News
BIZULEK

Ciśnienie powietrza w oponach ciągników Renault

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
BIZULEK    7

Zakładam ten temat ponieważ nie znalazłem danych na jakie ciśnienie powinno się pompować koła w Renault

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    783

:lol: chyba masz za duzo pieniedzy na paliwo i opony, nie obraz sie ale trzeba byc idiota kupujac opony radialne i jezdzic na takim cisnieniu

temat o cisnieniu w oponach jest, wiec wystarczylo poszukac

opona radialna od 0.8 do 1.5 bar, czyli srednie wychodzi ok. 1.2 bar

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

antoni1    12

ja jeżdżę na diagonalnych a jakiś idiota wmawia mi że kupuję radialne

ciekawe jak doleko bym ujechał z przyczepą jednoosiową 10 ton na ciśnieniu 1,2 at

Edytowano przez antoni1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

:lol: chyba masz za duzo pieniedzy na paliwo i opony, nie obraz sie ale trzeba byc idiota kupujac opony radialne i jezdzic na takim cisnieniu

temat o cisnieniu w oponach jest, wiec wystarczylo poszukac

opona radialna od 0.8 do 1.5 bar, czyli srednie wychodzi ok. 1.2 bar

 

Kolego nie obrażaj innych i zastanów sie co piszesz - ja miałem 1,6 w tyle 16,9 r 38 i po podniesieniu pługa (ok 1,3t) opona siadła do połowy. Wcześniej tak jeździłem bo nie dźwigałem tak ciężkich maszyn i ostatnio robiłem koło bo opona spękała i "szczypiła" dętkę, teraz mam 2,6 i wydaje mi się ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    783

2.6 :lol: jeszcze lepszy talent, radze sie na poczatek doszkolic co to jest opona radialna i jakie sa jej wlasciwosci


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Panowie może każdy sprawdzi na oponie jakie jest optymalne ciśnienie robocze danej opony a następnie będziemy dyskutować czy dużo czy mało..... (dla jednego tysiąc to kosmos a dla innego drobne na lizaki :wacko:)

Na oponie z boku jest napisane jakie jest optymalne ciśnienie (w jednostkach miary PSI oraz jakie może być obciążenie)

U mnie z przodu jak kojarzę (14,9R28) jest ponad dwa bary a z tyłu dałem więcej aby opony wytrzymały jeszcze z rok bo jak sie bardzo uginają to szybciej pękają. Sprawdzę u siebie i podzielę się z wami tą informacją :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    783

na oponie jest podane max. cisnienie, glownie patrzy sie na to podczas montazu, zwykle jest to 3.5 bar

jesli przeszkadza wam, ze opona sie ugina to po co wam opony o konstrukcjii radialnej, zalozcie nalewke, z pwenoscia sie nie ugnie <_<

 

widze ze niektorzy uwazaja sie za madrzejszych od konstruktorow opon (Michelin od kilku lat produkuje opony niskocisnieniowe, w ktorych mozna stosowac juz cisnienie 0.8bar), ale wasze pieniadze, wasza strata, jeszcze raz radze zapoznac sie z konstrukcja opony diagonalnej i radialnej, oczywiscie stosowanych w rolnictwie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    803

Nie wspominając o instrukcjach obsługi choć by ciągników podobnych. W każdym razie dla przykładu w belarusie na tył (18,4R34) podaje max 2 bary i przy tym ciśnieniu max obciążenie wynosi około 4 ton w zależności od marki opony.

I zgodzę się z tym całkowicie. W swoim do orki muszę nabić około 1,6 bo opona ugina mi się w bruździe przy niższym i wciąga pług w ziemie.

Tak że na pewno ciśnienie jest zależne od obciążenia.

A nawiasem mówiąc mocno nabita i mało ugięta opona w transporcie na asfalcie na pewno nie zwiększy zużycia paliwa i mniej wpłynie na zużycie opony nić ciśnienie za niskie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antoni1    12

jest zasada by nie przekraczać maxsymalnego dla danej opony cisnienia podanego na oponie a ciśnienie jakie ma użytkownik w oponie to już kwestia doświadczenia użytkownika by okres użytkowania był jak najdłuzszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    803

Raczej obciążenia jakim jest opona poddawana. Za duże przy małym obciążeniu powoduje nierówne zużywanie się bieżnika. Za male przy dużym obciążeniu przynajmniej na asfalcie szybsze zużycie opony, większe opory toczenia a z tym więcej spalonego paliwa. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia wystarczy że zasugeruje sie instrukcją. Chociaż sa różnice w zachowaniu sie opony w zależności od jej budowy, firmy czy wieku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez kulaspeed
      Witam
      mam dziwna sytacje 
      zegar cisnienia oleju wskazywal od 3 do 3,5bar na zimnym silniku po odpaleniu 
      dzis wymienilem olej w silniku i filtr i cisnienie wzroslo do ponad 4bar i skacze do 5.5
      i pytanie co sie moglo stac?
    • Przez krzysztofgru1
      Witam, mam problem z moją renią, otóż po zapaleniu ciągnik działa prawidłowo ale po około 20-30 minutach pracy przestają działać półbiegi, żółw-zając, wom oraz blokada mostu, działa tylko przedni napęd. Skrzynia blokuje się na zółwiu lub zającu - zależy na którym zakresie akurat jadę a półbiegi przełanczają się same na 1lub4 (czasami na 2lub3 ale zdecydowanie rzadziej). Komputer (autotronic 2) właśnie odebrałem z naprawy - podobno na 100%sprawny, filtry nowe, olej jest ok zawór trójdrożny rozebrany wyczyszczony i złożony . Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną lub co jeszcze sprawdzic? 
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj