Skocz do zawartości
bomba997

hamulec górski w case

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
bomba997    0

witam!

mam case 5130, mieszkam w gorzystym terenie i spedza mi sen z powiek zjezdzanie z gory z przyczepa.

mianowicie chodzi mi o to czy da sie zalozyc, dorobic hamulec gorski taki jak jest w ciezarowkach??

bylo by to bardzo pomocne tylko czy jest oczywiscie taka mozliwosc.

prosze o pomoc i jaka kolwiek wypowiedz w temacie

dzieki z gory...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego w ciężarówkach jest to retarder mówiąc dokładnie i jest on połączony ze skrzynią także nie wiem czy jest sens zakładać go w ciągniku poza tym retarder po przez komputer łączy ze sobą silnik i właśnie skrzynię biegów. W momencie zjazdu z górki czy nawet puszczenia gazu przy dużej prędkości powoduje hamowanie pojazdu przez skrzynię i daje sygnał do silnika o zmniejszenie obrotów i tym samym dodatkowe hamowanie silnikiem. Tak to w skrócie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomba997    0

no tak retarder to w nowych ciezarowkach ale w starych jest hamowanie silnikiem maja taki przelacznik przy kierownicy wlaczajac go przymyka sie odplyw spalin, tloki dostaja opor przez co zwalniaja prace... tak mi to wytlumaczyli ze to jest hamulec gorski ale moge sie mylic opieram sie tylko na tym co powiedzieli mi kierowcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I Ty chcesz dławić w ten sposób nowoczesny silnik? Ludzie to mają pomysły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Nowoczesnym silnikiem bym nie nazwał tego silnika w końcu początek lat 90. Co do sedna sprawy możliwość jest, problem polega na tym że najlepiej jest wykonać nowy kolektor wydechowy z zapadkami co trochę kosztuje i tu są schodu musisz kogoś takiego znaleść i słono zapłacić. Pytanie czy jest to opłacalne. Ja rozumiem bezpieczeństwo przedewszystkim ale... no właśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

w ciezarowce jest na kolektorze wydechowym klapka polaczona z silownikiem , ktory ja zamyka i hamuje spaliny jak juz ktos wczesniej pisal. silownik jest pneumatyczny. W ciagniu mysle takie cos dorobic dalo by rade , tylko dac silownik hydrauliczny na jakis elektozawor , przez przelacznik zalaczane, wduszasz silowniczek zamyka klapke w wylocie i hamuje . Podpatrz sobie jak jest to zrobione w ciezarowkach . Dosc proste rozwiazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomba997    0

no wlasnie czyli reasumujac jest to mozliwe... takie cos jestem w stanie sam wykonac tylko teraz pytanie czy nie uszkodzi to skrzyni albo silnika bo jest to jednak przeciazenie a nie jest on fabrycznie na to przygotowany... ale skoro to sie sprawdza w ciezarowkach ? a zaoszczedzilo by to hamulcow ciagnika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kawa
      Witam
      Mam problem z Case mx 100c. Po włączeni wom obraca się ok 5sek. a następnie się wyłącza. Po kilku próbach udaje sie go załączyć ale z trudem. Co może być przyczyną. Czy jest jakiś sposób na odczytanie kodów błędów i ich wykasowanie. Na forum czytałem, że trzeba wejść w tryb diagnostyczny ale nie wiem jak to zrobić.
    • Przez gadget
      Witam
      Posiadam Case 7110 155 Km.
      Ciągnik zadbany , w ładnym stanie z tym że trochę brakuje mu mocy , gdy ma ciężko nie dymi z tłumika tylko wytraca prędkość . Turbo pod obciążeniem przy 1800 obr pompuje 0,6-07 bara , zastanawiam się czy zwiększenie dawki paliwa na pompie i montaż intercoolera zda egzamin? Teoretycznie powinno pomóc więc stąd pytanie czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie albo ma namiar na dobrego mechanika który zna się na tych modelach. Wiem że te silniki wychodziły w mocach od 155 do 240 Km , chodzi mi o przyrost ok 20 Km.
    • Przez BENNY82
      Witam. Tak jak w tytule mam pytanie odnośnie wskazań wyświetlacza temperatury co on właściwie wskazuje temp, wody czy oleju hydr.? I ile kresek wskazuje po rozgrzaniu bo u mnie latem maks 3 a teraz przy. Takich temperaturach maks 2 kreski. Nosze sie z zamiarem wymiany termostatu ale nie chce tego robic na darmo bo może jest ok. Przy talerzowaniu rzepaczyska zapchala sie chlodnica i uroslo do polowy i sam nie wiem jak to ocenić. Prosze uzytkownikow z takimi samymi wyświetlaczami o podpowiedzi
       
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez TheBociek1996
      Jak wiadomo grupa CNH na targach SIMA w Paryżu (22-26.02.2015 r.) ma zaprezentować nowe modele ciągników:
      Case IH Maxxum i Puma
      Steyr Profi i CVT
      New Holland T6 i T7

      Oto co udało mi się znaleźć w sieci.

      Case IH:

      Maxxum


      Puma



      oraz zapowiedź
      https://www.youtube.com/watch?v=XvZ8-4e1sbM

      New Holland:

      T6


      T7



      Niestety nic na temat Steyera nie udało mi się znaleźć.


      Jeśli będziecie mieć nowe informacje co się zmieniło wizualnie, technicznie, co będzie a czego nie, jak będą oznaczone nowe modele i jak będą odpowiadać w stosunku do siebie zachęcam to podzielenia się tym info tutaj.

      Oprócz Case IH do tematu postanowiłem wrzucić jeszcze Steyera i NH bo to ten sam koncern i po co robić zamieszanie, także jeśli będzie w złym dziale proszę o przeniesienie.
×