Skocz do zawartości

Polecane posty

tomow    0

Witam, to pierwszy mój temat na tym forum, bo dopiero co zaczynam zabawę w małego rolnika. Będę wdzięczny za wyrozumiałość i zrozumienie pewnej niewiedzy.

 

Zakupiłem niedawno 32-letniego URSUSA C 330 spełniając swoje dziecięce marzenie :-). Rozpoczynam nim pracę w moim gospodarstwie (5 ha) Chciałbym Was zapytać co trzeba i na co wymienić (filtry, oleje i inne elementy eksploatacyjne). Ewentualnie zastanawiam się co w nim jeszcze sprawdzić. Pracowałem dopiero raz pod obciążeniem i zauważyłem trzy prawdopodobne usterki:

 

- nieszczelność uszczelki na jednej z końcówek wtrysków (miedziane)

- głośne koło pasowe, sprawiające wrażenie bicia (nie zauważyłem wycieków spod simmeringa)

- na niskich obrotach włącza się lampka ładowania, prawdopodobnie pada prądnica

 

Czy są to uszkodzenia, które polecacie sprawdzić i naprawić natychmiast? Cena traktora była okazyjna więc mam świadomość, że coś będę musiał dołożyć. Jednak brak innych objawów, które by mnie niepokoiły. Silnik pracuje równo, nie zadymia. W środku też raczej pozytywnie. Cała elektryka sprawna. Układ kierowniczy bez zarzutów.

 

Będę wdzięczny za krótką analizę.

post-132326-0-95032000-1400187703_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko    682

Żeby ciągnik dobrze się sprawował i nic się nie popsuło trzeba zrobić generalny przegląd .

Wymienić oleje i filtry.(paliwowy i olejowy ) najlepiej w skrzyni też .

Ustawić wtryski i luz zaworowy .

Ważne wymienić olej i wyczyścić filtr powietrza bo przeważnie nikt tego nie robi i hejka

Nie bardzo wiem o co chodzi z tym kołem pasowym ?.

Prądnica była zawsze słaba i można wymienić na alternator .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

kolego prądnica nie posiada regulatora napięcia dltaego na niskich obrotach świeci sie lampka, normalna rzecz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

max696    8

Przemko, jak to prądnica nie posiada regulatora napięcia, a pod deska z zegarami co się znajduje, a lampka miga dlatego ponieważ na niskich obrotach jest słabe ładowanie, najlepiej oszczędzić sobie problemów i założyć alternator, oczywiście pamiętając o zmianie masy z + na -.

A do tego standardowo wymiana olejów, filtrów, sprawdzenie hamulców i podnośnika czy trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomow    0

Założyłem już wymianę wszystkich filtrów i olejów (bez oleju w skrzyni). Zastanawiam się jeszcze nad zakupem nowego filtra powietrza wraz z obudową. Potrzebny wydatek czy lepiej wymienić środek?

 

Jeśli chodzi o podnośnik to raczej trzyma. Prowadziłem go do domu z pługiem po nierównej drodze i radykalnie się nie opuścił. Może dwa razy po podskokach troszkę opadł.

 

Wydawało mi się, że prądnica ma regulator, stąd w ogóle możliwość sprawdzenia czy ładuje, czy nie.

 

Wracając do tematu koła pasowego. Wydaje mi się, że jest bicie, ale tak jak pisałem nie widzę wycieków oleju. Siedziałem w nim na razie ze 2 godziny, także przy kolejnych obciążeniach może pojawić się także i wyciek. Pojawia się także hałas, ale widzę, że jest nowy pasek założone i może jeszcze się nie dopasował.

 

Hamulce w całości sprawdzone. Śmigają jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
januszm1    3

Koledze Przemko chodzilo zapewne ze pradnica sama w sobie nie ma regulatora napiecia tak jak alternator. A to ze na wolnych obrotach zapala sie ladowanie to typowa praca pradnicy i nie szukal bym tu dziury w calym tylko ewentualnie sprawdzil ladowanie. Altelnatory po to sie zaklada zeby i na wolnych obrotach ladowal lub gdy pradnica juz calkowity szrot. A co do kola pasowego to byc moze takie zludzenie optyczne a gdyby mialo bicie to napewno by puscil simering. Obserwuj naciag paska i ciesz sie praca kolego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomow    0

A jakie firmy części polecacie i jakie oleje? Tyle się naczytałem, że można zwariować. Zastanawiam się też nad zalaniem go płynem, bo w tej chwili jeździ na wodzie...

 

P.S. Co do tego koła pasowego, to wrzucę wam filmik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
januszm1    3

Kolego 30 tka nie jest az tak wymagajacym ciagnikiem co do oleju. Ja osobiscie na superolu smigam tyle lat i dla mnie akurat w tym ciagniku wazniejsza jest czestotliwosc wymian niz marka. A co do czesci to watpie zeby ktos pilnowal sie jednej firmy. Z doswiadczenia tylko wiem ze z byle zamiennikami jest problem. Nie staraj sie oszczedzac na sile tak jak to nieraz robia inni. Z podstawowymi czesciami sobie bez problemu poradzisz a np z kaputalka silnika czy remontami skrzyni to i tak wez kogos co sie na tym zna bo skoro nie miales z tym do czynienia to i tak tego nie zrobisz sam. A co do plynu to popieram zalanie go tylko termostat najpuerw sprawdz.

 

A co do tego bicia kola pasowego to przystaw do czola tego kolka byle srubokret i albo naznacz na pokrywie rozrzadu znak albo tylko srubokret trzymaj i pokrec walem,kolba by sie przydala, i zobaczysz bez nagrywania filmikow jak te kolo sie zachowuje. Uwazaj na rece tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    2

Mam zalaną płynem i nie ma problemu w zimie co roku, więc polecam. I ostatnio zmieniłem prądnice na alternator bo mi aku padały zbyt często i 100% polecam teraz zawsze pełne. Długo się do tego zabierałem ale warto.

 

A i wymień olej w zwolnicach bo dawno pewnie tam nikt nie zajrzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko    682

Silnik od c 330 nie jest tak wymagający co do oleju ale superol to już przestarzały . Ja zalewam wszystkie swoje ciągniki turtusem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez HorPol65
      Witam!! Mam takie pytanie jaki tur da rade zalozyc do 60-tki??
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez madas_szab
      Jak w temacie kupujecie oryginalne filtry i oleje czy stosujecie zamienniki ??
    • Przez Ares1x
      Witam jak użytkownicy Ursusa 1634 go oceniają? Jak z awaryjnością? 
×