Polecane posty

Witam. W ciągu najbliższych tygodni muszę zdecydować się na zakup któregoś z tych ciągników. Cena jest praktycznie taka sama, kwestia tylko wyboru ciągnika. Oferowano mi również Same virtus 110 ale nieco drożej. Poniżej opiszę główne wady i zalety ciągników:

 

John Deere 6110MC

+duża pojemność silnika, stosunkowo wysoki moment obrotowy

- egr, doc, common rail, dpf, teoretycznie duże spalanie,

 

Deutz agrotron k 420:

+sprawdzona konstrukcja, prosty osprzęt silnika (zwykła pompa), teoretycznie niskie spalanie, drugi zbiornik oleju w wersji b

-ponoć mułowaty, niski moment obrotowy

 

Same virtus:

+nowy design, teoretycznie bardzo niskie spalanie (wg. dealera), skrzynia 60/60

- mała pojemność silnika (3600), common rail, stosunkowo sporo elektroniki (kontrola trakcji i inne zbędne bajery), teoretycznie najniższa moc z tych trzech

 

Możecie mnie poprawić jeśli napisałem coś nie tak. Dodam że ciągnik ma być głównym w gospodarstwie 33ha (trzoda chlewna), do pomocy są 3 mniejsze ciągniki. Będę wdzięczy za wszelkie wskazówki. Oczywiście czekam na propozycje innych marek z zastrzeżeniem że ciągnik ma być w okolicach 110km oraz 200tys netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maho52    0

O tej nowej seri JD to słyszałem różne opinie , nie koniecznie pozytywne :( . Kuzyn kupił df k410 ma obecnie 2.5tys mth spisuje się wręcz wspaniale .A tak w ogóle zdobędziesz jeszcze serie k400 ? , o ile dobrze wiem to ta seria została wycofana a zastąpiła ją seria 5 . A co do same to nie wiem , ale przypuszczam że będzie spisywał się dobrze , w końcu na podzespołach DF . Jak byś brał DF to na profilne ?

Ja osobiście jak bym wybierał to bym brał DF z tych maszynek co wypisałeś . Jak cenowo wyglądają i co mają w wyposażeniu ?

(jak bym brał ciągnik do siebie to bym brał raczej fendt mam parę maszynek z tej o to serii wiem troszkę drogie ale naprawdę warto lub ewentualnie MF )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stoi jeszcze kilka agrotronów k 410 i 420 na placu z rocznika 2013. Ceny od 183 za agrotrona K410 ww wersji A aż do 205tys za agrotrona K420 w wersji B. Wersji profiline już chyba nie ma. Dla ciekawości powiem że mają przyjechać jeszcze agrotrony k610 w czerwcu w cenie ok. 230 netto - super okazja ale ciągnik torchę za duży i za drogi jak dla mnie. Same kosztuje 205tys i też jest z rocznika 2013. Byłem dziś u innego dealera to df 5110 na szerszych oponach, z amortyzacją kabiny, fotelem pneumatycznym, fotelem pasażera, klimatyzacją, skrzynia 30+30 z przednim tuz wycenił na 218 do lekkiej negocjacji (ciągnik na zamówienie, oczekiwanie jakieś 3 miesiące). Skłaniam się raczej ku ciągnikom sdf. W johnie martwi mnie spalanie i w dalszej prespektywnie ten dpf. Massey od zawsze mi się podobał, ale nie chce się pchać w to adblue. Stoi jeszcze u pobliskiego korbanka 5460 - ciekawe na ile by go wycenili, duże znaczenie ma dla mnie równiez finansowanie. Akurat w johnie i deutz-u wychodzi dojść korzystnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maho52    0

Adblue zawsze można po gwarancji wywalić :D . A co do mf 5460 to bardzo ciekawy ciągniczek miałem okazje troszkę nim polatać zrobił pozytywne wrażenie . A co do JD to wg mnie JD się sprzedał . Te mniejsze serie są składane w wielu różnych fabrykach , nie wziął bym tego małego JD . Jak już bym brał to JD sera 7 :P to jeszcze w miarę chodzi i wygląda . Wspominałeś że DF mułowaty , jak wspomniałem wyżej kuzyn ma tego k410 głównie do pomocy chodzi , nawet zrywny ten ciągnik jest . Pług kvernelanda obracalny 4x45 bezproblemowo ciągnął .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko decyzja czy brać sprawdzoną technologię agrotrona K czy nowocześniejszą deutz-a 5:) Agrotrona chyba jeszcze w Niemczech składali, teraz już tylko Italy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maho52    0

O ile dobrze się orientuje to ta seria 5 ma mniejszą pojemność silnika . W kabinie chyba podobnie mają ;p

A jeśli można wiedzieć z jakiej firmy chcesz wziąść deutza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Fino Chełm lub Savona Rudnik Szlachecki. Pojemność mniejsza ale przykładowo agrotron K 420 o mocy 112km ma 398 Nm a deutz 5110 o mocy 105km ma już 440Nm. Nowy deutz ma common rail i sam już nie wiem na co się zdecydować bo cenowo nowy wyjdzie tak samo lub niewiele drożej.

Edytowano przez snickers_2005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maho52    0

Tu już ciężki wybór , starszą serie chyba byś więcej utargował . A jakie wyposażenie dodatkowe Cię interesuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik w zasadzie ma być jak najprostszy, z wyposażenia to szersze opony, fotel pneumatyczny i amortyzacja kabiny, obroty wałka eco, przedni podnośnik i chyba tyle. Starsze agrotrony maj.ą fajną rzecz a mianowicie dwa zbiorniki na olej (we współpracy z moimi starymi maszynami sprawdziłoby się idealnie). Skrzynia jak najprostsza nie potrzebuję xxx biegów zmienianych w xxx zakresach:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toodziala    1

stałem przed takim samym wyborem ale mam kolegę co pracował w kilku serwisach to radził mi wziąć jd tylko 6 serie bo te niższe były składane na wschodzie a od 6 serii w niemczech w mf 5 serii są słabe skrzynie strasznie awaryjne co do df to sporo go trzeba dociążyć aby dobrze pracował dlatego bede brał jb 6 mc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DF i JD mają bardzo zbliżoną masę. DF nawet rozstaw kół ma trochę większy. John deere wydaje się dość duży przez tą ramę ale tak naprawdę to bardzo zbliżone ciągniki. A jak ze spalaniem w takim jd by było? Bo sama pojemność zbiornika paliwa mnie trochę przeraża.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maho52    0

Spalanie to deutz będzie miał mniejsze . JD to wiadomo czy pełen czy pusty to tą swoją dawkę musi spalić . W transporcie DF o wiele lepiej wypada . Ja osobiście do tych nowych JD nie jestem przekonany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toodziala    1

sama masa to nie wszystko tylko rozłożenie masy wpływa na uciąg a z tego co sie orientuje to jd ma lepsze ale każdy robi jak uważa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2254

Zgadza się ważne jest rozłożenie przód/tył, co z tego jak mało spali jak w polu będzie się dusić taki ciągnik jedynie jako pomocniczy, jd swoje łyka ale w polu ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maho52    0

Deutz fahr k410 [podkręcony do 120 koni] Ciągnie sobie pług kverneland 150 S Vaiomat [4 korpusy z packomatem] Radzi sobie bezproblemowo . Te nowe silniki JD są strasznie zamulone . Wujek posiada JD 6930 i kupił sobie niedawno JD 6170m [po 2 tygodniach już zaczeły się problemy ] . Starszy model JD radzi sobie o wiele lepiej . W tym nowym nie czuje tych 170 koni . Deutz owszem wydaję się mniej masywniejszy , ale naprawdę radzi sobie znakomicie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tomek90 możesz swoje posty poprzeć jakimiś faktami dotyczącymi tych modeli? Bo pisanie "jd swoje łyka ale w polu ciągnie" wogóle do mnie nie przemawia. Liczą się dane techniczne a nie legendy wokół marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janosik82    0

kolego ja bym kupił na twoim miejscu Valtre N103.4 jako ciągnik główny, weź sobie na testy i sam zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2254

Kolego Tomek90 możesz swoje posty poprzeć jakimiś faktami dotyczącymi tych modeli? Bo pisanie "jd swoje łyka ale w polu ciągnie" wogóle do mnie nie przemawia. Liczą się dane techniczne a nie legendy wokół marki.

 

Bajka że jd musi spalić na pusto czy pod obciążeniem do ciebie przemawia? Mam ciągnik z silnikiem dps i kombajn JD na spalanie nie narzekam, a i na brak mocy także.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maho52    0

Bajka że jd musi spalić na pusto czy pod obciążeniem do ciebie przemawia? Mam ciągnik z silnikiem dps i kombajn JD na spalanie nie narzekam, a i na brak mocy także.

 

A miałeś do czynienia z jakimś innym ciągnikiem niż JD ? Spalanie Deutza do JD w ogóle nie ma co porównywać . Silniki Deutza są dużo oszczędniejsze . A o silnikach w tej nowej serii JD nie będę się wypowiadał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2254

Miałem styczność z mmz, cumminisa i troche deutza. Od kiedy spalanie patrzy się jedynie na spalanie? Spalania nie ma co porównywać tak samo jak uciągu. JD210R radził sobie tak samo jeśli nie lepiej w orce jak nh 270ac, lemken 7 skib ażur.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marrio685    0

Powiem tak posiadam DF K420PL i faktycznie strasznie mułowaty jak to napisałeś. Jeśli chodzi o spalanie jak jedziesz między 1600 a 1800 rpm. to jest bardzo ekonomiczny, ale awaryjność to już różnie bywa jedni zadowoleni drudzy nie jak się trafi. Skrzynia słabo zestopniowana, często wyskakują kody błędów . Słaba amortyzacja kabiny, powiem szczeże nie wiem jak z tą serią 5 czy Johnym ale tu szału nie ma. Sprawdz sobie układ kierowniczy , w którym lepszy. Jeśli miałbyś jakieś pytania to chętnie odpowiem tu czy na privie.

Z zalet to powiem że ma dobrą wentylacje i klime wydajną oraz dobry promień skrętu

PS. Jeśli główny koń pociągowy to nie myślałeś nad większym i mocniejszym, rozumiem że masz ograniczone środki finansowe ale wiesz czasem lepiej dołożyć niż póżniej żałować a to tak z własnego doświadczenia. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem i nad większym i nad mniejszym, rozważałem dosłownie wszystkie opcje. Ale na 33 ha jakoś nie widzi mi się większy ciągnik szczególnie że pola mam stosunkowo małe, We wniosku mam forterrę 120hsx ale ostatnio z cenami powariowali a i finansowanie mają bardzo niekorzystne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez pp1208
      Witam. Jak wyłączyć blokada podośnika (świeci sie "kłódka")   w Agrotronie 630 TTV ? Żadnego przycisku nie widziałem którym mozna by było to odblokowac. Dodam ze ciągnik ma dośc spory komputer na którym wszystko sie konfiguruje ale tam tez nie znalazłem zadnej blokady. Orientuje sie ktos jak to zrobic ?
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj