Skocz do zawartości

Polecane posty


maniusie23    6

OSM Łowicz cena za marzec 2014 r. Ilość trochę ponad 15 000 litrów Białko 3,32 % Tłuszcz 4,42 % Cena brutto dla Vatowca 1,58 zł. Żal czytając na ceny w OSM Piątnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


shrek    1

WSTĘPNE DANE DOT. SKUPU MLEKA W KRAJU W ROKU KWOTOWYM 2013/2014

 

 

 

 

Agencja Rynku Rolnego informuje, że na podstawie informacji miesięcznych przesyłanych przez podmioty skupujące do Dyrektorów Oddziałów Terenowych ARR, w okresie od 1 kwietnia 2013 r. do 31 marca 2014 r. ilość skupionego mleka wyniosła 10 076 mld kg, po przeliczeniu na mleko o referencyjnej zawartości tłuszczu (wg danych zaczytanych do systemu informatycznego ARR na dzień 25.04.2014 r.).

 

Tym samym szacuje się, że kwota krajowa dostaw przysługująca Polsce w roku kwotowym 2013/2014 zostanie przekroczona o ok. 170 mln kg, czyli o 1,7 %. Wstępnie można wskazać, że liczba dostawców hurtowych, którzy przekroczyli przysługujące im kwoty indywidualne wynosi ok. 56 tys.

 

Zgodnie z prawodawstwem unijnym jeżeli mleko i przetwory mleczne zostaną wprowadzone do obrotu w ilości przewyższającej kwotę krajową wnosi się opłatę z tytułu nadwyżek. Wysokość opłaty dla roku kwotowego 2013/2014 wynosi 27,83 EUR za 100 kilogramów mleka.

 

Wobec powyższego, w przypadku potwierdzenia się powyższych danych po definitywnym rozliczeniu roku 2013/2014 przewidywana opłata, jaką Polska będzie musiała uiścić z tytułu nadprodukcji wyniesie ok. 47 mln EUR, co stanowi ok. 195 mln PLN. Natomiast wstępnie szacowana wysokość opłaty jednostkowej, ustalanej w stosunku do producenta, który przekroczył swój limit oraz po uwzględnieniu współczynnika realokacji, kształtuje się na poziomie ok. 30 groszy za każdy kg mleka wprowadzony do obrotu ponad przysługującą KI.

 

Jednocześnie należy zaznaczyć, że wszystkie powyższe dane są informacjami jedynie wstępnymi, gdyż opracowane zostały na podstawie sprawozdawczości miesięcznej realizowanej przez podmioty skupujące do Dyrektorów OT ARR.

 

Na pełny obraz sytuacji należy zaczekać do ostatecznego rozliczenia roku kwotowego 2013/2014, które odbywa się w ustawowym terminie do dnia 30 sierpnia na podstawie informacji rocznych przesyłanych przez podmioty skupujące do Dyrektorów OT ARR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



hassi37    8

Sielanka się skończyła ceny zaczynaja spadać Mlekovita już pojechała 10gr w dół.Mleko wyjdzie 1,50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



ejczbio    24

Musieli sytuację wykorzystać, jeśli skupują dziennie ok 2mln litrów mleka to przy 10gr obniżki mają 6mln zł za ten miesiąc :) My nie doimy, nas doją...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach







st220    12

Jak to co, zachód wytępi np. 50% polskich hodowców i znowu kwoty wprowadzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomaszek25    1

on sie praktycznie rolnictwem nie zajmuje. czy ktos wogule pamieta jakąs sensowna wypowiedz premiera dotyczaca rolnictwa? takowych nie pamietam. sprawy zamiatane pod dywan same sie powoli rozwiazuja w efekcie powolna agonia polskiego rolnictwa postepuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zenon213    0

jak żyć, jak żyć ? Panie prymierze Donaldinio ...

 

biednie kochani rodacy ^.-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


rob334    3

Nie ma co się jeszcze załamywać jak zjechali Wam po 10gr zawsze na lato ceny spadały. Nie daleko mnie odstawiają do takiej jednej facetki p.Murawska to obniżke dała odrazu 30gr od 16.04 to to jest dopiero płacz, jak im wyjdzie mleko teraz po 1,10zł to zysku juz zostaje pare groszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



mariusz0804    0

tak jak juz ktos wyżej pisał OSM Łowicz 10 gr w dół ,to się pocieszyliśmy długo w miarę zadawalającą ceną ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

atomik    145

Łowicz przedział 10-20 tys.l 4,4tł , 3,52 b, kontrola uzytkowości, 1,52 brutto ryczałt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez kojack1014
      Witam!!!
      Ma ktoś może charakterystyke Valtry N101? Pilnie proszę o pomoc. I najlepiej gdyby też było wyposażenie dodatkowe i cena brutto
      Za odpowiedź z góry dzięki!
    • Przez Piotrass
      Mam pytania jaki serwis ma valtra? i ile kosztują poszczególne przeglądy w valtrze T121 HiTech?
    • Przez Balzak
      Ja używam Atranexu i pryskam przed wschodowi efekt jest super..
    • Przez coolman111
      Jakie są ceny ziemi w waszych rejonach?
       
      Wątek o cenach ziemi w 2013 i dyskusja z tym związana dostępna tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72441-ceny-ziemi-2013/
      Dyskusja o cenach we wcześniejszych latach do zobaczenia tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/5089-ceny-ziemi/
       
      Statek a co ma powiedzieć "normalny" rolnik co ma z 20ha . Kupować działki o pow. nie więcej jak 1ha i bawić się na takich małych powierzchniach jeśli powiedzmy jest przyzwyczajony, że ma co najmniej z 10ha w jednym kawałku.
    • Przez mlodyhef
      Dyskusja o cenach słomy w 2013 roku do przeczytania tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72479-ceny-slomy-2013/
      Ceny słomy we wcześniejszych latach do przeczytania tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/5866-ceny-slomy/
       
       
      Pany po ile u was teraz chodzi słoma w belach 120/120? Ile za sztukę lub za tonę?
×