Skocz do zawartości
tnaglak

Dziwny objaw hydrauliki oraz przeniego napędu po założeniu tura 2140

Polecane posty

tnaglak    0
Napisano (edytowany)

Witam. Zamontowałem nowego tura do mojego 2140, firma która mi go zakładała podpieła dwoma wężami do się w wyść z tyłu. Wszystko niby fajnie działa, ale są pewne niepokojące objawy: Na wolnych obrotach, czasami (nie zawsze) pompa podaje na wyjścia tak jakby przerywane ciśnienie, tak że węże oraz cały tur drży, po dodaniu gazu wszystko cichnie ale gdy ujmę to nadal to samo. Wymieniłem filtr, olej w skrzyni agro stou 10w40. Po tej wymianie jest delikatna poprawa, drży, trochę mniej ale coś jeszcze jest nie do końca ok. Orbitrol, podnośnik działaja prawidłowo.

Mam także problem z przednim napędem, gdy dostanie on dużego obciążenia (np, pełna łyżka piachu, wyjazd tyłem pod górkę, to tak jakby nie miał siły i nie ciągnie. Czy to może być związane z brakiem ciśnienia czy z zurzutymi tarczkami na koszu? Potem robiłem tak że wyłączałem napęt i załączałem go tylko jak był potrzebny, wtedy jakoś to jeszcze szło.

Nie załącza mi się jeszcze blokada mechanizmu, jak ona jest zrobiona?

Proszę o rady

Edytowano przez tnaglak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muflon19    0

Jeżeli masz podjechane tarczki w koszu od napędu to będzie tak robił. Co do drgań hydrauliki może zacina sie rozdzielacz ile masz wyjsc hydraulicznych? Spróbuj zamienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tnaglak    0

Mam cztery wyjścia koło siebie, tak bardziej do góry, są one na szybkozłączach, i pod nimi mam jeszcze 2 wyjścia na przykręcaną końcówkę, Właściwie nie wiem po co są jeszcze te dwa wyjścia. Dziwne jest też to, że jak podłącze węże od tura odwrotnie, to tur już nie działa, tylko działa np w jedną stronę (tylko podnosi o opuscić nie chce). Jak podłączę pod te drugie wyjścia do góry, to jest to samo, też przerywa, a gdy zamienie wężę to znów działa tur w jedną stronę tylko. Jeszcze mam jedno wyjście tak z boku, przy kole też na szybkozłączu które idzie od obudowy filtra oleju, i też nie wiem w jakim celu ono jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tnaglak    0

Więc tak. Przerywa jednak cała hydraulika, orbitrol podnośnik no i ten tur. Zastanawia mnie to czy przypadnkiem do tura nie zostały założone węże o za małej średnicy, może to by powodowało że zaworek rozłącza i załącza pompę, dlatego wszystko tak drży- dobrze myśle? Wcześniej jak uprawiałem czy orałem nie miałem takich objawów, wszystko działało raczej dobrze. Nie mam większego pojęcia o hydraulice w tym jd więc proszę o jakieś wskazówki jakby mógł ktoś pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek1990x    0

tur powinieneś mieć podłączonego do jednego wyjścia u góry i jednego u dołu i powinno dobrze działać a jeśli są problemy jak masz tak podłączone to możesz podłączyć wtedy omijając rozdzielacz zobaczyć jak będzie to morze rozdzielacz sprawia jakieś problemy lub pompa powili siada. nie chce cie straszyć ja miałem podobne objawy w mf 3060 i wtedy mi pompa siadła może u ciebie jest co innego. A dawno założyłeś tego tura może masz tylko powietrze w układzie i dlatego tak ci drrży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tnaglak    0
Napisano (edytowany)

A te dwa wyjścia dolne to jest poprostu inna sekcja w rozdzielaczu? Dodam że ten tur nie działa tak super szybko, żeby szybciej mi pracował to muszę mieć tak mniej więcej połowę gazu, wtedy się nim dobrze pracuje. Stan oleju ok, przecież pisałem wcześniej że wymieniałem filtr.. Tur jest nowy, założony dwa miesiąc temu, daczego drży? Po tak jak by coś odcinało ciśnienie które wytwarza pompa, odetne na chwilę i na chwile załączy, robi to bardzo szybkim tempie więc dlatego drży jak go podnoszę np.

Edytowano przez tnaglak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492
Napisano (edytowany)

Po co tu kombinować pompa się kończy. Wszystkiego na raz nie obsłuży. Powolne działanie tura to może być tez objaw słabej pompy i do tego małej wydajności. W tych modelach występują pompy o różnej wydajności i pojemności. Pojemność pompy jest na obudowie w cm3.

Trzeba zmierzyć ciśnienie hydrauliki zewnętrznej. jeśli jest prawidłowe pompa może mieć za małą wydajność.

Jeżdżąc z ciężarem na turze warto zwrócić uwagę na ciśnienie w oponach. Jeśli przednie ugną się mocno to tył będzie bardziej ciągnoł ze względu na różnicę w obwodach kół. Oczywiście tarcze sprzęgła napędu tez mogą być zużyte.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Wymień pompę, a potem zacznij od najprostszej rzeczy, czyli od wymiany wadliwej końcówki szybko złącza. Efekt drgań może dawać końcówka, która nie do końca wyciska zaworki w szybko złączach. To dodatkowe wyjście to wolny spływ, czyli spływ oleju z pominięciem rozdzielacza. W instalacji ładowacza możesz mieć zamontowany zawór jednokierunkowy, dlatego po zamianie węży jest taki efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Tur podłączony z gniazd hydrauliki odwrotnie po prostu nie może działać. Wiele ciągników ma na gniazdach sterowanie, gdzie możemy przełączać w zależności czy korzystamy z siłowników jednostronnego działania czy dwustronnego. Olej podawany prze to gniazdo na rozdzielacz tura przepływa w jednym kierunku. Ponad to niektóre marki zalecają, aby podłączać przewód odpowiedzialny za wysuw siłownika pod konkretne gniazdo z danej pary. Tak więc skoro firma montująca ładowacze tak to podłączyła to jest dobrze. Trzeba sprzęt naprawić zamiast kombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    7

Podstawowe pytanie, czy przy wymianie oleju czyściłeś smok od pompy (siatkowy filtr niewymienny tylko do czyszczenia ) u mnie było identycznie orbitrol się zacinał a nawet potrafiło jak się zagrzał wybić na "żółwia" na asfalcie przy pełnym gazie drżenie cięgieł czy tura przy podnoszeniu też było więc czyszczenie tego smoka na pewno pomoże. Jest on w poprzek skrzyni w okolicach pompy hamulcowej na klucz chyba 30 można go odkręcić z dwóch stron ale wyjdzie tylko w jedną. Trochę zawile tłumaczę ale jak poszukasz to znajdziesz, u mnie do tego korka idzie rurka taka mała metalowa coś jak hamulcowa. Oczywiście olej trzeba spuścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimcio    2

A ja proponuje zajrzeć do zaworów w rozdzielaczu, możliwe że są popękane sprężynki. U mnie po wymianie tych sprężynek ładowacz przestał drżeć i szybciej reaguje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tnaglak    0

po dłuższej przerwie witam po raz kolejny. mam duży problem i proszę o pomoc, dziś jak orałem, w pewnym momencie john zastrajkował i już nie podniósł tura- słabe ciśnienie oleju na całej hydraulice. Mówiliście o POMPIE- wymienić ale którą? Tą z przodu która jest przed chłodnicami? Słyszałęm że jest jeszcze jedna pompa w skrzyni. Teraz tak, gdzie się wpiąć zegarem i sprawdzić ciśnienie i jakie to ciśnienie powinno być, tak żeby być na 100% pewnym że przyczyną jest pompa. Proszę o rady i pomoc, żeby udało mi się go szybko zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Czy tur ma własny rozdzielacz czy korzystasz z rozdzielacza z JD do sterowania sekcjami bo jak ma własny rozdzielacz to najprawdopodobniej jest on typu otwartego spływu czyli olej będzie pompowany przez niego olej do spływu cały czas przez pompę a jeżeli przesterujesz rozdzielacz to popłynie pod ciśnieniem do siłownika..... ten typ jest ZŁY nie nadaje sie do JD w którym pompa pracuje w układzie zamkniętego spływu czyli jak nie pokierujesz rozdzielaczem oleju do siłownika musi on być w nim zamknięty i to pozwala pompie wyłączyć się. Ten typ ciągnika tak ma i w tamtych latach był to jeden z niewielu modeli w takim systemie wszystkie MF czy Case Deutze Fend z tamtych  lat miały odwrotnie i im ten rozdzielacz nie przeszkadza!!! 

 

Kolejna sprawa to do pracy z turem należny obniżyć ilość przepływu oleju przez niego czyli dać zawór regulujący przepływ oleju na zasilaniu, tur będzie działał wolnej ale oleju wystarczy dla pozostałych odbiorników!!

 

Poza tym prawdopodobnie masz też typowe usterki hydrauliki w JD czyli przecieki na układzie Niskiego lub wysokiego ciśnienia!!

 

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez carmine2812
      CO zrobic jak nie ma cisnienia w pompie olejowej w u 2812????
    • Przez pawel
      Witam mam takie pytanie czy ktoś przerabial juz załaczanie przedniego napędu z tego na linke na takie z elektrozaworem? Jaki jest koszt takiej przerobki i jakie części są potrzebne ?
    • Przez TacerOo
      Witam,
       
      mam problem ze swoim ciągnikiem. Latem gdy ciągnik się nagrzał wspomaganie i tur przestawał prawie działać, trzeba było dodać gazu żeby nie zacinało i i tak było źle. Teraz jest troche zimniej i robi się podobnie. Wspomaganie się zacina. Pompa była regenerowana, olej i filtr był wymieniany. Co może być przyczyną ? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam
    • Przez ukaszMeller
      kupiłem tura FAUCHEUX F2 ale bez joysticka wie ktos gdzie mozna go kupic, joystick elektryczny 3 sekcyjny, tur jest sterowany elektrozaworami ktore sa umieszcone na turze,
    • Przez jedrus2020
      Witam jestem w trakcie budowy tura do 60. Tzn kompletowania części. Rzecz stanęła na siłownikach. Na allegro jest dość duża rozpiętośc cenowa. Od 200 zł produkcji polskiej do praktycznie 500 za sztukę. Tur byłby używany głownie do wożenia podłoża popieczarkowego czyli swojego rodzaju torfu. Więc nie miałby zbyt ciężko. Z tego co się orientowałem jeśli chodzi o seryjne sprzedawane tury to mają one siłowniki skraw-met ale nie mogłem znaleźć żadnej oferty cenowej tej firmy. Może polecicie coś za przystępną cenę?
      Jaką dużą łyżkę można zrobić do tura żeby zbytnio nie obciążać przedniej osi? Jakie ona powinna mieć wymiary?
×