Zaloguj się, aby obserwować  
adikon532

uciag ciągnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
adikon532    0

zastanawiam się czy dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym dotyczące maksymalnego uciagu przyczep przez ciągnik jest norma czy może dane są zanizone ja swoim MTZ 820 ciagnalem maksymalnie 15 ton choć w dowodzie jest 18 to ciągnik bardzo się nie nameczyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

pociągnąć może więcej niż w dowodzie ale to już robisz na własne ryzyko... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Maksymalna masa ciągniętych przyczep jest uzależniona od masy ciągnika, mocy, konstrukcji i przepisów oszacowana na podstawie prób i doświadczeń na etapie konstruowania maszyny. A nie eksperymentalnie bo ty tyle pociągniesz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daremw    128

dlatego mówię że robi to na własne ryzyko, bo jednak po coś ten uciąg jest podawany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

tylko przyczepy rolnicze nie uciskają na tylnią oś ciągnika dlaczego na własne ryzyko skoro bedzie za duży tonaż przycep to ciągnik zaczne się kopać a ciagna ktos z was ciagna wiecej ton niz ma w dowodzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

To nie chodzi o to żebyś się nie zakopał bo na asfalcie się nie zakopie. Napisałem ci wyraźnie konstrukcja ma wpływ, masa ciągnika, moc. Masz ciągać tyle żebyś przynajmniej na drodze zagrożenia nie stwarzał. Nie nadwyrężał podzespołów ciągnika, nie wlekł się czy nie stawał dęba pod byle górką.

Ciągałem jeszcze ursusem 4011 ponad 10 ton wysłodków. na haku ponad 13 z masą przyczep. Byle górka i dęba, ruszanie na światłach pod lekką górkę i dęba. To nie jazda. Stwarzasz zagrożenie i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

ale tu nie chodzi o nacisk na ten zaczep a raczej o siły działające poziomo, myślisz że tylko dolny zaczep odczuwa obciążenia? :)

zbyt duże obciążenie wcale nie musi się wiązać z zakopywaniem się a z samą wytrzymałością tego zaczepu czyli jakości wykonanych spoin (spaw) jak i jakości samego materiału (udarowość, twardość) zużytego w procesie produkcji. na własną odpowiedzialność to znaczy że jeśli przydarzy się taka sytuacja że ciągnięty ładunek jest zbyt duży i zaczep (lub jego mocowanie) ulegnie zniszczeniu i ładunek by cię wyprzedził i wylądował by na kimś to masz przerąbane na całej linii podobnie zresztą jak kierowcy samochodów ciężarowych dla przykładu

Edytowano przez daremw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Kolega pomylił pojęcia

pytasz o uciąg ciągnika

czy o o masę dopuszczalna przyczepy

bo to dwie całkiem różne sprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

dlaczego w dowodzie mam cały zestaw przyczepa+ciągnik 25 ton max masa

a masa maksymalna ciągniętych przyczep 18 ton

ciągnik waży ok 4,5 t +18 = 22,5 a te 2,5t to gdzie się podziało może mi ktoś to wyjaśnić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839

W sprowadzonym ciągniku uciąg w dowodzie zależy od tłumacza :) W moim ciągniku mimo braku sprężarki i hamulców hydr wpisali 15000 kg jako max masa przyczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Albo jest podana maksymalna masa własna jaka może ważyć ciągnik. A to więcej niż 4,5 tony.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez temprawg
      Witajcie.
      Stoję przed sporym dylematem.
      Rozglądam się za jakimś ciągnikiem i kosiarką rotacyjną do niego.
      Do tej pory posiadałem łąkę 1 h i w 2014 roku po wkurzeniu się że wiecznie na kolanach trzeba szukać kogoś kto by ją skosił ( ten nie ma czasu, temu szkoda kosiarki, tamten kazał podjechać kiedy indziej bo musi się zastanowić) kupiłem kosiarkę listową CJF wolnobieżną (kosiarka tragedia psuje się co chwilę). 
      W zeszłym roku sytuacja była już inna ponieważ przez suszę to rolnicy bili się o możliwość skoszenia i zabrania siana.
      W tym roku doszło ok 1,5 h rodziców oraz około 1 h siostry. Do tego dochodzi sad.
      Dlatego po tych wszystkich perypetiach doszliśmy do wniosku że czas kupić taki zestaw jak w tytule.
      Super wymagań nie mam ale pewne granice sobie określiłem:
      - ciągnik T25 lub jak się uzbiera C330 (chociaż ceny trzymają się wysoko) - wiadomo że po zakupie na podstawowy serwis i nieprzewidziane wydatki tak samo jak po zakupie samochodu trzeba sobie przeznaczyć około 10 % - 15 % kwoty zakupu.
      - kosiarka rotacyjna (prawdopodobnie do remontu bo wątpię żeby coś sensownego kupić bez wkładu) Z036 lub Z076 nomen omen katalog części do nich opracowałem i sprzedaję.
      No i najważniejsze to dostępność części w przyzwoitych cenach. Nie sztuką jest kupić sprzet, sztuką jest go serwisować nie za kosmiczne pieniądze.
       
      Liczę na waszą pomoc jako osób doświadczonych. 
       
    • Przez Andre8989
      Witam! chcę zakupić pług do ciągnika 90 KM, ma być to pług używany. Jakiej firmy waszym zdaniem byłby najlepszy?
    • Przez rolnik32098
      Przy podgrabianiu siana, uszkodziłem oponę w ciągniku. Przy podgrabiarce urwała się cześć i uderzyła w oponę przebijając ją. Mam ubezpieczenie AC (ubezpieczenie maszyn i sprzętu budowlanego od uszkodzeń w PZU). W decyzji napisali, że opona była zużyta, a wcale nie była w aż tak złym stanie. Chciałem zapytać czy ktoś miał podobną sytuację i jak się odwoływał. 
    • Przez jedrus2020
      Tak jak w tytule. Uszkodzeniu uległa jedna z łapek 1 stopnia (od jazdy).Pytanie czy można ją wymienić bez rozpoławiania ciągnika przez okienko rewizyjne.
    • Przez quxfrix
      Panowie mam problem z biegami - przód/tył. Mianowicie bardzo "ciężko" wchodzą biegi przód/tył - druga wajcha (mam ciągnik w wersji z dwoma wajchami). Jak zgaszę ciągnik to biegi wchodzą bez problemu. Co może być przyczyną? Da to się jakoś sprawnie naprawić?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.