Polecane posty

leszek1990x    0

Witam wszystkich użytkowników mam taki mianowicie problem zauważyłem ze w moim mf jest wyrobiony frez na wałku ataku przedniego napędu i mam pytanie jak najprościej go wymienić trzeba rozpierać cały przedni most. Słyszałem ze idzie go zregenerować mam pytanie czy ktoś to robił i czy zdało to egzamin czy to tylko strata pieniędzy. Dzięki wszystkim za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rjurczyk    7

Witam,

niestety żeby go wyciącnąć musisz rozebrać calutką przednią oś... Odkręc i wyciągnij przednią oś a potem: najpierw zdjąć zwrotnice, potem wyciągnąć półosie, następnie odkręcamy cały mechanizm różnicowy i wyciągamy z korpusu osi, potem rozbieramy na części aby wyciągnąć sam wałek.

Wałek jak najbardziej można napawać i ponownie frezować wpusty, robiłem dwa lata temu i do dzisiaj bez zastrzeżeń, tylko musi to być zrobione dobrze.

Jednak najważniejsze jest usunąć przyczynę wyrobienia się wałka czyli tuleje przedniej osi, gdy są wyrobione oś przekręca się do przodu gdy ciągnik ciągnie i odwrotnie gdy hamujemy, a że na wałku napedzającym nie ma krzyżaka nie możemy do tego dopuścić... Jak coś to pisz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek1990x    0

Dzięki za odpowiedz rjurczyk a chodzi ci o to tuleje co łączy ten wałek z z tym tym długim wałem a ile zapłaciłeś za regeneracje tego wałka i gdzie to robiłeś i jeszcze sam to robiłeś czy brałeś jakiegoś mechanika bardzo to skomplikowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Chodzi o tuleje na których oś porusza się/przechyla na boki i jest przymocowana do ciągnika. Prawdopodobnie masz tam luzy i dlatego zniszczyło wałek napędowy. Prawidłowo zregenerowana i złożona oś nie może mieć luzów na boki i tył przód. Regeneracja wałka będzie kosztowała kilkaset złotych. Trzeba to wszystko dobrze poskładać i odpowiednio skręcić przekładnie kontową/dyferencjał. Bo w przeciwnym razie następna naprawa wyniesie kilka tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek1990x    0

hubertuss co miałeś na myśli pisząc dobrze skręcić chodziło ci o to ze mocno . rozebrałem u siebie i fakt tulejka jest zdarta ktoś szkodowa towotu i pewnie dlatego i jeszcze wydarło tą główną tleje po której chodzi ta tulejka dałem go przetoczenia i zrobienia tulejki nad wymiarowej i będę składał a wałek też już się robi napisze jak wyszło i jak to chodzi i jeszcze tak nawiasem w seri 6245 do wyciągania zwożnia zwrotnicy idzie śruba M18 z normalnym gwintem metrycznym wyciągałem i poszło bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Chodzi o skręcenie przekładni dyferencjału z odpowiednią siłą. Przy składaniu dyfra najpierw musisz odpowiednio dokręcić nakrętkę przy kole talerzowym. Łożyska nie mogą być za luźno i za ciasno. To samo tyczy się nakrętki na wałku ataku, który dałeś do naprawy. Gdy włożysz oś do ciągnika i będziesz skręcał przednią podporę na 4 śrudby. Weź kawałek drewna i dobij oś do tyłu wraz z podporą. Aby wszystkie elementy siedziały ciasno i oś nie ruszała się przód tył. Ta podpora ma luz lekki na otworach i trzeba zwracać na to uwagę.

Ps jeśli ktoś chce się pobawić to po skręceniu trzeba posmarować koło ataku farbą czy czymś podobnym. Pokręcić. Ślady muszą zostawać idealnie na środku zębów koła talerzowego. Jeśli będą na górnych lub dolnych końcach zębów koła talerzowego. Przekładnia jest źle skręcona i jazda grozi jej zniszczeniem. Do regulacji służą podkładki znajdujące się wraz z tulejką między dwoma łożyskami na wałku ataku. Warto o nich nie zapominać przy składaniu.

Jeśli łożyska są w dobrym stanie lepiej nie zmieniać. Nie wyregulujemy przekładni ponieważ podkładki jest dość trudno znaleźć. Aczkolwiek w serwisie da się kupić. Tylko nie wiadomo bez włożenia jakie potrzebujemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek1990x    0

Cześć złożyłem już to wszystko do kupy i działa narazie. Tą nakrętkę o której pisałeś hubertuss dokręciłem tak jak była przedtem naprawa tego aż tak drogo nie kosztowała wszystko wynosło mnie 1000zł dzięki wszystkim za pomoc tak poza tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zeflik
      Witam Koledzy , może mi ktoś odpisze , wymieniłem filtry na nowe, olej, pompę w skrzyni oraz uszczelniacze w przystawce i na zimnym oleju i jak i na gorącym napęd ciągnie , sprawdzałem elektrozawór chodzi prawidłowo zamyka i otwiera. Podłączyłem zegar na wyjściu które idzie do przystawki pokazuje prawie 20 bar na zimnym a jak trochę pochodzi to już spada, na gorącym oleju zaś było 10 bar. Znajomy mechanik mówi mi ze skrzynia możne być zużyta bo jest smarowana centralnie i tam możne uciekać ciśnienie. Dodam jeszcze ze po przejechaniu ok 17 km skrzynia była gorąca jak silnik bez żadnego obciążenia. 
    • Przez Antekk
      Witam, mam pytanie czy w ursusie 335 filtr hydrauliki się czyści? Czy w środku jest jakiś filtr co się wymienia? Czy można gdzieś kupić taki filtr? 



    • Przez kuba93711
      Witam ostatnio przydarzył mi się problem z przednim napędem. Sprawa wygląda tak że kontrolka normalnie się zapala i gaśnie ale napęd jest cały czas załączony. Sprawdziłem tylko czy prąd podaje na cewke no i niestety nie dochodzi. Wygląda na to że to główny podejrzany ale nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny z tym brakiem prądu. 
    • Przez kotek85
      Witam,
      Potrzebuje żeby ktoś mnie nakierował w sprawie Case Mx135, przed miesiącem go kupiłem i dwa dni temu podczas jazdy a właściwie to hamowania zapala mi się w momencie naciśnięcia pedału hamulca na pulpicie kontrolka przedniego napędu, puszczam pedał i gaśnie wciskam znów się świeci. Dodam że jak rozróbę pedały i nasikam osobno to ta kontrolka nie świeci się, gdy oba pedały są spięte to przy hamowaniu znów świeci. Podejrzewam jakiś przekaźnik lub zwarcie ale nie wiem gdzie szukać rozwiązania bardzo proszę opinie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj