ziomekq

Zmiana rozdzielacza mtz 82

Polecane posty

mani51    373

Pewnie, że najlepiej by było zmienić ciągnik na nowy :-)

Skoro pytanie było to czy warto dołożyć 50zł do jakiegoś rozdzielacza za 230 zł to domyślam się, że budżet na ten projekt jest ograniczony i Twoja propozycja może się w nim nie zmieścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

 Ja do tego zestawu dołożył bym ehr jaki można kupić za 500pare zł i mamy super hydraulike w mtz ,a robić nie trzeba nowego a ulepszyć ciągnik pod siebie , nie każdego stać na nowy a mtz można kupić za nieduże pieniądze z tuningowac pod soebie;-)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mam bółgara któryś rok... polecam.  EHR dobry choć na tym schemacie  instalacja skopana zaworem do pływającej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zawór dany z tego co pamiętam żeby pływająca była. A wystarczy dać rozdzielacz z pływającą i równolegle elektryczny.  Gdy rozdzielacz jest na stop działa elektryczny a prócz tego zawsze tradycyjny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie trzeba schematy. Wyrzucasz zawór trójdrożny,   Siłownik podłączasz do jednej pary wyjść z rozdzielacza i przez trójniki do elektryka.  Reszta pozostaje bez zmian. Tylko tyle.

IMG_20180105_230732.jpg

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo123    0

Szanowni koledzy proszę o pomoc. Temat pokrewny. Mianowicie wymieniłem pompę hydrauliczną (nsz 32), rozdzielacz (P80 3/4 222G)  i orbitrol (mtz 82TS z 99r), pozostał tylko stary regulator ciśnienia. I zaczęły się problemy w postaci rozrywania połączeń przewodu zasilającego z pompy do rozdzielacza. Raz na śrubie olejowej wkręcanej w rozdzielacz zerwało gwint (ciągle mówię o przewodzie zasilającym z pompy, gruba rurka), później zerwanie gwintu na jednej z 4 śrub na wyjściu z pompy. Wszystkie "eksplozje" po załączeniu którejkolwiek sekcji na rozdzielaczu. Nie mam pojęcia gdzie tkwi problem. Może rozregulowany regulator i olej z niego płynący cienką rurką do rozdzielacza blokuje przepływ przez rozdzielacz. Wniosek po przeczytaniu wątku. Przed wymianą słabo podnosił TUZ, próbowałem jeszcze podkręcić na dźwigni od podnośnika przy siedzeniu (prowadząca do regulatora). Czy może pozostaje zastosowanie jednej sekcji pływającej wg zaleceń seweryn20. Jakieś pomysły co mogłem źle zrobić, proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Manometr i ciśnienie sprawdzić. Dopuszczalne nie ma prawa nic wyrwać więc będzie za duże. Trzeba szukać dla czego. Popuścić całkowicie zawór i zmierzyć. Jeśli spadło to był źle ustawiony. Jeśli nie to coś blokuje jego działanie. Wszystko jest dostępne bez demontowania samego rozdzielacza. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo123    0

Dzieki za rady. Problem częściowo rozwiązany. Przyczyna w zaworze ciśnieniowym. Kolejny problem to wyjąca pompa. Hydraulika tradycyjnie jak w mtz zalana superolem. Może to być przyczyną wycia? Czy zmiana na hydrauliczny rozwiąże problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Ta stara pompa wyła? Olej raczej wiele nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo123    0

Własnie przy balotach wywaliło oring plus gwint na jednej ze śrub spod wyjścia z pompy. Sprecyzuje jeszcze może moje wcześniejsze wnioski. Wycie pompy było tylko przy załączeniu którejkolwiek sekcji na rozdzielaczu. Przy podnoszeniu podnośnika dźwignia przy siedzeniu wycia nie było. Z mojej strony już chyba kapitulacja. Zawory dławiące w rozdzielaczu za bardzo trzymają (model rozdzielacza z zaworami do współpracy z regulatorem, rozdzielacz niebieski hydrosiły)? W starym oryginalnym rozdzielaczu zaworki dławiące były wkładane w wejscie sekcji od zewnątrz i zabezpieczone wkręcaną tuleją. W tym niebieskim jest odwrotnie, z zewnątrz w miejscu wkręcania śrub olejowych nie ma do nich dostępu. Czy powyższe ma znaczenie? Znajomy mechanik twierdzi że to wina rozdzielacza. Panowie proszę o pomoc....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Bo teraz Hydrosila nie robi takich rozdzielaczy, to podróbki. Teraz to albo Gomel, czy Saleo, albo zmiana na Bułgara, nic innego nie warto brać pod uwagę.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kNalk    31

Mam jedno pytanie. Czy potrzeba jeszcze sekcje pływającą do wywrotki czy wystarczy tylko do podnośnika? Druga sekcja i trzecia sekcja będzie potrzebna mi tylko do wywrotki i w przyszłości możliwe że do prasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Lepiej było by z sekcją pływającą bo albo będziesz musiał gasić ciągnik do opuszczania albo trzeba będzie dorobić wolny spływ z jednego wyjścia z tej sekcji co będziesz kiprował. Inaczej przy opuszczaniu przyczepy będzie się robić zbędne ciśnienie. Jeśli podłączysz do sekcji bez pozycji pływającej siłownik dwustronny to nie będzie problemu. Są też sekcje do obsługi siłowników nurnikowych i taka by wystarczyła do kiprowania ale sekcja z pozycją pływającą będzie bardziej uniwersalna.
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kNalk    31

@mani51 Na jakiej zasadzie ma działać ten wolny spływ? Mi wydaje się że jeśli podłącze przewód od przyczepy to opuszczając ją olej z tej drugiej złączki powinien iść dalej w obieg. Jeśli tak nie jest to proszę o wytłumaczenie :D

Edytowano przez kNalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Będzie szedł w obieg ale pod ciśnieniem 180 bar przez zawór przelewowy i olej będzie się grzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kNalk    31

Czyli najlepiej i najtaniej będzie założyć zawór trójdrożny z którego będzie wolny spływ  do zbiornika oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najlepiej i najtaniej kupić rozdzielacz z taką ilością sekcji pływających jaką potrzebujesz. A nie wymyślać niestworzone herezje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja zaczynam zabawę z rozdzielaczem. Kurde strasznie ciasno mimo dużej ilości miejsca pod kabiną. Sam zdecydowałem że zrobię sterowanie mechaniczne, bo uznałem że linki mogłyby się zacinać z czasem.

tmp-cam-176832029.jpg

  • Like 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

W ładowaczach linki chodzą latami bez problemów, wtedy można upakować rozdzielacz gdzie się chce tak by było wygodnie. Ale czekam na efekty finalny jak ci to wyjdzie.

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na razie to tak wygląda, trzeba zrobić kilka spawów i sprawdzić jak to będzie chodzić.

tmp-cam-1967452438.jpg

tmp-cam-2031020489.jpg

tmp-cam--1914189765.jpg

  • Like 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj