adam8211

Fendt 312 lsa 91' - smarowanie skrzyni

Polecane posty

adam8211    0

Witam. Mam 312 lsa turbomatic z 91 roku. Niedawno pojawił się problem z kontrolką smarowania skrzyni. Zaczynając od najprostszego wymieniłem olej(Total transmission 80W-90 GL5) i filtr. Niestety objaw dalej ten sam, po kilkunastu minutach pracy w dalszym ciągu daje znać o sobie owa kontrolka. Ciśnienie sprawdzone w punkcie zaraz powyżej filtra dało 12 bar przy max obrotach. Czy ktoś doradzi jaki przyjąć kolejny krok w poszukiwaniu usterki i gdzie znajduje się ten czujnik, może to z nim coś nie tak. Mam nadzieje ze jednak nie padła mi pompa smarowania, a jeśli tak to czy konieczne jest rozpołowienie traktora ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Przy temperaturze oleju 50°C i obrotach silnika 1000 obr/min. cisnienie powinno wynosic 12-14 bar. Cisnienie nalezy zmiarzyc na wyjsciu pompy i przy filtrze oleju. jesli na wyjsciu z pompy cisnienie jest nizsze mozna sprobowac wymienic sprezynke na zaworze ogranicznikowym.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    1342

Orientujecie się czy wyrobiona pompa smarowania skrzyni w Fendt Farmer 312 2000 rok może być przyczyną cieknięcia oleju skrzyniowego na sprzęgło i tarczki od womu? Mam ten problem i zastanawiam się czy wymiana uszczelniacza na wałku sprzęgłowym pomoże czy trzeba również wywalić pompe,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mosiu    0

witam podłączam się pod temat, u mnie problem jest następujący:

fendt 312 lsa 92r niskie cisnienie oleju smarowania/sterowania skrzyni po uruchomieniu silnika wartość na manometrze wskazuje około 5 bar przy niskich obrotach silnika, przy wysokich obrotach wzrasta do 15. wszystko przy temp powietrza ok 25-30 stopni C. usterka pojawiła się nagle zimą po uruchomieniu ciągnika na mrozie, czy mogło to spowodować uszkodzenie pompy lub układu smarowania skrzyni? czy da się jakoś zmierzyć pompę w tym ciągniku aby byc pewnym ze to ona na pewno jest uszkodzona? nie chce kupować w ciemno pompy koszt 3000-4000zł  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignac312las    0

 

Witam chiałbym dołączyć się do tematu w maju kupiłem fenda 312 lsa 90r i do tej pory było wszystko super wczoraj gdy ruszałem usłyszałem zgrzytanie unsure.png

Dzieje sie tak tylko na zającu sprawdzałem na żółwiu nic takiego sie nie dziej czy może to olej w skrzyni którego jest mało czy raczej tarcza sprzęgłowa sad.png

Bardzo prosze o waszą pomocsmile.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8111    0

Witam.Panowie czy ktoś podzieli się informacjami na temat niskiego ciśnienia skrzyni.W jaki sposób rozwiązaliście te problemy?Jakie były koszty napraw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

zmierz ciśnienie zegarem, jeśli naprawdę jest niskie to tylko nowa pompa koszt ok. 5500 zł plus robocizna.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8111    0

Witam.Od jakiegoś czasu w fendt 312 farmer z 1992 roku zapala mi się kontrolka od smarowania skrzyni biegów.Mierzyłem ciśnienie w punkcie przy filtrze oleju i dało około 12 barów przy 1000 obrotów silnika.kiedy wkręciłem zegar w miejsce czujnika przy stopniach ciśnienie było bardzo niskie ok.0.2bara,natomiast w miejscu czujnika pod kabiną było około 12 barów.Wszystko przy rozgrzanym oleju.Olej mam fusch Gear 80w90.Kontrolka przy rozgrzanym gaśnie przy około 1200obr.  na silniku.Czy ktoś może mi pod powiedzieć gdzie szukać problemu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie w fendzie 312 LSA po wymianie tarczy hamulcowej klocków i simeringa za tarcza oraz poduszek na kabinie zaczeło cos wyć i nie wiadomo co :/ wyciągałem juz wał od napedu i przystawke zrobiłem zaslepke żeby sie przejechac bez tej przystawki ale dalej to samo. Co to może być? Czy po wlaniu oleju trzeba jakos odpowietrzać skrzynie biegów? Czy to może pompa sie zapowietrzyła i nie ma oleju w sobie czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8111    0

Witam.Po wymianie oleju nie trzeba nic odpowietrzyć.Po prostu zalewasz filtr i skrzynię ,po odpaleniu obserwujesz kontrolkę ciśnienia skrzyni i tyle.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za odpowiedz ;) a niewiesz moze co by mogło być przyczyna wycia? Tylko niewiem czy to wyje w skrzyni czy w zwolenicy czy chamulce na zwolenicach. Było wszystko ok a po wymianie tarczy hamulcowej klocków simeringa tego co jest za tarczą i poduszek na kabinie zaczeło coś wyć. Na pierwszych trzech biegach coś jak by szoruje a na wyzszych zmienia się to w wycie i niewiem co to by było. Moze ty sie w tym orientujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spec1986    0
Napisano (edytowany)

Witam. Ma dokładnie to samo po wymianie poduszek pod kabina i mechanik poprawiał hamulce pod kabiną na napedzie przednim. Szczenki trzymały tarcze. I teraz nie trzymaja a na najwyższym biego powyżej 30 km/h wycie. Z góry dzieki za pomoc

Edytowano przez Spec1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MICH4Ł
      Witam.
      Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje cały EHR do Fendt Farmer 311 turbomatik LSA jeżeli można oczywiście takie coś nabyć ?
       
    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
       
    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez pkmasta
      Witam
      posiadam fendta 926 pierwszej generacji od dosyć niedawna, jest to mój pierwszy fendt stad tez pytanie
      czy jest ktoś w stanie podzielić się instrukcja do 926 pierwszej generacji?
      prosze również o pomoc w rozszyfrowaniu kodu błędu:
      8.3.15
      pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj