Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
newhollandt6

Ceny ziemi 2013

Polecane posty

danield28    33

Dlaczego uważacie, że działka kupiona za 50, 70 czy 100 tys. po zakupie nie jest warta nic? To czy na niej zarobi czy strac się okaże dopiero... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebarr    7

Jak ktoś kupuje ziemię za taką kasę to albo obrzydliwie bogaty i robi to dla potomnych albo ma cynk że sprzeda to tak jak pisał WEST. Bo kupować to ze stopą zwrotu ok 30 lat to lepiej wpłacić do Amber Gold:-) No chyba, że znajomy od odrolnień gruntów już mu sprawdził, że za niedługo obok będzie "szedł" prąd, gaz, kanaliza a wtedy na działeczki po 1500m2 i wtedy się okaże że kupił to bardzo tanio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    713

Dlaczego uważacie, że działka kupiona za 50, 70 czy 100 tys. po zakupie nie jest warta nic? To czy na niej zarobi czy strac się okaże dopiero... Pozdrawiam

 

 

Gdzie napisane zostało że ziemia po zakupie nie jest nic warta??

Czas pokaże czy się na niej zarobi - oczywiście. Kwestia najważniejsza - kiedy ona się zwróci??

Przy dzisiejszych cenach zbóż trzeba czekać koło 30 lat na zwrot ziemi zakupionej za 70-80 tys zakładając że jest to minimum 4 klasa.

Pojawia się pytanie: czy warto ładować 800tys w 10ha i czekać 30 lat na pierwsze zyski? Czy może lepiej zainwestować te pieniądze w coś innego o większej stopie zwrotu (choćby nieruchomości - mieszkania w miastach akademickich)?

Niech każdy robi jak chce ale za 800tys mam 5 mieszkań w Siedlcach. W każdym po 4 studentów po 350zł od łebka. Miesięcznie od 20 osób mam 7 tys, przez 10 miesięcy 70 tys. Mieszkania zwrócą się szybciej niż ta ziemia.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kozulek2    228

Tylko że te mieszkania po 10 latach strasznie stracą na wartości a ziemia będzie nadal swoje warta , prawdopodobnie dużo więcej .Czyli nie tracisz kapitału a nawet zyskujesz i dodatkowo możesz zarabiać ..Nie umiesz liczyć więc nigdy nie pojmiesz że nie ma takiej kwestii,, zwrotu ziemi ,,..to majątek trwały który nie traci na wartości i cały czas zarabia.Problem jest w tym że Cie nie stać ale kogo to obchodzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek1    6

Kozulek2 mieszkanie to nie samochód ze po 10 latach traci na wartosci wrecz przeciwnie ... wiec pawelol111 ma duzo racji ze mieszkanie sie duzo lepiej opłaca niz ta ziemia przy takich cenach , bo na ziemi trzeba robic i to ciężko mieszkanie nie wymaga orac, siac itp. moze od czasu do czasu pomalowac trzeba. a niech tylko dopłaty znikną to ziemia poleci w dół i to szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

Jasne i dlatego nigdy taki spec jak Ty i kolega nie dorobisz się na ziemi bo wam się marzy żeby zarobić i się nie narobić ..dla was ziemia jest była i będzie zawsze za droga ...kup te 5 mieszkań i spróbuj wyjść na swoje ,jeśli myślisz że w nieruchomościach zarobisz krocie to się zdziwisz .Najpierw trzeba mieć te 800 tys a potem myśleć dalej a nie na odwrót ..heh ekonomiści bez kasy którzy wiedza lepiej kto w co ma inwestować-śmiech na sali. Swoja drogą 5 mieszkań za 800 tys to chyba żarty jakieś - to budy do remontu a nie do zamieszkania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek1    6

No widac ze ty lubisz orac,siac itp. bo albo nic innego w życiu nie widziałes ,albo do niczego wiecej sie nie nadajesz , no ale skoro chcesz płacic po 80 tys za ziemie poto tylko aby ją miec to prosze bardzo brudasie mozesz sie w niej grzebac i ślizgać po pas. W zyciu liczy sie ekonomia i logika i na jednym i drugim sie nie dorobisz tylko z tym ze ziemia to ciezka praca i brudna a mieszkanie kupione w miescie studenckim juz nie wymaga tej brudnej roboty.

 

obrażanie użytkowników +1 punkt

Marcin91

Edytowano przez Marcin91
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

Widzisz ,ja kupowałem pole całe życie Ty pewnie nie kupiłeś nic ..Nie mam tego zbyt wiele ale jak sprzedam po 80 tysiaków za ha to nie będę musiał nic robić do końca życia .Tylko że ja nie zrobię tego i nie będę Ci tłumaczył dla czego bo nie zrozumiesz. Więc marz dalej o czystej robocie i lekkim zarobku ,ja dawno się z tego wyleczyłem i powodzi mi się całkiem przyzwoicie. Nie będę Ci robił konkurencji w zarabianiu na studentach ... widać że jesteś ignorantem jeśli twierdzisz że to czysty i łatwy zarobek - studenci to też brudasy i potrafią zaszaleć i niezły burdel z chaty zrobić , no ale Twoje pojecie o ekonomij nie bierze pod uwagę kosztów remontu itp. Prosta logika podpowiada że nie będzie tam wielkich zysków po policzeniu wszystkich kosztów .Kupuj i zarabiaj tylko ciekawe czy masz co inwestować specjalisto od czystej roboty?

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek1    6

Po 80tyś. ?? to tylko Ty mozesz tyle za ziemie płacić jak wogóle groszem jakimś pachniesz bo zazwyczaj to bank płaci a tacy jak ty kredyty i banki utrzymują , a nie sprzedac bo nikt kto chce zarobic tyle nie zapłaci za twoją ziemie chyba ze ktoś podobny do Ciebie , no ale ty kupujesz przeciez dla ideii . Bo twoim mottem życiowym jest pewnie " miec wiecej niz śąsiad ". no ale widocznie w przyrodzie musza byc i takie stworzenia jak Ty bo na takich najłatwiej zarobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

Masz problem z czytaniem i rozumieniem tekstu?...nie płaciłem po tyle i nie sprzedaje ...nie dziwi mnie jak ktoś płaci skoro potrzebuje i go stać .Kupowałem pole żeby powiększyć gospodarstwo i godnie żyć , utrzymać rodzinę -potrafisz to pojąć ?Nie likwiduje tylko powiększam w miarę swoich możliwości ,dla mnie rolnictwo to pasja i sposób na życie a nie męka.. pojmujesz to ?Zastanów się co wypisujesz i jaki to ma sens ? Ludzie płaca po 80 tys bo maja w tym jakiś cel i sens którego Ty nigdy nie pojmiesz bo za cienki jesteś i tyle ,więc nie łam głowy dlaczego ?Nie dla psa kiełbasa ,trzeba będzie się pobrudzić żeby żyć cwaniaczku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek1    6

Najgorsze jest to ze pózniej nas wszystkich rolników i mnie i Ciebie wrzucaja do jednego worka i mówia o to ten brudas co nabrał pola i niema sie kiedy umyc .Bo rolnik to nie tylko w chlewie i na polu ale tez i w urzędzie i banku . Ja rozumiem rolnictwo i rolnika jako człowieka ktory niczym sie nie rózni od innych zawodów ale zeby sie nie róznic to trzeba miec na wszystko czas a nie tylko na robote .Sam uprawiam ziemie i wiem ile czasu to wszystko pochłania i gdybym mniał jeszcze wiecej to bym wyglądał jak typowy wiesniak , ale dbam zarówno o pole dom podwórko jak i o siebie ale ty tego nie zrozumiesz bo glupota i smród ci w tym pszeszkadza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eco-e    4

Niech każdy robi jak chce ale za 800tys mam 5 mieszkań w Siedlcach. W każdym po 4 studentów po 350zł od łebka. Miesięcznie od 20 osób mam 7 tys, przez 10 miesięcy 70 tys. Mieszkania zwrócą się szybciej niż ta ziemia.

 

A ile przeznaczasz na fundusz remontowy? Bo chyba nie wiesz na co stać 20 studentów. A jak oni postanowią jeszcze zrobić większą imprezę dla miasta ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

Najgorsze jest to ze pózniej nas wszystkich rolników i mnie i Ciebie wrzucaja do jednego worka i mówia o to ten brudas co nabrał pola i niema sie kiedy umyc .Bo rolnik to nie tylko w chlewie i na polu ale tez i w urzędzie i banku . Ja rozumiem rolnictwo i rolnika jako człowieka ktory niczym sie nie rózni od innych zawodów ale zeby sie nie róznic to trzeba miec na wszystko czas a nie tylko na robote .Sam uprawiam ziemie i wiem ile czasu to wszystko pochłania i gdybym mniał jeszcze wiecej to bym wyglądał jak typowy wiesniak , ale dbam zarówno o pole dom podwórko jak i o siebie ale ty tego nie zrozumiesz bo glupota i smród ci w tym pszeszkadza .

No normalnie mnie oświeciłeś :D .Kolo masz nie tak z głowa czy jak ?Nie znasz mnie nigdy mnie nie widziałeś wiec po co piszesz te głupoty ? Nic innego nie potrafisz wypocić ekonomisto bez kasy?... jeśli czujesz jakiś smród to tylko swój ,głupota też Ci nie obca co widać w postach.

 

+1 punkt ostrzeżeń za obrażanie innych użytkowników forum

Edytowano przez razor275

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Wiecie co po 80 to raczej bym nie dał. Po 50 to ból.

Wolał bym mieszkań nakupić i to są lepsze pieniądze.

Nie przesadzajcie ze studentami, bo sam w rodzinie mam paru.

 

Dla mnie już nie liczy się tylko pole, zwłaszcza po tym jak teściu nam wiano po 9 latach odebrał 10 hektarów pola.

A mu pojechaliśmy po wszystkim na wakacje i mieli to gdzieś. I teraz inaczej na życie patrzymy. Nie tylko pole jest ważne.

Dwóch kolegów ściąga samochody, z 3-5 miesięcznie. Nowe chałupy postawili i 3 razy w roku na wczasach.

Tyle nie narobią się

Może lepsza kasa niż z moich ponad 80 ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vicia1223    10

Jak Ci 10 odebrał z 90 to nic się nie stało .Gorzej jakby z 20 zabrał 10. Jeszcze rozpacza na forum , biedaczek: :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widać jak na tacy , że użytkownik "lolek1" ma kompleks jakiś :-) może wpojono mu obraz rolnika "wieśniaka" ale uwierzcie mi widziałem więcej "wieśniaków" w mieście niż na wsi.. i jeśli jest zdania , że im więcej tym więcej pracy to niekoniecznie zależy jak organizuje sobie prace na własnym przykładzie stwierdzam , że tak nie jest a może nawet mniej pracy jest.. a kto kupuje i za ile to jego sprawa takie wtrącanie się to właśnie "wieśniactwo". Na koniec wypisze ceny w mojej okolicy bo po to ten temat został stworzone a nie na dysputy... proponuje wszystkim którzy oceniają innych aby stworzyli sobie temat " wycena przy płocie z innymi nieruchomości zakupionych przez przedsiębiorczych sąsiadów " a więc środkowa wielkopolska 53-63 tys II, III kl. kawałki 7-11 ha.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poosa21    53

Jak szedłem na studia w Szczecinie kupiłem mieszkanie za 60tys. 54m2 2 pokoje. W jednym pokoju mieszkałem z żona drugi wynajmowaliśmy. Mieszkanie spłaciło mi sie po 7 latach, Teraz jest warte około 150tys. Moim zdaniem wydawanie 80tys na ziemie rolną i czekanie 20-30 lat na zysk z tej ziemi jest czystym "debilizmem" ale to jest moje zdanie i ktoś nie musi sie z tym zgadzać.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik22    2

Jak to mówią każdy orze jak może. Gospodarstwo to takie przedsiębiorstwo, którego rozwój zależy od poczynionych inwestycji. Jedni inwestują w ziemię , a jak tej ziemi nie ma to w jakiś inny środek trwały. Najważniejsze aby nie przeinwestować :)

Zamiast drzeć łacha o to ile kogo stać zapłacić za ha ziemi. Powinniśmy się zjednoczyć jak dzisiaj rolnicy z zachodniopomorskiego, bo dla podstawionego słupa 80 tyś. to niekoniecznie może być wiele. A tak dobrze że ziemia zostaje w polskich rękach!

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Masz problem z czytaniem i rozumieniem tekstu?...nie płaciłem po tyle i nie sprzedaje ...nie dziwi mnie jak ktoś płaci skoro potrzebuje i go stać .Kupowałem pole żeby powiększyć gospodarstwo i godnie żyć , utrzymać rodzinę -potrafisz to pojąć ?Nie likwiduje tylko powiększam w miarę swoich możliwości ,dla mnie rolnictwo to pasja i sposób na życie a nie męka.. pojmujesz to ?Zastanów się co wypisujesz i jaki to ma sens ? Ludzie płaca po 80 tys bo maja w tym jakiś cel i sens którego Ty nigdy nie pojmiesz bo za cienki jesteś i tyle ,więc nie łam głowy dlaczego ?Nie dla psa kiełbasa ,trzeba będzie się pobrudzić żeby żyć cwaniaczku.

Wiesz moja pasja tez jest rolnictwo ale kupować ziemie za 80tys/ha to już trzeba mieć lekko nierówno pod sufitem, takie przynajmniej mam zdanie. Wydawac taki majatek za ziemię, a jeszcze 15-20 lat temu można było ją kupić za 20-krotnie mniejsza cenę....Nie ma co przewidywać że nawet za 30 lat to sie zwróci, jak sytuacja pozwoli to i za 10 lat by się zwróciła, a wystarczy że euroland się rozleci i stajemy się bankrutami....

 

 

I widzę że mamy tu koalicję antystudent :P Więc pozdrowienia ze strony moderatora-rolnika-studenta :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian40000    85

sporo ludzi przewiduje że za 10lat ziemia będzie po ponad 100tys za ha. Jeśli to się sprawdzi to wygrali. Przez ostatnie 10 lat ziemia rolna zdrożała w mojej okolicy z 5 do 35tys czyli 7krotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek1    6

No normalnie mnie oświeciłeś :D .Kolo masz nie tak z głowa czy jak ?Nie znasz mnie nigdy mnie nie widziałeś wiec po co piszesz te głupoty ? Nic innego nie potrafisz wypocić ekonomisto bez kasy?... jeśli czujesz jakiś smród to tylko swój ,głupota też Ci nie obca co widać w postach.

?

Ja nie musze Ciebie znac wystarczy poczytac twoje bzdurne teksty a kasy zazwyczaj nie mają ci co tak najwiecej drą gębe. A ty zapewne do tej grupy należysz.

Edytowano przez lolek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

MILANREAL1

Zawsze jak kupowałem ziemię to byli tacy co mówili dokładnie to samo ....nie było dopłat też żyliśmy więc nic nam nie grozi jak UE padnie.

Nie mam nic do studentów ,ale skore mnie wolno wyzywać od brudasów to dlaczego studenci mają być lepsi ...sorry ale kolo sprowadził temat do brudasów nie ja.Sam nie długo będę wysyłał córy na studia , wiec nie bierz tego do siebie. .

 

LOLEK1

Dzięki za te miłe słowa ,ale zapewne wiesz że to dziecinada te Twoje wywody ..no i kogo to obchodzi ?No ale napisz co tam u Ciebie więcej słychać,bo na razie wiemy że ledwo wyrabiasz z higieną na paru ha. :D :D :D

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    713

Sam jestem studentem, znam wielu studentów. Największy incydent jaki miał miejsce: oberwana deska klozetowa oraz: zakłócanie ciszy nocnej - studentów ukarano mandatem. Tyle.

 

Wyzwiska... oj panowie, wrzućcie na luz.

Co do tego że nie stać mnie na wyrzucenie 80 tys na 1ha ziemi. 100% prawda. Niestety nie jestem Kulczykiem. Nie mogę sobie jeszcze pozwolić na szastanie taką kasą, na ładowanie takich sum pieniędzy w inwestycję która według obecnych cen zboża zwróci się po ponad 30 latach a jeśli przyjdzie globalny urodzaj i ceny zbóż spadną o 30-50% przy niezmienionych cenach nawozów i paliwa to taka inwestycja zwróci się dopiero po 50 latach.

 

Osobiście kocham pracę na roli, szczególnie produkcje roślinną, obsługę maszyn itp. No lubię i już. Jak wielu na tym forum. Jednak chcę pozwolić sobie na wygodne życie, na dobrą furę, na wielką chałupę, wczasy itp - tego wielu z nas już nie osiągnie choćby ze względu na małe areały i drogą ziemię. Dlatego kombinuję i do myślenia zachęcam. Gospodarstwo generuje zyski, mając wybór: 160 tys za 2 ha lub mieszkanie wybiorę mieszkanie (allegro - macie tam ceny mieszkań w Siedlcach jeśli ktoś nie wierzy...) - inwestycja pewniejsza, szybszy zwrot. Takie są fakty. Liczby mówią same za siebie - tu nie ma pola do dyskusji w przypadku który opisany został powyżej. Wolę obrabiać mniej ha, mieć kasę z innego źródła i dobrze żyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Jak Ci 10 odebrał z 90 to nic się nie stało .Gorzej jakby z 20 zabrał 10. Jeszcze rozpacza na forum , biedaczek: :D

Teściu akurat ma więcej ode mnie. Ni nie mam żadnych długów. Ale tak postępuję się w stosunku do swojego dziecka.

ZIEMIE JEST NAJWAŻNIEJSZA i rodzina nie liczy się.

Tylko pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

mając wybór: 160 tys za 2 ha lub mieszkanie wybiorę mieszkanie (allegro - macie tam ceny mieszkań w Siedlcach jeśli ktoś nie wierzy...) - inwestycja pewniejsza, szybszy zwrot. Takie są fakty. Liczby mówią same za siebie - tu nie ma pola do dyskusji w przypadku który opisany został powyżej. Wolę obrabiać mniej ha, mieć kasę z innego źródła i dobrze żyć.

Problem w tym że nie masz tych 160 tys -więc marzenia tylko pozostają....Nie martw się o tych co tyle płacą za pole bo oni tego nie potrzebują,to ich kasa i ich zmartwienie .Dla Ciebie to wielka kasa a dla nich nie koniecznie ...są chętni żeby tyle płacić niech płacą. W końcu sam twierdzisz że bogatym należy dowalić podatek ,wiec niech płacą i giną :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kojack1014
      Witam!!!
      Ma ktoś może charakterystyke Valtry N101? Pilnie proszę o pomoc. I najlepiej gdyby też było wyposażenie dodatkowe i cena brutto
      Za odpowiedź z góry dzięki!
    • Przez Piotrass
      Mam pytania jaki serwis ma valtra? i ile kosztują poszczególne przeglądy w valtrze T121 HiTech?
    • Przez Balzak
      Ja używam Atranexu i pryskam przed wschodowi efekt jest super..
    • Przez coolman111
      Jakie są ceny ziemi w waszych rejonach?
       
      Wątek o cenach ziemi w 2013 i dyskusja z tym związana dostępna tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72441-ceny-ziemi-2013/
      Dyskusja o cenach we wcześniejszych latach do zobaczenia tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/5089-ceny-ziemi/
       
      Statek a co ma powiedzieć "normalny" rolnik co ma z 20ha . Kupować działki o pow. nie więcej jak 1ha i bawić się na takich małych powierzchniach jeśli powiedzmy jest przyzwyczajony, że ma co najmniej z 10ha w jednym kawałku.
    • Przez ursus1986
      U mnie ceny w okolicach Sokołowa Podlaskiego wyglądają tak:
       
      kukurydza 665 plus vat
      pszenica pasz 635-640 plus vat 
×