Skocz do zawartości
Kryniak

Fendt 712, 714, 716 na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Polecane posty

Kryniak    1

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png Tak jak w temacie, chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie Fendt'a 712, 714, 716. Otóż mam zamiar kupić taki traktor, a przyznam się szczerze, że Fendt'a w swojej flocie nigdy nie miałem i nie mam z nim jakiegokolwiek doświadczenia... Jednym z moich pytań, które chcę Wam zadać to, to jak sprawdzić skrzynię Vario. Zaś drugim moim pytaniem jest jak sprawdzić w nim całą elektronikę. Nie chciałbym mieć żadnych przygód z ciągnikiem po jego zakupie... No i jeśli możecie to powiedzcie mi jak najwięcej o tym traktorze http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png i czy w ogóle dobrze, że postawiłem na Fendt'a. aaa i jeszcze jedno- traktor miałby być z 2001-2008 roku.

Edytowano przez Kryniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

nie wiem jak wszystko sprawdzić, wiem że sąsiad kupił fenda w podobnym wieku, ze 2 lata pochodził mu bez awarii a potem mu skrzynia padła (vario) no i 20 tysi poszło w piach- przynajmniej tak mówił, ale czy mówił prawdę? drugi sąsiad kupił nieco starszego i... na razie nic się nie dzieje. tak ogólnie to ciągniki dobre i wytrzymałe ale wiadomo, jak coś strzeli to i z kosztami trzeba się liczyć z reguły większymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

ostatnio w sklepie spotkalem goscia ktory szukal czesci do hamulcow do fendta tylko nie pamietam modelu. cylinderki i klocki bodajze to w sklepie za zamiennik powiedzieli 1800 na kolo a oryginal cos ok 3300 . w szoku bylem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kryniak    1

To już sam nie wiem co robić... a jak sądzicie, czy jeśli znajdę Fendt'a w dobrym stanie z ok. 5k mtg na szafie to pochodzi jeszcze bez jakichkolwiek przygód? oraz mam jeszcze jedno pytanie odnośnie skrzyni- jak ona działa prawidło, a jak jeśli jest zużyta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

ostatnio w sklepie spotkalem goscia ktory szukal czesci do hamulcow do fendta tylko nie pamietam modelu. cylinderki i klocki bodajze to w sklepie za zamiennik powiedzieli 1800 na kolo a oryginal cos ok 3300 . w szoku bylem :)

 

Coś ostro pomieszałeś, bo na tyle nie ma klocków, tylko tarcze, klocki są na przód i nie ma ich na każde koło osobno lecz s razem na wale napedowym... W Vario jedynie z tego co wiem można sprawdzić w terminalu ciśninie skrzyni, ale to nic Ci nie da bo pewnie będzie dobre, ta skrzynia się psuje raczej na "raz" a nie np. że powoli coś siada..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

jak sie zepsuje to będziesz wiedział :) prawdopodobnie będzie miał problemy z ruszaniem, zgrzyty przy ruszaniu- ale to tylko moje przewidywania- tak logicznie myśląc i biorąc pod uwagę zasadę działania.

moim zdaniem da się coś wyszukać ale gwarancji to ja ci nie dam, z ciągnikami podobnie jak z samochodami używanymi, rzadko da się kupić coś z sensem, ale jak już w niego wpakujesz kasę to nie warto sprzedawać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

co do hamulcow to napisalem "bodajże"to klocki bo nie uslyszalem dokladnie . wiem ze hamulce na tyl i komplet na kolo cos tam ponad 3300 oryginal . niedaleko gość ma fendta nowszego juz skrzynia vario to padla mu w zeszłm roku to skrzynie gdzies do niemiec wysyłali .1.5 miecha bez ciagnika to tez nie ciekawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś ostro pomieszałeś, bo na tyle nie ma klocków, tylko tarcze, klocki są na przód i nie ma ich na każde koło osobno lecz s razem na wale napedowym... W Vario jedynie z tego co wiem można sprawdzić w terminalu ciśninie skrzyni, ale to nic Ci nie da bo pewnie będzie dobre, ta skrzynia się psuje raczej na "raz" a nie np. że powoli coś siada..

 

 

To nie rower żeby klocki mieć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    101

Jeśli kupisz Fendta Vario jeszcze z TMS bo naprawdę warto zainwestować w ten system to ciągnik będzie chodził co dzień, a jelonek będzie stał w garażu. Kupiłem nową 412 i myślałem że rocznie będzie pracowała ok 500-600h a w dwa tygodnie na liczniku mam ponad 100 godzin.

Jeśli kupujesz używkę to najważniejsze by jeździł nim jeden kierowca który dbał o ten ciągnik, bo jeśli jest to ciągnik z Francji lub z Niemczech to mógłby być źle eksploatowany i skrzynia za kilka godzin się rozsypie a wtedy jej wymiana kosztuje tyle co nowy ciągnik z niższej serii. Też się zastanawiałem na 716 ale dołożyłem do nowego, mniejszego i mam większą pewność że trochę pochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kimtc    0

Sprawdzić ciśnienie na terminalu , odczytać kody błędów jeżeli występują i czy idzie je skasować . Jeżeli nie idzie to sprawdzić od czego są i ewentualne koszty naprawy . Skrzynia vario zgrzytów nie będzie miała jeżeli jest w kiepskim stanie , to przecież bez stopniowa . Ciśnienie dużo powie . Sprawdzić czy przednia ośka dobrze resoruję , no wycieki silnik itp to standardowo . No i w tych ciągnikach instalacja elektryczna uwielbia się przecierać lub zgnić . Pozdrawiam Kimtc serwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Sprawdź jeszcze wszystkie chłodnice i węże dolotowe z i do turbiny bo przy większych przebiegach też pękają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    101

oraz wszystkie śruby czy nie były odkręcane od nowości, po tym łatwo poznać czy było coś naprawiane. Ciśnienie sprawdzisz na terminalu w ostatniej zakładce jest kluczyk tam gdzie ustawia się jasność wyświetlacza i pod przyciskiem f3 masz szczegółowe dane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarunio666    3
Napisano (edytowany)

Sprawdzić ciśnienie na terminalu , odczytać kody błędów jeżeli występują i czy idzie je skasować . Jeżeli nie idzie to sprawdzić od czego są i ewentualne koszty naprawy . Skrzynia vario zgrzytów nie będzie miała jeżeli jest w kiepskim stanie , to przecież bez stopniowa . Ciśnienie dużo powie . Sprawdzić czy przednia ośka dobrze resoruję , no wycieki silnik itp to standardowo . No i w tych ciągnikach instalacja elektryczna uwielbia się przecierać lub zgnić . Pozdrawiam Kimtc serwis

Jak sprawdzić to ciśnienie w terminalu może ktoś podpowiedzieć..?

I te błędy?

Edytowano przez Jarunio666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

witam najlepiej to wez ze soba jakiegos szpeca albo kogos kto ma taki ciagnik albo jezdzil takim po tam na poczatku sam calej elektroniki nie ogarniesz czy wszystko jest sprawne PRZYGODA jak to ujoles jest prawie nie unikniona w uzywanym sprzecie tylko pytanie wieksza czy mniejsza niewiem ilo letni ten ciagnik chcesz kupic ale trzeba dobrze patrzec zeby faktycznie kupic cos z przebiegiem ok 5000tys godzin ORGINALNYCH pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×