Skocz do zawartości
martin_3512

Pomocy! Woda poszła do oleju - Ursus 3512

Polecane posty

martin_3512    22

Mam problem. Do oleju poszedł płyn chłodzący. Diagnoza była taka, że poszła albo uszczelka pod głowicą albo jakaś tuleja jest zaniżona. Tuleje są wszystkie na swoim miejscu, wymieniliśmy uszczelke, a płyn znowu jest w oleju. Przeczytałem dużo tematów ale nie wiem co rzeczywiście może być przyczyną. Może ktoś się zetknął z tym w silnikach Perkinsa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

A co ma tuleja sucha do płynu? Nie tem model silnika.

Podejrzewam że dekiel rozrządu przegnił pod pompą wodną. Ściągnij pompę wodną i zobacz czy nie ma dziury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafal0079    1

witam po 1 planowanie głowicy trzeba robić po wyżuceniu uszczelki, głowica na szczelność a jak nie to może być blok pęknięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

Tak czy inaczej trzeba rozebrać silnik przyczyn może być bardzo wiele, zazwyczaj jest to uszczelka pod głowicą bądź pęknięta głowica. silnik był przegrzany?? czy przy normalnej eksploatacji się zdarzyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin_3512    22

Dzięki koledzy. Jutro się będę brał znowu za rozbieranie. Musze koniecznie jeszcze zobaczyć ten dekiel i korek jak tutaj radzicie. @RolandVip - otóż właśnie nie był przegrzany, zrobiło się tak podczas normalnej eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekZ058    75

silnik jak silnik ale awarie wszedzie moga byc podobne ja 2 lata temu w swojej c 330 miałem podobny problem po diagnozie wymieniłem tuleje itp.i nic z tego dalej to samo,a okazało sie ze jest wżer w bloku i to była jedyna przyczyna dostawania sie wody do oleju wiec nowy blok cena 2.000zł i chodzi do dzisiaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mgr_inz    0

sprawdź dekiel o którym opisuje tomek73 mieliśmy podobny problem i w deklu dziurę zrobiła uszczelka albo membrana od pompy... dokładnie nie pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

w 12145 przerabiałem to samo tylko że ja wiedziałem co jest grane bo jak kupiliśmy go w styczniu 2012 był zalany wodą niby krany wszystkie otwarliśmy ale trochę zostało w chłodnicy oleju gdy go następnym razem zalaliśmy wodą poczekaliśmy trochę aż termostat puści to wtedy korek od chłodnicy wystrzelił na 1metr :D dobrze że tylko tyle się narobiło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin_3512    22

Chyba już jest po problemie :) Rozebrałem przód ciągnika i dostałem się do pompy wody. No i rzeczywiście po odkręceniu pompy, która przylega do dekla rozrządu, ten właśnie dekiel w tym miejscu miał takie malutkie pęknięcia a uszczelka cała się dosłownie rozłaziła. Z resztą cały wirnik od pompy zjechał strasznie tą uszczelke. Założyłem nową, troche silikonu i złożyłem do kupy. Jak na razie nic nie cieknie i jest wszystko ok ale okaże się to dopiero jutro :) Jeszcze raz wielkie dzięki i temat uważam za zakończony :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1275

I tak musisz wymienić ten dekielek, bo znając życie ta uszczelka zaraz się wytrze i problem wróci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
noxes    0

Jaki mniej więcej koszt wymiany uszczelki pod głowicą w 3512. Chodzi mi o koszt samej roboty i roboty+ części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

W ciapku płaciłem w zeszłym roku 350zł, ale w cenie było planowanie głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
noxes    0

w ciapku czyli czym c360?
No w 3512 jest więcej roboty. Po za tym już rozebrane, a tu niespodzianka- uszczelka nie ma jakiś dobrze widocznych uszkodzeń :(  Oleju w silniku było około 12l, wody brakowało nie wiem ile, ale brakowało. Olej żadziutki jak woda i do tego "ostry" jakby z ropą. Dwa garki mokre, a jeden suchy.  Sam nie wiem co o tym mysleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Jakby woda poszła do oleju to olej byłby siwy i gęsty, przeważnie pokrywą rozrządu idzie,

Jak ropa to rzadki poszła membrama w pompce paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Zawsze  brakuje trochę wody, a on ma taka chłodnicę że nie widać ile brakuje.

Ale to co piszesz to wina pompki zasilającej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Albo pompy wtryskowej, ale częściej jest to właśnie membrana pompki zasilającej. Po zapachu można też poznać czy jest ropa w oleju.

Edytowano przez marian3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

A po co głowicę od razu ściągałeś? Ludzie czy wy za wszelką cenę lubicie sobie utrudniać życie? Jeśli poszła woda do oleju to jak wyżej kolega pisał olej jest szary ( kakao ) - najlepiej było spuścić płyn i zobaczyć ile go ubyło w stosunku do oleju. Natomiast jeśli ON poszedł do oleju to olej po pierwsze robi się z takim odcieniem mocno fioletowym a po drugie śmierdzi ropą. Przyczyn tego może być więcej niż wspomniana membrana w pompce zasilającej, tzn. uszczelniacz na pompie wtryskowej oraz lejące wtryski ( ale to już byś zauważył po pracy silnika i musiałoby trwać chwilę a jak nagle to musiałoby być biało z rury:)). Najpierw diagnostyka a później rozbieranie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

W ciapku płaciłem w zeszłym roku 350zł, ale w cenie było planowanie głowicy.

planowanie glowicy 100 zl, wiec za sama wymiane uszczelki 250 zl to troche drogo, przeciez to pol godziny roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Gratulacje - jesteś kolejnym kandydatem do złotej łopaty! Myślisz że przez 2 lata nie poradził sobie z tą uszczelką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez wojtek8244
      Witam,
      Posiadam ciągnik Renault 551 (nowy zakup) i piszę na forum do posiadaczy tego ciągnika, bo mam problem. Gdzie jest w tym ciągniku włączanie świecy płomieniowej? Robi się zimno i przydałoby się trochę podgrzać, z tego co mi się wydaje to włączanie jej jest w stacyjce, ale nie jestem pewny dlatego pytam. Sprawdzone było multimetrem i nie ma napięcia na świecy, sprawdzenie świecy czy jest dobra to żaden problem bo na pewno jest dobra, tylko potrzebuje informacji gdzie jest włączanie jej?
×