robi57362

mtz problem z wałkiem wom

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Junkers    44

Jak jest zgaszony to nie przekrecisz, a dlaczego to poczytaj wczesniejsze posty, najlepszym sposobem na wlaczenie wom jest wlaczenie go w czasie gaszenia silnika, choc nieraz wskoczy ma zgaszonym jak sie tryby dobrze uloza. Jak nie mial pelnych obrotow to pewnie tasme trzeba podciagnac.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No ale kolega mówi o dźwigni koło fotela. Jeśli stawia opory to regulacja się kłania.

A nawet jeśli jest dobrze ustawiony i tak nie da się obrócić końcówki wom. Taka konstrukcja z hamulcem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Da się obracać wałkiem zarówno na "zgaszonym" silniku jak i na pracującym - dźwignia po prawej stronie włączona, dźwignia pod fotelem po środku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeżeli dasz dźwignię koło fotela na wyłączony to nie obrócisz wałkiem bez względu na to jak jest ustawiona dźwignia wyboru zależny/niezależny. Bo wałek jest zahamowany, zblokowany z mechanizmem załączania przez taśmę.

Tylko gdy dasz zależny/niezależny na neutralną i włączysz wałek koło fotela. Tylko po co taka kombinacja?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Dokładnie tak napisałem. Kombinację tą stosuję gdy podłączam wałek przy prasie rolującej, niestety nie da się nim ruszyć (bez dźwigni) w żadną stronę i do tego jest dość ciężki (podwójny przegub) więc łatwiej jest ruszyć WOM-em przy ciągniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

u mnie nic się nie przestawia między zależny a nie zależny wom po prostu na wyłączonym silniku dźwignie obok fotela daje w położenie pomiedzy włączone a wyłączone(to jest chyba ustawienie przy regulacji taśm) i mogę z tyłu krecić wałkiem ręką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

ostatnio odkręcałem tylnią pokrywę wałka i po odkręceniu tej pokrywki na wieszchu to zauważyłem że niema tam płytki ustalającej co się mogło z nią stać a powinna być podług katalogu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Mozna prosic o zdjecie, gdzie ma byc, bo nie za bardzo wiadomo o co chodzi, albo numer katalogowy... jest co najmniej 3 typy WOMu


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Chodzi o płaskownik z wycięciami blokujący regulacje taś womu zakładany przez otwór w górnej pokrywie pod siłownikiem. Albo komus spadł do środka mostu albo nie założyli.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

U mnie nie wystepuje nic takiego, jest blaszka przygrzana do pokrywki i to trzyma te plaskie sruby, w MTZ82 z 1984 roku tez nie bylo zadnej dodatkowej blaszki.

W MTZ 50 pewnie jest inaczej, bo tam sa sruby 6-katne...

 

Ale tutaj to moim zdaniem jest nieco dziwna wersja, otwory, zawleczki...

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=475

W papierowym katalogu nie ma

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

Strona 113 nr. 7. To regulacja a na niej blaszka. Jest ona w każdym mtz-cie 80/82 bez względu na rok produkcji. Jeśli jej nie ma to świadczy tylko o tym że ktoś już coś spiepszył.

Mam papierowa instrukcję obsługi mtz-ta w małej budzie i jest, instrukcję nowszego w dużej kabinie i jest w katalogu mtz-ta w małej budzie jest, w nowszym 8xx, 9xx jest.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

pany znalazłem tę blaszkę była na spodzie tylniego mostu patafiany co na gwarancji mi robili symering na wałku bo przeciekał coś zle zabezpieczyli że wyskoczył ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Trochę ze mnie kopidołek. Ta blaszka rozumiem, że znajdować powinna się na tych dwóch śrubach wystających a jednocześnie widocznych kiedy odkręcimy dekielek z tyłu. A jeśli takiej nie ma to co wtedy? Czy przeszkadza to w regulacji albo w użytkowani? W czymś chyba musi bo dla jaj by jej nie założyli? I z jaką siłą dociągać te śruby bo z tego co czytałem to 10Nm. Ja to chyba dokręciłem na 4Nm ale po tej regulacji W tej pozycji neutralnej wałek stoi w miejscu, ręką tego nie obrócę. Zaś gdy dam na włączone dźwignią w traktorze to chodzi ale na ile poprawnie to nie wiem bo do niczego nie podczepiałem. Tyle że dziwi mnie fakt taki: Pozycja neutralna czyli ta kiedy wkładamy to zabezpieczenie w korpus nagle stała się punktem kiedy WOM jest wyłączony. Dodam że tą neutralną ustawiłem tak że dźwignia w traktorze jest po środku( mam mtz 50 i od dźwigni wom jest taki półksięzyc z trzema wyżłobieniami). Ogólnie po tym dokręceniu skok dźwigni jest tylko z pozycji środkowej do włączonej na dźwigni w mtz, zaś tej skrajnie wysokiej która niegdyś służyła mi jako punkt wyłączający wom teraz jest niedostępna do przesunięcia. I gdzie tu moje błędy?

 

 

PS. Osłona daszkowa ? Która to część bo nie czaję? Ta klapka przy siłowniku czy coś innego? MTZ 52

Edytowano przez mchammer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Nie kolego, nie od dekla. Odkręcam dekiel ten który jest przy siłowniku(pokrywka na 4 czy tam 5 śrubek). Wtedy moim oczom ukazują się jakieś dwie długie śruby regulacyjne i oto właśnie wspomniane śruby dokręcałem dynamometrycznym. Całość dosyć rozumiem ale patrząc w ten katalog od belarusa ze 113 strony mam wrażenia że elementu numer 12 nie mogę zlokalizować. Tej blaszki mimośrodu czy jak to się dokładnie nazywa. Patrząc na schemat to nie znajduje się ona ani przy wałku wychodzącym z ciągnika ani pod dekilkiem przy siłowniku, a już chyba nigdzie indziej u mnie nie ma czego odkręcić żeby to znaleźć. Ogólnie to chyba sobie poradziłem z dziadostwem na chłopski rozum, ale chciałbym to zrozumiem "po rusku".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Starsze mechanizmy załączania womu nie posiadały tego mimośrodu.

Blaszkę blokującą zrobisz sam a jest ona tylko po to by same nie przekręcały się śruby regulacyjne.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

I z jaką siłą dociągać te śruby bo z tego co czytałem to 10Nm. Ja to chyba dokręciłem na 4Nm ale po tej regulacji W tej pozycji neutralnej wałek stoi w miejscu, ręką tego nie obrócę. Zaś gdy dam na włączone dźwignią w traktorze to chodzi ale na ile poprawnie to nie wiem bo do niczego nie podczepiałem.

 

To znaczy, że napięcie taśm WOM reguluje się kluczem dynamometrycznym? Ciekawe, nie wiedziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Widzę, że podchodzisz z wyśmiewającym stosunkiem do tego co napisałem( chyba że się mylę ). Nie wiem czemu, chyba oczywiste, że gdybym wszystko rozumiał to nie pytał bym o to. Wnioskowałem to 10 Nm z tego względu " wyregulowania położenia taśm hamulcowych (w stosunku do bębnów) poprzez

zakręcenie śrub 7 momentem 10 Nm (1 kGm), a następnie odkręcenia o 2 ÷ 2.5
obrotu (dostęp do śrub 7 - po zdemontowaniu pokrywy, odkręcając pięc śrub,
znajdującej się na górnej części korpusu przekładni głównej tylnego mostu);"
Jest to wycinek ze strony 114.
 
 
Dzięki za informację o mimośrodzie.
Edytowano przez mchammer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

musisz podkręcić śrubę co odpowiada za hamowanie wom, nie pamiętam już która to śruba ale jak pociągasz dźwignię do tyłu to też musisz poczuć delikatny opór w krańcowym położeniu. a co do tej blaszki zabezpieczającej to u mnie też już jej nie było więc dorobiłem taką elipsę z płaskowniczka i założyłem tak że obejmuje obydwie śruby i jak narazie już od wiosny wszystko gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

 

Widzę, że podchodzisz z wyśmiewającym stosunkiem do tego co napisałem( chyba że się mylę ). Nie wiem czemu, chyba oczywiste, że gdybym wszystko rozumiał to nie pytał bym o to. Wnioskowałem to 10 Nm z tego względu " wyregulowania położenia taśm hamulcowych (w stosunku do bębnów) poprzez

zakręcenie śrub 7 momentem 10 Nm (1 kGm), a następnie odkręcenia o 2 ÷ 2.5

obrotu (dostęp do śrub 7 - po zdemontowaniu pokrywy, odkręcając pięc śrub,

znajdującej się na górnej części korpusu przekładni głównej tylnego mostu);"

Jest to wycinek ze strony 114.

 

 

Dzięki za informację o mimośrodzie.

To nie było ironiczne, naprawdę nie wiedziałem. Nie mam książki serwisowej. Mechanik ustawiał mniej więcej, ja później też. Może dlatego tyle mam z nim kłopotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

A ja zadam inne pytanie - jak wyeliminować luz końcówki WOM w MTZ. Końcówka jest z tego co pamiętam  na 4 lub 5 wałeczków mocowana + seger. Czy w grę wchodzi tylko rozbiórka i wymiana całego sprzęgła z obudową wałka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli jest już gniazdo wybite to tylko wymiana. Kup nowego typu zamiast wałeczków jest wieloklin. Na wieku spokój.

http://allegro.pl/mtz-82-walek-wom-na-zebatke-804202017b-i5504968383.html

http://allegro.pl/koncowka-walek-wom-6-frezow-mtz-belarus-i5754289462.html

A jeśli na razie nie masz specjalnie czasu to po prostu zaspawaj. I tak w przyszłości jest to do wymiany.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

I tak w zimie czeka mnie remont tego ciągnika (nie mój) więc pewnie będzie wymiana, o ile właściciel sypnie kasą, bo i inne rzeczy są do roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

mam pytanie w moim belarusie 820 ślizga się wom , regulacja taśm nic nie daje a taśmy wyglądają jak nowe .wyrobił mi się ten wieloklin od końcówki wom więc czeka mnie wymiana całego mechanizmu . i stąd moje pytanie czy ten mechanizm pasuje od innego mocniejszego modelu np. 1222 . robił ktoś coś takieo czy ta kombinacja ma sęs 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

a Dociagałes ta sprezyne co włacza wałek ? ona jest w takiej puszcze po prawej stronie od tyłu za prawym kołem i moze byc tak ze nie dociaga całkiem tasmy do konca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez masiew
      mam MTZ-a z 80 roku. mam problem z przekażnikiem. nie mogę go włączyć. odkręciłem ztyłu ten dekiej z końcówką WOM bo myślałem że rozsypały się wałeczki zabezpieczające ale okazało się że wałek wychodzący ze skrzyni obraca się swobodnie. jaka może być przyczyna? może ma ktoś schemat WOM-u ? bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj