Skocz do zawartości
nunu85

przegląd po zakupie dom 98s

Polecane posty

nunu85    82

Czesc Panowie

 

JAko ze wszedłem w posiadanie nowego dla mnie (bo rocznik 89;) kombajnu, to mam pare pytań do bardziej doświadczonych użytkowników:

 

co należy zrobic zaraz po zakupie poza wymiana oleju w silniku, filtra oleju, paliwa i filtrów powietrza oraz sprawdzeniem oleju w skrzyni, zwolnicach i shumacherze?

 

istnieją jakieś inne filtry (np hydrauliki) w maszynie bez hydrostatu?

 

jaki olej stosowac do hydrauliki? chodzi mi o specyfikacje. HV46 czy co innego?

 

 

gdzie są bezpieczniki? jak sie do nich dobrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp213    0

Witam kolego ja tez teraz kupilem dominatora 98 sl z 90 roku ile kolego dales za swojego skad je/stes

Bezpieczniki sa pod panelem wyswietlacza tym kolo dwigni podnosisz caly ten dekiel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82
Napisano (edytowany)

122brutto, ale srzedawca wystawił fakture, wiec po odliczeniu wyjdzie mnie 99 netto.

Zważajac na stan* nie jest bardzo drogo jak na dzisiejsze ceny mysle. Wzięty był spod bydgoszczy od handlarza (pochodzenie Francja)

 

*technicznie maszyna wydaje sie bardzo ok, zadnych luzów, oryginalna farba, nawet wszystkie filtry oryginał claas etc. widać poprzedni własciciel sam przy im nie grzebał tylko dawał do serwisu. Dla mnie tak lepiej.

 

a Ty ile dałeś, udąło sie cos stargować z tej ceny o której gadalismy? skąd brałeś

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nunu85    82

panowie, co ja mam za olej zalany w hydraulice, ze jest czerwony?

spotkał sie ktoś z tym?

 

żadne z zalecanych hv/hvl ni maja takiej barwy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

A może to jest coś z rodzaju ATF ? Np mobil 220 ATF. Tylko że to jest olej do automatycznych skrzyni biegów i wspomagania kierownicy w samochodzie.

Ciekawe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

wiem, ze istnieje takie cos jak atf, ale chyba nikt o zdrowych zmysłach tego nie ał do kombajnu?

 

moze istnieje jeszcze jakas inna mozliwosc, typu, ze serwisy lały barwnik do oleju hydraulicznego albo co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Może też być coś takiego jak stosuje w maszynach budowlanych ( ładowarki, koparki itp ) że przy wymianie oleju dolewa się taki specjalny ,, płyn '' który zmienia kolor oleju na czerwony po przepracowaniu xxx motogodzin

 

Edit; Są tacy ludzie co wlewali właśnie ten olej do hydrauliki co jest BEZWZGLĘDNIE ZABRONIONE. Więc może koleś zaliczył się do nich :)

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

oo, to juz jakis punkt zaczepienia

 

wiec tak czy owak, skoro olej był/ zrobił sie czerwony, to juz pora na wymiane

 

edit

kombajn jest cały oklejony naklejkami PRIMAULT, wygooglałem, zę to jakis dosc poważny francuski serwis maszyn rolniczych, wiec mysle fuszerki nie odwalali (tym bardziej, ze wszystkie filtry są original claas, a nie jakies zamienniki itp)

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

w hydraulice wymien. Jednak ona pracuje najwiecej w kombajnie i olej sie zuzywa. Co do skrzyni i zwolnic to sprawdz stan, jak czysty i przejrzysty , lepki to mozesz go zostawic. Jak juz brunatny czy zanieczyszczony to tez wymien koniecznie. W silniku to wiadomo. Sprawdz jeszcze plyn w chlodnicy chyba ze na wodzie latal, i plyn hamulcowy , zeby Ci hamolcow nie zabraklo. Jak nie masz hydrstatu to sa 2 filtry w zbiorniku na olej hydrauliczny, bynajmniej w 96 sa a to praktycznie ta sama konstrukcja. I jeszcze sprawdz czy masz dwa filtry powietrza , jeden mniejszy wchodzi w wiekszy tzw. bezpiecnzik. Jak mowisz ze dobry serwis go serwisowal to zobacz czy 2 wsadzili. Co do oleju w hydraulice to HL 46 wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

kolejne pytanie sie narodziło:

wymieniał ktoś z kolegów blachy odrzutnika?

 

da sie je wyjąc tym oknem z przodu nad gardzielą, czy trzeba włazić po wytrząsaczach od tyłu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

kolego zeby wyjac blachy odrzutnika musisz odjechac gardziela do przodu, i dopiero wtedy bedziesz mial do nich dotep, a co jest z nimi nie tak ? sa dziury czy tylko wgniecenia, blachy z zamiennika sa dostepne i kosztuja cos kolo 400zl komplet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johnson    4

Jeśli chodzi o oleje to chyba temat wyczerpali powyżej. Jeśli chodzi o dalsze etapy przeglądu maszyny wystarczy włączyć młocarnie na 30 minut. Wtedy sprawdzasz obudowy łożysk, gdy masz zagrzane "bardzo" to już chyba wiadome co dalej. Co do blach na odrzutniku jeśli są wgięte - nie wymieniaj, nie rób z siebie pedantycznego właściciela używanego kombajnu który zrobi lepiej jak nowego. Wgniecenia z dziurami no to już inna sprawa... Dużo już Ci powiedzieli koledzy wyżej - sprawdź jeszcze stan wytrząsaczy i ewentualne wybicia panewek, mocowanie kosza sitowego. Może warto wyczyścić sita i podsiewacz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

co do tych blach, to wszystkie są prościutkie, jakby poprzedni własciciel nie miał zadnych kamieni na polu, niestety dwie są na tyle zuzyte, ze na samym ich szczycie sa przetarcia takie, ze mozna 3-4 palce dłoni do nich wcisnąć.

Do pedanta mi daleko, ale sie obawiam, czy przez te przetarcia nie naleci mi ziarna do środka i nie bedzie bicia i wibracji.

 

stąd też pytanie jak to wyjąć

a jak juz wyjme, to ocenie czy jest to cos jeszcze warte i po zaspawaniu dziur pochodzi jeszcze pare lat, czy od razu wymienaic.

 

panewki juz czesciowo zrobiłem, tylko sie zastanawiam, czy aby nie za ciasno. Powinienem tam zostawic lekki luz, czy tak wycelować, zeby se jeszcze lekko obracały, ale luzu juz nie było?

 

czy, w razie gdybym zrobił za ciasno, to coś poważnego moze sie stać, np wał przegrzac i urwac, czy raczej deska po paru godzinach sie dotrze i bedzie juz ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,spawanie blach na odrzutniku zmieni wagę blachy ,a co za tym idzie będą bicia na odrzutniku i łożyska długo Ci nie posłużą, ja miałem dziurawe to kupiłem używki w stanie takim jak nowe i jest exstra ,a ponadto będą drgania i będzie coś w rodzaju wibratora i całym kombajnem będzie trzęsło chyba że wagowo jakoś to zredukujesz aby waga poszczególnych blach była zbliżona ,co do panewek zostaw niewielki luz bo będą się grzać na wale, a w konsekwencji może nawet wał urwać ;) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojt
      piszcie wszystko na jego temat,wady i zalety,jak sobie radzi w polu,jego spalanie(chodzi mi tez o porównanie spalania z c330)
      jak jest z częsciami,czy są ogólnie dostępne,piszcie jak coś wiecie o tym ciągniku,chodzi mi tez o ogólne porównanie z 330.
    • Przez master20002
      Witam wszystkich. Jako, że jestem nowy na forum i nie bardzo wiem jak się po nim poruszać chciałem od razu z góry przeprosić jeżeli powieliłem już istniejący temat. Chodzi mi o to, że kupiłem kilka dni temu bizonka za 14,5 tyś. rok 1982 z sieczkarnią. Gość dużo podzespołów wymienił w nim na nowe (tak mówił i podobnie ocenił to mój mechanik z którym byłem). Kombajn ten nie kosił w ostatnie żniwa, był myty i trochę cieknie z hydrauliki. Przed sezonem chciałbym zrobić mu remont aby mnie nie zawiódł. Pierwszym moim pytaniem jest co sprawdzić i od czego zacząć? Kolejnym natomiast jest to, że podczas jazdy praktycznie przestało działać sprzęgło... Co może być tego przyczyna???
       
      Dziękuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich użytkowników.
    • Przez pawlis804wd
      Piszcie tutaj po ilu mth był wykonywany przegląd w waszym Farmtrac-u. Podajcie co było robione (wymieniane) i ile was to kosztowało.
      U mnie ostatnio w Farmtracu 80 4 wd był przegląd po 600 mth. Został wymieniony olej, przesmarowany cały ciągnik, wymienione filtry (oleju i kabinowy) a filtr powietrza wyczyszczony. Do tego regulacja hamulcy i wymiana przełącznika nadmuchów. Koszt przeglądu 600 zł.
    • Przez Junkers
      Wiam,
      chciałem zapytać się jak to jest u was z przeglądami i naprawami gwarancyjnymi. Szczególnie interesuje mnie to czy płacicie za dojazd do siebie(klienta)??
      Ja mam zakupiony ciągnik w Agrohandlu we Woźniakowie k/Kutna i oni jak raz przyjechali, bo był problem z aku to za dojazd policzyli sobie 1,80zł/km, a mają 30 do mnie.
      Najlepiej jakby się wypowiedziała osoba która u nich kupiła np. ciągnik, bo mi się wydaje że mnie robią w balona.
      Przecież jest gwarancja to za co mam jeszcze płacić za dojazd?? Płaci się jedynie za materiały eksploatacyjne zastosowane przy przeglądzie.
      Kolega kupił DF-a to byli u niego już 8 razy, bo ma z nim niemałe problemy i ani razu nie zapłacił za dojazd, mają do niego ok 100km.
    • Przez wojtekkmc
      Witam, jestem nowy na forum i mam kilka pytań, obecnie posiadam Massey Fergusona 186 ale okazuję się już trochę ZA MAŁY na moje gospodarstwo. Jaki kombajn możecie mi polecić z DOMINATORÓW coś między 56 66 76, czym one się różnią poza silnikami i długością wytrząsaczy ? Miło będzie jak jest wśród nas użytkownik któregoś modelu i chce podzielić się swoim doświadczeniem z CLAASEM MOŻE KTOŚ CHCĘ SPRZEDAĆ ? POZDRAWIAM Wojtek
×