rbit

Belarus 820 wyciek oleju przednie koło

Polecane posty

S-Piotr    58

A czego się spodziewałeś kupując traktor za małą kasę,jak dbasz tak masz, poczytaj wypowiedzi o markowych traktorach  jakie oni mają problemy i jakie koszty muszą ponieść na ich naprawę , przykład z okolicy posiadacz nowego JD pożyczył przyczepy wywrotki od sąsiadów i  tak padła mu pompa olejowa, włosy z głowy darł gdy zobaczył ile taka pożyczka go kosztowała http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-john-deere-seria-6000-tloczkowa-i4836144267.html , gdy padnie w "rusku" to tylko tyle http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-nsz-32-prawa-plaska-mtz-belarus-i4814972032.html . W zamian za chwile poświęcone obsłudze,dostajesz dostęp do tanich części.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Jak się ma na ciągnik trzeba mieć na przyczepy i wymianę oleju przy nich ,ale to nie wina ciągnika.Co że tanie części jak długo nie wytrzymują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To zależy. Jeden może postawić ciągnik na dwa tygodnie i wpakować w niego 10 tyś nic nie wymieniając a drugi na to pozwolić sobie nie może. Awarię musi usunąć w dzień czy dwa ponosząc koszty które go nie zrujnują lub nie dobiją do wartości choć by połowy ciągnika.

To co dla jednego jest dobre nie znaczy że takie jest dla każdego innego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

A czego się spodziewałeś kupując traktor za małą kasę,jak dbasz tak masz, poczytaj wypowiedzi o markowych traktorach  jakie oni mają problemy i jakie koszty muszą ponieść na ich naprawę , przykład z okolicy posiadacz nowego JD pożyczył przyczepy wywrotki od sąsiadów i  tak padła mu pompa olejowa, włosy z głowy darł gdy zobaczył ile taka pożyczka go kosztowała http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-john-deere-seria-6000-tloczkowa-i4836144267.html , gdy padnie w "rusku" to tylko tyle http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-nsz-32-prawa-plaska-mtz-belarus-i4814972032.html . W zamian za chwile poświęcone obsłudze,dostajesz dostęp do tanich części.

 

Piotrze, mając taki ciągnik to też trzeba mieć olej w głowie a nie tylko w skrzyni ciągnika. Nigdy się takich rzeczy nie robi , trzeba mieć albo swoje przyczepy " czyste" albo płukać układ. Nie dziwie się że padła pompa , dobrze że tylko ona a nie skrzynia( jeżeli ciągnie z niej olej do hydrauliki) jak wziął przyczepe , ktora chodziła np. ze starym ursusem i podnoszona była na hipolu 6 , lub co gorsza na jakimś przepracowanym , bo znam takich agentów , co z silnika w wiadro spuści i pach do skrzyni razem z glutami, opiłkami i tym co było w wiadrze , które stało pod szopą rok. A co do głowicy to fakt :D u mnie to była dokręcana chyba przez 2 różnych "siłaczy" bo ze 2-3 szpilki były tak dowalone że miałem klucz do 220 niutonów i nie poszło a 2 inne były na jakieś 140-150 niutonów dokręcone wiec albo  w czasie montarzu  zjadł obiad dobry , albo 2 robiło :D A klucz dynanometryczny to chyba mieli jeden na całą montownie :D.

 

Seweryn co do gwarancji to fakt , teraz aby tylko ten okres wytzymało a potem róbta co chceta. Ale z tego co ludze piszą to te rusanty nawet gwarancji nie przejdą aby coś nie trzeba było porobić. Mogliby to jakoś ogarnąć. Ciekawi mnie tylko jak jest w tych ogromnych modelach przykładowo powyżej 160 koni , które nie są już tak rozkupowane jak te 80-100 .Jak tam jest z jakością , czy jak ich mniej składają czy są lepsze  czy to samo lub jeszcze gorzej, bo w sumie tych ruskich dużych wiele u nas nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

 Ciekawi mnie tylko jak jest w tych ogromnych modelach przykładowo powyżej 160 koni , które nie są już tak rozkupowane jak te 80-100 .Jak tam jest z jakością , czy jak ich mniej składają czy są lepsze  czy to samo lub jeszcze gorzej, bo w sumie tych ruskich dużych wiele u nas nie ma.

 

Wójek rok temu kupił NH T6 165, serwis wzywany 2 razy do usuwania wycieków, i to nie było zwykłe 'pocenie się'. 

 

Ludzie zawsze będą bronić swoich zakupów. Bogatszy będzie wychwalać np NH a jak mu się coś popsuje to albo się nie przyzna albo wejdzie na forum belarusa żeby się pocieszyć. 

Ja tam lubię swojego bela, pomimo tego że czasami gdzieś się spoci. Na uszczelnienie tylnej półosi wydałem 8 zł i ceny innych części zamiennych humoru mi nie popsują. W polu belem zrobię tak samo jak Zetorem Hollandem czy masseyem.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Co tu dużo szukać u kolegi w sąsiedniej miejscowości nowy case puma tydzień w polu stał z pługiem w ziemi, ponoć psa z budą postawili aby nikt go nie porwał,a busy serwisowe drugim ciągnikiem podciągali,do "zdechlaka".

Co do oringów uszczelniających ostatnio reanimowałem wyciek z blokady tyl. mostu i zamiast zwykłych gumowych lub silikonowych kupiłem jakieś nowej generacji,sprzedawca zachwalał je że do niedawna zakłady remontowe KGHM tylko takie zamawiają (zapomniałem nazwę tej gumy). 

 

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

Wiesz , Holland to tez się masówka zrobiła jak by nie patrzyć , zetor podobnie, jak wszedł sapard , rozwój obszarów i inne cuda i dopłaty z Unii to ile tego ludzie nabrali , przeważnie zetor i holland , a że schodziło jak ciepłe bułeczki to klepali aby szybciej i aby sprzedać , bo polski rolnik bierze i rynek nienasycony i się jakość popsuła niestety. A co do gumek , ja w ruskim uszczelniałem pompe wspomagania , bo kupiłem nową i lało się z niej jak z kaczej d.....  i niby wsadziłem uszczelniacz niemiecki , silikonowy, zielony , niby bylo super , zadowolony z wykonanej roboty i że w końcu sucho ale 5 mtg przechodziło i od początku zabawa , ponownie strumień oleju aż wentylator rozganiał po kole , błotniku i wszędzie gdzie podmuch z wentylatora dolatywał. Irytujące to było , ale najgorsze było, że te części może i tanie ale wykonanie to jakaś masakra, np.nowa turbina pusciła olej po 20 MTG :D , nowa pompa wspomagania , nowa chyba tylko z nazwy bo gorsza była jak stara , na starej nie dało się skręcac ale przynajmniej nie ciekła a na nowej skręcanie w porządku no ale zaciek w gratisie. Nie chciało mi się tego badziewia reklamować , bo trzeba czekać ze  2 tygodnie co najmniej czyli ciągnik uziemiony , to i tak bym musiał kupić kolejną, lub znów wkładać starą i tak się bawić w podmianki i latać z banką oleju.. Zraziłem się do wschodniej technologi, najbardziej do  części i ich jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

właśnie, jakich uszczelniaczy używać w tych zwolnicach? Marka/producent? Aby dobrze trzymały. U mnie się ciut poci ale oleju nie ubywa, na wiosnę może do tego zajrzę ale uszczelniacze i parę innych rzeczy chce kupić i mieć gotowe. Cienką chyba te 2,2-45x65.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

Piotrze, tak zielone są do klimy ale to oringi a w pompie był uszczelnniacz inaczej simering , kupowałem w sklepie do hydrauliki siłowej do koparek i innych cięzkich masznyn , dał mi najlepsze, były polskie takie czarne/granatowe , jakieś chińskie czy tam india czarne i podobno te niemieckie zielone ale nie takie jasne tylko takie bardziej ciemne oliwkowe, miałem wszystkie w ręku i te zielone były najlepsze pod względem wykonania i spręzystości, po prostu było czuć ze to z innego materiału , ale i cena była inna , uszczelniaczyk tam był mały dość , nie pamiętam już rozmiaru ale niewiele większy a może i nie jak moneta 5 zł.  Za germański 18 zł za sztuke a za chinola było chyba ze 2 zł.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

To te, o których pisałem Oringi FPM / FKM / Viton - Kauczuk fluorowy. Oringi Fluorowe wykazują odporność na temperatury od -20°C do +205°C, krótkotrwale do +230°C.

Oringi Vitonowe charakteryzują się:

  • dużą odpornością chemiczną i cieplną, oringi FPM są praktycznie niepalne
  • odpornością na oleje i paliwa, promieniowanie ultrafioletowe, ozon
  • niską przepuszczalnością gazu
  • doskonała odporność na starzenie

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

mój był takiego koloru jak te na zdjęciu. http://allegro.pl/uszczelki-do-klimatyzacji-o-ring-oringi-zestaw-i4799580687.html

 

 

Sprzedawca mówił że już nic lepszego nie ma, ja zawsze też jak kupuje uszczelniacze to staram się brać u niego i te najlepsze i brane były kiedyś do c 330 i nie było najmniejszego problemu , ale ruskiej pompie nie pomogło.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Prawdopodobnie to nie była wina uszczelniacza. Prędzej ruski pomyliły się z kierunkiem pompy. Ciśnienie wyciskało olej. Typowy objaw pompy pracującej w odwrotnym kierunku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

zapewne to co piszesz , lub źle wykonana obróbka frezowania , czy tam wytoczenia wałeczka. Tylko się zastanawiam co masz na myśli mówiąc o pomylonym kierunku ? Chodzi Ci o to że tu gdzie powinna zasysać to podawała i odwrotnie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Dobrze podałeś numer?

z katalogu ;)

Bardziej interesuje mnie jakiej marki brać lub jakiego typu lub z czego zrobione. Rozmiar zawsze się dobierze.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak. Wałek pompy jest smarowany olejem płynącym kanalikami wewnątrz pompy. Są one tak ułożone żeby były po stronie ssącej pompy. Jeśli są na odwrót to ciśnienie wyciśnie z gniazda uszczelniacz, wywinie na lewo lub będzie ciekło. W ruskiej pompie ma znaczenie wyfrezowania w pokrywce prawa i lewa mają inne i wkładki które są ułożyskowaniem zębatek które tez mają kanalik. Złe złożenie spowoduje wyciskanie oleju.

 

Pytam o uszczelniacz bo szerokość 2,2 mm to mało jak na zimering o średnicy zewnętrznej 65 mm.

A firma... już polskie nie są złe, warto kupować brązowe. 

I zależnie od miejsca zamontowania ważne by miała wargę przeciwpyłową. Wydłuża to zdecydowanie trwałość.

 

Można się podszkolić.

http://www.wwprojekt.pl/pdf/uszczelnienia-ruchu-obrotowego/simmeringi_opis_wyrobu.pdf

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

no to Seweryn już wiem, zagadka rozwiązana, wychodzi na to że pompa była wadliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Osobiście tak przypuszczam. Normalnie jeśli wszystko jest ok, wałek nie ma wżerów, ma wymiar a miał na pewno bo jest robiony pod otwór w pompie. Nie ma opcji by był za mały. To jedyne wytłumaczenie skopał coś montujący pompę w fabryce. Wystarczy na odwrót założyć wkładkę w pompie i po zawodach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

Niestety trzeba zakładać simeringi i oringi zachodnie, łożyska przynajmniej nasze, Definitywny konieć z wyciekami ze zwolnic to odpowietrznik i 70cm wężyka.

Witam Kolego jeśli nie był by problem poprosił bym jakieś fotki i opis gdzie i jak zainstalować ten odpowietrznik i ten wężyk ?

Ja walczę z przednim mostem już od 2 lat nowe tuleje wszystkie oringi i simeringi wymieniałem po kilka razy, składane bardzo dokładnie i ostrożnie żeby niczego nie uszkodzić, a i tak cieknie i tak cieknie. Nawet gdy ciągnik stoi potrafi sporo wylecieć. Jeszcze trochę to będę mógł to wszystko na czas wymieniać :) Z góry dziękuję za odpowiedź ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Bzdury

Ja robię tak i nikt nie narzeka.

[galleryimg=668431]


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

wszyscy srają ogniem że rusek cieknie itp bo tozłe i tamto bo bieg zgrzytnie u mnie nie zgrzytają ja jak ktoś kupuje ulepa co kosztuje 2x tyle co oryginał czyli pronar( prosze się popukać wczoło) to nie płaczcie to byle z odpadów robione ścierwo a u nas mają belarusy kupowane bez gwarancji i po ponad 6000 mth mają bez większych awarii nie licze przedniej zwolnicy że się rozkręciła czy pięknięta rurka 


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jeżeli zrobiłeś otworek i nadal cieknie zrób tak i spokój. 

post-6498-0-09724600-1490901481_thumb.jpg

post-6498-0-21201300-1490901505_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

Jak się ogarnę z uprawą pod kukurydze to może zrobię ten otworek w tulei zwolnicy :/ Ale nurtuje mnie pytanie? czemu nie leciało wcześniej a jak wymieniłem nowe tuleje bo tamte już były wytarte od oringów i wytrącone narożniki od śrub mocujących to zaczęły się problemy :/ nie mam na to siły. 

Dziękuję za zdjęcia, na pewno spróbuję bo nie na mogę patrzeć jak mi gdzieś olej cieknie ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak był większy luz to olej miał sie jak minąć z powietrzem które chciało go wypchnąć a jak pozakładałeś wszystko nowe to powietrze pcha olej do samej góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
    • Przez Delbeta
      Jaki płyn lać do wspomagania, tego zbiornika z przodu ciągnika w belarus 952. 4 ?
    • Przez dzarjan8111
      Wyciek jest z przedniego mostu z pod wałka prawego długiego ( zaznaczony na zdj.). moje pytanie brzmi czy wyciągne ten wałek po odjęciu  prawej zwolnicy i wymienie na nim uszczelniacze? czy też konieczny jest demontaż również zwolnicy lewej oraz mechanizmu różnicowego czy też wałek się wysunie  bez tego. 

    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj