Skocz do zawartości
BelarusMTZ

Zapowietrzanie się Belarus 952.4

Polecane posty

BelarusMTZ    0
Napisano (edytowany)

Witam was,mam taki ogromny problem muszę szybko naprawić Belarusa bo sprasowałem bele na sianokiszonkę i nie mam czym zwieść, ale przechodząc do tematu , zapowietrza mi się ciągnik ,próbuje podpompować pompką reczną ,ale jak by nie było tam paliwa dopiero po chwili zaciaga i jak odpale pochodzi z 5 min i gaśnie i znów się zapowietrza ,oczywiście paliwo w baku jest. Proszę o pomoc bardzo pilne .!!

Edytowano przez BelarusMTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3
Napisano (edytowany)

na początku sprawdź czy wszystkie oczka są czyste zwłaszcza czy jest czyste to zasilające co jest przy wężu zasilającym od baku, jest on przykręcony do odstojnika, bo z własnego doświadczenia wiem że ono lubi się zapchać.

Jak będziesz miał odkręcony ten wąż zasilający to zobacz czy dobrze leci paliwo jeśli słabo to dmuchnij sprężarką w tego węża(aż w baku będzie bulgotało), bo może masz syf w baku i zapchały się kraniki.

Następnie wyczyść odstojnik oraz wymień filtr paliwa.

 

Jeśli to nie pomoże wymień pompkę zasilającą bo one też lubią się zepsuć :)

Edytowano przez johenek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BelarusMTZ    0

dzięki ci wielkie ,uratowałeś mi życie :D , Prawdopodobnie to było to ,pierwszy raz wyczyściłem węże i chodził z godzinę i poźniej to samo , dziś przedmuchałem tak porządnie wszystkie i chodzi już ze 4 godziny i wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

johenek    3

to się ciesze że ci pomogłem.

Po prostu wiedziałem co zrobić, bo moim Belarusem 820 z 2008 przepracowałem już ponad 6700mth i wiem co jest już grane w tych ciągnikach jak gasną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BelarusMTZ    0

chyba się pośpieszyłem , robi się to samo gdy przedmucham wszystkie węże ,pochodzi z godzinę czasem więcej i robi się to samo zapowietrza się , nie mam pojęcia co tu zrobić ,proszę o ponowną pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

a wymieniałeś filtr paliwa i czyściłeś odstojnik. Może masz już syf w odstojniku i dla tego zapowietrza się. Najprawdopodobniej masz filtr do wymiany bo te ciągniki są bardzo czułe na brudny filtr. Jak to nie pomoże to wymień pompkę zasilającą bo jest tania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BelarusMTZ    0

filtr był wymieniany miesiąc temu, a odstojnik był mocno zasyfiony wyczyściłem, pochodził z 2 godziny i znów to samo, nie mam już siły na ten ciągnik, co byś tu jeszcze kolego poradził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

nalej mu do pelna paliwa i jezdzij jesli sie da .u mnie bylo cos takiego ze dopiero gdy bylo pol zbiornika zaczol sie zapowietrzac bo paliwa nie ciagnelo okazalo sie ze uszczelki puszczaly .przed tym pompke wymienilem filtry przewody i gowno . dalem nowe uszczelki na stare przewody i zaczal chodzic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zapowietrza się czy brakuje paliwa, bo to dwie różne rzeczy i zupełnie inne przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

jak jest pelny zbiornik to paliwo idzie samociekiem do filtrow a gdy jest ok polowy to pompka ciagnie i jak slabe uszczelki to ciagnie powietrze zamiast paliwa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3
Napisano (edytowany)

Wymień pompkę zasilającą bo on jest bardzo tania :)

Do Belarusa 820 kosztuje około 30-50zł

np. http://allegro.pl/po...4269763646.html

 

Ale u cb chyba jest ta nowego typu i one niestety są droższe bo kosztuj od 80zł do 300zł. :wacko:

Edytowano przez johenek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BelarusMTZ    0

Doszedłem do wniosku że tak jakby łapał gdzieś powietrze i na filtrze się zapowietrza, popuszczę srubkę powietrze zleci , jak będę trzymał na większych obrotach to czasem zamuli ale pochodzi kilka godzi, a nierówną pracę silnika słychać zwłaszcza na wolnych obrotach.Co radzili byście jeszcze zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

pewnie masz paprocha w kolanku pomiedzy przewodem gumowym a smokiem. Dmuchnij pozadnie kompresorem az w baku zacznie bulgotac porzadnie, i na jakis czas powinno pomoc. Jezeli macie problem z zapowietrzaniem to polecam uciac rurke od smoka z 1cm, ja ucielem i juz 3 lata zapomnialem co to znaczy pompowanie rusanta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BelarusMTZ    0

Jutro tak zrobię i podzielę się informacjami , czy zaszła jakaś pozytywna zmiana , bo moje nerwy z tym ciągnikiem się już wyczerpują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BelarusMTZ    0

Narazie porządnie przedmuchałem przewód który jest na stałe przy pompie on idze do baku , dmuchłem w ten otwór ,to dopiero po około 7sek usłyszałem bulgotanie w baku ,rusek narazie chodzi , i mam jeszcze jedno pytanie ciężko odpala jak jest zimny nawet po podgrzaniu świec, wtryski były ustawione, nie wiem może ze 2 świece nie grzeją co sądzicie o tym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42
Napisano (edytowany)

Dmuchales w przewod przelewowy, ssawny idzie przez separator i przez filtr i dopiero na pompke zasilajaca, wazne ze pomoglo.

 

Jesli 2 swiece grzeja a 2 nie to mogl przepalic sie bezpiecznik a sa 2 (1bezpiecznik na 2 swiece) k/lewego przedniego rogu zbiornika na olej hydrauluczny.

Bylo tez tak ze po zmianie bezpiecznika od razu sie przepakal wina byla swueca na 1 garku, miala przebicie, koszt nowej Iskra 55zl.

 

Ale bez swiec powinien zapalac "na dotyk" tym bardziej ze jest cieplo.

U mnie problem z odpalaniem tez kiedys byl, okazalo sie ze wtrysk byl za pozny, i to tez mogl bys sprawdzic.

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

też miałem to samo z moim 952,2, wymieniłem filtr, pompkę zasilającą, wszystkie przewody wyczyściłem zbiornik a okazało się, że jest pęknięta ta rurka co idzie do zbiornika paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

nie wiem może ze 2 świece nie grzeją co sądzicie o tym ?

Sądzimy, że nie mamy szklanej kuli i skoro Ty nie wiesz czy grzeją świece to my tym bardziej. Jeżeli sprawdzenie świec żarowych przerasta Twoje możliwości, to wezwij kogoś kto Ci to opanuje, zamiast pytać o wróżby na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BelarusMTZ    0

z tym nie mam problemu, tylko nie jestem pewny czy to będą świece, bo strasznie kopci przy odlapaniu ale tylko przez chwilę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jak pisalem nie powiniem nawet w 0°C kopcic bez swiec. Wg. mnie masz za pozny zaplon.

Jak ci sie chce to poszukaj mojego tematu problem z odpalaniem Balarus 952.4 i tam sie dowiesz, straszne kopcenie to nic w porownaniu co u mnie bylo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Koledzy 952.4 ma jeden zbiornik i ciągnie górą paliwo przez rurke tak jak w T25 może być problem przy samym zbiorniku. Zacznij od tamtąd i patrz od razu polecam wymienić uszczelki miedziane na drodze zbiornik -pompa zasilajaca może nawet nie widać przecieku ale zassa lewe powietrze dlatego że od góry zasysa ze zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Tak jest jeden zbiornik 140L z tworzywa, u gory dochodza trzy przewody zakoncone koncowkami oczkowymi, ktore sa przykrecone srubami przelewowymi z gory do baku ale uszczelnione powinny byc podkladkami stalowo gumowymi, miedziane nie sa tak szczelne, czesto podkladki miedziane sa tak twarde ze nie spelniaja swojego zadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Witam, ostatnio rozładował mi się akumulator.
      Nie wyłączyłem akumulatorów wyłącznikiem i zostawiłem wajchę od biegów w pozycji odpalania.

      Czy pozostawienie wajchy w tej pozycji i zostawienie na ponad tydzień może rozładować akumulatory?
      Pozdrawiam.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam Panowie jestem nowy na AF , więc proszę o wyrozumiałość . Do rzeczy , macie jakiś sprawdzony sposób na owijającą się trawę / lucernę na wale napędowym przedniego napędu w pronarku 82 SA ? ,ponieważ podczas prasowania dosyć często przy większych pokosach owija się materiał na wale napędowym i w ubiegłym sezonie owinęło mi się tak na wale kardana że aż powykrzywiało te osłony oryginalne a mianowicie wg. katalogu przednią i pośrednią i teraz mam takie pytanie .Czy są jakieś osłony na cały wał ? bo te oryginalne osłaniały tylko łączenia (krzyżaki) szukałem sporo ale nigdzie nie mogę tego znaleźć . Czy może od czegoś innego można podpasować ?
    • Przez zbigniew1968
      Witam,
      mam taki problem. Na moim 952 miałem zamontowany podnośnik Stoll na joystiku podłączony bezpośrednio pod pompę hydrauliczną. obecnie zdemontowałem go. Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić z otworami gdzie podłączony był podnośnik? Zaślepić czy powinno się coś tam podłączyć, połączyć itd... Nadmienię że dwa węże były podłączone do pompy a trzeci do zbiornika oleju.
      Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć coś w temacie, za co góry dziękuję.
    • Przez Delbeta
      Witam
       
      Mam problem z ładowaniem prądu w belarus 820 2016 rok i okazało się po wyciągnięciu wsuwki od bezpiecznika świec żarowych że ładownaie wzrosło a wskazówka jest na zielonym polu (wcześniej na żółtym 12.5 max )  Mam pytanie gdzie kabel od świec jest przymocowany do stacyjki bo wychodzi na to że nawet na właczonym silniku świece grzeją co powoduje spadek napięcia i rozładowywanie akumulatorów .
    • Przez TomeG
      Witam! Panowie mam problem w moim Belarusie 820 obroty na biegu jałowym dochodzą do 1300. Jak je zmniejszyć i co jest przyczyną. Dodam że regulacja na cięgiełku do pompy się już skończyła . Czy ktoś miał już taki problem i jak go rozwiązał. 
×