Skocz do zawartości
adam8211

Fendt 312 lsa 91' - smarowanie skrzyni

Polecane posty

adam8211    0

Witam. Mam 312 lsa turbomatic z 91 roku. Niedawno pojawił się problem z kontrolką smarowania skrzyni. Zaczynając od najprostszego wymieniłem olej(Total transmission 80W-90 GL5) i filtr. Niestety objaw dalej ten sam, po kilkunastu minutach pracy w dalszym ciągu daje znać o sobie owa kontrolka. Ciśnienie sprawdzone w punkcie zaraz powyżej filtra dało 12 bar przy max obrotach. Czy ktoś doradzi jaki przyjąć kolejny krok w poszukiwaniu usterki i gdzie znajduje się ten czujnik, może to z nim coś nie tak. Mam nadzieje ze jednak nie padła mi pompa smarowania, a jeśli tak to czy konieczne jest rozpołowienie traktora ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antoni1    12

a czy w 611 lsa z 1985 roku też jest jakaś pompka do smatowania skrzyni pod ciśnieniem bo nie mam żadnych kontrolek i nie wiem czy jest smarowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Przy temperaturze oleju 50°C i obrotach silnika 1000 obr/min. cisnienie powinno wynosic 12-14 bar. Cisnienie nalezy zmiarzyc na wyjsciu pompy i przy filtrze oleju. jesli na wyjsciu z pompy cisnienie jest nizsze mozna sprobowac wymienic sprezynke na zaworze ogranicznikowym.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelol111    863

Orientujecie się czy wyrobiona pompa smarowania skrzyni w Fendt Farmer 312 2000 rok może być przyczyną cieknięcia oleju skrzyniowego na sprzęgło i tarczki od womu? Mam ten problem i zastanawiam się czy wymiana uszczelniacza na wałku sprzęgłowym pomoże czy trzeba również wywalić pompe,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mosiu    0

witam podłączam się pod temat, u mnie problem jest następujący:

fendt 312 lsa 92r niskie cisnienie oleju smarowania/sterowania skrzyni po uruchomieniu silnika wartość na manometrze wskazuje około 5 bar przy niskich obrotach silnika, przy wysokich obrotach wzrasta do 15. wszystko przy temp powietrza ok 25-30 stopni C. usterka pojawiła się nagle zimą po uruchomieniu ciągnika na mrozie, czy mogło to spowodować uszkodzenie pompy lub układu smarowania skrzyni? czy da się jakoś zmierzyć pompę w tym ciągniku aby byc pewnym ze to ona na pewno jest uszkodzona? nie chce kupować w ciemno pompy koszt 3000-4000zł  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignac312las    0

 

Witam chiałbym dołączyć się do tematu w maju kupiłem fenda 312 lsa 90r i do tej pory było wszystko super wczoraj gdy ruszałem usłyszałem zgrzytanie unsure.png

Dzieje sie tak tylko na zającu sprawdzałem na żółwiu nic takiego sie nie dziej czy może to olej w skrzyni którego jest mało czy raczej tarcza sprzęgłowa sad.png

Bardzo prosze o waszą pomocsmile.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8111    0

Witam.Panowie czy ktoś podzieli się informacjami na temat niskiego ciśnienia skrzyni.W jaki sposób rozwiązaliście te problemy?Jakie były koszty napraw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

zmierz ciśnienie zegarem, jeśli naprawdę jest niskie to tylko nowa pompa koszt ok. 5500 zł plus robocizna.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8111    0

Witam.Od jakiegoś czasu w fendt 312 farmer z 1992 roku zapala mi się kontrolka od smarowania skrzyni biegów.Mierzyłem ciśnienie w punkcie przy filtrze oleju i dało około 12 barów przy 1000 obrotów silnika.kiedy wkręciłem zegar w miejsce czujnika przy stopniach ciśnienie było bardzo niskie ok.0.2bara,natomiast w miejscu czujnika pod kabiną było około 12 barów.Wszystko przy rozgrzanym oleju.Olej mam fusch Gear 80w90.Kontrolka przy rozgrzanym gaśnie przy około 1200obr.  na silniku.Czy ktoś może mi pod powiedzieć gdzie szukać problemu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lgruchala
      Mam problem w fendt 818 vario z 2006 roku. Nie działa mi przedni podnośnik, a przy tym wyświetla błąd 5.1.35. Czy ktoś może podpowiedzieć o co chodzi? Jakie mogą być przyczyny, że nie działa przedni tuz? 
    • Przez DEJWIT
      Witam jestem posiadaczem fendt 311 lsa. Chwale sobie jego komfort, zwrotnosc i spalanie. Jednak swoje najlepsze lata ma już za sobą i wymaga sporych nakładów aby dalej jakoś wmiare funkcjonował. I tu się zrodziła myśl czy nie wymienić na innego bardziej zadbanego 311 lub jeśli trafił y się to 312. Znajomy mechanik namawia mnie na coś ze stajni deutz. W oko mi wpadł agrostar 6.11. Jak ma się jego eksploatacja, koszty oraz awaryjność wstosunku do fendta? Szukam ciągnika za 55/60tys zł, ok 100-120km ale zależy mi na prostocie temu chciałbym ciągnik bez turbo (jeden już mam turbo i jakoś to do mnie nie przemawia) 
    • Przez Massey294s
      Gdzie w Fendt 311 98r znajdę przyłącza do nabicia klimatyzacji?
    • Przez tokarz
      Co może być przyczyną zgrzytania (trzeszczenia) wydaje się że w skrzyni lub w tylnym moście (ciężko zlokalizować).  Dodam że stało się to raptownie  przy siewie po zawróceniu się na nowy przejazd (podniesienie i opuszczenie TUZ, użycie rewersu i wyjścia hydraulicznego). Trzeszczenie ustępuje przy obciążeniu hydrauliki (przy podnoszeniu TUZ, przy skręcaniu, przy używaniu wyjść hydrauliki). Pompa jest sprawna i nie ma luzów na wałku ani też na łożysku przy skrzyni. Trzeszczy i zgrzyta tak samo przy jechaniu  jak i na postoju, nasila się przy zwiększaniu obrotów silnika. Czy to może byś jakiś zawór, czy poleciało coś w skrzyni?  Sprawa pilna bo siewy stoją, pozdrawiam
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.