Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Marecki2922

Gwarancja - rękojmia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Marecki2922    11

Witam

Mam taki problem , otóż zakupiłem nowy siewnik do kukurydzy , niestety zdarzają się awarie które są przyczyną niezidentyfikowanej awarii (nie wytwarza podciśnienia i pękają elementy turbiny i właśnie nie wiadomo dlaczego)

I tu moja prośba o podpowiedź w jaki sposób dochodzić aby firma zwróciła mi pieniądze bo widzę że nie zdążą w dwa tygodnie naprawić tej usterki

Będę wdzięczny za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko    675

Najlepiej idź do Powiatowego Rzecznika Konsumenta i on ci doradzi a nawet możesz poprosić aby napisał pismo w twoim imieniu o wyjaśnienie sprawy . Oczywiście musisz wiedzieć co nieco o twoich prawach , żeby rzecznik nie zbył cię .

Kiedyś byłem u swojej rzeczniczki i ona twierdziła ,że nie mam racji lecz ja miałem inne zdanie i poprosiłem o interwencje w mojej sprawie i to ja miałem racje i odzyskałem swoje pieniądze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    11

Właśnie byłem u pani rzecznik niedawno ale w innej sprawie i wyjaśniła mi że np. siewnik to jest potrzebny mi do działalności i w takim przypadku stosowane są przepisy kodeksu cywilnego

Na przykład jeśli komputer jest używany do śmigania po necie to rzecznik pomoże przy egzekwowaniu gwarancji a jeśli tan sam komp jest używany do celów zawodowych to rzecznik niewiele poradzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Zbyszko    675

Ja bym się tak szybko nie poddawał . Można to sprawdzić dzwoniąc do rzecznika w Warszawie i zapytać się czy Pani rzecznik miała racje . Niektórzy rzecznicy pełnią swoją funkcję na odwal się . A najlepiej napisać pismo do niej z swoim problemem i czekać na pisemną odpowiedź . Wtedy musi odpowiedzieć . Na gębę to się spraw nie załatwia bo w każdej chwili można zaprzeczyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    94

Gwaracja na naprawiata tyrbine powinna byc przedluzona o kolejne 12 miesiecy. W szanujscych sie firmach raczej to standart. A jesli cos nie tak opisuj ze szczegulami co to za firma jaki siewnik itp. Niech inni omijaja ta firme

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    11

Narazie niema tragedii jakoś się firma wykazuje ale ten siewnik to trafił mi się bubel i najchętniej chciałbym odzyskać pieniądze

 

12 miesięcy przy siewniku do kukurydzy to może okazać się że nie wystarczy na kolejny sezon

 

Łatwo na pewno się nie poddam tylko nie wiem jak to rozegrać ażeby było tak jak ja chce a wiem że z naprawą nie zdążą w dwa tygodnie tylko co dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    94

Tak na sam poczatek to niezgadzaj sie na naprawe turbiny i tylko wymiane na nowa. Pozatym w jako rolnik riczaltowiec powinienes miec 24 miesiace gwaracjii. Mi tam np ładowarkę clasa tez naprawili po 16 miesiącach na gwarancji mimo ze mogli odmówić. To samo mialem z przyczepą samozbierajaca. Przyjechal az serwis z Niemiec ale wszystko naprawili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

gwarancja to jest dobrowolna wola producenta i tu żaden przepis nie mówi na ile i kto ma jej udzielać

skoro twierdzisz że to bubel czyli towar nie zgodny z umową jaką zawarłeś w dniu zakupu - to umowa rękojmi daje pewne możliwości do odzyskania kasy

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    11

Byłem dzisiaj u naszej pani rzecznik naprawde fajna babka , niestety niewiele mogła poradzić jako rzecznik praw konsumenta bo w tym przypadku obowiązuje kodeks cywilny a tam tak naprawdę to wychodzi na to że będzie trudno odzyskać kasę

Wkurw.....enie straszne bo taka awaria w sezonie ;[ :( ale zadzwonili od dilera że wymienią całą turbinę kompletną na nową za dwa dni , jakoś to przetrzymam :wacko: nawet nie chce myśleć ile kasy straciłem Wysłałem oczywiście na piśmie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru żądanie naprawy lub wymiany na nowy lub zwrotu gotówki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×