News
marekbuli

MTZ eksportowy z automatyczną skrzynia biegów

Polecane posty

marekbuli    1

Witam. Wczoraj przypadkiem byłem u człowieka w sprawie pszenicy ORKISZ. I Patrze koleś ma MTZta ale taki jakis dziwny. Rocznik 1987 wersja eksportowa silnik d 240 z turbiną 105 km. Oryginalny Orbitrol siłownik z dołu, oryginalny odlew na osi. A największa niespodzianka to skrzynia biegów. Normalnie 2x 9 biegów z tym, ze jedna wajha a na wierzchu pokręcana gałka która przełącza płynnie biegi(tak mówił) Nie spojrzałem na oznaczenie MTZ 9???. Mówił, że ta hydraulika do skrzyni to danfosa.

Moje pytanie co to za model

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    805

To raczej nie model tylko jedna z opcji pokrywy skrzyni biegów. Jet albo z biegami na środku, albo z biegami z prawej strony sterowane tradycyjnie lub biegi z prawej gdzie dźwignia chodzi tylko do przodu i tyłu a na boki wybierak przesuwa się przekręcając gałkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

Tak jak kolega wyżej. Taka skrzynia to tylko inna pokrywa z wajchą. Są bodajże 3 typy różnych pokryw. Nawet do zwykłego mtz 82 takie coś możesz zamontować. A te wersje eksportowe mają biegów do przodu 2X5, wsteczne 2 i reduktor na każdym biegu. Co daje 20 biegów do przodu i 4 w tył. Tak było w belarusie bx 90 którym jeździłem.


Zapraszam na mój kanał na YouTube!
https://www.youtube.com/user/clasxerion3800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    805

Raczej 18 w przód. Bo skrzynia ma 5 biegów w przód i zmianę ich przełożeń na szybkie/wolne tą samą dźwignią ale tylko czterech do przodu i wstecznego poza piątką. Co daje na jednej dźwigni 5 do przodu i dwa wsteczne podwajane reduktorem żółw zając.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekbuli    1

tamten model zamiast dźwigni zmiany polowe szosowe, miał pedał a dźwignie biegów z prawej strony. Jaka to była dziwna polityka. My tu sie cieszylismy z przydziału na mtz który nie skręcał, a na zachodzie dostawali z orbitrolem i siłownikiem na dole.

Ale działa to jakos hydraulicznie?

A koloru był jak Kolega Seweryn ma w awatarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    805

No właśnie mój jest sprowadzony z Niemiec. w 1992 roku miał już nową deskę rozdzielczą, orbitrol pod deska w kabinie, żółw/zając dźwignia zmieniana właśnie nogą, biego pełzające i siłownik podnośnika o średnicy 115 mm.

Wszystko działa mechanicznie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

To ja Ci powiem mój jest 2005 rok i ma deskę starego typu a biegi między nogami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    805

No widzisz. Ruski na zachód swoje wynalazki puściły prędzej.

Deskę nowego typu mam na myśli plastikową z obrotomierzem i 5-cioma zegarami. Nie nową z wielowskaźnikiem i obrotomierzem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18
Napisano (edytowany)

No u mnie z 2005 jest deska plastikowa ale z zegarami w rzędzie, czyli jeszcze starsza niż u Ciebie. Mój był sprowadzany jako nowy z Litwy.

Edytowano przez Fircyk81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    271

Fircyk: masz wersje podstawowa (tansza).

marekbuli: http://www.konedata.net/Traktorit/belarus505.htm

Na ostatnim zdjeciu jest widok na wajche pokrecana i pedal na podlodze. Tu jest jeszcze elektroniczny TUZ :)

Kiedys widzialem filmik na YouTube jak koles pokazywal te biegi, obecnie nie moge znalezc, gdyby ktos trafil....

Akurat strona ktora podalem jest przykladowa, chodzilo mi o fotke.

 

Na eksport potrafili zrobic traktory, a dla nas to niewiele odbiegajace od C360 pod wzgledem funkcjonalnosci, u nas duze kabiny weszly po 1987 roku, a tam mieli juz w 1983 ;)

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    805

Miałem reduktor zmieniany pedałem. Prze okrutnie niewygodne. Gdzie ten na foto ma hamulec ręczny? Tylko jakiś hebel widać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    4187

tylko te wypasione eksportowe pewnie szly na ten zachod juz za inne pieniadze niz te na kraje bylego ZSRR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    271

Chyba Ci chodzilo o kraje RWPG?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

@marekbuli mialbys mozliwosc porobienia zdjec tego mtz- a??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też mam takiego belarusa 820 w exporcie nawet nwm ile ma km ale napewno jest mocniejszy od zwykłych mtz 82 bo wujek ma zwykłego i jak w jego pojeżdże i swoim to mój się lepjej zbiera i też mam kręconą gałkę od biegów co jest bardzo wygodne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    104

To zarzuć kilka zdjęć.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    805

A to jedynie. Nówka w naszym kraju niedostępna. A szkoda...


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    17

No szkoda ... ja może kiedyś wymienię na tą pokrywę z bocznym lewarkiem bo ten na środku mnie wkurza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez rabit500
      Witam
      Mam do Was pytanie przymierzam się do kupna Tm 190 z lat ok 2006. I w związku z tym ze będzie pracował w większości z mulczerem leśnym potrzebuje jeśli ktoś ma rozpiske prędkości na poszczególnych biegach w szczególności jazda do tył w zależności od skrzyni jaka jest zamontowana. Więc jeśli ktoś ma taką rozpiske proszę o wrzucenie.
    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj