void

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault?

Polecane posty

void    0

Witam, zimą lub wiosną planujemy zakup Renówki jednak, aby mieć pewność, że jest to słuszny wybór, chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy. Jak wygląda trwałość, w razie awarii dostępność i ceny części do skrzyni? Ponadto chciałbym zapytać o most oraz podnośnik i jego pompę. Czy należy unikać EHR? Czytałem, że wszystkie Renówki po 95 r. miały już EHR. Ostatnie pytanie czym różni się Renault od Renault Claas poza nazwą i malowaniem?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Kolego a z jakiego przedziału szukasz renówki (chociaż rocznik, cena i moc by się przydała)???? Poza tym jak wiesz jaki model to jest pełno tematów o poszczególnych seriach - po co kolejny???

Jeśli chodzi o starsze modele (np początek 90-tych lat) to jestem zdania że nie warto pchać się w skomplikowaną budowę, choć wygoda też się liczy(czyli wersja mechaniczna) Jeśli młodsze (po 2000 roku to ja się nie wypowiem).

A "wersje claas" zielone dlatego że markę renault przeją właśnie on i części oraz katalogi do starszych modeli mają właśnie oni. Cena części podobna jak do innych zachodnich - niezbyt niska :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Foler    0

Ja jestem posiadaczem Renówki z 2003 roku i nie ma tam EHR. Jest to wersja bez zbędnej elektroniki i bajerów. Wszystko (oprócz przedniego napędu) załączane jest mechanicznie. Ogólnie ciągnik jest trwały. Sprecyzuj co dokładnie chcesz wiedzieć i o których rocznikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

class przejal renault w 2005r. wszystkie modele wczesniejsze w malowaniu classa to poprostu ludzka fantazja

tematow jest mnostwo, milej lektory

i zle czytales, bo nie wszystkie po 95r. maja EHR, montowano go juz od 89 w wybranych modelach. glownie przy kabinach TZ


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
void    0

Przedział cenowy to 45-50 tysięcy zł, pod uwagę bierzmy 120.54,133.54 lub 145.54, roczniki 1993-1996. W tych modelach występowała tylko skrzynia 24/8?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

nie, skrzynie jakie wystepowaly w tych modelach to glownie 16x16, na skrzyni Tractronic jest mniej, powiedzmy jakies 25-30% calej serii

znajdziesz w pelni mechanika, jak i wypasiona na full, zalezy co szukasz

  • Like 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
void    0

Jak pisałem wcześniej rozważamy wariant 120 KM , 135 KM lub 145 KM. Do ciągnika chcemy dokupić obrotowe 3 skiby ( w razie awarii 2 skiby obrotowe będzie można podczepić do mniejszego ciągnika)., gruber i tandem 12-14t oraz będzie dołączona przyczepa 4 tonowa. Według Was jaki wariant mocy wystarczy? Ziemie mamy dosyć ciężkie, więc stąd ciagnik przynajmniej 120 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qurek    6

Kolego renault 120.54 ma 110KM, 133.54 ma 123KM a 145.54 ma 135KM.

Jakoś nie widzę ciągników o takiej mocy z pługami 3-skibowymi, no chyba że 20' pod 120.54

Gruber, ale jakiej szerokości?

Tandem 12-14t? Chodzi o przyczepę, rozrzutnik...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jesli tandem ma latac z przyczepa 4t to jak myslisz ?

no tak 3 w obrocie to nic dla takiego ciagnika, 4 bedzie optymalna

gruber czyli ? agregat scierniskowy czy przedsiewny ?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
void    0

Kolego renault 120.54 ma 110KM, 133.54 ma 123KM a 145.54 ma 135KM.

Jakoś nie widzę ciągników o takiej mocy z pługami 3-skibowymi, no chyba że 20' pod 120.54

Gruber, ale jakiej szerokości?

Tandem 12-14t? Chodzi o przyczepę, rozrzutnik...?

Racja, najprawdopodobniej będzie piątka, ale nieobrotowa. W grę wchodzi 145.54 lub 155.54.

jesli tandem ma latac z przyczepa 4t to jak myslisz ?

no tak 3 w obrocie to nic dla takiego ciagnika, 4 bedzie optymalna

gruber czyli ? agregat scierniskowy czy przedsiewny ?

Jednak grubera nie będzie, będzie głębosz + agregat przedsiewny.

 

Jeszcze kilka pytań.

1. Ile jest pomp tzn. czy wspomaganie, podnośnik etc. ma każdą swoją pompę? Jak wygląda z ich regeneracją?

2. Czy skrzynia 16/16 jest trwała?

3. Co należy do typowych usterek i przy oględzinach na co należy zwracać uwagę?

4. Jaki jest typ sprzęgła?

5. Dlaczego 155.54 jest tańszy niż 145.54? Ten pierwszy jest przecież mocniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

1. pompa jest jedna ale 2 lub 3 sekcyjna, w zaleznosci od skrzyni

2. pelen mechanik, wiec nie ma sie o co martwic, w Tractronic'u tez awarie samej skrzyni niemal nie wystepuja, glownie to sterowanie czyli elektrozaor

3. jak w kazdym opony, stan techniczny podzespolow, najlepiej jesli nie byl malowany, co najwyzej obrecze, sprawdz pompe i cala hydraulike, biegi i rewess powinny ladnie wchodzic, bez zgrzytow i same dzwignie nie powinny latac po calej kabinie

4. sprzeglo suche cierne :huh:

5. a tego nie wiem, moze dlatego ze 155 jest wiecej

zwykle cena tych modeli to ok. 45 tys.

  • Like 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam myślę na zakupem traktora tak do 110 km w grę wchodzi Renault 110.14 \120.14 I zastanawiam się jeszcze nad MF 2620\2640. Który z tych ciągników jest mniej awaryjny wiem , że Renault będzie mniej palił bo ma silnik MWM. Głównie to chodzi mi o skrzynie biegów. Jeśli ktoś miał Mf to niech napisze coś dzięki za odp :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Wydaje mi się że spalanie może być podobne - tam pewnie jest silnik perkinsa który nie należy do żarłoków. Wydaje mi się że do renówki możesz mieć wiecej używanych części (w razie czego) a reszta zależy od szczęścia i stanu w jakim jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

perkins jest delikatniejszy, na byle paliwie dlugo nie pochodzi, MWM nawet na orezadzie pojezdzi

skrzynie pewnie sa podobne

polecam 120.14 w kabinie TZ, czyli rok 89, najlepsze co wyszlo z tej serii


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Oj kolego aleś walną - MWM też ma pompe rotacyjną i nie powinno sie lać byle czego ale oranżadka nie jest zła, trochę miksolu lub oleju rzepakowego i można jechać tylko jak długo... :mellow: Perkins jest delikatny pod względem przegrzania. Ja mam renówkę i mogę powiedzieć że jest super i też bym ją wybrał, bardziej podoba mi się niż starsze MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

tak opsprzet jest ten sam badz bardzo podobny, ale sam silnik, czy materialy z jakiego zostal zrobiony, chyba najlepszym dowodem na to jest ze MWM potrafi krec bez problemu 20 tys. godzin,ktos nawet wspominal ze widzial renie z 27tys.

ludzie tak sie zachwycaja tym perkinsem, ze malo pali, bzdura wystarczy go przykatowac i wciagnie niemal jak zetor czy JD


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal7536    7

A czemu sądzisz że jak JD to zaraz dużo pali. W moim Renault Aresie jest silnik John Deere'a i nie wciąga nie wiadomo ile :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie chcialbym najpierw naprostowac wasza wiedze na temat roznicy miedzy ON a OO (opał). Prawda jest taka ze pochodna niczym sie nie rozni. Przykładowo z rafinerii na bocznice kolejowa podjarzdza sklad np do Rzeszowa. Nie ma czegos takiego, ze w rafinerii nalewaja pare cystern takiego pare innego i pare jeszcze innego a potem to pzretaczaja cuduja zeby strworzyc i zczepic sklad na ten RZESZOW. Mianowicie to wyglada tak, ze pompuja 40 cystern ktore juz stanowia wachadlo transportowqe PKP i po napelnieniu staje na jednej z bocznic. Przychodzi pracownik rafinerii z apnem z urzedu celnego i pod jego nadzorem barwi te paliwo na potrzeby poszczegolnych galezi przemyslu. I wyobrazcie sobie ze do zabarwienia 40000 litrow oleju na opalowy wystarczy odrobinka tego barwnika, tak samo z pozostalymi. Roznica jest jeszcze taka ze dla cpn-ow troszke zaoliwjaja no i zima dodaja srodek, ktory powoduje ta metnosc paliwa. I teraz czy lepiej kupic opal i zaoliwic czy drogi ON ktory Ochrzcil dystrybutor co rozwozi cysterkami pozniej wlasciciel stacji paliw itd. itp.

A ropy w naszym kraju jest 5 kolorow:

1 ta na stacjach

2 czerwona powszechnie znana

3 ciemnozielona dla gospodarki oretowej ( bo tam duzo silnikow diesla w agrgatach itp.)

4 niebieska dla marynarki wojennej tez jak wyzej jako diesel

5 ten rafineryjny bazowy ja bym go okreslil na taka siwuche

 

A co do reni to ja bym polecal tylko serie 14, i moglaby byc wtedy nawet jaco nectra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

czemu tylko serie 14? Podstawowa wersja serii 54 ma tylko elektrohydraulicznie załączany (rozłączany) przód. Ja taką posiadam i jestem zadowolony (obym zdania nie zmienił)

Moja ma teoretycznie (w dużej teorii) 6200 godzin i oleju nie bierze nic. Co prawda głowice prawdopodobnie były odkręcane, miska raczej też ale całość nie wygląda na jakiś zmęczony egzemplarz, skrzynia działa poprawnie. Każdy silnik jak dostanie w d*pę to spali kosmicznie dużo ale w ciągniku nie liczy się tylko silnik i dlatego ja wolał bym renaulta (z tych lat to najlepiej wersje mechaniczną)

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

w serii .14 nie bylo czegos takiego jak Nectra

wlasnie z tym przodem z przycisku jest ten plus, ze podczas hamowania wlacza sie naped i rowniez trzyma B) znowu .14 uwazana jest za bardziej trwala, moze wlasnie przez to, ze wiekszosc byla mechaniczna

od siebe polecam jak wyzej pialem 120.14 TZ lub cos z .54 po 95r. full mechanik i rowniez w kabinie TZ, ciezko bedzie znalesc ale jesli trafisz taki okaz w dobrym stanie bedziesz bardzo zadowolony


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

z rokiem 90 weszla seria .54 i klepano je az do 99 wlacznie

po drogie wersja Nectra byla tylko na modelu 120 i 155 w latach 92-93

 

wiec albo nie wiesz co miales, bo tak nasciemnial Ci handlarz, albo piszesz bajki i nabijasz sobie posty


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam 155.54 96r i mam na liczniku 12000 tyś mtg była sprowadzona z Francji . Ale coś było robione przy silniku ponieważ miska olejowa była ściągana bo są ślady silikonu ;) i głowice są 2 innego koloru :) Fakt że silnik ładnie chodzi oleju nie bierze możliwe że to jej fabryczny przebieg :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj