Zaloguj się, aby obserwować  
piotrekbial1

jumz padnięta pompa oleju ?

Polecane posty

Witam

mam pewien problem ze wspomaganiem i ogólnie z hydrauliką w ciągniku Jumz

wspomaganie jest na orbitrolu zasilane pompą z ciągnika

skręca się ciężko nie można szybko kręcić gdyż napotykany jest opór

czasem zdarza się nawet tak że nie da się skręcić wcale przez kilka sekund

 

po rozgrzaniu oleju w układzie tur na wolnych obrotach sie nawet nie podnosi należy dodać gazu

 

ładowanie jest bardzo uciążliwe często wymaga dodania gazu do końca co i tak nie zawsze daję zamierzanego efektu

 

objawy przy tuzie podczas pracy są takie same

 

zastanawiam się co może być przyczyną

czy pompa kończy/skończyła swoją żywotność ?

 

Pozdrawiam Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Sprawdź stan oleju , wymień pompe ze 160 zł kosztuje i sprawdzisz czy była wina pompy do wspomagania jest druga pompa kosztuje do 100 zł przy okazji wyczyść filtr oleju .

Zalewaj gęste oleje kacapy lubią takie (HL 68) , pompy są prawe i lewe musisz odpowiednią dokupić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Fest dajesz porady a moze by tak wpiąć zegar na wyjście hydrauliczne? 150-170 bar tak powinno pokazac w mgnieniu oka jeżeli będzie mniej a po dodaniu gazu więcej to wywalaj pompe oczywiście jeżeli filtry będziesz miał ok


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko że w jumzie nie mam filtra oleju hydraulicznego z tego co mi wiadomo

jest tylko "odśrodkowy" od oleju silnikowego

więc ograniczyć się do sprawdzenia ciśnienia oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

Nie chce mi się szukac instrukcji do JUMZ-a, ale poszukaj filtra w zbiorniku oleju. Powinien być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NorthWlkp    0

Tak jak napisał jahooo, poszukaj filtra oleju w zbiorniku oleju. Znajduje sie z prawej strony zbiornika w miejscu gdzie są przyłączone węże. Filtr ten jest rozbieralny, składa się z kilkunastu krążków które trzeba wyczyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Filtr jest w zbiorniku oleju trzeba go czyścić co jakiś czas bo jak jest brudny to olej bez filtrowania pójdzie do zbiornika i będzie zacinać sie rozdzielacz od brudnego oleju .

Z czasem zawór regulujący ciśnienie trzeba dokręcić.

 

Pompa chydrauliczna w moim jumzie wytrzymuje tylko 1 rok , kiepskie te pompy kacapy robią a polski zamiennik jest problem kupić .

Bługarska pompa kosztuje 700 zł i nie wiem czy warto za nią tyle zapłacić a może koledzy polecicie jakiś inny dobry zamiennik w rozsądnych pieniążkach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj