracaniu, żadnego przełączania biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    3

Ares mimo 160 wymiekal głównie na womie no i przy transporcie, a 155.54 wszystko było super tylko właśnie miała rewers elektrochydrauliczny i zaczął się po jakimś czasie sypać dlatego taka opinia, co do psucia to dokładnie znam przypadki ze i nowe maszyny się psują

Edytowano przez kondziu123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Prawdopodobnie te dwie pierwsze także zaczną się psuć, ale za różnicę w naprawie i spalaniu Aresa z sinikiem JD kupiłby sobie w tym czasie kolejną starszą renówkę.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal7536    7

Co wy z tym spalaniem w tych Aresach z silnikiem JD, wcale nie palą one jak smok jeśli nie naciska się gazu do dechy. 1700-1800 obrotów i spalanie niskie, 12l przy 4-obrotowej weźmie. I dla mnie największym plusem jest właśnie komfort, bo na nowego nie mam kasy, a nawet nie warto byłoby mi kupować bo aż tak dużo hektarów nie ma, więc taki ciagnik za taką kasę jest bardzo dobry, bo ma wszystko co w tych nowych.

I co do awarii to przez dwa lata tylko pompa wody była wymieniana i jak już mówiłem dużo ha nie ma więc się nie narobi, być może jakby było z 50 to by więcej awarii było, ale wtedy to już bym nowego pewnie kupił a nie takiego.

Edytowano przez michal7536

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    3

Michał to na ilu ha pracujesz? Spalanie hmm raz w tej 155 sprawdzałem spalanie to w

agregacie podorywkowym agro masz 3 tym na tandemie z 2 wałków spaliła mi lekko ponad 8 litrów na ha więc jest duża różnica lekko też nie miała bo na max głębokość robiłem

Edytowano przez kondziu123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal7536    7

Hektarów niecałe 20, a ja mówie o pługu i nie podorywka tylko orka na zime, więc 12-13l to według mnie nie dużo, bo większość ciągników o takiej mocy podobnie albo więcej pali i ogólnie w moim Aresie jest 95km, a radzi sobie tak samo dobrze jak ciągnik innej marki z 105-110KM. I jak już mówiłem za jeśli da sie za dużo gazu to owszem spali i 15 litrów. Może i ten twój mniej pali, ale nie jest to znowu jakaś znacząca różnica.

Edytowano przez michal7536

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    3

No mniejsza z tym :P tamtą renie dawno sprzedałem i zmieniłem markę :) A co do kupna jakiejś reni to na pewno zalecam zwracać uwagę żeby nie szarpało zbytnio prze ruszaniu i półbiegi łagodnie się zmieniały silnik często można taniej zrobić a skrzynia to już grubsza sprawa;/

Ale to tyczy się wszystkich ciągników

Edytowano przez kondziu123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    62

Właśnie jak to jest z półbiegami w serii 54? Te bardziej mechaniczne też mają półbiegi czy tylko te modele z elektroniką? I amortyzacja kabiny była też w opcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

kazda 6 z tej serii miala skrzynie z polbiegami


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    62

Aha to taki sprzęt by mi odpowiadał pełna mechanika tylko półbiegi. A z tą amortyzowaną kabiną to jak jest bo w niektórych ogłoszeniach piszą że ma w niektórych nic nie piszą. To była opcja czy każda renówka ma taki bajer?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Kolego ale w mechaniku półbiegi też są mechaniczne - wciskasz sprzęgło i wajchą zmieniasz. Jeśli masz rewers elektrohydrauliczny to półbiegi też są hydrauliczne. Skoro piszą że mechanik to seria 54 ma półbieg a jak jest na wajche to po co pisać... i pewnie dlatego nic nie piszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

kabiny TX byly na poduszkach, czyli sztywne, TZ lub inaczej hydrostable mialy amortyzacje, od razu widac miedzy maska a kabina czarna oslone na pompki

przy skrzyni 16 masz dwie dzwignie przy kierownicy, rewers i polbiegi, w 24x8 rewers jest pod kierownica a polbiegi w dzwigni zmiany biegow, do tego jeszcze kontrolki nad kierownica i naklejki na drzwiach tractronic

 

jak pisalem wyzej po 95r. wychodzily mechaniczne w Zce


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    62

Ok dzięki za info. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie półbiegów w 16. Na prawdę są one przełączane ze sprzęgłem czy bez.

Bo np. w nowych proximach jest rewers mechaniczny a półbieg przełącza się bez sprzęgła, myślałem że w renówce też tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal7536    7

W tej proximie się przełącza bez sprzęgła, bo są to półbiegi zmieniane pod obciążeniem (skrzynia Powershift), ja w swoim Renault Aresie też tak mam, a w tym co podałeś to może masz półbiegi mechaniczne, czyli trzeba sprzęgła używać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    3

dodam jeszcze że spotkałem wersje z mechanicznym rewersem i elektronicznymi półbiegami i to niezła opcja jest, jak półbiegi dobrze działają to jest to fajna sprawa:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    62

A jak to jest z wersją 106-54 TL a 110-54? Czym się różnią bo z tego co wyczytałem to praktycznie bliźniacze ciągniki.

106 ma tylko gorszą wydajność pompy, większą prędkość przy skrzyni 16x16 i troszkę gorszy moment obrotowy.

Czy jest jeszcze jakaś różnica między tymi modelami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Przede wszystkim wymiarami i wyglądem. 110 ma wyżej usadowioną kabinę, ma 2 zbiorniki na paliwo (gdzie 106 ma jeden), większe kola. Pod względem mechanicznym też są ciut inne, mosty w 110 są większe z tego co kojarzę. Silnik jest ten sam, tak samo jak hydraulika.

Edytowano przez dzikidaniel

C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

co najwazniejsze 106 nie ma ramy i jest krotsza, ciagnik dobry do ladowacza

ze skrzynia bylo roznie, wiekszosc jednak ma 30km/h, choc do raichu szly szybkie, ale ciezko je znalesc

do tego niektore mialy silniki z turbina, czyli kolo 110KM


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    9

Tak się zastanowiłem chwilkę nad odpowiedzią na pytanie w temacie.. i (w odniesieniu do serii .54, po roku użytkowania) to nie znajduję żadnych słabych stron.

Za to z mocnych mógłbym wymienić:

 

-Trwałość

-Wygodę pracy (Skrzynia i podnośnik mechaniczne, kabina TZ  B) )

-Dobry stosunek ceny do jakości. Np. Fendt z podobnego rocznika i o podobnej mocy będzie znacząco droższy.

-Dostępność części zamiennych, chociaż w sumie oprócz filtrów i przełącznika dmuchawy nic nie potrzebowałem.

-Duży uciąg i udźwig (na IV-V klasie ciągam obrotówkę 5x35)

 

Teraz dopiero przypomniała mi się jedna wada - niewygodny dostęp do siedziska dla pasażera i mało ergonomiczne wnętrze, tzn trzeba sobie samemu dorabiać jakieś uchwyty i schowki. Pod tym względem Zetor 7211 bije Renówkę na głowę :)

Edytowano przez Maryush

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj