Skocz do zawartości

Polecane posty

ok dzięki za szybką odpowiedz. rozebrałem mtz-a ze względu na bardzo głośną(twardą) prace silnika, głowica była po regeneracji zawory ustawione pompa, wtryski po regeneracji, myslałem że może wałek rozrządu był jakiś inny, dziś przyszedł od mtz 82 i jest taki sam. nie wiem co już może być. jak zapale to przez ok 3-5 min chodzi bardzo fajnie cicho, a jak się troszkę zagrzeje to zaczyna tłuc jak czołg. co może być nie tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Tłoki nie wystawały poza górną krawędź cylindrów? Może ktoś zastosował nie taki wymiar panewek jak ma być. Ciśnienie oleju trzyma na rozgrzanym silniku?

 


ok dzięki. a czy przy wymianie wałka rozrządu i tulejek konieczne jest osiowanie ?


ok dzięki. a czy przy wymianie wałka rozrządu i tulejek konieczne jest osiowanie. 

 

Osiowanie po wymianie tulejek jest konieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    259

Może to było już kolejne osiowanie i tłoki idą za wysoko w górę ? Szlifierz powinien zmierzyć wysokość bloku. A co do twardej pracy  - w okolicy MTZ-ów kilka i ze dwa pracują właśnie tak, jakby ktoś w głowicę młotkiem stukał. Pracują tak już po kilkanaście lat. Pytałem sąsiada, to twierdził, że ma tak od zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak traktor pierwotnie był 550 kupiłem to już był poczęści zmieniony. a jeśli chodzi o tulejki wałka rozrządu to bez szlifowania i osiowania się nie obędzie bo kupiłem nominalne wg nr katalogowego i są za ciasne na wałek. to tak ma byc że nowe tulejki i wałek nie pasują do siebie i trzeba je szlifować? wałek i tulejki kupione wg katalogu.

ciągnik pracował do końca moc też miał odpowiednią tylko drażniła mnie ta praca silnika, kąt wtrysku przestawiałem już w różne strony, gdy go opóźniłem chodził trochę ciszej ale stracił na mocy. 

wałek rozrządu miał troszkę luzu w tulejkach (ok 0,5mm) wiedz może to przez to, ale zobaczymy co bedzie jak wymienię. mimo luzu na wałku ciśnienie trzymał takie samo na ciepłym i zimnym.

czy możliwe że z pompą wtryskową może być coś nie tak że głośno pracuje silnik, pompa była robiona, silnik pali bardzo dobrze ładnie też wchodzi na obroty, tylko to walenie w silniku mnie drażni

Edytowano przez grzegorz210182

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po zdjęciu głowicy widać że na 2 i 3 tłoku są odbite zawory wydechowe, a w miejscu ssących są tłoki lekko nadpalone. czy to wina złego ustawienia luzu na zaworach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    259

Przyczyną może być też nadmiernie wyosiowany blok, zbyt wysokie tłoki (wada odlewu), za bardzo splanowana głowica, przestawiony rozrząd.

Moim zdaniem aby przyczyną była źle ustawiona szczelina na zaworach, musi być jeszcze jakaś inna dodatkowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tłoki nie wychodzą ponad pozom bloku, zawory w gniazdach są schowane ok 1,5mm do tego dochodzi jeszcze grubość uszczelki więc powinno być ok. wychodzi na to że z rozrządem było coś nie tak lub sprężyny zaworowe są do wymiany, choć te na pierwszy rzut oka wydają się dobre. 

Edytowano przez grzegorz210182

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

przerabiałem temat tłuczenia w c360. tłukły tłoki o głowice. niby były na zero z blokiem a po zrzuceniu głowic były odciśniete na głowicach. zawory miałem odbite tylko na tych tłokach, gdzie w głowice wstawiane były nowe gniazda zaworowe. jazda tak przez 150 mtg skonczyła się wybiciem wału i panewek na korbach. tłoki stoczyłem o 0,5 mm  i tłuczenie ustało. włu nie dało się uratować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powrót do tematu.mój nieszczęsny mtz ciągle głośno chodzi (stukanie w głowicy). zawory chyba uderzają w tłoki, przy ostatnim remoncie było widać odbite ślady. czy ktoś z kolegów wie jaka powinna być odległość płaszczyzny tłoka w GMP od płaszczyzny bloku, czy może mają się równać na 0. wszystko już prawie było robione, więc może blok jakiś nie taki. głowica była regenerowana, sprężyny nowe, luz ustawiony wg instrukcji. myślałem już żeby kupić nową głowice może tą kiedyś ktoś za mocno splanował lub żle zregenerowana, nie wiem już co może być, może ktoś ma jakiś przemyślenia? czy może być to wina pompy. stukanie nasila się przy obciążeniu i przy wyższych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    259

Wszystko pięknie, tylko nie każda pompa to wytrzyma. Po drugie, w MTZ-50/550 fabryczne ciśnienie wtrysku to 135 bar. Podnosiłem do 165, to silnik zaczął stukać i się trząść na wysokich obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pompa wytrzyma, tylko końcówki czopikowe przeznaczone są dopracy przy ciśnieniach nie wyższych niż 150 bar, więc zwiększanie ciśnienia tylko pogarsza pracę silnika. Ale jak się nie ma pojęcia to się wypisuje różne bzdury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    259

Ja to wiem, dlatego piszę, jak to wygląda w praktyce. Można zawsze podnieść ciśnienie wtrysku, tylko trzeba mieć świadomość, o ile i jaki może być efekt. Ja oddałem pompę i wtryski do pompiarza. Nie wiedział, jak je ustawić, ustawił na 165. Zaniosłem jeszcze raz, jak dotarłem do instrukcji, ile ma być. Ja nie muszę być fachowcem we wszystkich dziedzinach, jak niosę do "fachowca" to ma być zrobione dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    259

Można. ale koszt niemały, taniej wyjdzie kupić pompę od MTZ-82, bo regulator jest dość drogi, a to właśnie jest element, który różni obi pompy. W bardzo starych pompach MTZ-50 są jeszcze inne sekcje, ale to w takich starociach jak u mnie (1971)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Nowy regulator z korektorem ciśnieniowym niecałe 500 zeta, jego założenie, wymiana sekcji na nowe polskie drugie 500. Za tyle pompy wtryskowej nowej nie kupisz. Pod warunkiem że tylko tyle jest różnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    259

Ale regenerowaną dostanie za mniej, więc po co przepłacać ? Z drugiej strony można miec w ten sposób PRAWIE nówkę pompę z nowym regulatorem. Nowa dobrej jakości kosztuje około 2kPLN, nowa nieznanej jakości około 900 PLN, ale ludzie na nie narzekają, że przez montażem trzeba je oddać do pompiarza, bo nie są ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Niektórzy sprzedają na olx pompy z demontażu starych silników,trzeba się dopytać czy sprawna, czy nie ukraińska,są też całe silniki np na olx za 5900 z2013r ale z tym to zagadka czy nie ma jakich wad ,myślę że na alegro lepiej kupić bo jak coś to można zwrócić.Skłładnica Wągrowiec tel506506536 jeśli tam się zadzwoni o pompę doradzą mają doświadczenie jaką pompę ale za 3 4 stówy można kupić używkę,ja naprawiałam to zapłaciłem za rotacyjną 700 zł najlepiej by do używki włożyć czeskie tłoczki ,ruskie różnie to ,kolega miał ruskie to po roku się zacięły ale za naprawę motorpala zapłacił 1800zł.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Konrad2277
      Witam
      Czy ktoś może mi pomóc z wyborem silnika??
      postanowilem zakupić NH 1530 tylko nie wiem z jakim silnikiem
      Czy deutz będzie się mocno grzał??
      Jakie spalanie??
      Prosze o niezamykanie tematu bo mało kto na stare tematy wchodzi a dobór jest dla mnie bardzo ważny
      Prosze o szybkie odpowiedzi
      Z góry dzięki
    • Przez mathewc385
      Panowie mam problem z moim Fahrem otoz gdy wykosze okolo 0,7 ha silnik lapie temperature i musze sie zatrzymac . Wymienilem filtry,wyczyscilem chlodniczke oleju i dalej sie grzeje . Prosze o porady .
    • Przez rafal2511
      WITAM.
      Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

      PROSZE O PORADY
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
×