martin_3512

Pomocy! Woda poszła do oleju - Ursus 3512

Polecane posty

martin_3512    44

Mam problem. Do oleju poszedł płyn chłodzący. Diagnoza była taka, że poszła albo uszczelka pod głowicą albo jakaś tuleja jest zaniżona. Tuleje są wszystkie na swoim miejscu, wymieniliśmy uszczelke, a płyn znowu jest w oleju. Przeczytałem dużo tematów ale nie wiem co rzeczywiście może być przyczyną. Może ktoś się zetknął z tym w silnikach Perkinsa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

A co ma tuleja sucha do płynu? Nie tem model silnika.

Podejrzewam że dekiel rozrządu przegnił pod pompą wodną. Ściągnij pompę wodną i zobacz czy nie ma dziury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

witam po 1 planowanie głowicy trzeba robić po wyżuceniu uszczelki, głowica na szczelność a jak nie to może być blok pęknięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

Tak czy inaczej trzeba rozebrać silnik przyczyn może być bardzo wiele, zazwyczaj jest to uszczelka pod głowicą bądź pęknięta głowica. silnik był przegrzany?? czy przy normalnej eksploatacji się zdarzyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin_3512    44

Dzięki koledzy. Jutro się będę brał znowu za rozbieranie. Musze koniecznie jeszcze zobaczyć ten dekiel i korek jak tutaj radzicie. @RolandVip - otóż właśnie nie był przegrzany, zrobiło się tak podczas normalnej eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekZ058    135

silnik jak silnik ale awarie wszedzie moga byc podobne ja 2 lata temu w swojej c 330 miałem podobny problem po diagnozie wymieniłem tuleje itp.i nic z tego dalej to samo,a okazało sie ze jest wżer w bloku i to była jedyna przyczyna dostawania sie wody do oleju wiec nowy blok cena 2.000zł i chodzi do dzisiaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mgr_inz    0

sprawdź dekiel o którym opisuje tomek73 mieliśmy podobny problem i w deklu dziurę zrobiła uszczelka albo membrana od pompy... dokładnie nie pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

w 12145 przerabiałem to samo tylko że ja wiedziałem co jest grane bo jak kupiliśmy go w styczniu 2012 był zalany wodą niby krany wszystkie otwarliśmy ale trochę zostało w chłodnicy oleju gdy go następnym razem zalaliśmy wodą poczekaliśmy trochę aż termostat puści to wtedy korek od chłodnicy wystrzelił na 1metr :D dobrze że tylko tyle się narobiło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin_3512    44

Chyba już jest po problemie :) Rozebrałem przód ciągnika i dostałem się do pompy wody. No i rzeczywiście po odkręceniu pompy, która przylega do dekla rozrządu, ten właśnie dekiel w tym miejscu miał takie malutkie pęknięcia a uszczelka cała się dosłownie rozłaziła. Z resztą cały wirnik od pompy zjechał strasznie tą uszczelke. Założyłem nową, troche silikonu i złożyłem do kupy. Jak na razie nic nie cieknie i jest wszystko ok ale okaże się to dopiero jutro :) Jeszcze raz wielkie dzięki i temat uważam za zakończony :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15375

I tak musisz wymienić ten dekielek, bo znając życie ta uszczelka zaraz się wytrze i problem wróci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
noxes    0

Jaki mniej więcej koszt wymiany uszczelki pod głowicą w 3512. Chodzi mi o koszt samej roboty i roboty+ części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

W ciapku płaciłem w zeszłym roku 350zł, ale w cenie było planowanie głowicy.


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
noxes    0

w ciapku czyli czym c360?
No w 3512 jest więcej roboty. Po za tym już rozebrane, a tu niespodzianka- uszczelka nie ma jakiś dobrze widocznych uszkodzeń :(  Oleju w silniku było około 12l, wody brakowało nie wiem ile, ale brakowało. Olej żadziutki jak woda i do tego "ostry" jakby z ropą. Dwa garki mokre, a jeden suchy.  Sam nie wiem co o tym mysleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jakby woda poszła do oleju to olej byłby siwy i gęsty, przeważnie pokrywą rozrządu idzie,

Jak ropa to rzadki poszła membrama w pompce paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Zawsze  brakuje trochę wody, a on ma taka chłodnicę że nie widać ile brakuje.

Ale to co piszesz to wina pompki zasilającej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Albo pompy wtryskowej, ale częściej jest to właśnie membrana pompki zasilającej. Po zapachu można też poznać czy jest ropa w oleju.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

A po co głowicę od razu ściągałeś? Ludzie czy wy za wszelką cenę lubicie sobie utrudniać życie? Jeśli poszła woda do oleju to jak wyżej kolega pisał olej jest szary ( kakao ) - najlepiej było spuścić płyn i zobaczyć ile go ubyło w stosunku do oleju. Natomiast jeśli ON poszedł do oleju to olej po pierwsze robi się z takim odcieniem mocno fioletowym a po drugie śmierdzi ropą. Przyczyn tego może być więcej niż wspomniana membrana w pompce zasilającej, tzn. uszczelniacz na pompie wtryskowej oraz lejące wtryski ( ale to już byś zauważył po pracy silnika i musiałoby trwać chwilę a jak nagle to musiałoby być biało z rury:)). Najpierw diagnostyka a później rozbieranie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

W ciapku płaciłem w zeszłym roku 350zł, ale w cenie było planowanie głowicy.

planowanie glowicy 100 zl, wiec za sama wymiane uszczelki 250 zl to troche drogo, przeciez to pol godziny roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Gratulacje - jesteś kolejnym kandydatem do złotej łopaty! Myślisz że przez 2 lata nie poradził sobie z tą uszczelką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Cumins
      Witam wszystkich , jestem posiadaczem ciągnika case 1055 silnik d358 , ostatnio  gdy odkręciłem bagnet od oleju zaczeła wylewac się z niego spora ilość wody , dodam że dzieje się to tylko wtedy gdy postoi dłuzszy czas , w czasie sezonu gdy pracuje dzień w dzień nie zaobserowałem takich objawów . Jaka może być przyczyna tak dużej ilości wody w oleju podczas postoju ? Z góry bardzo dziękuję 😉
    • Przez Polacek
      Witam,

      Zeby wymienić pompe oleju muszę odjechać przodem, czy jest to konieczne ? Czy wystarczy zdemontować zbiornik paliwa ? Sprawdzę luz na pompie odkręcając miskę oleju ?
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj