tomb2

Malowanie Ursusa/ numery farby

Polecane posty

seweryn20    825

Nie wiem czym malowali ale lakier na fiacie w tym samym czasie położony trzymał się o wiele lepiej niż ta na masce ursusa. Czemu?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Na samochodach dawali podkład,wtedy nazwała się to między warstwa poliuretanowa obecnie podkład akrylowy.

Ilość warstw też pewnie była inna.Samochód raz na jakiś czas każdy woskowała,a ciągnika to chyba nikt.

Brudną ścierą w ropie i smarach też raczej nikt Fiata nie wycierał a ciągnik prawie każdy.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Dodając, że kiedyś to wszystko było o kant d*py warte, jakościowo dno, jedynie ciągniki jeszcze z lat 70 był w miarę dobre, te w stanie wojennym to totalne niewypały


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie słyszałem żeby w latach 80-tych ktoś woskował kancioka. 

Mnie ta farba na 60-ce oryginalna na lakier nie wygląda. A jeśli już to strasznie kiepski.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Żeby nie zakładać nowego tematu poradźcie czy mogę w takiej kolejności pomalować c-360. Stara farba zmatowiona i wyrównane zacieki. Pęknięcia zaspawane, wgniecenia wyklepane zaszpachlowane itp.  Teraz będzie urekor s potem http://allegro.pl/fa...5035457098.html. I pytanie czy dać na to jeszcze lakier bezbarwny? Jaki? Może być akrylowy samochodowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Boże, w jaki sposób można pomalować tak nagminnie kijową farbą, nie ma to odcieniu oraz jakości w przeciwieństwie do fabrycznego lakieru, Ftalowa :ph34r: - nie tędy droga <_<

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Po prostu nie tymi farbami,tylko trochę o półkę wyżej proponuję coś z nobilesa wybrać autorenolak na blachy  lub z śnieżki  po prostu ftalowa to na płoty a nie na karoserię ale zrób jak chcesz ja ci tylko dobrze radzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

adi nie każdy myśli tak jak ty może kolega chce go pomalować żeby go rdza nie brała a ty proponujesz farbę jak na auto lub zabytek a to tylko ciągnik który pójdzie w pole czy do lasu i zaraz będzie podrapany. ja swoją 40 też miałem malować renolakiem lub lakierem akrylowym ale stwierdziłem że to bez sensu wydawać około 300zł na lakiery a i tak w przeciągu roku będzie poobijany i porysowany i pomalowalem najtańsza śnieżka placilem po 15zl puszka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Tylko kolega adi też ma blade pojęcie i autorenolak uważa za dobrą farbę:) 

Nawet nie zobaczył na link tylko wypisuje o ftalowej.

Kolego antonio86 - farby Granit a w zasadzie Wilckens Nopolux to lakiery na bazie żywic syntetycznych. Są to w miarę dobre farby choć wymagają trochę zabiegów aby dały ładny efekt. Po pierwsze to podkład - może być zwykły tlenkowy ale zastosuj rozcieńczalnik oryginalny do tej farby lub nitro tego producenta, następnie trzeba zmatowić podkład i położyć pierwszą warstwę tego lakieru. Lakier jak każdy inny wymaga utwardzacza i rozcieńczalnika ( oba tej samej firmy ), po odmierzeniu i zmieszaniu tych składników nanosisz pierwszą pełną warstwę po czym czekasz do całkowitego wyschnięcia - i tu chyba największy minus tych lakierów, nie da się malować mokro na mokro ani na półsuchą powłokę, musi być całkowicie wyschnięta inaczej bardzo często przy malowaniu kolejną warstwą podnosi tą pierwszą. Da sie tym malować ale trzeba mieć w pamięci to co Ci napisałem.

Ja dałem sobie z nimi spokój - pomimo że idzie kupić litrę po 33zł ( a nie jak w aukcji 35,9 zł/0,75 litra). Wolę zdecydowanie akryl techniczny ( litr ok 60zł ) bo mogę malować jak chcę ja a nie farba:).

Co do autorenolaka - renowacje kiedyś i dziś to przepaść. Obecne szybko tracą blask ale jest sposób aby to polepszyć - do renowacji dodaje się trochę lakieru bezbarwnego, miesza się go razem z renowacją i takim czymś malujesz. 

Jak chcesz mieć tanio i być zadowolonym to powyżej masz 2 ekonomiczne sposoby.

Ja natomiast blachy pomalowałbym akrylem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Sam nie wiem:) Chodziło mi o przemysłowy. Sorki, późna pora:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

Szukam czegos dobrego i niedrogiego.

Jedno wyklucza drugie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Na jakim poziomie jesteś jeśli chodzi o malowanie natryskowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Powiem szczerze zawodowo nie maluje. Akrylem jeszcze nie malowałem. Do tej pory tylko maszyny, przyczepy itp. Malowałem już natryskowo głównie renolakiem troche chlorokauczukiem. moze moje pytania trochę dziwne dla tych co sie bardziej znają. Nie zgodzę sie jednak z kolegą adim który tak chwali renolak. Pytam co będzie dobre i w miarę nie drogie. Z malowaniem dam sobie rade. Jeden ciągnik malowałem renolakiem ale po paru latach troche wyblakł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Ok. Niestety takie są obecne renowacje. Można spróbować dodać do niej trochę bezbarwnego i efekt będzie na dłużej.

Ten akryl co podałeś wychodzi nieźle cenowo - rozumiem że cena jest za 3L lakieru + 1,5 L utwardzacza.

250 zł za 4,5 litra gotowej farby ( ok 55 zł ), doliczając rozcieńczalnik bo pewnie ok 10% potrzeba do tego ( cena ok 20 paru zł za litr ) to wychodzi nawet spoko. 

Co do ilości - ok 2 l gotowego powinno wystarczyć na maskę i błotniki ( dokładnie podać Ci może kolega @asharot ). Pod ten lakier musisz koniecznie zastosować podkład akrylowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

ok. Teraz mam maskę zeszlifowaną do gołej blachy miejscami szpachla miejscami stara farba z pod której wystaje urekor. Co dac teraz od razu podkład akrylowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jeśli masz ślady korozji to można zastosować podkład reaktywny. Jeśli ładna czysta blacha z resztkami starej farby to podkład akrylowy bezpośrednio na to i nie ma się co bać. Jak masz większe rysy to można zastosować podkład akrylowy wypełniający ale to już jak kto woli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Ok dzięki. Maskę poprzedni właściciel kupił pomalowaną urekorem i na to dał jakąś farbę. Czyli mogę na te resztki urekoru i farby dać podkład akrylowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Możesz ale warstwa poprzedniej farby musi się mocno trzymać podłoża w przeciwnym razie będą problemy.

I oczywiście musisz ją przeszlifować np. P120 i P240

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Gdzie ci napisałem  że ja wychwalam  ja ci tylko podałem  że autorenolak  będzie lepszy od tego co ty zamierzasz kupić  nie powiedziałem że jest najlepszy bo jak ty  chcesz tanio to co ci będe proponował akryl który jest trochę droższy niż renolak  akryl i renolak to nie ma porównania,już akmaly ci dobrze powiedział że renolak i bezbarwny na to i efekt zbliżony do akrylu.Nie uważam za dobrą tylko moim zdaniem renolak jest wystarczający do pomalowania ciągnika, choć sam w sumie chcę u siebie dać akrylem bo malowanie robi się raz na x lat dołożyć trochę wiecej a w ogólne inny efekt odporniejszy na zarysowania 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Majster71
      wiecie może jakie miały kolory c-325,c-328 i pierwsze c-330 :rolleyes: jestem tu nowy.pomożecie??
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez JANCZAK1176
      Witam. Dla chcących zrobić sobie użądlenie do bielenia obór (chodzi 5 lat)


    • Przez czaro
      Witam. Nie jest obeznany w rodzajach farb dlatego chciałbym zapytać jaką farbę i dodatki do niej wybrać do felg? Ciągnik pracuje dużo w oborniku więc farba musi być odporna na niekorzystne warunki Planuje wypiaskować felgi, odtłuścić no i co dalej zarzucić na te felgi?
    • Przez Agrar
      Witam wszystkich Serdecznie
      Jest do odświeżenia zgrabiarka 7 gwiazdowa i jeśli mam się za to zabrać to tylko porządnie w związku z tym mam do tego kilka pytań.
       
      Po pierwsze lakier (czerwony, żółty i biały) gdzie znajdę i pod jakim kodem mogę rozpoznać odpowiedni odcień tychże kolorów pasujących do marki PÖTTINGER ??
      Po drugie, każdy na pewno wie jak wygląda i jakich rozmiarów jest zgrabiarka 7 gwiazdowa zatem ile bym potrzebował koloru:
      czerwonego aby pokryć dyszel, ramę nośną, belkę roboczą, listwę nastawną, skrzynie wydźwigu  białego na cały wieszak czyli ramie nastawcze, łańcuch, widełki kierujące i kierownice opuszczania/podnoszenia kół grabiących żółtego na tarcze koła grabiącego, obręcz koła grabiącego,  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj