albi0708

Feng Shou 254 wspomaganie kierownicy

Polecane posty

albi0708    0
Napisano (edytowany)

Witam.

Bym miał do państwa pytanie czy wiedzą państwo czy da rady założyć wspomaganie kierownicy do małego ciągnika rolniczego

Edytowano przez albi0708

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da ;) Zależy czy chcesz robić sam czy może kupić gotowe, takie jak tu i dostosować do swojego ciągnika: http://allegro.pl/wspomaganie-do-zetora-5211-7211-na-orbitrol-nowe-i4194489032.html. Dla tego wspomagania trzeba skorzystać z istniejącej pompy hydraulicznej, albo coś takiego z pompą http://allegro.pl/wspomaganie-kierownicy-ciagnik-ursus-c-330-c330m-i4136440187.html. Ogólnie na allegro jest dużo tego typu zestawów, pytanie tylko który nada się bardziej do danego ciągnika.

 

Z tego co widzę to twój ciągnik jest trochu mały, więc nie wiem czy będzie miejsce na jakieś dedykowane rozwiązania. Teoretycznie sprawa jest prosta: pompę montujesz na wale silnika, orbitrol do wału kierownicy, a siłownik zamiast drążka. Łączysz wszystko wężami i tyle. Najwięcej zabawy jest w ,,produkowaniu'' mocowań wszystkich wymienionych elementów.

 

W samochodach były montowane też wspomagania elektryczne. Może pójdzie urwać jakieś tanie używane. Montuje się je (chyba) tylko na wale kierownicy. Pytanie czy prądnica wydoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompa hydrauliczna nowa ok. 200 zł, orbitrol ok. 350 zł, siłownik ok. 200 zł, węże hydrauliczne ok 10 zł/m i koszt zakówek. oczywiście ceny za jakość ,,podstawową'', cena zależy też od wymaganych specyfikacji danych elementów. Można też poszukać używanych części, tylko jest ryzyko że będą już mocno zużyte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Gość
      Przez Gość
      Mam do Was pytanie o RENAULT 110-54 kupionego kilka lat temu. Od początku wspomaganie nie działało zbyt lekko, ale ostatnio gdy założyłem tura i ciągnik zagrzeje się to na postoju nie można zakręcić kierownicą. Co kolejno zrobiłem:
      - sprawdziłem zwrotnice i łożyska w nich- są OK,
      - dałem do regeneracji siłowniki (2 szt.),
      - wymieniłem pompę na nową,
      - wymieniłem orbitrol
      i co... i nic , no może troszeczkę, ale to za mało aby normalnie kierować tym ciągnikiem z belą, a jak się zgrzeję to wogóle tragedia.
      Co może być przyczyną - jest tam chyba jeszcze po drodze zawór ciśnieniowy - jak go sprawdzić?
      Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam.
      Mam taki problem zaświeca mi się kontrolka ta która jest zaznaczona na zdjęciu i trochę przed tym zanim się zaświeci to wariuje półbieg to znaczy sam się przerzuca wolniej szybciej i tak w kółko. I też wtedy przestaje działać wspomaganie. Dodam jeszcze że po zgaszeniu go 2 min i ponownym odpaleniu jest dobrze. Co to może być ? 

    • Przez maciu41
      Witam wszystkich, założyłem do swojego t25 wspomaganie, Orbitrol 100, pompa nsz10 na pasku, zawor przelewowy. Problem polega na tym, że na początku po odpaleniu wszystko działa dobrze i lekko, z czasem po nagrzaniu wspomaganie dziala coraz gorzej i tylko na wyższych obrotach. Co moze być tego przyczyną? Może złej jakości olej ktory po delikatnym nagrzaniu traci właściwości?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj