Skocz do zawartości
kacperek484

Mam problem z prasą sipmą 279/1 Classic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kacperek484    0

Witam. Niedawno kupiłem prasę rolującą sipme lecz po pierwszych próbach rolowania bel manometr nie wskazywał ciśnienia. Aby manometr wskazywał ciśnienie musiałem za każdym razem przełączać przewody i poruszać dźwignią. Na domiar złego prasa nie zawsze robi dobrze bel. Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daryjusz10    0

Nie bardzo znam sie na sipmie ale u mnie w rivierre casalis pomogło odwrócenie przewodów hydraulicznych... tzn ten co przykręcam w ciągniku z prawej strony przekręciłem na lewą i tak samo z lewą... u mnie też nie pokazywało ciśnienia a jak już pokazało to sekunda i ciśnienie schodziło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tworkowiak    103

Kacperek - czym prasujesz? Ja w c-360 przewody mam podłączone na krzyż. Wciskając dźwignię hydrauiki do dołu do połowy zamykam klapę, olej sobie wolno spływa do ciągnika. Wciskając dźwignię samego końca nabijam ciśnienie, podnosząc upuszczam ciśnienie i podnoszę klapę.

 

O co chodzi z tym nie zawsze robi dobrze bel? Konkretniej napisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mam rozumiec ze w sipmie posiadasz zamek komory hydrauliczny a nie mechaniczny

jesli hydrauliczny to jak za pewne wiesz musisz nabic cisnienie do prasy tak zeby wskazówka powedrowała na zielone pole

 

wskazówka musi ostac na tym polu jakis czas i teraz jesli wskazówka opada natychmiast to bedziesz miał raczej problem z zaworem "sterujacym" powinien byc umocowany na przedniej belce gdzies w okolicy zegara lub w poblizu zaworu sterujacego praca komora-podbierak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kacperek484    0

Chodzi o to że nie bele wychodzą rozwalone. Mam aktualnie prase na sznurek. Pracuje ciągnikiem renault cergos 350. Gdy wiąże bele muszę zmieniać przewody miejscami by podnieść klape, a gdy opuszczę muszę znowu zmieniać. Potem gdy ruszam ciągnikiem to ciągnę dźwignią aby dobić ciśnienie ponieważ gdy tego nie zrobię to manometr nic nie wskazuje i na domiar złego podnosi jeszcze klapę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczerze to będziesz miał ciężko z ta prasa. ja bym ja sprzedał bo ta prasa jest nie udana. nowsze modele tak jak moja sipma ma zatrzaski i nie ma problemów z ciśnieniem i tylną klapą. przez ta prasę hydraulika ciągnika dostaje a na dodatek nie długo puszcza oringi na siłownikach od tylnej klapy. moim zdaniem chyba można dokupić i założyć te zatrzaski ale nie pamiętam dokładnie:)

Edytowano przez kamilrolnik18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że nie bele wychodzą rozwalone. Mam aktualnie prase na sznurek. Pracuje ciągnikiem renault cergos 350. Gdy wiąże bele muszę zmieniać przewody miejscami by podnieść klape, a gdy opuszczę muszę znowu zmieniać. Potem gdy ruszam ciągnikiem to ciągnę dźwignią aby dobić ciśnienie ponieważ gdy tego nie zrobię to manometr nic nie wskazuje i na domiar złego podnosi jeszcze klapę.

 

od jak długiego czasu posiadasz i użytkujesz tą prasę???

 

z ostatniego zdania w twoim poscie wnioskuje ze chyba nie długo, dziwisz sie ze bez nabicia cisnienia klapa jest nie domknieta a zegar lezy jak denat w kostnicy

 

po nabiciu cisnienia jak długo wskazówka w zegarze zostaje w zielonym polu???

 

masz 3 czy 2 węże hydrauliczne??

 

jesli 2 to w jaki połozeniu masz dzwignie sterujaca klape i podbierak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kacperek484    0

Wymieniłem rozdzielacz w prasie lecz to nic nie dało. Zastanawiam się nad kupnem zatrzasków lecz nie wiem ile kosztują i gdzie je założyć. Pracownik w sklepie powiedział mi że to najczęściej wina ciągnika więc może wiecie co może być przyczyną. Ostatnio wymieniłem uszczelniacz do siłownika renault cergos 350. Lecz bez żadnych skutków względem prasy.

 

od jak długiego czasu posiadasz i użytkujesz tą prasę???

 

z ostatniego zdania w twoim poscie wnioskuje ze chyba nie długo, dziwisz sie ze bez nabicia cisnienia klapa jest nie domknieta a zegar lezy jak denat w kostnicy

 

po nabiciu cisnienia jak długo wskazówka w zegarze zostaje w zielonym polu???

 

masz 3 czy 2 węże hydrauliczne??

 

jesli 2 to w jaki połozeniu masz dzwignie sterujaca klape i podbierak?

 

1. Mam prasę od roku

2. Niestety manometr nic nie wskazuje działa tylko po podmienieniu przewodów i poruszeniu dźwignią a wskazówka zostaje na czerwonym polu i spada

3. Mam dwa węże hudrauliczne do podbieraka i do klapy

4. Przy rozdzielaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 przewód jest od "nabijania" cisnienia co powoduje zablokowanie klapy i wskazania na zegarze

2 przewód ktory jest podłaczony pod ten rozdzielacz steruje praca podbieraka i klapy w zaleznosci od nastawien tego rozdzielacza rzecz jasna

 

ustaw dzwignie rozdzielacza na prace komory tym 1 wężem nabij ciśnienie i patrz co sie dzieje na zegarze wskazówka nie powinna wleciec na czerwone pole tylko powinna sie zatrzymacz pod koniec zieloego pola, powinna na zielonym polu zostac ok 2 minut jesli tak jest to dopiero otworzenie klapy poprez danie cisnienia na klape tym 2 przewodem powinno odblokowac klape i spuscc cisnienie z zegara

 

jesli tak zrobiłes jak napisałem a zegar i tak opada dosłownie po kilku sekundach masz uszkodzony zawór w prasie "odcinajacy" który jest zamontowany na przedniej belce

 

jesli masz uszkodzony ciagnik nasyp troche ziemi na przyczepe wywrotke podnies do połowy skrzynie zgas ciagnik idź na piwo lub obiad lub połacz 1 z 2 i po powrocie jesli przyczepa bedzie nadal w powietrzu mozesz ta sugestie "sprzedawcy" po prostu zapomniec (uzywaj oczywiscie tego gniazda który podłaczasz pod 1 przewod od nabijania cisnieia w prasie)

Edytowano przez PROXIMAMICHAL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kacperek484    0

Myślę że to wina ciągnika gdyż po podłączeniu dwóch przewodów klapa się otwiera a manometr nic nie wskazuje. Po podłączeniu jednego przewodu manometr pozostaje na zielonym polu i stoi aż do podniesienia klapy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak to raczej ciągnik. wygląda na to że tylko w jednym wyjściu nasz ciśnienie. albo jak masz więcej wyjść to może źle podłączasz- nie znam tego ciągniki. naj prościej podłącz inny ciągnik jak masz nawet mały tylko hydraulikę podłącz i będziesz widział czy działa prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no właśnie podłącz do innego ciągnika i zobacz co robi. ja w swojej prasie nie mam zegaru tylko wskaźnik który się przesuwa. ja 3 węże i musiałem dorobić 3 wyjście w 360 i gałke w prasie mam przesuniętą na tylną klapę bo tam koncertuje się ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tworkowiak    103

Wy w ogóle macie pojęcie na temat Sipmy Classic z zabezpieczeniem hydraulicznym? kamil - prasa nie udana ? Jak ktoś pojęcia o robocie niema to nie dziwne, że tak myślicie -prasa nie udana. Proximichal próbuje wam to wszystko wytłumaczyć jak chłop krowie na rowie, a wy dalej pojęcia nie macie chyba.

Podłączasz oba przewody pod ciągnik.

Dźwignię w prasie ustawiasz na otwieranie/zamykanie klapy.

Dźwignię w ciągniku od hydrauliki przesuwasz w górę - jeśli klapa się otwiera przesuń ją w dół.

Przesuwasz w dół i ciśnienie na manometrze rośnie - niech urośnie do czerwonego pola.

Prasujesz siano- ciśnienie opada - rusz dźwignię w dół i dobij do czerwonego (jeśli opada to masz coś spier***).

Prasujesz siano i ciśnienie nie opada - jest dobrze.

Pod koniec prasowania ciśnienie rośnie bo bela w komorze jest prawie gotowa - prasuj aż ciśnienie urośnie do granicy czerwonego i niebieskiego pola.

Puszczasz sznurek i w czasie wiązania ciśnienie lekko opada - to normalne.

Po owinięciu sznurkiem otwierasz klapę podnosząc dźwignię w ciągniku do góry i bela wypada.

Dźwignia w dół i klapę zamykasz, ciśnienie nabijasz i robisz nową bele.

 

 

Jak prasujesz to może jedziesz środkiem wałka i bele ci wychodzą jak kulki. W czasie prasowania jedziesz tak, żeby siano podbierak pobierał raz lewą stroną, a raz prawą. Tylko nie slalomem jak pomiędzy pachołkami. Na przykład: jedziesz powiedzmy 10 metrów tak, żeby podbierak pobierał siano lewą stroną, później lekko skręcasz i jedziesz z 10 metrów, żeby pobierał prawą stroną. Wtedy bela jest foremna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem z hydrauliką w prasie sipma z279 Farma 1 rok99 ogólnie chodzi o to ze gdy podnosze klape ładnie, płynnie idzie do góry lecz gdy zacznę ją opuszczać zaczyna się skosować i widac ze raz opusci sie jedna strona raz druga tak jakby się cos przycinało i tak cały czas się dzieje naprzemiennie az cała prasa się trzęsie dopuki nie opusci się do konca mieliscie taki przypadek bardzo proszę o pomoc z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
josiek100    0

możliwe ze masz zapchane filtry lub uszkodzone przy szybkozłoczu które wpinasz do ciągnika lub na przewodach idących do siłownika sa zamontowane dławiki takie złączki hydrauliczne które maja w środku przekrój 1 mm maja na celu spowolnienie opadania komory bezpieczeństwo na 1 miejscu może któryś jest zatkany znajdują sie albo zaraz przy siłownikach lub na koncu przewodów metalowych które ida od przodu prasy do silownikow a pomiedzy przewodami elastycznymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam, koledzy powiedcie mi, bo kupilem sipme farme z 99r i teraz sie dopiero dopatrzylem ze wskazówka na zegarze manometru jest w pozycji prawie w poblizu zera, ale az za skalą... za niebieską... czy to jest normalne ? czy to wina uszkodzonego manometru? komora  jest zamknieta... prosze o porady

Edytowano przez kwiatekstokrotki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Mam kupić właśnie taka zwijarkę sipmę jak w temacie.

U dealera wiadomo nic mi nie doradzi tylko przedstawia ofertę.

Ale znany mi dobrze starszy rolnik który miał ten sprzęt wymienił szereg wad tej maszynki i to nowej. Na początek powiedział że podbieracz brać szeroki bo z wąskim to nie robota. Po czterdziestym balocie z prawej strony łożysko się zatarło. Siatką owija krzywo, wystarczy że wiatr zawieje i już jest źle owinięty. Z tyłu jest dodatkowa blokada mechaniczna by nie otwierał się tył w trakcie owijania co sprawia ze bele są bardziej zbite i ta blokada się blokuje, trzeba wyjść z młotkiem i odblokować by bela wyleciała. To są jego słowa, ja tylko powtarzam.

Oczywiście wały siana robić najlepiej szerokie bo z wąskimi trzeba się nakombinować by balot był równy.

Teraz on ma claas i krone to już nie ma tyle powodów do narzekań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 przewód jest od "nabijania" cisnienia co powoduje zablokowanie klapy i wskazania na zegarze

2 przewód ktory jest podłaczony pod ten rozdzielacz steruje praca podbieraka i klapy w zaleznosci od nastawien tego rozdzielacza rzecz jasna

 

ustaw dzwignie rozdzielacza na prace komory tym 1 wężem nabij ciśnienie i patrz co sie dzieje na zegarze wskazówka nie powinna wleciec na czerwone pole tylko powinna sie zatrzymacz pod koniec zieloego pola, powinna na zielonym polu zostac ok 2 minut jesli tak jest to dopiero otworzenie klapy poprez danie cisnienia na klape tym 2 przewodem powinno odblokowac klape i spuscc cisnienie z zegara

 

jesli tak zrobiłes jak napisałem a zegar i tak opada dosłownie po kilku sekundach masz uszkodzony zawór w prasie "odcinajacy" który jest zamontowany na przedniej belce

 

jesli masz uszkodzony ciagnik nasyp troche ziemi na przyczepe wywrotke podnies do połowy skrzynie zgas ciagnik idź na piwo lub obiad lub połacz 1 z 2 i po powrocie jesli przyczepa bedzie nadal w powietrzu mozesz ta sugestie "sprzedawcy" po prostu zapomniec (uzywaj oczywiscie tego gniazda który podłaczasz pod 1 przewod od nabijania cisnieia w prasie)

W c 360 są dwa przyłącza hydrauliczne  i teraz tak, jeśli jednym przyłączem idzie olej pod cisnieniem to drugim przyłaczem olej powinien wracac do ciagnika i na odwrót, tak jak bysmy mieli podłaczony jskis siłownik dwustronnego działania  do naszego ciagnika  pod nasze dwa  wyjscia hydrauliczne i go wypychali i chowali (jedna komora sie napełnia  a druga opróżnia i na odwrót. Tak samo jest przy domykaniu klapy  przy prasie dajemy  cisnienie na siłowniki i dociskamy klape  co widac na zegarze - cisnienie rosnie i powinno sie utrzymywac jesli spada  i klapa sie uchyla  to nie trzyma zawór w prasie  ale tez powinien trzymac  rozdzielacz w ciagniku( co potwierdza  to ze przy podniesionej przyczepie do wywrotu  ona nie opada  nawet jak sie pusci gałke  od kipowania ,  dopiero  kipa przyczepy opada jak sie gałke w ciagniku przestawi   w druga strone, na opuszczanie wniosek z tego taki ze rozdzielacz w ciagniku terz  trzyma cisnienie i nie powinien  puszczac)  mysle ze  dosc zrozumiałe to napisałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikolas29    165

witam wszystkich z pytaniem czemu prasa rwie sznurek...jest to prasa sipma 279/1 podczas owijania sznurkiem gdy prowadnica dochodzi do konca sznurek peka...miał ktos taki problem......jest to szalenie dreczace

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikolas29    165

nie miał nikt takiego problemu????? dodam ze zakładalem juz sznurek najgrubszy i bez poprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie sipma z-279/1 classic. Manometr wskazuje ciągle ponad 20 MPa jak domykam klape to czasami dodatkowo wzrasta czego może to być przyczyna??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×