Zaloguj się, aby obserwować  
Kacu

Pas płaski napędu młocarni spada.

Polecane posty

Kacu    4

Witam.

Zakładam temat w tym dziale gdyż pewnie użytkownicy wielu kombajnów różnych producentów miało z tym problem.Chodzi o starsze kombajny gdzie do napędu młocarni/odrzutnika służył pas płaski.Tak się składa, że naprawiam ze znajomym kombajn Fahr M 66 S i problem polega na tym że pas ściąga na jedna stronę.Rolka napinająca ma regulacje pochylenia,jednak nie mogę znaleźć jej optymalnego położenia:albo pas ściąga na jedną albo na drugą stronę, w zależności w którą stronę przestawię rolkę.

Pytanie: w jaki sposób to wyregulować?? Macie na to jakieś domowe patenty?? Może jakieś wskazówki?? Z góry dzięki wszystkim kombajnistom/mechanikom.


Zapraszam do oglądania moich fotek.
Jesteś ze świętokrzyskiego??Napisz na PW!!
Sprzedam rozdzielacz do Ursusa C-330(ten na błotnik).
Info na gg o PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Rolka raczej nie ma tutaj nic do znaczenia bo miałem podobny problem jak bas był wyciągnięty i nie chciał się dobrze trzymać na kołach. Spróbuj włączać młocarnię ale strasznie powoli tzn naciągaj tą rączkę powoli tak żeby młocarnia zaczynała się powoli bujać i na nie dużych obrotach jak nie spadnie wtedy pas to znaczy że jest tylko i wyłącznie wina pasa. Bo u mnie jak tak robiłem to pas nie spadał ale jak chciałem szybko to pas od razu spadł i postanowiłem kupić pas nowy i problem już się rozwiązał i przestał spadać.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Prawdopodobnie pas jest stary i ma jeden brzeg (a być może obydwa) lekko wyciągnięty. Wystarczy że na obwodzie będzie to różnica kilku mm. Znam speców którzy smołowali bieżnię pasów i koła. Jest to niedopuszczalne, koła i pas muszą być czyste i lśniące. Nie wiem jakie parametry ma pas o którym piszesz, ale spróbuj przewrócić pas na lewą stronę. W sensie żeby bieżnią była ta strona która teraz jest po zewnętrznej. Nie wiem czy potrafisz sprawdzić osiowość równoległą obydwu kół. Wbrew temu co kolega pisze powyżej - jeśli rolka napinająca nie będzie prawidłowo wyregulowana - będzie zrzucać pas. Jeżeli z tego co napisałem nic nie pomoże - to ..... raczej wina pasa. Młockarnię włączaj tak jak kolega napisał wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacu    4

Tylko,że wcześniej wszystko działało.Kombajn był kupiony w zeszłym sezonie i z tego co wiem przez pewien czas nie pracował,przez co ciężko się włączała młocarnia (zardzewiała oś napinacza). Poza tym rolka miała wybite łożyska i to po ich wymianie pojawił się problem. Oś ramienia rolki była zardzewiała i ramie napinacza nie chciało zejść inaczej jak tylko młotkiem (niestety) więc przypuszczam, że pewnie lekko skrzywiliśmy oś napinacza i stąd problem.

Dziś trochę się jeszcze bawiłem z regulacja rolki i jedyne co osiągnąłem to to że pas zachowywał się stabilnie na niskich obrotach,ale po dodaniu gazu zaczynał się zsuwać tak że chyba progres jest.Jutro spróbuję pomierzyć wzajemne odległości kół pasowych.Zobaczymy co wyjdzie.


Zapraszam do oglądania moich fotek.
Jesteś ze świętokrzyskiego??Napisz na PW!!
Sprzedam rozdzielacz do Ursusa C-330(ten na błotnik).
Info na gg o PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacu    4

No tak dokładnie o to chodzi.


Zapraszam do oglądania moich fotek.
Jesteś ze świętokrzyskiego??Napisz na PW!!
Sprzedam rozdzielacz do Ursusa C-330(ten na błotnik).
Info na gg o PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacu    4

No dobra po robocie.Pas jest w porządku.Trzeba było dokładnie ustawić rolkę w równych odległościach od kół pasowych(trzeba to zmierzyć dosyć dokładnie) i wszystko wróciło do normy.Dokładne ustawienie rolki i silnika względem koła młocarni to podstawa.

Temat do zamknięcia.

Dzięki za podpowiedzi.


Zapraszam do oglądania moich fotek.
Jesteś ze świętokrzyskiego??Napisz na PW!!
Sprzedam rozdzielacz do Ursusa C-330(ten na błotnik).
Info na gg o PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez vrn
      Witam
      Padło mi łożysko na wałku sprzęgłowym w skrzyni i muszę zdjąć całe sprzęgło. Problemem jest tarcza hamulcowa, bo o nią nie mogę zsunąć sprzęgła z wałka. Na dole dołączam jak to wygląda w książce. Może ktoś z Was wyjmował to całe sprzęgło i ma jakieś rady? 

    • Przez Fugeo
      Cześć
      Mam pytanie, gdzie w Claasie Aresie 657 znajduje się czujnik od włączonego przedniego napędu? Bo jak go włączam to normalnie działa, ale nie zapala się lampka na słupku bocznym. Dodam, że jak czasem postoi dłużej to zaczyna mrugać/zapalać się na stałe (ewidentnie coś nie łączy). Mechanicznie przedni napęd działa tak jak powinien.
      Ktoś się może orientuje?
    • Przez damianjarosz11
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem NH 6030 Plus z przednim napędem i wymuszoną blokadą mechanizmu różnicowego.
      Pierwszy problem polega na tym że po włączeniu napędu przedniego nie da się go wyłączyć nieważne czy jest na automacie (który powinien wyłączyć przedni napęd po przekroczeniu kąta skrętu- czego nie robi) czy na pozycji wymuszającej działanie cały czas. Czasami nawet na wyłączonym napędzie włączy się sam. Dodatkowo hamując nie załącza sie przedni napęd. Aby wyłączyć przedni napęd muszę wyłączyć i włączyć ciągnik i wszystko działa przez chwile 1-5 min i wraca do włączonego non stop przedniego napędu. 
      Przedni napęd działa cały czas było sprawdzane czy napęd jest przekazywany na przednie koła.
      Na zaciągniętym ręcznym przedni napęd jest aktywny, a przynajmniej tak wskazuje kontrolka.
       
      Drugi problem polega na tym że włączając blokadę mechanizmu różnicowego w pozycji automatu wszystko działa gdy przełączę na pozycję wymuszającą pracę cały czas blokada nie uruchamia się.
      Nie mam pojęcia czy te problemy są ze sobą połączone czy są to osobne usterki.
      Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, przekaźników narazie nie ruszałem ale skoro działa przez chwilę napęd to chyba nie jest ich wina.
       
      Proszę o pomoc, nakierowanie na prawdopodobne miejsca usterki, ewentualnie jakąś książkę serwisową na PW gdzie będę mógł znaleźć miejsca usterki.
    • Przez MarcinKdziak
      SMam problem ze swoim zetorem taki że podczas orki bratu stanoł na polu i niechciał jechać ,a biegi wchodziły bez sprzęgła.I sobie myślimy żepewnie sprzęgło,a dziś go rozjechaliśmy i co się okazało sprzęgło jak nowe ale łapki w docisku 3 z 6 stoją jak pień a tamte trzy są cofnięte maksymalnie. Te trzy co stoją jak pień to zaczeły się mocno ścinać a nafet na środku nich też widać ślady tarcia.
      Mam pytanie też czy wałek powinien chodzić leko jak się wbije bieg na rozpołowionym. Miłe sugestie widziane!!! 
      O odowiedzi bym prosił jak najszypciej!!!
    • Przez MarcinKdziak
      SMam problem ze swoim zetorem taki że podczas orki bratu stanoł na polu i niechciał jechać ,a biegi wchodziły bez sprzęgła.I sobie myślimy żepewnie sprzęgło,a dziś go rozjechaliśmy i co się okazało sprzęgło jak nowe ale łapki w docisku 3 z 6 stoją jak pień a tamte trzy są cofnięte maksymalnie. Te trzy co stoją jak pień to zaczeły się mocno ścinać a nafet na środku nich też widać ślady tarcia.
      Mam pytanie też czy wałek powinien chodzić leko jak się wbije bieg na rozpołowionym. Miłe sugestie widziane!!! 
      O odowiedzi bym prosił jak najszypciej!!!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj