adiksutil16

Zetor 7340 problem z podnośnikiem

Polecane posty

adiksutil16    9

Witam. Ostatnio w 7340 pojawił się problem że jak się olej zagrzeje to bardzo słabo podnosi. Na zimnym oleju jest ok. Mażety na podnośniku dobre bo jak zostawie agregat prawie 2 tony na podnośniku to przez noc mało co opadnie prawie wcale. Wymieniłem pompe hydrauliczną (jest pod kompresorem) założyłem nawet wydejniejszą od zetora 9540 i problem nie znikł. Na zimnym oleju jest super nawet lepiej niż na poprzedniej pompie, wręcz ciągnik przydusi jak podnosi agregat na wolnych obrotach a jak się olej zagrzeje zaczyna bardzo powoli podnosić wręcz trzeba przygazować. Ktoś miał podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
venomek007    1

Witam. Ja właśnie mam podobny problem ze swoim Zetorkiem 7745, po wymianie pompy kapke lepiej podnosił, ale ciągle słabo, a już bele ładowaczem podnieść żeby ja wrzucić do wozu paszowego to jest masakra, bez przy gazowanie nie pójdzie, ostatnio rozmawiałem z mechanikiem i niestety wygląd na to że rozdzielacz jest do wymiany, podejrzewam że u Ciebie może być to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A filtr oleju sprawdzałeś? Często on jest przyczyna grzania się oleju. Lub jest coś nie tak i hydraulika jest cały czas pod ciśnieniem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
venomek007    1

Ja też ma go podłączonego prosto ze skrzyni a nie z wyjść z tyłu,ładowacz też ma własny rozdzielacz, ale jak dobrze mi wiadomo to olej do ładowacza i tak przechodzi przez rozdzielacz ciągnika, a następnie trafia do rozdzielacza ładowacza, a przewody które masz zapewne przykręcone od spodu do skrzyni to są powroty oleju nie jego zasilanie. Także pozostają trzy opcje, albo konkretnie zawalony filtr, albo rozdzielacz, albo pęknięty przewód który podaje olej z pompy do rozdzielacza w środku skrzyni, bo innych opcji to już chyba niema

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    9

Noo ale jeśli byłby pęknięty przewód pompa-skrzynia to byłby wyciek bo tam jest pompa na zewnątrz, a wycieku nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

Nie wiem dokładnie jak w tym modelu 7340 jest ta hydraulika rozwiązana,ale ja bym sprawdził zawór bezpieczeństwa ten najbliższy za pompą. To tam może być wyrobiona iglica i ucieka olej jak zagrzany. Podejrzewam ,że tylko pompa jest przeniesiona a olej wchodzi rurką od spodu w dekiel i olej idzie przez rurkę do rozdzielacza tak samo jak w starszych modelach zetorów. Tam sa takie tulejki centrujące z oringami (jedna pomiędzy deklem na dole a druga od góry w rozdzielaczu) jak te oringi są stare to też lubi je wypchnąć i ciśnienie ucieka.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jeden jest na dole w deklu str 152 poz 4

Drugi zawór przy cylindrze podnośnika ale on raczej jest dobry jak przez noc nie opuści to nie jego wina.

jeszcze tulejka i oringi to poz 9 i 82 . Takie same są od góry pomiędzy rozdzielaczem.

 

http://zetor2.gartproject.com/content/image/z_3320-7340%20-%202002(1).pdf

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Spoko ,niestety rozebrać musisz po kolei i sprawdzać po złożeniu czy jest poprawa inaczej nie znajdziesz przyczyny. Zasada jest taka,że zaczynamy sprawdzać od najtańszych rzeczy typu oringi, uszczelki,zawory a na końcu dopiero rozdzielacz lub pompa.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    9

Ja już mam pompe nową więc odpada. Dół też juz sprawdzony oringi były wszystkie dobre, iglica zaworu bezpieczeństwa też wyglądała ok. Jeden oring tylko wymieniłem. Przeczyściłem tylko zawór i poskładałem spowrotem. Jak przyjedzie zima to napalę w warsztacie i biorę się za zrzucanie podnośnika. Ciekaw jestem co tam zobaczę, mam nadzieję że to nie będzie wina rozdzielacza, bo będą duże koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RusiL    303

Ten zawór bezpieczeństwa sprawdź lepiej w jakimś warsztacie czy na pewno ma dobre ciśnienie otwarcia, bo niekiedy na oko jest ok, a w praktyce wychodzą cyrki. No i w takich sprawach przydaje się manometr, który możesz podłączyć do wyjść z tyłu ciągnika i w inne miejsca do kontroli ciśnienia aby mieć pełniejszy obraz awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj