Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slawekratko    0

Witam.

 

Mam problem z Case mx 110, mianowicie stopniowo w ciągu dwóch dni coraz bardziej słabnie wspomaganie, chwilowo kiedy nie można skręcić pomaga pociągnięcie za dźwignię hydrauliki zewnętrznej bez podłączonego odbiornika, poza tym wydaje mi się, że rewers zaczyna szarpać, dzieje się tak bez wyraźnej przyczyny i usterka coraz bardziej postępuje (trzeba bardzo wolno skręcać) wygląda na usterkę dzielnika strumienia, czy można jakoś podkręcić ciśnienia w obwodzie wewnętrznym. Na ciągniku jest ładowacz, który unosi dobrze, więc pompa działa poprawnie. Mam ten ciągnik od niedawna, proszę o sugestie.

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grego    218
Napisano (edytowany)

Może być coś z orbitrolem ale może też byc wiele innych rzeczy poczynając od zablokowania się dysz/suwaków w zaworze priorytetowym, źle ustawione ciśnienie, zablokowany sygnał do kompensatora. Tam jest pompa o zmiennym wydatku i jak nie ma zapotrzebowania czy to na wyjściach hydraulicznych, podnośniku czy wreszcie podczas skręcania kołami to pompa pracuje na minimalnym wydatku dopiero jak zaczniemy skręcać kołami to do pompy idzie przewodem sygnał (olej) z każdego takiego odbiornika i pompa wtedy zwiększa wydatek. Zaciekawiło mnie to, że problem na chwilę ustępuje gdy ciągniesz za dźwignie hydrauliki bo wtedy też idzie sygnał do kompensatora z tych rozdzielaczy i pompa pracuje z większym wydatkiem więc po sprawdzeniu orbitrola lub przed można by było więc sprawdzić czy z zaworu od sterowania idzie sygnał na pompę. Można by też sprawdzić ciśnienie ale z tego co patrzyłem to jest to dość ciężka sprawa bo według instrukcji trzeba by za pompą wpiąć trójnik z ciśnieniomierzem. Jak nie wiesz który to przewód to wieczorem ci wytłumaczę.

 

Orbitrola to raczej sam nie sprawdzisz musisz wykręcić i dać do specjalistycznego zakładu.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawekratko    0

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź. Teraz to już wiem czego szukać. Od samego początku podejrzewałem zacięty zawór dzielący strumień oleju, ale o zasadzie działania zmiennego wydatku to mnie w tej chwili oświeciłeś. Z pociągnięciem za dźwignię chodzi o to, że kiedy trzymam za dźwignię hydrauliki zewnętrznej bez podpiętego odbiornika to olej nie wraca przewodem powrotnym do skrzyni i wzrasta do maksymalnego ciśnienie w przewodzie doprowadzającym olej do zewnętrzego rozdzielacza, aż do otwarcia zaworu nadciśnieniowego. Wtedy jak mniemam cały olej idzie do orbitrola i kierownica kręci się lekko, tak samo jest kiedy siłowniki w ładowaczu są już w maksymalnym położeniu, a dalej podaje się do nich olej. Po puszczeniu dźwigni wszystko wraca do normy, czyli w tej chwili na postoju prawie nie można skręcić i jest coraz gorzej, w czasie jazdy można tylko bardzo wolno kręcić kierownicą, jakby za mało oleju dochodziło pod niskim ciśnieniem do orbitrola. Gdyby była oddzielna pompa do wspomagania to objawy wskazywałyby na jej zużycie. Usterka występuje bez względu na temperaturę oleju. Dodam jeszcze, że kiedy podniosę turem przód do góry wtedy skręca się prawidłowo. Tur unosi dobrze i szybko, ale jakby wolniej niż przed wystąpieniem problemu, siłę ma więc pompa podaje olej. Wcześniej, ok 10 godzin pracy temu kręciło cię bardzo lekko, szybko i nie było nic niepokojącego, może poza tym, że w czasie obracania kierownicą czuć było bardzo lekkie nie przeszkadzające w jeździe jakby pulsowanie, nierównomierny opór, jakby delikatne przeskoki o oporze jaki stawia kierownica, normalne to raczej nie było.

Rozumiem, że zawór priorytetowy, to pierwszy dzielnik za pompą?

Jak go zdiagnozować i naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek2710    0

Najprostszym i jednocześnie najdroższym rozwiązaniem będzie wymiana dzielnika i zaworu bez diagnozy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

o tam zaraz nowy przejrzeć trzeba czy sprężynki są całe i czy nic nie jest zatkane. podaj maila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawekratko    0

Najprostszym i jednocześnie najdroższym rozwiązaniem będzie wymiana dzielnika i zaworu bez diagnozy

Wiadomo, tak najłatwiej i najpewniej, ale podobno pieniądze zaoszczędzone, to pieniądze zarobione. A maszyna ma na siebie zarabiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mysliwy90    0

Mam to samo nie idze przekrecic kirownica dopiero gdy pociagne za wajhe hydrauliki to wszystko wraca do normy. Wyjmowalem juz 2 zawory te co sa pod podloga kabiny i nic. Nie wiem nawet gdzie szukac. Podpowiecie cos?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Tam gdzie szukasz leży przyczyna, wyciągnij cały zawór na stół i popatrz czy suwaki nie są porysowane.

Wg mnie to jest zacięty zawór 27

http://i.gyazo.com/bfa9ec3b670dc780fcc25c11409ec26a.png

U mnie po problemach z hydrauliką po pierwszym uruchomieniu występował problem ze skrętem ale mijał po odkręceniu sygnałówki albo właśnie w/w zaworu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal281    0

Witam, a mi gubi się wspomaganie jak podłącze tura tak jakby cały olej szedł na tura a na wspomaganie nic. Może ktoś pomóc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dadam    4

Mam new hollanda t6020 i mam problem z ladowaczem podnosi okolo 1t (powinien 2t) jak zablokuje zawor hydrauliki zewnetrznej to podnosi jak powinien co moze byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
borek12    34

Witam mam dokładnie taki sam problem w moim case mx 100c nie działa poprawnie wspomaganie rozkręciłem cały dzielnik sprawdziłem, wymyłem niby wszystko jest w nim ok ale po założeniu nadal wspomaganie strasznie ciężko i powoli działa gdzie szukać problemu może ktoś się wypowie jak sobie z tym poradziliście co było przyczyną.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

Ale kombinujecie a nie lepiej powierzyć maszynę dobremu mechanikowi który bez problemu znajdzie usterkę bo widzę że szukacie po omacku i to nie tam gdzie trzeba. A takim rozbieraniem zaworu priorytetowego bez wiedzy, jak z powrotem ustawić go prawidłowo, to gratuluję za takie podpowiedzi.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

Nie wszystko jest do opinii publicznej wielu mechaników jak również ja z takiej wiedzy żyje, i raczej też nie dzielisz się z wszystkimi tym skąd bierzesz pieniądze i jak coś umiesz to całej wsi nie mówisz róbcie to co ja..... tylko pilnujesz swojego interesu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez BENNY82
      Witam. Tak jak w tytule mam pytanie odnośnie wskazań wyświetlacza temperatury co on właściwie wskazuje temp, wody czy oleju hydr.? I ile kresek wskazuje po rozgrzaniu bo u mnie latem maks 3 a teraz przy. Takich temperaturach maks 2 kreski. Nosze sie z zamiarem wymiany termostatu ale nie chce tego robic na darmo bo może jest ok. Przy talerzowaniu rzepaczyska zapchala sie chlodnica i uroslo do polowy i sam nie wiem jak to ocenić. Prosze uzytkownikow z takimi samymi wyświetlaczami o podpowiedzi
       
    • Przez TheBociek1996
      Jak wiadomo grupa CNH na targach SIMA w Paryżu (22-26.02.2015 r.) ma zaprezentować nowe modele ciągników:
      Case IH Maxxum i Puma
      Steyr Profi i CVT
      New Holland T6 i T7

      Oto co udało mi się znaleźć w sieci.

      Case IH:

      Maxxum


      Puma



      oraz zapowiedź
      https://www.youtube.com/watch?v=XvZ8-4e1sbM

      New Holland:

      T6


      T7



      Niestety nic na temat Steyera nie udało mi się znaleźć.


      Jeśli będziecie mieć nowe informacje co się zmieniło wizualnie, technicznie, co będzie a czego nie, jak będą oznaczone nowe modele i jak będą odpowiadać w stosunku do siebie zachęcam to podzielenia się tym info tutaj.

      Oprócz Case IH do tematu postanowiłem wrzucić jeszcze Steyera i NH bo to ten sam koncern i po co robić zamieszanie, także jeśli będzie w złym dziale proszę o przeniesienie.
    • Przez ursusc360turbo123
      Witam. Czy wie ktoś z jakim momentem dokręcić Głowice i panewki w silniku D-239 ?(case 856 XL) 
    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

×