Skocz do zawartości
mat3897

renault ares 556rz - nie załącza się przedni napęd

Polecane posty

mat3897    0

Witam. od ponad roku jestem posiadaczem renault ares 556rz i od niedawna mam mały problem z nim gdyż nie załącza mi sie w nim przedni napęd, a mianowicie po naciśnięciu guzika przy załączaniu lampka informująca że jest włączony zaświeca sie lecz napęd pozostaje nie załączony i w żaden sposób nie można załączyć, dodam że przy hamowaniu naciskając oba pedały hamulca lampka też normalnie sie zaświeca i hamuje prawdopodobnie na 4 koła, czyli tak jak by wtedy się załączał. nie mam pojęcia w czym tkwi problem. proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
everto    55

napęd załączany jest prawdopodobnie pneumatycznie. Sprawdź szczelność przewodów powietrza u mnie przy zetorze powietrze ucieka i nie załączał.

Może być również wina takiej cewki. przy Jelonku styki zaśniedziały i nie załapywał przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mat3897    0

wiesz, everto gdzie znajduje sie taka cewka??? bo może faktycznie to jakaś błahostka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    485

fajnie gdyby tam byla pneumatyka :lol:

kolego mozesz miec problem z elektrozaworwm odpowiedzialnym za odciecie przeplywu oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mat3897    0

czyli jesli to elektorozawór to czeka mnie całkowita jego wymiana?? czy wystarczy je przeczyścić? (pytam bo cały czas mam nadzieje ze to jakas pierdółka:P)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

moze tak byc, ze wystarczy przeczyscic tylko jakies styki

najlepiej, aby wypowiedzial sie ktos z jakims wiekszym pojeciem o tym modelu badz elektryce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
instas    10

Do przedniego mostu doprowadzony jest przewód hydrauliczny, wystarczy że sprawdzisz dokąd wchodzi w skrzyni i zlokalizujesz elektrozawór a na nim odpowiedzialną za działanie cewkę. Jeżeli dochodzi napięcie, to uszkodzona jest cewka lub zaciął się zawór pod cewką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
instas    10

To na przednią oś też jest blokada? Jesteś pewny? Ja myślałem że to od załączania napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Sprzęgło załączające przedni napęd zawsze znajduje się w tylnej części ciągnika w miejscu gdzie wychodzi wałek napędowy, i to nie zależnie od marki, nie spotkałem jeszcze takiego ciągnika żeby sprzęgło było w przednim moście. Jest to blokada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie zalaczanie jest zawsze na wyjsciu walu nspedowego, w moscie skrzyni pdzystawce. A jezeli to ta skrzynia co w 550rz to od napedu jest jeden z tych 5 zaworow nie pamietam dokladnie ktory chyba 2 od dolu ,tak cos kojarze

Dokladnie sprzeglo zalaczajace naped jest zawsze na wyjsciu walu nspedowego, w moscie ,skrzyni lub pdzystawce. A jezeli to ta skrzynia co w 550rz to od napedu jest jeden z tych 5 zaworow nie pamietam dokladnie ktory chyba 2 od dolu ,tak cos kojarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jumper8210    0

Zamiast wymieniać elektrozawory i tego typu sprawy, radziłbym zajrzeć na połączenie wału napędowego z przednią osią, a wystarczy tylko odkręcić jego osłonę, w moim przypadku spadł łącznik wału napędowego z przednią osią (zabezpieczenie zsunęło się z frezów), wystarczyło odpowiednio założyć łącznik i wszystko działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi_86    5

ja bym radził na początek sprawdzić co się dzieje z nim mechaniczne, czyli wylewarować jedne koło do góry żeby nie dotykało ziemi i spróbować im zakręcić (na wyłączonym zapłonie i wyłączonej masie), jeśli idzie lekko to zerknąć czy tuleja na wale nie zsunęła się przypadkiem z frezu jeśli kręci się ale z oporem to znak że sprężyna talerzykowa  w przystawce napędu pękła jeśli nie damy rady zakręcić kołem, a napęd po oparciu o drzewo i butowaniu wyraźnie nie działa to znak że tarczę cierne w przystawce się spaliły. napęd w aresach jest pasywny czyli jeśli sprzęgło w przystawce napędu nie dostaje oleju (czyli cewka od awd nie dostaje prądu) wtedy działa bo tarczę ściskają sprężyny talerzykowe, natomiast blokada przedniego dyfra w większości ciągników jest automatyczna i do mostu nie dochodzą żadne przewody prócz tych od wspomagania i ewentualnie elektryczne od czujnika konta skrętu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nuszka007    64

Hej. Mam podobny problem z Renault Ares 556rx. Nie działa mi napęd, a kontrolka się świeci. Przy włączaniu nie słyszę jednach charakterystycznego cyknięcia przekaźnika. Może tu leży problem? Nie wiem jednak gdzie on jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuscyk
      Witam wszystkich .
       
      Na razie bezskutecznie poszukuję informacji 
      Jakim momentem dokręcić śruby głowicy w ciągniku renault ceres 340 oraz informacji o kolejności dokręcania tych śrub oraz jakim momentem dokręcić śruby korbowodu.
      Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi ewentualnie odnośniki gdzie ta informacje można znaleźć .
       
      Z góry dziękuję
    • Przez tomek2201
      Witam. Mam takie pytanie. Czy po włączeniu WOM wyświetlacz powinien wskazywać jego obroty? Bo u mnie nie wskazuje i nie wiem czy powinny. Chyba że można jakoś zmienic co ma wskazywać wyświetlacz ale nie wiem jak bo dopiero kupiłem ten ciągnik.
    • Przez V12
      Witam
      potrzebuje szybkiej porady jak dalej postąpić
      Ciągnik poszedł na wymianę sprzęgła przy zlewaniu oleju wyleciały jakieś igiełki .
      Nie wiem czy rozbierać skrzynię i szukać wiadomo to poważna i kosztowana robota ogólnie brak częsci
      Pod obciążeniem w skrzyni nic nie pukało ani wyło , biegi nie zgrzytają , jedyny hałas to stuk przy gaszeniu i trochę rzęzi na 4 biegu na reduktorze ale to tylko na małych obrotach powyżej 1200 obr sie wycisza
      Biorę pod uwagę że może ktoś kiedyś robił skrzynie i dobrze nie wyczyścił pozostałości
      Może ktoś z Was zna objawy rozsypanego łożyska igiełkowego w takiej skrzyni
      Pozdrawiam
    • Przez szykus
      Witam, czy jest ktoś z okolic Gniezna i miałby odsprzedać śrubę regulacji zaworu widoczną na zdjęciu? Niestety jedna mi się ukręciła. Potrzebuję do Renault 145.14. 
      Zależy mi na czasie.

    • Przez pawelek11
      Witam. Mam problem z szarpiącym rewersem w ciągniku renault Ares 640Rz. Szarpie tylko do tyłu po rozgrzaniu oleju w skrzyni. Zamieniałem ze sobą cewki i zawory odpowiedzialne za zmianę kierunku jazdy( sprawdzić czy po zamianie zacznie szarpać przy ruszaniu do przodu), jednak to nic nie zmieniało. Moje pytanie jest następujące. W jaki sposób kalibruje się rewers w tym ciągniku? Czy komputerowa kalibracja wchodzi w grę? (taką proponuje mi serwis claasa) a nie chciał bym zapłacić 400zł jak miało by to nic nie pomóc. A może ktoś coś innego podpowie?
×