tomb2

Malowanie Ursusa/ numery farby

Polecane posty

TheMariko12    437

autorenolak

 

Chlorokauczuk nie nadaje się, do nanoszenia pistoletem.


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki ral ma nowy ursus i czy w lakierni by mieli dane jaki to odcień lakieru

Edytowano przez pawelc330c360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Na pewno maja tylko raczej  nie odpowiedzą choć można spróbować bo  za przeproszeniem pierdołami nie będa się zajmować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Odkręcasz element który był zasłonięty przed działaniem UV, np. pod lampą, czy jakiś wspornik, idziesz do lakierni i dorabiasz. Nie potrzebujesz żadnych numerów ani do czego ten lakier ma być a jedynie mówisz jaki ( akryl, metalik czy perła:)) i ile go potrzebujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Witam wszystkich, mam krótkie pytanko. Kupiłem maskę do c 360 pomalowana samym podkładem (matowa minia chyba)i jest miejscami ten podkład wytarty, chciałbym teraz prysnac to na nowo podkładem urekor czerwonym czy w związku z tym muszę cały stary podkład zedrzec czy mogę na to. Maska nowa bez korozji. I czy ten podkład nada się po farbę renowacyjna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Pod renowację taki podkład jest ok. 

Jedyne ale to do tego podkładu co jest - sprawdź czy łatwo go usunąć, jeśli tak to wyczyść do gołej blachy. Ja bym tak czy tak wyczyścił to do zera ( np P80 do 120), podkład na to ( najlepiej akrylowy lub reaktywny i na to akrylowy ), matowanie drobnym np. P400 i na koniec 2 warstwy akrylu ( wtedy miałbyś na lata ładnie a ten autorenolak obecnie to szajs, słabo utrzymuje połysk i ogólnie to nie najlepsza farba). Można jeszcze do renowacji dodać ok 10% lakieru bezbarwnego i to nawet ładnie wychodzi ( oczywiście plus korektor i rozcieńczalnik ).

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Na pomalowanie ciągnika to Autorenolak zupełnie wystarcza i jest na pewno lepszy niż kiedyś co malowali w Ursusie  tylko dać na to jeszcze  bezbarwnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Nie wiesz chyba co piszesz.

Niech każdy maluje jak chce ale nie piszcie tu że autorenolak jest dobry a że jeszcze lepszy niż kiedyś - to już jaja sobie robisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Pod renowację taki podkład jest ok.

Jedyne ale to do tego podkładu co jest - sprawdź czy łatwo go usunąć, jeśli tak to wyczyść do gołej blachy. Ja bym tak czy tak wyczyścił to do zera ( np P80 do 120), podkład na to ( najlepiej akrylowy lub reaktywny i na to akrylowy ), matowanie drobnym np. P400 i na koniec 2 warstwy akrylu ( wtedy miałbyś na lata ładnie a ten autorenolak obecnie to szajs, słabo utrzymuje połysk i ogólnie to nie najlepsza farba). Można jeszcze do renowacji dodać ok 10% lakieru bezbarwnego i to nawet ładnie wychodzi ( oczywiście plus korektor i rozcieńczalnik ).

To co masz teraz na zakupionej karoserii to nie podkład tylko zabezpieczenie na czas transportu.Po odtłuszczeniu daj bezpośrednio podkład Unikor ten z Dekoralu, inny się do tego nie nadaje i bez żadnego szlifowania i podkładu reaktywnego i akrylowego.Ten pierwszy jest na skorodowane powierzchnie a ten drugi jest na karoserie sam. osobowych w celu wyrównania rys po papierze ściernym.Na Unikor daj akryl od e-lakiery bez żadnego bezbarwnego.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Pewnie  a kiedyś to takie Autorenolaki  zawaliste były,teraz mi powiedz czemu fabryczne błotniki tylne mi zgniły  i zardzewiały miały około 10 lat.Kupione drugie  i pomalowane 20 lat temu też Autorenolakiem i farba się trzyma do dziś? Autorenolaki z Nobilesa nie są takie najgorsze, na rolnicze maszyny zupełnie wystarczy tutaj niektórzy malują chlorokauczkiem czy olejno ftalową i nikt nic nie mówi.Nie każdy będzie malował akrylem bo 100 ml najtańszego kosztuje 10zł litr wiadomo 100 zł na blachy potrzeba  około 2 litrów plus podkład ekspodowy i korektor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

adi tobie te błotniki zgnily bo po nawozie żeście nie myli a jak ktoś dbał to i od nowości się uchowaja tylko trzeba dobrze zakonserwować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Akurat w to nie uwierzę że w 10-letnim ciągniku którym byleś jego pierwszym właścicielem od nowości zgniły błotniki.Zwłaszcza że dziś masz dopiero 19-lat

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

asharot - no faktycznie dałem gafę, miało być epoksydowy a na to akrylowy. Ten reaktywny to chyba nadmiar rozcieńczalnika.

Na maskę czy błotniki zawsze pod akryl stosuję podkład akrylowy, ładnie wyprowadzić i po lakierowaniu micha się cieszy.

Ponoć opinie są podzielone ( a to zapewne zależy od samego podkładu i jego producenta ) bo jedni dopuszczają na gołą blachę akrylowy a drudzy wręcz nakazują dodatkową powłokę antykorozyjną. 

Jak nakładasz podkład pod te akryle dodajesz do niego rozcieńczalnik z lakieru czy nitro?

 

Adi96 - to że Ci ( czy Tacie ) błotniki zgniły to nie musi być wina lakieru ( swoją drogą to ja tam nie wiem ale nie wydaje mi się aby jakakolwiek maszyna rolnicza a tym bardziej karoseria w ciągniku była malowana renowacją ). Mi tam renowacja się nie podoba bo szybko traci połysk i wcale tak tanio nie wychodzi ( za ponad 50 zł z korektorem i rozcieńczalnikiem otrzymasz ok 1,3-1,4 l ( ok 42 zł/l), gdzie tani akryl np T4W 2+1 wychodzi 120zł za 2 l ( 1l akrylu + 0,5 utwardzacz i 0,5 rozcieńczalnik) czyli ok 60 zł/l a efekt o niebo lepszy. 

Zresztą cena to nie zakup lakieru na daną chwilę a efekt na długie lata ( dolicz poprawkę za kilka lat i już po oszczędności )

 

Oczywiście niech każdy robi jak chce. Ja już wyleczyłem się z renowacji, nopolux'ów i innych tym podobnym wynalazkom. Co prawda widziałem malowanie renowacją z dodatkiem ( nie dodatkową warstwą ) lakieru bezbarwnego i powiem szczerze że jest ok.

 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Ten ciągnik  jeździł w dzień w dzień woził mleko przez pierwsze 10 lat  a żę ciągnik na granicach miasta to jeździł po drogach publicznych  jak była zima sól była sypana  sól plus woda zrobiła swoje,opony pierwsze też poszły po 10 latach bo były starte.Pamiętam jak byłem mały miałem 6 lat leżały te błotniki  na złome u mnie   to koncówka blotników  była przeżarta dziury duże  podobnie wspornikami.O drugie ojciec zadbał błotniki dał od wewnętrznej strony bitexem  wszędzie po zalewał po dziś żadnej rdzy jedynie zgięcia po kopaczce.

 

@akamaly Z tego co słyszałem a wiadomo jak z tym słyszeniem bywa oraz dowiadywanie się na własną rękę że najtańszy akryl  od 100 zł  za 1l w górę i tańszego nie ma  może to zależy od regionu.Dobra to jak nie była malowana renowacją to czym malowali w tamtych czasach? Z tym przedostatnim zdaniem się zgadzam  w 100% bo malowanie to nie na 3 czy na 5 lat tylko na dobre kilkanaście lat.Teraz pytanie mam do ciebie  jeżeli mam symbol kod lakieru autorenolaku  to bezproblemu ten lakier dobiorą na akryl?

 

@asharot W przypadku karoserii jeżeli zetrzę tą farbą zabezpieczająca lub starą farbę i zamiast podkładu epoksydowego dam Unikor to będzię lepiej czy jednak epoksydowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

To co masz teraz na zakupionej karoserii to nie podkład tylko zabezpieczenie na czas transportu.

czyli trzeba to obowiązkowo zedrzec? W planach było pomalowanie renowacja z dodatkiem utwardzacza ale widzę że nie polecacie. Podsumowując zedrzec do gole blachy odtluscic na to unikor i akryl i będzie dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    126

Panowie mam w planach budowę agregatu uprawowo-siewnego, czym go najlepiej pomalować i jaki podkład?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Majster71
      wiecie może jakie miały kolory c-325,c-328 i pierwsze c-330 :rolleyes: jestem tu nowy.pomożecie??
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez JANCZAK1176
      Witam. Dla chcących zrobić sobie użądlenie do bielenia obór (chodzi 5 lat)


    • Przez czaro
      Witam. Nie jest obeznany w rodzajach farb dlatego chciałbym zapytać jaką farbę i dodatki do niej wybrać do felg? Ciągnik pracuje dużo w oborniku więc farba musi być odporna na niekorzystne warunki Planuje wypiaskować felgi, odtłuścić no i co dalej zarzucić na te felgi?
    • Przez Agrar
      Witam wszystkich Serdecznie
      Jest do odświeżenia zgrabiarka 7 gwiazdowa i jeśli mam się za to zabrać to tylko porządnie w związku z tym mam do tego kilka pytań.
       
      Po pierwsze lakier (czerwony, żółty i biały) gdzie znajdę i pod jakim kodem mogę rozpoznać odpowiedni odcień tychże kolorów pasujących do marki PÖTTINGER ??
      Po drugie, każdy na pewno wie jak wygląda i jakich rozmiarów jest zgrabiarka 7 gwiazdowa zatem ile bym potrzebował koloru:
      czerwonego aby pokryć dyszel, ramę nośną, belkę roboczą, listwę nastawną, skrzynie wydźwigu  białego na cały wieszak czyli ramie nastawcze, łańcuch, widełki kierujące i kierownice opuszczania/podnoszenia kół grabiących żółtego na tarcze koła grabiącego, obręcz koła grabiącego,  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj