Skocz do zawartości
malina3

jak wyprostować przyczepę d 47

Polecane posty

malina3    1

Witam kolegów mam pytanie jak mam wyprostować przyczepę gdy mi się te główne tregry z ramy zgięły w połowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

Jewar kolejowy i próbuj. Jak nie to młoty i dużo siły. A grzanie palnikiem w ostateczności. Bo grzana stal się robi plastyczna. Po wyprostowaniu wstaw dodatkowe lasze na wzmocnienie. Najlepiej podeślij jakieś foto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

locke    291

Tylko palnik nagrzać i młotem wyprostować i będzie ok.My tak prostowaliśmy ramę w d-47.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464
Co ty nią zrobiłeś

taki urok tych przyczep

 

a tak z ciekawosci, macie jakis sposob na naciagniecie ramy, bo przyczepa zostawia 4 slady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wywrót nic nie da.Ramę trzeba odpowiednio przegiąć żeby potem jak odbije wróciła mniej więcej na swoje miejsce.Ja parę dni temp prostowałem ramę bo miałem zgiętą i wyszło idealnie. Zrobiłem pętle z łańcucha od taśmy rozrzutnika obornika tak żeby zwisała do ziemi postawiłem na nią stopę lewarka a górę lewarka pod miejsce gdzie chcesz cisnąć.Lewarek sam sobie trzyma żeby cała rama nie szła w górę a tam gdzie ma wypchać to wypcha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    94

I mnie czeka prostowanie ram. Ja planuje zdjac pakie od wywrotu a rame pojechać pod sciane silosu podlozuc klocki drewniane tam gdzie trzeba i wysiegnikiem z ladowarki teleskopowej napychac. Musza jeszcze sezon przelać. Ale maja juz wsparcie w postaci naczepy od tira 24m3 dorabiam wlasnie jej hydraulike

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

Nigdy bym nie kupił D47 właśnie z tego powodu że się zginają, niby wywrot na 3 strony ale to tylko tyle zalet, mam D-35 3,5 ładowności wożę nią czasem i 5T piasku bądź gruzu i nic się nie krzywi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kojot629    227

To jest 4,5towa przyczepa, ale jak sie kipruje 6-9 ton to niech sie nie biadoli ze slaba rama.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Na "zdrową" D47 to i 8-9 ton naładujesz - sprawdzone kilka razy

Szkoda że nie 100.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zaspawaną ramę blachą 5mm. Burty 50cm + nakładka 40cm + skosy przód tył do szczytu 25cm i jakoś nic się nie łamie. Po wsi latają te przyczepy w nakładkami jeszcze raz takimi jak burta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

D47 to jest fajna lekka przyczepka można nią sporawo wozić , a prostować można koparką , naciąga sie łańcuchami do mocowania ładunków .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi jak kilka tygodni temu koleś na żwirowni sypnął z ładowarki VOLVO 8 ton mokrego piasku płukanego z wysokości może 2m nad podłogą przyczepy to jak wysypał to myślałem że się złamała w pół. Resory w jednej chwili zrobiły się proste jak struna nie ważne czy 7 czy 10 piór. Ale jakoś się dojechało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

Oj Panowie, nie wiem czy któryś z tych sposobów to jest dobry. Powiem wam jak ja to widzę naciąć po końcach w miejscu podgięcia ramy palnikiem wyprostować to do równego czymś tam ponapychać, pospawać nacięcia łaty się wstawia, a później cały profil ramy ceownik za spawuje się płaskownikiem grubym Tworząc z ramy profil zamknięty, po prostu wzmacnia się ramę tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Resor wytrzyma , gumy powymieniać na większe (d-50) i bez obaw. Przecież takiego ciężaru nie wozi się cały czas. Rama nie wygina się od ciężaru tylko dostaje najwięcej przy wywrocie. Ten ceownik jaki jest taki jest ale jego byle 7 cy 8 ton nie zegnie w pół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Ja widocznie za krótko żyje,bo te przyczepy D-47 które do tej pory widziałem i mam to przy 5T na uwracaniu już rama trze o obrotnice o co dopiero na oponach 900-kach przy takim ładunku to tylko chyba jazda na wprost i po równej drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

5,1-5,3tony pszenicy i chodzi elegancko, kipruje też, koła 825-20.

 

Mnie jednak ciekawi czy nie lepiej wyjdzie wymiana zamiast prostowania tych ram.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Z jakiego materiału zrobić nową ramę ( te najdłuższe ceówki ) ? Ceówka hutnicza 140mm , a może jakiś profil zamknięty ( można takie kupić ?). Poradźcie coś . Ps . Chodzi o wymianę starych , nie będę robił całej ramy nowej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja dałem 160 C walcowanego, on  na końcach ma 120 lub 140 a na środku 220, i tak pod silownik musiale te C zweżać. Tylko żałuję ze nie dałem dłuższej ramy, w oryginale chyba jest 380 cm a trza było dać z 30-40 cm dłuższą i ten przód zamknąć, żeby kołowrót nie gioł ramy. Tak jat to jest w wsystkich przyczepach, tylko nie w D 47.

Wymiana tych C to jest praktycznie robota nowej ramy.

 

Zdjecia w mojej galerii.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    111

Nie no na d 47 to 8-9t wchodzi bez problemowo i przyczepa daje sobie rade z tym ale i u mnie rama po 20 latach w 2 miejscach się przygięła i też trzeba cos z tym zrobić tylko jeszcze nie mam na to pomysłu. co do profilu to lepszy jest profil zamknięty 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×