ziomekq

Zmiana rozdzielacza mtz 82

Polecane posty

Sprawdziłeś w jakim jest stanie ta plastikowa tulejka na cięgle regulatora pod kabiną? Druga sprawa co ma ciśnienie silnika do podnoszenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Spróbuj śrubokrętem albo czymś innym przekręcić ośkę regulatora jak będziesz miał dźwignię obok siedzenia do samego tyłu. Jak ośka pójdzie dalej to wtedy pobawisz się w kasowanie luzów a jak nie to nawet nie ma sensu się męczyć bo to nic nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Zrobiłem jak pisaliście, jeszcze trochę da się przekręcić i odbija z powrotem do położenia dźwigni. Czyli co gwintować tą regulację dalej ?;p

 

Mam wspomaganie na serwie.  W instrukcji pokazują że jest bagnet, ja mam tylko niebieskie sitko z wystającym patyczkiem, mam zalać olej pod sam filterek czy dalej ?

 

http://zapodaj.net/906853838ec49.jpg.html ta śruba z kontrą obok od czego jest ?

 

http://zapodaj.net/4e58875e9959d.jpg.html u was też tak nie dojeżdża do samego przodu ta "rolka" ? i wyjeżdża aż poza pół księżyc ?

Edytowano przez JumperTomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sitku chyba jest bagnet, wyjmij sitko to zobaczysz chyba ze się urwał. Śruba z kontrą jest do kasowania luzu wału wąsa. Co do dźwigni podnośnika to tak powinno być. Sprawdziłeś tą tulejkę pod kabina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bagnet to właśnie ten patyczek pod sitkiem.

Śruba służy do kasowania luzu pomiędzy wycinkiem kola zębatego a listwą zębatą siłownika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Dzięki za odpowiedź seweryn :) Zaraz zaleję do pełna. Dokręcę tą śrubkę tylko, bo dało się palcami odkręcić. Mam luz kierownicy, ale na wałku przy wejściu do serwa.

 

 

Tulejka pod kabiną. http://zapodaj.net/9d844cd7bdf5b.jpg.html Gdy przesuwam dźwignią luzu nie na wałku, więc jest ok raczej.

 

Będę zamawiał nowe drążki, bo te już mają popękane gumy i jest luz. To są te krótkie czy długie ( na allegro są 2 rodzaje) http://zapodaj.net/39a8e922851c1.jpg.html

 

I mam pytanko, co to jest ? http://zapodaj.net/489f04596e75f.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Dzięki wielkie, nie wiedziałem, że da się to zregenerować :P

 

No nic, spróbuję nagwintować tą regulację jeszcze i zobaczymy. Jak nic nie da to zostawię jak jest. Będę tylko przełączał tą, dźwigienkę pod siedzeniem. Gdy zajadę na pole.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

u mnie było taka samo że jak podniosłem dźwignia na max do tyłu on sam opuszczał, trochę w ten sposób pojeździsz, na bank przez regulator opuszcza, w siłowniku nie ma co się stać ja mam 4 tys mtg nie ruszany i cm nie opuści pomiędzy sekcjami, a ciśnienie ja mam obecnie 280 bar kurde wiem że za dużo, ale pługa mi nie chciał podnieść to go rżnąłem, ale faktycznie siłowniki wspomagające muszą być a siłownik zostawię ten stary, nie ma sensu zakładać tego większego ;)  ten regulator psuję wszystko niestety i przez tyle lat z tym walczyłem a teraz ruski trzyma podnośnik jak chce 


ale co mi radzicie czy na podnoszeniu tez dać jakiś dławik? Bo jak mam 1500 obr/min i jadę na poprzeczniku to jak przydusze podnoszenie to tak  gwałtownie podnosi że aż przód podrywa, wszystko trzeszczy boję się żeby nie ukręcić czegoś, chyba że jak będą siłowniki wspomagające to więcej oleju będzie szło i będzie wtedy już wolniej podnosił bo beż sensu wydaje mi się dławić go na podnoszeniu chociaż bizon tak ma przy podnoszeniu hedera, żeby pomału podnosić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powstrzymaj się aż założysz wspomagający. A jak nie to pamiętać o podnoszeniu na gazie. To akurat najprostsze. 

Jak założysz dławik na podnoszenie to część oleju będzie musiała otworzyć zawór przelewowy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

U mnie siłownik był uszczelniany, bo już kiedyś z niego ciekło. Coś podobno było robione przy rozdzielaczu, ale jak tata żył :( Ja niestety nie wiem co i jak. Dam znać jak będzie po podciągnięciu na dźwigni jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

ta cienka rurka,ktora ma byc podlaczona do powrotu oleju zeby on sie nie grzal, to jest ta, ktora biegnie od dna zbiornika oleju, od tej sroby ktora sie spuszcza olej? jest na niej jakies wysokie cisnienie czy wystarczy polaczyc to wezem i opaska?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nie bardzo wiem o jakiej Ty rurce piszesz przy spuście oleju. Masz podłączyć cienką rurkę która wychodzi od rozdzielacza i łączy się z regulatorem pod siedzeniem z powrotem oleju do zbiornika. U znajomego była jakaś śruba w korku od zbiornika i tam się wpięliśmy. Wystarczy wąż i opaski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

no to ja tez mam tam srobe w korku... ale ja wywalam oryginalny rozdzielacz calkowicie, to nie musze nic podlanczac? no bo jak jak ona jest miedzy rozdzielaczem a regulatorem a ja obie rzeczy demontuje..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

panowie, zlaczki m18 w mtz wystarcza przy nowym bulgarskim rozdzielaczu 80l? zasilanie rozdzielacza jest 1/2 a powrot 3/4

Edytowano przez Bambi14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Witam podpowiedzcie mi, do którego przewodu gumowego ( foty) podpiąć regulowany zawór dławiący jednokierunkowy 1/2 z przepływem 50l .

Chce zamontować z powodu z byt szybkiego opuszczania ciężkich narzędzi uprawowych.

Regulator pod siedzeniem wywaliłem a regulator siłowy zostawiłem . 

 

1 foto to przewód gumowy jest podpięty bezpośrednio ( siłownik -regulator siłowy)

post-65912-0-32513700-1487805285_thumb.jpg

2 foto to przewód gumowy jest podpięty bezpośrednio ( siłownik - rozdzielacz)

post-65912-0-77012900-1487805303_thumb.jpg

Edytowano przez JacoVR6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To pod gumowy  idący do siłownika odpowiedzialny za podnoszenie. Zawór ma dławić olej jaki wyciska siłownik do zbiornika gdy podnośnik opada.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Czyli od strony wejścia do kabiny :)

EDIT:

Pomyłka, ma być z prawej strony.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego Seweryn, jak ci się sprawuje ten rozdzielacz po 2 latach?

 

Poważnie przymierzam się do zamontowania bułgarskiego rozdzielacza, bo ten ruski już mi działa na nerwy.

Muszę tylko pogadać z Agricolą czy mi zrobią 2 sekcje pływające.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tam gdzie kupowałem zrobią tak jak chcesz pływająca czy zatrzask. Jak chcesz zmieniać kup dla świętego spokoju na linki łatwiej to ogarnąć, wygodniejsze w montażu i więcej możliwości z zamocowaniem. Same dźwignie dorobisz spokojnie samemu, możesz kupić nowe oryginalne lub założyć joya. Jak na razie chodzi rewelacyjnie w porównaniu gdy był nowy nie ma żadnej różnicy. Z czystym sumieniem mogę go polecić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Tylko że twój wygląda nieco inaczej, niż te z Agricoli. Gdzie go kupowałeś?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Zapytam tutaj. Znajomy ma problem ze swoim MTZ 82. Nie wywraca mu przyczepy albo bardzo powolutku wywraca. Podnośnik działa dobrze.

Co mu poradzić? Przewodów w rozdzielaczu tak łatwo nie zamieni, a z rozdzielaczem da się coś zrobić oprócz wymiany?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj