Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kizo

Zetor 7211 a 1000obr/min WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kizo    5

Czy ktoś ma Zetora 7211 z WOM 1000obr/min. Jak sądzicie czy da się przerobić takiego 7211 co ma tylko 540 na 1000 bez zmieniania obudowy skrzyni biegów.

Interesuje mnie coś takiego bo przydały by mi się większe obroty do siewnika pneumatycznego bo tak to muszę siać na prawie maksymalnych obrotach a jak wiadomo wentylator siewnika to prawie żadne obciążenie więc spokojnie by można śmigać na 1500obr silnika. Gdzie jest w tych modelach z WOM 1000 dźwignia od przełączania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze da sie przerobic bez zmiany obudowy. Mysle ze wersje z 1000 obr WOM nie roznily sie obudowa. Przelacznik zdaje sie jest na srodku skrzyni. Pomiedzy dzwignia WOM i reduktora troche bardziej z tylu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    0
Czy ktoś ma Zetora 7211 z WOM 1000obr/min. Jak sądzicie czy da się przerobić takiego 7211 co ma tylko 540 na 1000 bez zmieniania obudowy skrzyni biegów.

Interesuje mnie coś takiego bo przydały by mi się większe obroty do siewnika pneumatycznego bo tak to muszę siać na prawie maksymalnych obrotach a jak wiadomo wentylator siewnika to prawie żadne obciążenie więc spokojnie by można śmigać na 1500obr silnika. Gdzie jest w tych modelach z WOM 1000 dźwignia od przełączania?

A nie prościej było by przerobić napęd wentylatora?

Bo z wałkiem to w mojej instrukcji piszą, że na 1000 obrotów to trza wałek przełożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    62

tak jak mówi/pisze paktofonikas 1987 z tyłu tych dzwigni jest miejsce na tą dzwignie wywiercisz otwór czy coś.ale skrzynie musisz rozebrac żeby wstawic dodatkowe koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

przelacznik jest dokladnie pod siedzeniem na srodku.a przerabiac ciagnik do samego siewnika :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Jak nie macie co niektórzy pojęcia, to czemu wprowadzacie kolege w błąd. Nic nie trzeba przerabiać. Odkręcasz końcówke wałka (śruba imbusowa), i zamieniasz na końcówke z pod siedzenia(jest z drobnym frezem). Chyba że masz jakąś wersje okrojoną, która nie ma możliwości zmiany obrotów. No i czy masz pod siedzeniem taki biały ''kubek'', jeśli tak to tam jest ta końcówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5
Jak nie macie co niektórzy pojęcia, to czemu wprowadzacie kolege w błąd. Nic nie trzeba przerabiać. Odkręcasz końcówke wałka (śruba imbusowa), i zamieniasz na końcówke z pod siedzenia(jest z drobnym frezem). Chyba że masz jakąś wersje okrojoną, która nie ma możliwości zmiany obrotów. No i czy masz pod siedzeniem taki biały ''kubek'', jeśli tak to tam jest ta końcówka.

 

Myślę, że nie wprowadzają mnie w błąd bo były wersje tylko z 540. Co do rozbierania to jest to więcej niż pewne, tylko pytanie czy taka operacja zakończy się na dołożeniu jakiegoś wałka, zębatki lub innej części czy konieczna będzie wymiana obudowy skrzyni biegów, co by mi się już wcale nie opłacało. Fakt mogę przekombinować siewnik tzn dołożyć jakieś przełożenie zwiększające obroty albo siać tak jak się siało jak dotąd na wysokich obrotach jednak ta ostatnia opcja nigdy mi się nie podobała :P .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163
Myślę, że nie wprowadzają mnie w błąd bo były wersje tylko z 540. Co do rozbierania to jest to więcej niż pewne, tylko pytanie czy taka operacja zakończy się na dołożeniu jakiegoś wałka, zębatki lub innej części czy konieczna będzie wymiana obudowy skrzyni biegów, co by mi się już wcale nie opłacało. Fakt mogę przekombinować siewnik tzn dołożyć jakieś przełożenie zwiększające obroty albo siać tak jak się siało jak dotąd na wysokich obrotach jednak ta ostatnia opcja nigdy mi się nie podobała :P .

Kizo-nie idzie tego sprawdzić w katalogu ?Jak coś mogę sprawdzić-ale mam tylko katalog do starszej serii (7011)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Pewnie idzie tylko ostatnio katalog gdzieś wcięło i muszę go dobrze poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak nie macie co niektórzy pojęcia, to czemu wprowadzacie kolege w błąd. Nic nie trzeba przerabiać. Odkręcasz końcówke wałka (śruba imbusowa), i zamieniasz na końcówke z pod siedzenia(jest z drobnym frezem). Chyba że masz jakąś wersje okrojoną, która nie ma możliwości zmiany obrotów. No i czy masz pod siedzeniem taki biały ''kubek'', jeśli tak to tam jest ta końcówka.

 

 

Zmienie końcówke i obroty mi sie zmienia? Na mój gust to sama końcowka nie zwiekszy obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Zmienie końcówke i obroty mi sie zmienia? Na mój gust to sama końcowka nie zwiekszy obrotów.

Gust to za mało, a przełącznik obrotów wom jest w tym ciągniku. Jeśli na postoju chcesz używać ,to obroty można ustawiać różne poprzez ustawienie na reduktorze na tunelu na luz między terenowymi a szosowymi, włączasz napęd wom i bieg( im wyższy tym wyższe obroty). Niestety nie wiem jakie obroty są osiągane na jakich biegach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

zorzyk chyba dobrze gada :D w c360 jest możliwość wyboryu napędu wałka przez skrzynię w zetorze chyba tak samo (pozycja na samej górze) i wtedy WOM jest zależny od biegu na jakim się aktualnie jedzie . tylko po wciśnięciu sprzęgła maszyna i ciągnik się zatrzymują :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

ale mi chodzi o dźwignię od włączania WOM i pompy hydrauliki ona nie ma nic wspólnego z jazdą. owszem dźwignia po prawej stronie siedząc na siedzeniu będąc w pozycji pionowej rozłącza skrzynię od silnika i ciągnik nie jedzie.

 

ale mogę się mylić, niewiem napewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Moj kolega ma ten sam problem tylko w 5211 doradzcie

Nie w każdym była opcja dwóch prędkości WOM, Jeśli na tunelu pomiędzy dwiema dźwigniami od reduktora i napędu pompy, tak bliżej przy pionowej ścianie jest zagięta dźwignia(bez wymiennego wałka, przy wymiennym wygląda nieco inaczej), to przekręcenie w prawo daje 540, w lewo 1000, środek neutral. To co kiedyś pisałem o różnych prędkościach WOM dotyczy pracy na postoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0
Nie w każdym była opcja dwóch prędkości WOM, Jeśli na tunelu pomiędzy dwiema dźwigniami od reduktora i napędu pompy, tak bliżej przy pionowej ścianie jest zagięta dźwignia(bez wymiennego wałka, przy wymiennym wygląda nieco inaczej), to przekręcenie w prawo daje 540, w lewo 1000, środek neutral. To co kiedyś pisałem o różnych prędkościach WOM dotyczy pracy na postoju.

Ja mam wymienny wałek, jak włączyć w tym wypadku 100obr? Bo przekręcenie w prawo nic nie daje(albo w lewo?) Tylko 540 mam a jak przekręce to neutral a na nalepce pisze 1000 - N - 540 i nad obrotami są znaczki wałka z kilkoma wypustkami i kilkunastoma wypustkami..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Ja mam wymienny wałek, jak włączyć w tym wypadku 100obr? Bo przekręcenie w prawo nic nie daje(albo w lewo?) Tylko 540 mam a jak przekręce to neutral a na nalepce pisze 1000 - N - 540 i nad obrotami są znaczki wałka z kilkoma wypustkami i kilkunastoma wypustkami..

W instrukcji o wymiennym wałku pisze " Przy zmianie obrotów z 540 na 1000 obr/min lub odwrotnie należy ustawić dźwignię w położeniu - pozycja neutralna - i zastosować właściwe końcówki wymienne WOMU-u"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0
W instrukcji o wymiennym wałku pisze " Przy zmianie obrotów z 540 na 1000 obr/min lub odwrotnie należy ustawić dźwignię w położeniu - pozycja neutralna - i zastosować właściwe końcówki wymienne WOMU-u"

dobra, zmienie końcówke i co, trzeba ta dźwignie między nogami z wałkiem przekręcicjakoś ? chyba u mnie jest coś nie tak że nie moge właczyć obrotó zależnych od obrotó silnika, tylko przez skrzynie idzie mi napęd na postóju lub w trakcie jazdy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
dobra, zmienie końcówke i co, trzeba ta dźwignie między nogami z wałkiem przekręcicjakoś ? chyba u mnie jest coś nie tak że nie moge właczyć obrotó zależnych od obrotó silnika, tylko przez skrzynie idzie mi napęd na postóju lub w trakcie jazdy..

Widać taki to był remont tej skrzyni, ważna była jazda, nie napęd przekaźnika. Może założyli części od wersji bez zmiany prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0
Widać taki to był remont tej skrzyni, ważna była jazda, nie napęd przekaźnika. Może założyli części od wersji bez zmiany prędkości.

Też o tym pomyślałem w pierwszej chwili jak sie dowiedziałem że był remont skrzyni robiony i nie mogłem właczyć szybkiego wałka..

No cóż.. czasami by sie przydał szybki wałek do rozdrabniacza ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
To da się dorobić tą prędkośc womu 1000obr czy nie w końcu

Dołożysz trochę części do skrzyni i będziesz miał dwie szybkości. Nie wiem czy nie trzeba zmienić pokrywy skrzyni biegów, występuje pod dwoma numerami katalogowymi, tak jak i korpus skrzyni. Jej rozbudowa, to tak jak z dołożeniem przedniego napędu. Osobiści tego nie robiłem i więcej szczegółów nie znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×