Skocz do zawartości
fax21

Zablokowane włączenie szosowych MTZ

Polecane posty

fax21    0

Witam,

Mam taki problem bo nie mogę przerzucić na biegi szosowe.

Po prostu jak by coś blokowało dźwignie, nie ma zgrzytów.

Jeżdżę na polnych, 9 mi działa

 

Czytałem podobny problem na forum ale nic tam nie wynikło

Orientuję się ktoś czy trzeba pokrywę ściągać czy to grubsza sprawa

 

Z góry dzięki

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Ja zacząłbym od pokrywy bo może tylko coś z wybierakiem nie tak. Dopóki nie zdejmiesz pokrywy to będzie tylko gdybanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawekratko    0

Musisz zdjąć podłogę i pokrywę skrzyni biegów. Następnie odnaleźć przyczynę, spróbuj uderzać młotkiem i przecinakiem w listwę, może się odblokuje, potem przełączaj na szosowe i polowe szukając przyczyny. Ale najpierw możesz spróbować z umiarem!!! uderzać młotkiem w lewarek biegów, może przeskoczy i obejdzie się bez rozkręcania. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbyszekbrzuze    111

Nie uderza sie mlotkiem w listwy, bo to mozna je pokrzywic, najpierw trzeba sprawdzic co sie dzieje, bardzo czesto zdarza sie, ze kulka trzymajaca jest tak wyrobiona, ze sie zacina w gniezdzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
myharry    3

Ja posiadałem ten sam problem jedynie niedługo po zakupie ciągnika. Przyczyną okazało się przerabiany wałek do przebijania w skrzyni który był krzywo zespawany oraz wyrobione kulki te dociskane przez sprężyny zabezpieczające przed wyskakiwaniem biegów

 

W moim przypadku nie było opcji nawet przy próbie na siłę ręką lewarek blokował. Więc było trzeba ściągać pokrywę zostało to naprawione przy okazji remontu skrzyni biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fax21    0

Witam

Dziś rozebrałem pokrywę

Wodzik od zmiany szosowe i drogowe dał się przesuwać po lekkim nagięci śrubokrętem o korpus

Dzwidznia miała ostre kanty i w jednym miejscu lekko spłaszczona oszlifowałem fleksem i papierem

Teraz z lekkim oporem przerzuca na szosowe

Nie chciałem tego dalej rozbierać, trochę się bałem ze się coś posypie i jak to dalej wyciągnąć

Czyli tych wodzików na samej górze nie odkręcałem

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michcio123    2

Witam wszystkich!

Pozwoliłem sobie podpiąć się pod temat. Mam podobny problem co autor tematu z tym że u mnie przy włączaniu szosowych pojawia sie zgrzyt i kończy się skok dzwigni czuć jak śrut wskakuje w gniazdo od szosowych ale biegu nie ma. Terenowe biegi wchodzą bardzo dobrze. Znajomy mówił mi coś że możliwe iż poluzowała się jakaś nakrętka na wałku głównym i czeka mnie rozpoławianie skrzyni. Spotkał się ktoś z Was z czymś takim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Majjdann
      Co jest powodem wypadania biegów szosowych na reduktorze ( nie na lewarku ) pod obciążeniem tak wygląda sytuacja w skrzyni co wy byście wymienili .
       
      http://www.abload.de/image.php?img=dsc0252790isp.jpg
      http://www.abload.de/image.php?img=dsc025320hf44.jpg
      http://www.abload.de/image.php?img=dsc02524dvznf.jpg
    • Przez czarny1211
      Witam
      Mam problem z Renault 110-54, pierwsze odpalenie po 2 miesiącsch (po zimie) i zablowowało się sprzęgło tzn. naciskam sprzęgło i ramię (wchodzące do łożyska oporowego tarcz sprzęgłowych) dochodzi do ogranicznika, ale nie rozłącza skrzyni. Opór przy wciskaniu sprzęgła jest normalny - taki jak zawsze.
      Zapaliłem ciągnik na biegu (zwarcie), pojeździłem trochę (ruszając cały czas pedałem sprzęgła) i nic ciągnik cały czas jedzie czyli tarcza nie rozłącza się.
      Gdy ciągnik jest zapalony nie mogę wrzucić biegu go skrzynia zgrzyta.
       
      Kilka lat temu miałem bardzo podobny problem tyle, że zablowowała się tarcza od tylnego wałka WOM. Trzeba było rozjechać ciągnik wyjąć cały kosz sprzęgłowy i tarcza była jakby sklejona, przypieczona do docisku i dlatego nie rozłączało wałka.
      Stare tarcze w sumie były niezłe ale mImo tego zostały wymienione obie na nowe - te droższe .
       
      A teraz jest znowu to samo tyle, że z drugą tarczą. Nie chcę znowu rozpoławiać ciągnika.
       
      Może Ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić.
       
      Próbowałem również szarpać zgaszoną Renatę (na biegu) z wciśniętym sprzęgłem drugim ciągnikiem i nic.
×