Skocz do zawartości
coolman111

Cena ziemi 2014-2017

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
the1mati1    45

Znajomy coś ostatnio mówił że jest taki przepis że jak zakupisz ziemie, to musisz odczekać jakiś okres czasu aby kupić następną działkę na siebie? Jest coś w tym prawdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ppiotr    28

Znajomy coś ostatnio mówił że jest taki przepis że jak zakupisz ziemie, to musisz odczekać jakiś okres czasu aby kupić następną działkę na siebie? Jest coś w tym prawdy?

 

Nie prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    50

@Pajej

Ale kupiłeś dwie działki od tego samego gościa czy od różnych osób?

 

różnych

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik    33

proste co bedzie przezyja tylko duze gospodarstwa. moze i balylarze choc tu juz pewien nie byłbym, bo coraz tródniej o ludzi do pracy

no tak , tylko za 10-20 lat jakiej wielkości będą te duże gosp.50? 100? 500ha ? może być duże tylko kto spłaci np 100 czy 300 ha po 30 -40 tys.jednocześnie inwestując miliony w sprzęt do uprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie ostatnio kuzyn sprzedał ziemię 8 ha które kupił z 10 lat do tyłu kupił za 80tys sprzedał za 350 ah że człowiek nie był już dorosły jak ha kosztował 10 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    41

Tak, tak. tylko w gosp tez był inny obrót pieniądza bo jakoś nie pamietam żeby 15-20lat wstecz było tyle nowych maszyn i taki pęd po ziemie. W moich okolicach to sprzedający jeździł od domu do domu czy nie chce ktoś kupić a teraz to Kupujacy sie przebijają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matek1810    13

Proszę jak piszecie cene ziemi to podawajcie jaka gmina. Na tym forum piszemy o cenach wiec cena i lokalizajca jest wazna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezrobotny    6

Tak, tak. tylko w gosp tez był inny obrót pieniądza bo jakoś nie pamietam żeby 15-20lat wstecz było tyle nowych maszyn i taki pęd po ziemie. W moich okolicach to sprzedający jeździł od domu do domu czy nie chce ktoś kupić a teraz to Kupujacy sie przebijają.

Swieta prawda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    50

no tak , tylko za 10-20 lat jakiej wielkości będą te duże gosp.50? 100? 500ha ? może być duże tylko kto spłaci np 100 czy 300 ha po 30 -40 tys.jednocześnie inwestując miliony w sprzęt do uprawy.

 

mysle ze za 10-20 lat nie bedzie gospodarstw ponizej 100ha no chyba ze dwuzawodowcy beda ciagli dla przyjemnosci takie po 4-5ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kr9292    60

Bedą bedą i to bardzo dużo. Srednia krajowa 10 z kawałkiem. W mojej okolicy malo kto przekracza 25 ha. Skąd ludzie mają wziąć pieniądze zeby kilkakrotnie powiększyć swoje gospodarstwo. A ceny na produkty niskie i niepewne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    347

Mało tego nie zapominajmy, że większość małych gospodarstw to nie tylko ziemia , ale i budynki, które jakie by nie były to i tak podnoszą cenę zakupu. 

U mnie np posiadanie 100ha jest równoznaczne z rozrzuceniem działem po co najmniej 3 gminach i dojazdy po kilkanaście km. A największe pola po wykupieniu działek sąsiednich i tak nie przekroczą 3-5 ha. Co z tego, że np sąsiad będzie chciał sprzedać swoje 3 ha po 20 tys jak za budynki zawoła 200tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik    33

Proszę jak piszecie cene ziemi to podawajcie jaka gmina. Na tym forum piszemy o cenach wiec cena i lokalizajca jest wazna

popieram.będzie łatwiej ocenić w jakim regionie jaka cena,oczywiście będą odchylenia ale to pomoże choćby mniej więcej się zorientować jakie są trendy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miwigos    80

w tym roku kupiłem 2 działki i nikt mnie sie nie czepiał

A podobno oglądasz złotówke 3 razy zanim wydasz ,jak kupiłeś to tak żle jeszcze nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koniu    70

myślę też że za 10 lat nie będzie gospodarstw typu nawet 20ha. Przynajmniej w mojej gminie na jednej wiosce było z 15 gospodarstw od 5 do 20 ha. Teraz zostało może 3 gospodarstwa w tym dwa duże po 250ha co je połknęły. Tzn dopłata + 1200zł. Więc Ci co wydzierżawili twierdzą że nie mieli nigdy takich dochodów odkąd gospodarzyli. Czyste ręce i się śmieją bo gotowe pieniążki co roku biorą. U mnie we wsi na szczęście ilość gospodarstw się nie zmienia, każdy ma średnio po 100ha i nikt sie nie zabija za dzierżawami na piątej wsi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldemaros    10

Kolego koniu a z 10 lat temu z ojcem wywozilem z twoich stron maszyny od tych wszystkich bambrow.olbrachtowice Kamieniec Ząbkowice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    50

Bedą bedą i to bardzo dużo. Srednia krajowa 10 z kawałkiem. W mojej okolicy malo kto przekracza 25 ha. Skąd ludzie mają wziąć pieniądze zeby kilkakrotnie powiększyć swoje gospodarstwo. A ceny na produkty niskie i niepewne.

jest jeszcze cos takiego jak dzierżawa

 

A podobno oglądasz złotówke 3 razy zanim wydasz ,jak kupiłeś to tak żle jeszcze nie jest

czytaj dokładnie pisałem ze nie ogladam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz1995    39

Będą zawsze takie gospodarstwa,gadacie brednie np ktoś oddał w dzierżawe 7 ha pola i nie chce sprzedać,więc dalej jest rolnikiem tylko tej ziemi już nie  uprawia.I wlicza się w średnią krajową :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik    33

myślę też że za 10 lat nie będzie gospodarstw typu nawet 20ha. Przynajmniej w mojej gminie na jednej wiosce było z 15 gospodarstw od 5 do 20 ha. Teraz zostało może 3 gospodarstwa w tym dwa duże po 250ha co je połknęły. Tzn dopłata + 1200zł. Więc Ci co wydzierżawili twierdzą że nie mieli nigdy takich dochodów odkąd gospodarzyli. Czyste ręce i się śmieją bo gotowe pieniążki co roku biorą. U mnie we wsi na szczęście ilość gospodarstw się nie zmienia, każdy ma średnio po 100ha i nikt sie nie zabija za dzierżawami na piątej wsi.

gdybym miał oddać dopłaty i jeszcze zapłacić 1200 od ha to niech sobie sami gospodarzą.w razie jakiejś draki (susza , powódż tornado,gradobicie czy upadek samolotu czy inne cuda odrabianie straT MOŻE TRWAĆ kilka lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    50

Będą zawsze takie gospodarstwa,gadacie brednie np ktoś oddał w dzierżawe 7 ha pola i nie chce sprzedać,więc dalej jest rolnikiem tylko tej ziemi już nie  uprawia.I wlicza się w średnią krajową :P

 

dobra dobra, mówimy o tych co bedą uprawiać a nie o statystykach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    165

@pajej nie wiem ile masz ziemi, i ile masz lat ale? ale wiesz jak wchodziliśmy do Uni w 2004r to też wszyscy mówili że za 10 lat nie bedzie małych gospodarstw tylko takie duże zobacz mineło 12lat od wejscia do Uni i zobacz sobie na statystyki GuS czy na stronie Agencji za wiele średnia gospodarstwa w kraju sie nie zmieniła obecnie jest 10,65 z 5 lat temu było 10,25 a 10 lat temu 8,5 rezygnuja Ci co nie maja nastepców a młodzi kombinują troche do pracy troche z rolnictwa u mnie na wsi z ok 50 gospodarstw z kazdego ktoś gdzieś dodatkowo pracuje lub ma jakąś dodatkowo firemke sklepik jest może jeden czy dwóch co żyja tylko z gospodarsta ale sami na siebie pracuja nie mają rodzin wiec nawet majać te 10-12 ha utrzymuja sie z tego nie inwestujać,  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    41

mysle ze za 10-20 lat nie bedzie gospodarstw ponizej 100ha no chyba ze dwuzawodowcy beda ciagli dla przyjemnosci takie po 4-5ha

A co z tymi co maja po 20-30 ha?Maja powiesić sie na topoli? Bo pracy nie znajda w Polsce a wyjechać wszyscy nie mogą. Jak ktoś ma kilkaset hektarów to go nie interesują działki po 1-2 hektara a takie przeważnie posiadają małe gospodarstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    84

myślę też że za 10 lat nie będzie gospodarstw typu nawet 20ha. Przynajmniej w mojej gminie na jednej wiosce było z 15 gospodarstw od 5 do 20 ha. Teraz zostało może 3 gospodarstwa w tym dwa duże po 250ha co je połknęły. Tzn dopłata + 1200zł. Więc Ci co wydzierżawili twierdzą że nie mieli nigdy takich dochodów odkąd gospodarzyli. Czyste ręce i się śmieją bo gotowe pieniążki co roku biorą. U mnie we wsi na szczęście ilość gospodarstw się nie zmienia, każdy ma średnio po 100ha i nikt sie nie zabija za dzierżawami na piątej wsi.

 

no ale pan T. z braszowic czy inny ze stolca płacą nawet 2000 z tego co się orientuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×