Skocz do zawartości
adam8211

Fendt 312 lsa 91' - smarowanie skrzyni

Polecane posty

adam8211    0

Witam. Mam 312 lsa turbomatic z 91 roku. Niedawno pojawił się problem z kontrolką smarowania skrzyni. Zaczynając od najprostszego wymieniłem olej(Total transmission 80W-90 GL5) i filtr. Niestety objaw dalej ten sam, po kilkunastu minutach pracy w dalszym ciągu daje znać o sobie owa kontrolka. Ciśnienie sprawdzone w punkcie zaraz powyżej filtra dało 12 bar przy max obrotach. Czy ktoś doradzi jaki przyjąć kolejny krok w poszukiwaniu usterki i gdzie znajduje się ten czujnik, może to z nim coś nie tak. Mam nadzieje ze jednak nie padła mi pompa smarowania, a jeśli tak to czy konieczne jest rozpołowienie traktora ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antoni1    12

a czy w 611 lsa z 1985 roku też jest jakaś pompka do smatowania skrzyni pod ciśnieniem bo nie mam żadnych kontrolek i nie wiem czy jest smarowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Przy temperaturze oleju 50°C i obrotach silnika 1000 obr/min. cisnienie powinno wynosic 12-14 bar. Cisnienie nalezy zmiarzyc na wyjsciu pompy i przy filtrze oleju. jesli na wyjsciu z pompy cisnienie jest nizsze mozna sprobowac wymienic sprezynke na zaworze ogranicznikowym.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelol111    719

Orientujecie się czy wyrobiona pompa smarowania skrzyni w Fendt Farmer 312 2000 rok może być przyczyną cieknięcia oleju skrzyniowego na sprzęgło i tarczki od womu? Mam ten problem i zastanawiam się czy wymiana uszczelniacza na wałku sprzęgłowym pomoże czy trzeba również wywalić pompe,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mosiu    0

witam podłączam się pod temat, u mnie problem jest następujący:

fendt 312 lsa 92r niskie cisnienie oleju smarowania/sterowania skrzyni po uruchomieniu silnika wartość na manometrze wskazuje około 5 bar przy niskich obrotach silnika, przy wysokich obrotach wzrasta do 15. wszystko przy temp powietrza ok 25-30 stopni C. usterka pojawiła się nagle zimą po uruchomieniu ciągnika na mrozie, czy mogło to spowodować uszkodzenie pompy lub układu smarowania skrzyni? czy da się jakoś zmierzyć pompę w tym ciągniku aby byc pewnym ze to ona na pewno jest uszkodzona? nie chce kupować w ciemno pompy koszt 3000-4000zł  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignac312las    0

 

Witam chiałbym dołączyć się do tematu w maju kupiłem fenda 312 lsa 90r i do tej pory było wszystko super wczoraj gdy ruszałem usłyszałem zgrzytanie unsure.png

Dzieje sie tak tylko na zającu sprawdzałem na żółwiu nic takiego sie nie dziej czy może to olej w skrzyni którego jest mało czy raczej tarcza sprzęgłowa sad.png

Bardzo prosze o waszą pomocsmile.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8111    0

Witam.Panowie czy ktoś podzieli się informacjami na temat niskiego ciśnienia skrzyni.W jaki sposób rozwiązaliście te problemy?Jakie były koszty napraw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

zmierz ciśnienie zegarem, jeśli naprawdę jest niskie to tylko nowa pompa koszt ok. 5500 zł plus robocizna.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Peron
      Witam. Kupiłem jakiś czas temu 6180, od razu przeszedł remont skrzyni. Popracowałem dzisiaj z połtorej godzinki w polu z pługiem. Skrzynia jest bardzo ciepła. Czy to normalne, czy może jest jakiś problem?
    • Przez 3060mm
      Proszę o pomoc, jaki można założyć zamiennik.
      Ktoś kiedys pisał, że od DAFa nadaje się ???
       
       
      Do MF 3060
    • Przez rafalpronar82a
      montuje sprężarkę w mf 3090 silnik perkins i nie wiem gdzie podłączyć obieg oleju powrót znalazłem ale skąd wziąści ciśnie myślałem o czujniku oleju wstawić trójnik ale czy nie spadnie mi ciśnie oleju w silniku skąd jest brany oryginalnie obieg oleju do sprężarki ?
    • Przez kermit154
      Witam.
       
      Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.
       
      Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.
       
      Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.
       
      Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.
       
      Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.
       
      Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.
       
      Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.
       
      Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.
       
      Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:
       
       
      4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.
       
      oraz
       
      5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora
       
      Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.
       
      Odpowiednio:
       
      4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.
       
      Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.
       
      5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)
       
      Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.
       
      Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?
       
      Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?
       
      Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.
       
      Bardzo proszę o pomoc.
       
      Dziękuję.
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
×