waldek315

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy.

Polecane posty

waldek315    2

oto schemat instalacji elektrycznej do przyczepy uniwersalny robiony prze zemnie wszelkie prawa zastrzeżone by waldek315

schemat nieróżni się niczym oprócz tego że można gdzie indziej przeciągnąć kable

mój schemat składa sie z

2lampy przednie okrągłe (jeżeli zastosuje sie lampy diodowe trzeba podciągnąć kabel z masą )

2lampy tylnie takie uniwersalne mase podłączyć bezpośrednio do płytki metalowej i ewentualnie do karoserii

można tez kupić sobie obrysów ki i podłączyć do kabla (brązowego u mnie na schemacie) puścić do obrysówek 2 żyłowy kabel (masa i prąd )ewentualnie jak jest masa na śrubie przy obrysów ce to nie trzeba

 

JAK będe robił instalacje przy przyczepie to wrzucę foty

zawsze chętny do pomocy z elektryką :P:POdwiedź moją stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubaguzik    321
66_1201532352.jpg

Nie zezwalam na umieszczanie moich zdjęć na różnego rodzaju blogach lub galeriach i używania w celach komercyjnych bez mojej zgody! Wszelkie prawa zastrzeżone!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

ten schemat ma błąd !! bo wtyk 1 to jest lewy kieunkowskaz (a nie prawy) a 4 to nie lewy tylko prawy kierunkowskaz

żle napisałeś w legendzie opis :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
66_1201532352.jpg

Chciałbym zauważyć brak oznaczenia 31 oraz +. Kierunkowskaz prawy ma oznaczenie R a nie P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

w polskich schematach często stosuje sie R zamiast P ja tam mam napisane w paru oryginalnych schematach :P polska indywidualność :P a 31 to masz masa i jest oznaczona nr 10

ja bym jeszcze zrobił że masa była by kolorem czarnym a nie czerwonym ale to już zależy jak kto sobie połączy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
w polskich schematach często stosuje sie R zamiast P ja tam mam napisane w paru oryginalnych schematach :P polska indywidualność :P a 31 to masz masa i jest oznaczona nr 10

Ja to wiem. Pomocne było by na schemacie, i jak ktoś na gnieździe i wtyczce ma takie oznaczenia, to by nie błądził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

no racja ale ja sie już coraz częściej spotykam z gniazdami i wtyczkami co nie mają takich oznaczeń tylko numeracja od 1 do 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
no racja ale ja sie już coraz częściej spotykam z gniazdami i wtyczkami co nie mają takich oznaczeń tylko numeracja od 1 do 6

Nie wszyscy mają nowe sprzęty i czasami trzeba coś poprawić i to byłby taki Elementarz. Mam taki poradnik motoryzacyjny Bosch z 82 r. wydanie 18 i tam są stare i te przedunijne oznaczenia (norma DIN72552), jeszcze jedno zacisk 58R(prawa strona obrysówek i pozycyjnych) zasila oświetlenie tablicy rej. Tak wogule ten poradnik jest świetny bo zawiera różne normy, przeliczniki z bardzo wielu dziedzin powiązanych z motoryzacją, takie kompendium wiedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad18    3

Ogólnie schemat ma kilka niedociągnięć i czytając post ma się wrażenie że kolega waldek315 nie za bardzo orientuje się w tematyce elektrycznej/elektronicznej pomimo wielu postów w których wypowiadał się na tym forum.

Oczywiście nie chodzi mi o to aby tu kogoś obrażać czy wytykać błędy chciałbym ewentualnie ustrzec przed popełnieniem poważnego błędu.

 

Pierwszy najważniejszy błąd to zwarcie tych styków we wtyczce przyczepy 58L i 58P oraz 5,7 na schemacie kolegi waldek315.(dotyczy to również gniazda montowanego z tyłu przyczepy po to ktoś to rozdzielił na dwa że tak jest lepiej zaraz pokażę dlaczego)

Już wyjaśniam dlaczego odpowiedź jest prosta ponieważ nie zwierając ich mamy te strony zupełnie obojętne od siebie nie mające na siebie żadnego wpływu i jeżeli np. w lewej stronie jest jakieś zwarcie przez przetarcie przewodu czy dostanie się wody i płynie w tym miejscu za duży prąd przepala nam bezpiecznik to przepala nam bezpiecznik tylko strony lewej światła po stronie prawej nadal świecą. A jeżeli mamy zwarte te dwa złącza we wtyczce to zwarcie po stronie lewej powoduje nam również przepalenie bezpiecznika strony prawej i zostajemy bez świateł nie tylko w przyczepie/przyczepach ale również w pojeździe ciągnącym przyczepy zostają nam tylko światła kierunkowskazu stop i ewentualnie mijania (popularnie krótkie) oraz drogowe (popularnie długie) co też zależy od marki i modelu pojazdu który ciągnie przyczepę/przyczepy w najgorszym wypadku nie pozostaje nam żadne światła oprócz stop i kierunku jazdy. Nie mówiąc już o innych sytuacjach gdzie po przepaleniu jednego z bezpieczników drugi bezpiecznik musi wytrzymać prąd płynący przez wszystkie żarówki pojazdu gdzie jest przystosowany tylko do połowy tych żarówek ale są to małe moce wiec pomińmy temat.

 

Drugie pytanie dlaczego w przypadku zastosowania żarówek LED (diodowych) trzeba doprowadzać masę kablem? Według mnie jeżeli świeci zwykła żarówka dioda LED też będzie świeciła oczywiście w takich pojazdach jak przyczepa lepiej chyba kablem doprowadzić masę i to tyczy się również zwykłych żarówek bo inna sprawa pojazd w którym jest akumulator i od bieguna ujemnego trzeba by ciągnąć tyle kabli ile odbiorników a tych odbiorników mamy kilka czy kilkanaście to już inna sprawa ale jeżeli mamy do czynienia z kilkoma żarówkami? Ale oczywiście do ramy też można.

 

Po trzecie schemat jest tylko dlatego czytelny że każdy kabel ma inny kolor. Gdyby wszystkie kable były w jednym kolorze mogło by być ciężko chodzi tu o zaznaczenie węzłów w schemacie gdzie łączą się przewody. Czego na tym schemacie nie widać.

 

Jeżeli ktoś nie ma o tym za bardzo pojęcia a jeżeli musi korzystać ze schematów w tak prostej instalacji jak przyczepa to znaczy że nie ma zbyt wielkiego pojęcia. Radzę poczekać jak będę miał chwilkę czasu to zrobię takie schematy nie tylko do przyczep rolniczych ale także z samochodowych z dodatkowymi elementami jak światła cofania itp. oraz z gniazdem i wtyczką 13 pinową

 

 

 

Zamieść ten schemat, jeżeli okaże się poprawny (osobiście to sprawdzę) to przeniosę go do tematu z poradami, bo ten temat to prawdziwy cyrk i w zasadzie nadaje się do zamknięcia. Do ogółu: proszę więcej nie pisać postów nie na temat i powstrzymywać się od bezsensowych komentarzy. Każdy następny taki post poleci w kosmos, a autor zostanie nagrodzony %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad18    3

Mój odnośnik

 

na chomiku w folderze galeria jest obiecany schemat z komentarzem może zbędnym ale dla początkujących może być przydatny.

 

Nie mogę sobie poradzić z wstawieniem go tutaj jako obraz i prosiłbym Elektrotechnik o sprawdzenie i ewentualnie wstawienie tego schematu jako obraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agro973    41

Oto schemat użytkownika @konrad18

schematelektrycznydoprz.jpg

 

jeśli ktoś nie może rozczytać co pisze pod obrazkiem postanowiłem to przepisać większą czcionką

 

 

Opis elementów schematu

1- swiatło pozycyjne przód

2-lampy zespolone

a- kierunkowskaz

b- swiatło pozycyjne tył

c- śwaitło ‘’ stop’’

3-wtyka 7 pinowa

4- gniazdo 7 pinowe

5- ewentualne miejsca łączenia przewodów (np: puszka hermetyczna, złącze

Opis pinów wtyczki i gniazda 7 pinowego

1,44L- kierunkowskaz lewy

2-pin wolny

3,31- masa

4,44P- kierunkowskaz prawy

5,58P -prawe światło pozycyjne

6,54L- światło ‘’ stop’’

7,48L- lewe światło pozycyjne

Uwagi do schematu

Scheamt nie został wykonany do konkretnego modelu przyczepy jest to schemat według którego można połączyć różne przyczepy rolnicze mogą być nie wielkie np; takie jak dodatowe śwaitła obrysowe które podłączmy w taki sam sposób jak światła pozycyjne do przewodów wychodzących od pinów numer 5 i 7 w zależności od strony z której umieszczamy dodatkowe światła. Taka sytuacja wystepyje również z podświetleniem rejestracji ja na schemacie przyjąłem że tą rolę spełnia lewa lampa zespolona i żarówka światła pozycyjnego, jeśli było by inaczej światła podświetlenia rejestracji podłączamy do przewodu wychodzącego z pinu 5 lub 7. Można również podłączyć mniej elementów wtedy po prostu pomijamy to połączenie ale to jest chyba oczywiste.

Ja na schemacie podłączyłem masę za pomocą przewodów można to zrobić również podłączając masę do karoseri pojazdu. Przyjąłem również że lampy zespolone mają taką konstrukcję że wystarczy doprowadzić raz masę i jest ona doprowadzona do wszystkich żarówek w lampie, jeżeli miałby ktoś inne lampy w których trzeba doprowadzić masę do każdej zarówki robimy w taki sam sposób jak ja na moim schemacie doprowadzając masę do każdej z lamp.

Mam nadzieję że schemat i te informacje będą przydatne. Proszę tylko o nie podpisywanie się pod moją pracą.

Życzę miłej pracy z instalacją:)

Edytowano przez agro973

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Feliks    0

Schemat bardzo poprawny i z niego korzystam jako laik,ale już na początku rozumienia go doszedłem do wniosku że łatwiejsze będzie połączenie bezpośrednio każdej lampy masą z kablem źródłowym ( puszce zbiorczej ) niż z każdej lampy jeden kabel przykręcać do ramy przyczepy, bo tam najczęściej się przerywają złączki.jak robimy to jednorazowo i nie mamy odpowiedniego narzędzia do zaciskania to przeważnie lutujemy ,i tu zaczyna się problem bo po kilku tygodniach miejsce lutowania robi się zielone i po czasie kabel zgnije i się urywa .Wiec uważam że mój sposób jest lepszy tylko wymaga kilka metrów kabla więcej, zwłaszcza jeśli przyczepa duża i robimy obrysówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubamako66    555

witam mam takie pytanie chce zrobić swiatła do rozsiewacza i mam taki dylemat czy dawać kostkę i robić do kostki i potem na wtyczkę fachowo jak w przyczepie np. czy od razu puścić kable z lamp na wtyczkę odrazu na ostro ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubamako66    555

W okolicznym sklepie są fajne kostki hermetyczne do złoczenia kabli a lewe i prawe lampę bym połoczył w wtyczce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj