Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Junkers

Przednia os krzyzakowa (belkowa)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Junkers    42

Witam,

problem polega na tym ze przy cofaniu na pelnym skrecie szczegolnie z napedem (pozycja stala jakby ktos pytal) zatrzymaniu sie i w momencie ruszenia z jednoczesnym skreceniem slychac takie pukniecie a wrecz walniecie. Kiedys podciaglem o pol obrotu koncowki drazkow kierowniczych ale nic nie dalo.

Podparlem os na turze do gory ale zadnych luziw na krzyzakach, kolach czy trybach czy zwrotnicach szarpalem i nie wyczulem.

Mi sie wydaje ze problem lezy po stronie gumowych dociskow glowek koncowek drazkow kierowniczych, bo w momencie skretu kulki sie unosza i jak ruszam to one wracaja na swoje miejsce i slychac wtedy wlasnie takie

"j*b".

Co wy na to??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam nie ma prawa się nic unosić. Jeżeli mają luz, a nie da się go skasować, zamontuj nowe zestawy naprawcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Tylko to mi przyszlo do glowy. Glowki szarpiac za nie nie maja luzu jedynie mozna je z oporem obracac pod niewielkim katem.

 

Zatem przyczyna musi byc po innej stronie, tylko gdzie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hodowcamlody    31

obstawiam że odkręciły ci się śruby od układu planetarnego, jak najszybciej odkręć dekielek i posprawdzaj je, bo mogą narobić wiele szkód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Oo az zbladlem, postaram sie to zrobic, narazie staram sie jezdzic bez napedu, ciezki jest to belki mozna jakos wozic.

A ktory dekielek?? bo tu jest troche inaczej niz np. w typowym napedzie, od strony zewnetrznej nie widac zadnego dekielka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575
Napisano (edytowany)

Sama części w której zamknięty jest dyferencjał jest w obu taka sama. Odkręć tylko przystawkę z wałkiem atakującym. Przez otwór sprawdzisz czy nie goni koło talerzowe.

Ło i masz rysunek.

http://www.pronar.pl...N Nr 1_2002.pdf

Zobacz przy okazji czy to pierwsze uderzenie to czasem most nie przesuwa się do tyłu lub przodu na sworzniach we wsporniku.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

hodowcamlody Jemu chodziło o tą nakrętkę co przykręca przekładnię planetarną a nie o mechanizm różnicowy

Aby dostać się do tej nakrętki musisz:

1. odkręcić drążek kierowniczy( a od strony lewej drążek i siłownik)

2. Odkręcić koło

3. następnie musisz wziąć skręcić ręcznie na max tą piastą co masz do roboty (najlepiej pchnij piastę do przodu)

4. wyczyść następnie tą przestrzeń co jest pod tym przegubem podwójnym (co ma 2 krzyżaki)

5. twoim oczom powinien ukazać się dekielek tuż pod tym przegubem, jest on przykręcony na 4 śruby(podajże śruby fi 8mm na klucz 12)

6. jak odkręcisz ten dekielek (to uważaj bo może polecieć trochę oleju) pod tym dekielkiem będzie tak duża nakrętka mocująca piastę koła, i właśnie prawdopodobnie ta nakrętka się odkręciła lub zerwało gwint na niej

 

Rozbierz to jak najszybciej bo narobi takiego bałaganu jak u mnie że wszystkie bebechy były do wymiany oraz pokrzywiłem przedniego tuza bo mi koło odpadło w trakcie jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Dzieki Wam, o to mi chodzilo, z dyfrem wszystko jest ok.

Wolnym czasem zajrze, ale jak najszybciej sie postaram.

Kurde ciagnik ma 500mth a juz takie cyrki, strach pomyslec co bedzie dalej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×