lukash0

Problemy z ładowaniem w C-360

Polecane posty

lukash0    2

Mam pytanko odnośnie zegara ładowania akumulatorów w c360. Niedawno założyłem alternator i nie wiem jak do niego podłącyć zegar. Na zegzrze są 2 wejścia + i - jak do + podłącze kabel z alternatora to na drugim styku (-) też pojawia się napięcie i jak do niego dam mase to zegar coś niby wskazuje ale mi sie wydaje że to jest stała wartość i wtedy nie ma ładowania na akumulatorach. Może ktoś pomóc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1
Mam pytanko odnośnie zegara ładowania akumulatorów w c360. Niedawno założyłem alternator i nie wiem jak do niego podłącyć zegar. Na zegzrze są 2 wejścia + i - jak do + podłącze kabel z alternatora to na drugim styku (-) też pojawia się napięcie i jak do niego dam mase to zegar coś niby wskazuje ale mi sie wydaje że to jest stała wartość i wtedy nie ma ładowania na akumulatorach. Może ktoś pomóc??

 

Ten zegar to co to za wskaznik?? To jest woltomierz czy amperomierz??

Jesli to woltomierz to podlaczenie miales dobre. (+) do wyjscia alternatra, lub innego plusa w instalacji. (-) do masy. Najlepiej takie podlaczenie zrobic bezposredbiona slupkach akumulatora!! Wtedy widzisz bezposrednie napiecie ladowania na akumulatorze. Czasami to zbawienne gdzu na alternatorze jest bardzo dobre napiecie 14,5V a na aku jest np 13V. A spowodowane to moze byc nam slabym przejsciem miedzy masa a - aku, lub + a alternatorem.

 

Jezeli to amperomierz to laczysz podobnie (+) cyzli do wyjscia tylko i wylacznie alternatora. (-) podlaczasz do plusowej klemy akumulatora, lub do kabla zasilajacego na rozrusznik.

Pamietaj abys nigdy przenigdy w przypadku amperomierza nie podlaczal drugiego wyjscia do masy bezposrednio!!!!!!! tym mozesz zabic nie tylko amperomierz, ale przedewszystkim alternator!!!

 

Napisz co to za wskaznik masz?? To naprawde bardzo wazne.

 

c330ursus kontrolke zapewne ma zalozona, ale to naprawde marny wskaznik stanu ladowania. W zasadzie to tylko wskaznik poczatkowego stanu wzbudzenia dla alternatora. Potem juz wiele z niej nie

odczytasz. No chyba tylko przerwe na diodach wzbudzenia.

 

Najleprzy jest woltomierz. na nim wszystko widac. Ale obowiazkowo wbiety na slupkach akumulatora. czasami i na klemie moze w blad wprowadzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad1239    0

Witam , od jakiegos czasu zaobserwowałem takie jak by szelesty w prądnicy... nie wiedziałem bardzo co sie dzieje , ale ładowanie akumulatorów było więc sie tym bardzo nie przejołem , ale to trwało do czasu . otóz rano odpaliłem traktor i kontrolka od ładowania sie cały cas paliła , dałem wiec więcej gazu i dziwnie szybko zgasła, bo do tej pory powoli gasła czyli zarzyła się przy nizszych obrotach , no ale zgasło wiec jade sobie , noi na obrotach około 1200 kontrolka zapaliła sie i nie chciała zgasnąc mimo tego ze dawałem duzo gazu . Rozebrałem prądnice i wysypał się z niej taki czarny zwęglony proszek... nie znam sie na elektruyce ale wiem ze to nie zadna awaria instalacji bo jak bym odłączył akumulatory w trakcie gdy ciągnik jest uruchomiony i zapalił swiatła to prądnica powinna wytwarzac prąc i światła powinny działac , czyli to wina prądnicy.. jak juz wczesniej napisałem wysypał sie z niej czarny proszek.. da sie ją jakos naprawić?? nie wiem.. moze sie coss zuzyło?? czy trzeba będzie kupic nowa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A jak wygladaja szczotki jak z ich długoscią?? Czrny proszek to własnie może byc resztki startych szczotek.

Sprawdz jak wygladaja wycinki komutatora(tam gdzie ślizgaja sie szczotki) czy żaden wycinek nie jest luzny ani wyzszy od innych. Miedzy tymi wycinkami jest izolacja która to nie powinna wystawac powyżej. Bieżesz nozyk i czyscisz tak aby była widoczna przrwa miedzy nimi jak i minimalnie nizsza izolacja miedzy tymi wycinkami.

To że nie miałes ładoawnia to po prostu skonczyły ci sie szcotki i nie stykały sie z komutatorem i to może być wszystko.

Obejzyj jak wygląda izolacaja na przewodach i jeśli nie widzisz żadnych ubytków ani nie czujesz swądu spalenizny to skaładaj spowrotem i próbój. A jeszcze sprawdz stan łozysk, choć w pradnicach były dosc trwałe. Ale to może byc ten twój dziwny odgłos od pradnicy.

Napisz jak i co wygląda to bedą i dalsze wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad1239    0

Szczotki są dobre :lol: napewno. Własnie.... byc moze to wina łozysk bo są tam 2 , jedno na koncu i drugie na początku. Jedno stoi... roznitowałem tą jak by pokrywke i wybiłem łozysko , okazalo sie ze stoi... Czyzby to była przyczyna??

 

aaa i jeszcze jedno , jak ją wymontowałem z ciągnika to cała miała luz.. tzn to koło pasowe gdzie pasek jest umieczony miało luz.. chodziło na wszystkie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolego Nie cytujemy ostatnigo posta i nie pisz swojego posta pod postem tylko go edytuj bo bałagan na forum sie robi.

Łozyska jak i kólko pasowe to poważne niedomagania. Może nie masz klina albo koło sie na wałku wyrobiło i krciło sie samo nie napedzajac wałka prądnicy. Jesli uwazasz że złozysz wszystko i bedzie juz dobrze to rób. Zalezy także od kosztów jakie poniesiesz. A nowej pradnicy nie kupuj.

Radził bym ci zaryzykowac i załozyc alternator. ryzyko polega na tym czy sam bedziesz go zakładal i czy znasz sie choc troche na tym i z kad załatwisz sobie alternator.

Wypad na złom i juz masz. Koszt 50 zł. Jednak zawsze istnieje ryzyko zakupu takiego który długo nie pochodzi jesli nie bedziesz umiał ocenic jego stanu. Najwazniejsze luz na łozyskach jak i stan pierscieni slizgowych i szczotek.

Ale polecał bym ci to zamiast skaładać pradnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    4

Miałem coś takiego. Przednie łożysko poleciało, wirnik zaczepił o stator, prądnica przestała się kręcić. Pasek miałem luźny więc ślizgał się sobie i nawet nic mu się nie stało ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jesli wszystko inne jest sparwne(uzwojenia wirnika i stojana, komutator, szczotki, regulator napiecia) to tak.

Nikt na forum nie jest jasnowidzem i trudno okreslic bo nie widzimy tych części tylko ty. Jesli uważasz że wszystko wyglada ok to zakładaj łozyska i odpalaj. Lgicznie myśląc to mogły być winne tylko łozyska. Więc pozostaje ci zaryzykować bo decyzja nalezy do ciebie. Ale jestem dobrej mysli.

Chociaż ja tak czy tak był bym za założeniem alternatora, ale to tylko moje zdanie bo ja bym sobie taki sam założył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Koszt łożysk to około 20 zł więc można spróbować ale jak to nie pomoże to ja również polecam założenie alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    6

witajcie mam pytanie nie mam ładowania w ursusye a założyłem alternator rok było dobrze po roku cos sie stało i nie ma ładowania co moze byc przyczyną??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najprostszą przyczyną mogą być szczotki. To najłatwiej sprawdzić. Może być regulator, diody prostownicze, diody wzbudzania. Przeszukaj forum tu jest dużo informacji na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Przyczyn może być wiele tak jak wypisał kolega ;)

Powiedzenie że nie ma ładowania to za ogólnie i dostaniesz ogólne informacje sprawdz wszystko.

Przeważnie jakas przyczyna ma swoje objawy. Napisz jakie objawy u siebie zaobserwowałeś, a bedzie łatwiej wywnioskowac co sie popsuło.

Kontrolka ładownia sie świeci, mróga, żarzy sie podczas pracy ciagnika, czy wogóle sie nie swieci??

Czy z nia jest ok ale pojawiły sie problemy z odpalaniem??

Ułatwij nam i sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    6

powiem tak kontrolka zaczeła swiecic pózniej sie spaliła mówie moze naciagne pasek ale nic myslałen ze mam ładowanie po jakims czasie nie chciał juz zapalać i wogóle nie ładuje bo sprawdzane było z lapka nie swieciła sie a powiedzcie mi od jakiego auta mozna by dopasowac alternator moze na szrocie kupie drugi!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zarówka w kontrolce musi być bo inaczej alternator sie nie wzbudzi.

W jaki sposób sparwdzałeś ta "lapka" czy ładuje??

Od czego obecnie masz ten alternator?

Każdy alternator od samochodu da sie załozyć, pod warunkiem że na napiecie 12V. Jedynie czasem trzeba przerabiac mocowania i odpowiednio podpiać, bo sa rózne typy i rózne końcówki.

 

A w tym swoim wyciagałes szczotki, może po prostu sie skończyły i ot cała awarja. Kupisz nowy-stary ze złomu i może zaraz być to samo, napierw reanimuj ten.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    6

wiesz on był nowy po roku padł ale mówie od razu wtedy był głównym ciagnikiem i bardzo dużo chodził zobacze co mu jest zaczne od szczotek bede robił mu kapitalny remon cały ciagnik wiec narazie nie bede grzebał bo akumu i tak juz do wyrzucenia ;) dzieki za podpowiedz bede wiedział za co sie wziasc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Mam podobny problem i dlatego odgrzebuje ten stary temat!

otuż mam wskaźnik od żuka (wskazówka jest na środku i jak ładuje wiecej niż pobiera to śię wychyla w prawo ,a jak na odwrut to w lewo)

to jest woltomierz czy amperomierz???

Jak to podłączyć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

antonio86 wedlug mnie masz amperomierz. w c360 mam tak samo, ze jak laduje wiecej niz pobiera to wskazowka wychyla sie w prawo. jak go podlaczyc napisal karola44


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Dzieki za pomoc!

Jeszcze jedno ten amperomierz wpiąć w obwód(tzn

przeciac ten kabel od alternatora do rozrusznika)

czy puścić osobny kabel od alternatora do rozrusznika tam wpiąć amperomierz, atego orginalngo kabla nie ruszać??

O co mi chodzi??

Otuż jeśli będzie wpięty bezpośrednio w obwód czy nie wpłynie to negatywnie na ładowanie ???

A jeśli zrobie dodatkowy obwód to będzie prawidłowo pokazywać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

O ile dobrze pamietam to u mnie jest wpięty w kabel ktory idzie od alternatora do rozrusznika i nic złego sie nie dzieje.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jeśli to komuś pomoże zamieszczam schemat jak ja mam podłączony amperomierz, który u mnie działa poprawnie.

 

 

 

obraz8.th.jpg


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agi
      Witam
      jak w temacie: 
      co sądzicie o tym zetorku zamiast c 360 do ok 30 ha na ciężkich glinach, chodzi o stosunek masy  ciągnika (mniej niż 3 tony) do udźwigu wiecej niż 1500 kg.. wiadomo
      do tego koszty i komfort żeby się dało wytrzymać,naped 4x4
      https://www.olx.pl/oferta/zetor-4x4-zetor5748-oryginal-CID757-IDyXOkx.html#1eb0c561ee
      zetor 5748
      Alternatywy
      ciągnik fiat jak 666 czy inne podobne parametry jednak droższe części np. sprzęgło wom z 5 tys, a zetor z 2 tys..
      ten zetor https://www.agrospis.pl/ciagniki/zetor-5711/opinie
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/001/7/6/1763-zetor-5711.html
      ps szoda że nie ma  4-ro cylindrowy silnik perkinsa w zetorach https://www.agrofoto.pl/forum/topic/33045-zetor-z-silnikiem-perkinsa/ :-( 
      chyba że zetor 7048A 
      lub ten zetor http://www.tractordata.com/farm-tractors/009/9/2/9928-zetor-major-ht-55.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/006/4/8/6480-new-holland-boomer-4055.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/7/771-massey-ferguson-275.html
       
      koszt 20-30 tys
    • Przez eddi87
      Panowie do 3-4 tys jakiej dwójki obrotowej szukać co by dokupił do niej jeszcze odkladnie, piersi, lemiesze.
    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj