Skocz do zawartości
Pawelten

Nowy ciągnik Kubota czy coś używanego

Polecane posty

Pawelten    0

Witam :)

zastanawiam się nad kupnem jakiegoś ciągnika około 110 km, który będzie zwrotny i oszczędny i oczywiście w miare mało awaryjny. Chciałbym taki ciągnik przeznaczyć głównie na koszenie łąk usługowo mulczerem, przy takiej pracy ważna jest mała awaryjność zwrotność no i ekonomia. Słyszałem troszeczke o marce Kubota, że to są dosyć oszczęne i solidne , oczywiście jak bym miał kupować to nowy model z dofinansowania z kredytem. Ale cały czas chodzi mi po głowie by kupić coś bardziej sprawdzonego, na przykład o ferkussonach , seria 4xxx i 6xxx że są to solidne maszyny,ale zależy od kogo i w jakim stanie się dorwie. Wydaje mi się że ich mocną stroną są silniki prekinsa, strasznie oszczęne. Znajomy powiedział mi że takie silniki montowano także do ciągników marki Case , ale nie mogę nigdzie znależć w jakich modelach dokładnie. Fajnie by było jak by ktoś kto ma któryś z tych ciągników bądż dużo o Nich słyszał się wypowiedział, bo na prawdę nie wiem co robić ;p
Rolnicy czekam na wsparcie ;)

Edytowano przez yacenty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelten    0

Tak dla sprostowania , ferguson tylko urzywany a z nowych to brałem pod uwagę tylko Kubotę , wydaje mi się że nowe ciągniki to zrobią 3600 mtg i już zaczynają się wydatki ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

podlach93    0

nie wiem ale od niedawna pracuje w serwisie kuboty i czasami zdumiewa mnie jak ludzie je chwalą, obsługujemy ciągnik z przebiegiem 3300mth i narazie spokój materiały eksploatacyjne tanie nawet bardzo w porównaniu do MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    0

myśle że każda marka pogarsza jakość materiałów ze względu na oszczędności i napewno nowe ciągniki nie wytrzymają tego co te starsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie- nowe ciągniki to nowa technologia czy wspomniane materiały,wiec jest szansa ze wytrzymają wiele. Bardziej obawiałbym się np o elektronikę która lubi szwankować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    8

kolego kubota to tylko ładnie wygląda w reklamie że jest solidna i tania. ja mam 108 przebieg 1500 h- na przeglądy wydałem około 10000 zł, padł mi wtryskiwacz przy 1000 h a teraz pozostałe 3 padają diler zwala wszystko na paliwo, które jest w 100% ok co potwierdzają badania. ciągnik jest zwrotny i w miarę wygodny w pracy ale jego delikatność pod względem materiałów eksploatacyjnych i ich cena jest nie współmierna do cen. zastanów sie nad innym sprzętem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    0

Jak to możliwe że wydałeś 10000zł na przeglądy jak przy przebiegu 1500mth mogleś mieć ich tylko 4, pierwszy za jakies 500zł potem dwa małe za niecały 1000zł i duży 3000zł, generalnie Każdy układ cr jest wrażliwy na jakość paliwa, możliwe że to paliwo powoduje twoje awarie, kubota chodzi na elektrowtryskach denso jak większość samochodów osobowych, ciężarowych, ciągników i maszyn budowlanych. Jesteś pewny, że zawsze kupujesz dobre paliwo, dobrze je przechowujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, zawsze wina paliwa, a jakby inaczej ! Najprościej na paliwo złożyć, a co tam, niech rolnik płaci :wacko:  Po co przyznawać się, że wyprodukowało się g*wno :huh:

 

Co do przeglądów, rozmawiałem z przedstawicielem i mi powiedział, pierwszy przegląd 500 zł, drugi 2500 zł - i tak co drugi przegląd 2500 zł....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Nowy mf 6615 spali mniej niż kubota 135 gx, która nawet deklarowanej mocy nie ma. Jak by co linka do testów mogę wrzucić. Swego czasu kubota po chyba 50 mtg kazała wymieniać olej w skrzyni za kilka tys. Więc na 1500 mtg niezła sumka mogła się uzbierać. Ja bym jednak proponował rozejrzeć się za innymi nowymi ciągnikami. 110 Km kubota kosztuje coś koło 200 netto. Za tą kasę wybór innych nowych jest spory. Używany rozumiem za mniejsze pieniądze ma być. 

Na wtryskach denso nie chodzi, żadna większość samochodów czy maszyn. Może w japoni. W europie dominuje bosch i simens. Wtryskiwacze europejskich producentów są regenerowane. Jak pytałem o wtryski denso do toyoty znajomego. To facet powiedział mi, że tego nie robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    0

John Deere jest na układzie zasilania denso, z tego co wiem żadnych elektrowtrysków się nie regeneruje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    180

To słabo wiesz. Regeneruje się. Najpopularniejsze układy to bosch i siemens jak kolega wyżej napisał i dlatego najwięcej jest firm co takie marki naprawiają. Kiedyś na stołach boscha zakładali wtryski z Delphi to wszystkie były do wymiany a znajmy mówił że nie wolno sprawdzać na tych stołach bo od razu się je uszkadza:)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    0

Większość układów cr w ciągnikach rolniczych działa na wtryskiwaczach piezoelektrychnych, umożliwia do dzielenie dawki paliwa i wtrysku na kilka porcji, i tych właście wtryskiwaczy nie regeneruje nikt. Te popularne wtryskiwacze elektromagnetyczne o których mówisz znane już chyba od połowy lat 90 faktycznie można regenerować.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    180

Oczywiście chodziło mi o wtryskiwacze w układach common rail czyli piezoelektryczne. Regenerują je. Np.  Hoffman Bosch Serwis 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    8

tak jak wspomniano przy 50 h - 3800zł, 300h - 1800zł, 600 h - 3600zł 900h - 1800zł (regulacja zaworów + olej) dodam ze olej repsol diler pilar-tech z posądzy liczył sobie ponad 20 zł za litr mało tego miał go z luzu a oryginał 20 lit opakowanie. kosztuje ok 15zł mało tego dojazd za 200km - 400zł i jak to wygląda ta gwarancja 3 lata? , a teraz mam sobie kupić wtryski za 8000 zł netto bo ponoć tankuje złe paliwo - tylko dlaczego cała masa sprzetu ( np. nowe deutz, new holand ) w okolicy chodzi bez problemu, mało tego sa zrobione badania na to paliwsko, brane było od hurtownika, według mnie to g...no warte te układy paliwowe są tylko te konowały nie chcą sie do tego przyznać, liczą na to że chłopy uwierzą ze po 1500 h maja wywalić 8 tys zł. znajomy gosciu miał sytuacje że w nowej insygni rozpuszczała mu sie obudowa saka i zatykało ukł. i nie wiem czy czasem nie jest tak w tym przypadku bo jest śliski nalot w odstojniku 

Edytowano przez Piteriiv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

3 lata gwarancji jest po to, żeby chłopa wydoić. Najpierw przez 3 lata kasują za przeglądy. A potem, gdy się coś zepsuje zwalą winę na użytkownika. Albo nie umieją naprawić i odwlekają jak to ma miejsce w przypadku @czareczek85. Co prawda kubota teraz pozmieniała coś tam z przeglądami i być może taniej wyjdzie. Ale tak czy siak gwarancje jak widać po niektórych wypowiedziach ciężko wyegzekwować.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    0

Interwały między przeglądami wynoszą 500mth, tak jak wcześniej wspomniałem John deere tez chodzi na elektrowtryskach denso i też zdarza się że wysiądą, i najczęściej jest to wina paliwa ale jeżeli jestes pewny na paliwo bo np. je badałeś to domagaj się sprawiedliwości bo może faktycznie twój dealer chce cie naciągnąć, ja pracuje w serwisie kuboty i jescze problemu z elektrowtryskami nie było a niektóre maszyny które obsługuje naprawde mają już solidne przebiegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    180

Może się domagać tylko bez pomocy prawnika nic nie zwojuje. Serwisy w Polsce to jedno wielkie G. Możecie pisać na każdą markę a prawda jest taka że jak coś poważnego padnie to zapomnij o łatwym i przyjemnym serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    8

kolego podlach93 a z którego miejsca powinien pobrać próbkę paliwa, z zbiornika, odstojnika czy innego miejsca i jak taka próbę pobieracie, naczynie, osoby? - mógłbyś  opisać cały taki proces.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×