Polecane posty

ukasz    58

W swojej 328 kiedyś zmieniałem pochwę i półoś na te z 330 wszystko pasowało idealnie wiec zwolnica tez będzie pasować.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
energe    6

Cześć, dalej poszukuję lewego korpusu zwolnicy i lewej pochwy, śledzę allegro i tablica,pl i nic z moich stron nie ma :(. Pozostaje mi kupić nowe części no chyba że ktoś coś ma to odkupię :). I tu mam pytanie zakładał ktoś z Was te niebieskie odlewy? Jak to jest z spasowaniem i jakością ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek3022    0

-- połączono --

 

Witam. Mam prośbę. Może mi ktoś napisać w jakiej kolejności składa się zwolnicę w ursusie c330 bo próbuję ją złożyc ale nie wiem w jakiej kolejności mają iść poszczególne części. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

witam mam pytanie odnośnie chamulców w c-330 jak mają isć szczęki bo jedna jest z krótszą okładziną a druga z dłuszą niewiem jak dać kródsza do tyłu czy do pszody proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    230

jak dla mnie to nie pytanie na ten temat bo odpowiedź na to pytanie jest zawarta w TYM temacie i to na pierwszej stronie (http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14345-naprawa-hamulcow-ursus-c-330/) w którym zadałeś kolejne pytanie (http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14345-naprawa-hamulcow-ursus-c-330/page__st__60#entry1243867) jak dla mnie nie jasne i nie wiem czy na temat, obeznani niech pomogą bo robi się chaos :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stachu11XH    0

Witam wszystkich.

Mam pytanie związane z wymianą łożysk piasty tylnego koła w C-330. Piasta wspiera się na dwóch łożyskach - mnie interesuje to większe, zlokalizowane bezpośrednio za uszczelniaczem. I tu moje pytanie do osób, które już wymieniały to łożysko /ja to łożysko wymieniam pierwszy raz/.

Czy bieżnia zewnętrzna tego łożyska musi być ciasno pasowana z gniazdem w zwolnicy? U mnie stare łożysko mogę przy odrobinie precyzji wsunąć w to gniazdo rękoma /bieżnia zewnętrzna widocznie lekko zmatowiona - zapewne od przemieszczania się w tej oprawie/, zaś nowe łożysko stosunkowo lekko mogę montować/wymontować wbijając go młotkiem za pośrednictwem starej bieżni. Zastanawiam się jak to jest w zwolnicach innych niż moja C-330. Wiem, że w niektórych ciężko obciążonych mechanizmach dopuszcza się konstrukcyjnie /i okresowo/ lekki obrót zewnętrznej bieżni łożyska w gnieździe co ma korzystny wpływ na równomierne zużycie tej bieżni, ale nie wiem jak to ma być konkretnie w opisanym wyżej przypadku. Rozważałem już nawet montaż tego łożyska na kleju Loctite, ale postanowiłem się jeszcze wstrzymać i zapytać bardziej doświadczonych ludzi z forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Między łożyskiem, a obudowa w tym miejscu gdzie jest piasta nie może być luzu i łożysko musi ciasno wchodzić. U siebie jak wymieniałem to jak wybijałem stare to musiałem się namęczyć i po naparzać młotem i tak samo jak wbijałem nowe łożyska to szło opornie. Więc skoro masz tam luz i łożysko wchodzi lekko to po prostu wyrobiło Ci gniazdo, jak dla mnie klej odpada bo masz tam za duże obciążenia. Wstawisz je na klej przejedziesz się i potem jak będziesz za koła bujał to będzie chrupało i juz ten uszczelniacz nie będzie trzymał jak złapie luz promieniowy. Te dwa małe łożyska co są na półosi mogą wchodzić lekko. Więc pozostaje zakup nowej obudowy lub jak masz gdzie do zakładu tam obspawają i na nowo obrobią. Tylko patrz co taniej wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamyk82    1

Panowie czym ściągnąć wewnętrzne łożysko piasty koła? tzn jakim ściągaczem to zrobić bo mój w żaden sposób nie podejdzie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
usiu4513    0

Witam chciałbym zapytać jak wymienić łożyska w zwolnicach w ursusie c 330 ponieważ strasznie je słychać podczas jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    131

no jak prosto

odkręć koło tylko pod lewaruj go ,od wewnątrz zwolnicy masz dekielek na dwie śruby odkręć go , po zdjęciu jego odkręcasz nakrętkę wału koła bądź dwie śruby (to zależy od typu ) i wyciągasz cały wał koła tam masz łożyska

a przedtem spuść olej ze zwolnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    131

tak mniej więc po środku obudowy zwolnicy masz korek na klucz odkręcasz go to jest wlew i zarazem oczko kontrolne oleju

lejesz po ten poziom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
usiu4513    0

ale z boku na korpusie zwolnicy ?? a i ile może mniej więcej wejśc oleju do zwolnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
awox    0

Hej! Po twoim poście rozumiem, że jest to zwolnica starszego typu, tzn. niezmodernizowana. A kolejność składania jest prosta. Kolejno od strony szczęk hamulcowych zakładasz na półoś: 1.bęben hamulcowy, 2.odrzutnik oleju, 3.oring, 4.tulejkę dystansową. Zostawiasz to na razie w spokoju, gdzieś na boku. Następnie do korpusu zwolnicy wkładasz (patrząc od strony koła tylnego): 1.łożysko_a, 2.koło zębate napędzające, 3.łożysko_b, 4.simering. Następnie bierzesz wcześniej odłożoną na bok półoś i wsuwasz do korpusu zwolnicy. Pozostaje założyć na półoś od strony koła: 1.podładkę zabezpieczającą, 2.zakręcić nakrętkę półosi (z głową!), 3. zabezpieczyć nakrętkę półosi przed odkręcaniem, 4. zakręcić pokrywę nakrętki półosi. Tak zmontowaną zwolnicę zakładamy do ciągnika z pomocą dźwigu, albo kilku dobrych ludzi i po ustawieniu kąta, zakręcamy śrubami (również z głową!).

Ważne! Napisałem, że dokręcanie śrub i nakrętek ma się odbywać z głową, tzn. nie za mocno (żadnych przedłużek do kluczy). Jeśli uszkodzisz gwint w zwolnicy, to jest szansa na naprawę, ale stracisz dodatkowo czas, natomiast jeśli uszkodzisz gwint na półosi, to nic go nie uratuje i półoś do wymiany (chyba, że chcesz tak jeździć). Zobaczysz jakie są potem problemy z ciągnikiem.

 

 

Moim zdaniem to zła kolejność składania, po co komu odrzutnik oleju od strony bębna jak tam oleju nie ma???

Jestem na etapie składania zwolnic, jak ktos wie jak to zrobic to prosze opomoc

Edytowano przez awox

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamyk82    1

Znajdz sobie schemat zwolnicy i składaj według niego , ja tak ostatnio robiłem i wszystko działa jak trzeba.

Edytowano przez kamyk82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
awox    0

Znajdz sobie schemat zwolnicy i składaj według niego , ja tak ostatnio robiłem i wszystko działa jak trzeba.

 

no własnie chodzi o to że tez robiłem zgodnie z tym i się leje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
awox    0

leje się ze zwolnicy spod uszczeplniacza, prawdopodobnie założyłem złą stroną odrzutnik oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilC-360    4

Witam mam pytanie co trzeba by było zrobić aby śćiągnąć zwolnice w c330?. Ponieważ szykuje ,i się naprawa a niewiem kompletnie co i jak robić. Proszę o pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Pumba2152
      Witam, przymierzam się do przekładki silnika i potrzebuje zakupić flansze/kryzę/obudowę sprzęgła aby spiąć wszystko razem 
      Czytałem na forum to kiedyś podobno jakieś Pan z okolic Częstochowy robił taki gotowy zestaw do montażu. Szukałem i wszystkie ogłoszenia nieaktualne. Ktoś coś wie gdzie można to zakupić?
      Jakiś namiar na człowieka co się tym zajmuje, bądź z czego można zastosować obudowę? Słyszałem że od raka pasuje ale nie wiem....
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj