Skocz do zawartości
marekbuli

MTZ eksportowy z automatyczną skrzynia biegów

Polecane posty

marekbuli    0

Witam. Wczoraj przypadkiem byłem u człowieka w sprawie pszenicy ORKISZ. I Patrze koleś ma MTZta ale taki jakis dziwny. Rocznik 1987 wersja eksportowa silnik d 240 z turbiną 105 km. Oryginalny Orbitrol siłownik z dołu, oryginalny odlew na osi. A największa niespodzianka to skrzynia biegów. Normalnie 2x 9 biegów z tym, ze jedna wajha a na wierzchu pokręcana gałka która przełącza płynnie biegi(tak mówił) Nie spojrzałem na oznaczenie MTZ 9???. Mówił, że ta hydraulika do skrzyni to danfosa.

Moje pytanie co to za model

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

Jeśli chodzi ci o to że masz wajchę zmiany biegów, ona działa tylko w przód i tył. Na szczycie jest pokrętło które przekręca się w prawo i lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

To raczej nie model tylko jedna z opcji pokrywy skrzyni biegów. Jet albo z biegami na środku, albo z biegami z prawej strony sterowane tradycyjnie lub biegi z prawej gdzie dźwignia chodzi tylko do przodu i tyłu a na boki wybierak przesuwa się przekręcając gałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

Tak jak kolega wyżej. Taka skrzynia to tylko inna pokrywa z wajchą. Są bodajże 3 typy różnych pokryw. Nawet do zwykłego mtz 82 takie coś możesz zamontować. A te wersje eksportowe mają biegów do przodu 2X5, wsteczne 2 i reduktor na każdym biegu. Co daje 20 biegów do przodu i 4 w tył. Tak było w belarusie bx 90 którym jeździłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Raczej 18 w przód. Bo skrzynia ma 5 biegów w przód i zmianę ich przełożeń na szybkie/wolne tą samą dźwignią ale tylko czterech do przodu i wstecznego poza piątką. Co daje na jednej dźwigni 5 do przodu i dwa wsteczne podwajane reduktorem żółw zając.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekbuli    0

tamten model zamiast dźwigni zmiany polowe szosowe, miał pedał a dźwignie biegów z prawej strony. Jaka to była dziwna polityka. My tu sie cieszylismy z przydziału na mtz który nie skręcał, a na zachodzie dostawali z orbitrolem i siłownikiem na dole.

Ale działa to jakos hydraulicznie?

A koloru był jak Kolega Seweryn ma w awatarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No właśnie mój jest sprowadzony z Niemiec. w 1992 roku miał już nową deskę rozdzielczą, orbitrol pod deska w kabinie, żółw/zając dźwignia zmieniana właśnie nogą, biego pełzające i siłownik podnośnika o średnicy 115 mm.

Wszystko działa mechanicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

To ja Ci powiem mój jest 2005 rok i ma deskę starego typu a biegi między nogami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No widzisz. Ruski na zachód swoje wynalazki puściły prędzej.

Deskę nowego typu mam na myśli plastikową z obrotomierzem i 5-cioma zegarami. Nie nową z wielowskaźnikiem i obrotomierzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18
Napisano (edytowany)

No u mnie z 2005 jest deska plastikowa ale z zegarami w rzędzie, czyli jeszcze starsza niż u Ciebie. Mój był sprowadzany jako nowy z Litwy.

Edytowano przez Fircyk81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Fircyk: masz wersje podstawowa (tansza).

marekbuli: http://www.konedata.net/Traktorit/belarus505.htm

Na ostatnim zdjeciu jest widok na wajche pokrecana i pedal na podlodze. Tu jest jeszcze elektroniczny TUZ :)

Kiedys widzialem filmik na YouTube jak koles pokazywal te biegi, obecnie nie moge znalezc, gdyby ktos trafil....

Akurat strona ktora podalem jest przykladowa, chodzilo mi o fotke.

 

Na eksport potrafili zrobic traktory, a dla nas to niewiele odbiegajace od C360 pod wzgledem funkcjonalnosci, u nas duze kabiny weszly po 1987 roku, a tam mieli juz w 1983 ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Miałem reduktor zmieniany pedałem. Prze okrutnie niewygodne. Gdzie ten na foto ma hamulec ręczny? Tylko jakiś hebel widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1357

tylko te wypasione eksportowe pewnie szly na ten zachod juz za inne pieniadze niz te na kraje bylego ZSRR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też mam takiego belarusa 820 w exporcie nawet nwm ile ma km ale napewno jest mocniejszy od zwykłych mtz 82 bo wujek ma zwykłego i jak w jego pojeżdże i swoim to mój się lepjej zbiera i też mam kręconą gałkę od biegów co jest bardzo wygodne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Może się czasem udać na jakiej aukcji , chyba raz widziałem albo na allegro albo olx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

No szkoda ... ja może kiedyś wymienię na tą pokrywę z bocznym lewarkiem bo ten na środku mnie wkurza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×