Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sznajdik

Jak działa zawór stałociśnieniowy?

Polecane posty


sznajdik    131

Jak w temacie piszę mam pytanie odnośnie zaworu stałociśnieniowego. Otóż mam pięciosekcyjny zawór z elektrozaworami i jak zamykam jedną czy dwie albo trzy sekcje ciśnienie na manometrze rośnie dlaczego tak jest i czy tak być powinno czy zawór stałociśnieniowy nie powinien cały czas trzymać tego samego ciśnienia mimo zamknięcia nawet 4 z 5 sekcji, czy te ciśnienie jest nadal takie samo co przy otwartych pięciu sekcjach a tylko manometr pokazuje wysokie?. Jak to z tym jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Junkers    42

Witam, ja tego nie mam ale znajomy ma i wiem ze zawsze ma stale cisn. niezaleznie od ilosci sekcji i obr. wom-u, cozywiscie zeby nie za niskie te obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szopen    28

Żeby tak było trzeba najpierw zawór ustawić na żądane ciśnienie. samo się nie zrobi. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



JanuszM6040    3

Najlepiej jak byś wstawił zdjęcie zaworu bo są różne ale przeważnie przy każdej sekcji masz pokrętło do regulacji ciśnienia po zamknięciu tej sekcji.

Nalej wody włącz pompę i zamykaj kolejne sekcje i tymi pokrętłami ustawiaj ciśnienie tak aby nie wzrastało po zamknięciu sekcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szopen    28

1. Musisz na początku określić jakim ciśnieniem będziesz pryskał. najprościej z odpowiedniej tabeli odczytaj ciśnienie przy określonej prędkości, końcówkach i zakładanej ilości cieczy na ha.

2. Wlej trochę wody do opryskiwacza, uruchom pompę na obrotach na jakich mierzyłeś prędkość i ustaw zaworem cienienie jakie odczytałeś z tabeli.

3. Wyłącz pierwszą sekcje i sprawdź na manometrze jak zmieniło się ciśnienie, jeśli się zmieniło to pokręć pokrętłem na sekcji, którą wyłączyłeś, aż uzyskasz ciśnienie jakie odczytałeś i ustawiłeś na początku.

4. Po ustawieniu 1 sekcji włącz ja ponownie i po kolei ustawiaj kolejne (tak jak pierwszą).

5. Po ustawieniu wszystkich sekcji sprawdź ciśnienie na wszystkich włączonych i ewentualnie skoryguj zaworem do regulacji ciśnienia.

6. Po ustawieniu wszystkich sekcji ciśnienie na manometrze powinno być stałe (nie biorąc pod uwagę chwili po zamknięciu sekcji) niezależnie ile masz włączonych sekcji.

Chyba prościej już nie można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysztofz14
      Witam
      Posiadam zetora 11441 od dwóch lat.Silnik słabo reagował na pedał gazu poniżej 1500 obr/min ale znalazłem na to sposób.
      Wszystkiemu winna rurka od kolektora wydechowego do ssącego.
      Ten wynalazek powoduje turbodziurę .Przy niskich obrotach w kolektorze wydechowym jest małe ciśnienie by poruszyć turbinę
      dodatkowo obniżone przez wspomnianą rurkę. Ciągnik dymi czarnym dymem i nie wchodzi na obroty.Najlepiej byłoby zaślepić ?ą rurkę ?
    • Przez rafal0079
      witam potrzeba mi instukij gdzie mają te widełki trafić w to pokrywę co jest tłok bo mi przestał podnosić po rozebraniu podnośnika
    • Przez kuudlik
      witam. co zrobić żeby uzyskać taki dźwięk turbiny jak na poniższym filmiku
      chodzi mi o świst przy puszczaniu gazu
    • Przez MarkoPolo93
      Witam Panowie mam pytanie odnośnie instalacji pneumatycznej w Ursusie 385 mianowicie chodzi mi o to czy u was tez jak podpinacie przyczepę i zawór zbija powietrze to zbija wam na raz występuje takie psuknięcie i po chwili znowu czy cały czas wam syczy powietrze. U mnie wygląda to tak ciśnienie dochodzi do 4,5 bar i podczas jazdy pod pomostem słychac jak ucieka powietrze a nie ma takiego psukniecia i ciszy. jak jest u was można to jakoś naprawić by było to fajne psukniecie jak w ciężarówce bo takie syczenie to jest strasznie denerwujące podczas transportu.
    • Przez lukasz19sz
      mam problem jak podłaczyc jest na 3 wejscia , mf 3080 , moze wiecie dlaczego rozwaliło mi juz 3 rozdzielacz przy tuże proszę o pomoc , może zle mi go podłaczyli czy cos nie tak w ciagniku ?
×