ziomekq

Zmiana rozdzielacza mtz 82

Polecane posty

mani51    373

Opisz trochę dokładniej o co chodzi bo nie rozumiem. Fabrycznie masz dwa rozdzielacze w MTZ, jeden pod kierownicą a drugi pod siedzeniem tzn regulator.

Czym sterujesz podnośnikiem, dźwignią przy kierownicy czy przy siedzeniu?

Z tego co opisałeś to wydaje mi się, że możesz mieć źle wyregulowaną dźwignię od regulatora pod siedzeniem  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Steruję dźwignią przy siedzeniu, lecz czasami wpomagam się przy kierownicy bo wyżej podnosi niż tą przy siedzeniu, Muszę ją czasami na 2 razy do tyłu i dopiero podniesie. W czasie jazdy np muszę ją co jakiś czas do tyłu szarpnąć bo pług jest już nisko.

 

Może coś być z tym wyregulowaniem. Jak to wyregulować ? Kiedys opuszczał bo lało się z siłownika pod siedzeniem, wymienione uszczelniacze i nie cieknie już. Lecz teraz opada dosyć mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Od tej dźwigni przy siedzeniu idzie cięgno z regulacją, musisz go trochę skrócić. Gdyby nie było już możliwości regulacji to sprawdź luz na wszystkich połączeniach bo prawdopodobnie masz wyrobioną taką podpórkę ośki idącej do regulatora. Dokładnie jak to tam jest to już nie pamiętam bo u siebie to wywaliłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
davidsonn    1

panowie taki rozdzielacz  R 80 3/1 444  to jest bez regulatora i z sekcjami pływającymi dwustronnego działania. Bo taki chce zamontować żeby pozbyć się tego dziadostwa pod siedzeniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja nie wymieniałem rozdzielacza jak wyrzucałem regulator bo nie jest to konieczne. Trzeba tylko zrobić z tej najcieńszej rurki przelew prosto do zbiornika oleju i może zostać ten rozdzielacz co jest. Chyba że już jest całkiem wyjechany, tylko ja też myślałem że mam rozdzielacz do wymiany a okazało się że bez regulatora śmiga jak nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
davidsonn    1

ja kupiłem MTZ i ma jakoś zrobione te obejście że nie potrzeba tego regulatora ale jakoś inaczej, olej się nie gotuje. Podnośnik jet podłączony pod tą środkową sekcje i podnosi i opuszcza się go przy kierownicy, no i jak go podłącze pod prasę rolującą sipmy która ma manometr to na zimnym silniku przy domykaniu klapy pokazywało 4 MPa. Wyczyściłem ten zawór pod rozdzielaczem, nic nie pomogło, zmieniłem pompę na nową to teraz na wolnych obrotach jest 8MPa, ale przy c 360  jest 14MPa no i gdzieś te ciśnienie ucieka, podkręciłem nawet ten zawór przeciążeniowy i nic nie dało, podnośnik słabo podnosi, nie mam już siły i pomysłów i jeszcze żeby podnieść klapę przy prasie muszę dwoma wajchami, bo są po jednej sekcji na każdej. Myślę że aby wymiana rozdzielacza może rozwiązać sprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wygląda to na zużyty zawór przelewowy rozdzielacza.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Dokładnie, warto ten zawór podmienić. Ja na swoim rozdzielaczu spokojnie wykręciłem 200bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
davidsonn    1

Tak zastanawiam się nad tym zaworem przelewowym w rozdzielaczu i jedna rzecz mnie nurtuje. W katalogu części ten zawór ma taką maleńką dziurkę przy brzegu i

tam jest włożona sprężynka z czymś tam. U mnie tego nie ma(numer 49) jest aby dziurka. Ale jak patrzyłem na internecie nowe zawory to tego nie ma w zestawie. 

g1184.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Te zawory które są w sklepach to są od T25 ale znajomy założył do MTZ-ta i już dwa lata tak chodzi bez żadnych problemów.

Nie wiem jakie zadanie ma ten malutki zaworek w grzybku zaworu przelewowego ale po coś musi być bo drugi znajomy robił podmiankę w t25 i jak założył taki od MTZ to podnośnik nie podnosił. Tylko, że to była używka i może był już na tyle wyrobiony, że się nie domykał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U mnie jak ja przekręciłeś to przestawała działać wajcha podnośnika koło fotela.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

NIe mam manometru, ale muszę kogoś poszukać kto ma, bezsensu rozkopywać na darmo wszystko. Jakie powinno być ciśnienie jak coś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 Różnie zależy od rocznika ale ogólnie od 160 do zdaje się 180 bara.

A co się dzieje nie może podnieść czy opada?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he taki młody i już opada? Szybko?

To nie pompa. Rozdzielacz, regulator lub siłownik.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

haha :D No widać dosyć dobrze jak opada :( Czasami jak już pisałem muszę jeszcze szarpnąć tą dźwignią z boku do tyłu to go szarpnie, lub jak dodam gazu. Ale np gdy wracam z pola na niskich obrotach to co jakiś czas muszę go podnosić, bo opadnie do końca ;/  Nagram jutro filmik najlepiej jak to działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Moze tylko regulacja wajchy koło fotela się kłania. jak nabierze luzów  regulator pod siedzeniem przestawia się w pozycje opuszczania.

daj ją z centymetr, dwa do tyłu tak by nie podnosił a trzymał i zobaczysz co się będzie działo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Tam już mam podkręcone ma maksa :(  Tą małą pod siedzeniem mogę tylko włączyć i wyłączyć z tego co piszesz więc, chyba nie ma sensu jej tykać już.

 

Spróbuję tak zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Te cięgła po lewej, tak jak i dźwigienka ze zdjęcia co wstawiłeś są od sposobu regulacji podnośnika - siłowej i pozycyjnej. Ustaw dźwigienkę na środek i zapomnij o tym bo już masz problemy z regulatorem to na pewno nie zadziała jak trzeba.

Cięgło po prawej nie jest przypadkiem od blokowania podnośnika u samej góry? U mnie to jest trochę inaczej zrobione i blokuje się przez tylną szybę ale chyba w tych rocznikach co masz już było sterowane z kabiny gdzieś obok dźwigni załączania przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Też mam z tyłu tą dźwignię tak podgiętą, żeby bez wysiadania włączyć. Ten mój mtz to chyba jakaś przejściówka czy coś, wszystko na opak..

 

Chyba problem jest rzeczywiście z tą dźwignią od podnoszenia. Ta guma co chodzi po półksiężycu wychodzi aż poza niego. A na początku ( przy opuszczaniu) jest 1cm miejsca gdzie nie dojeżdża. Na dziurach mi przeskakiwała i dlatego opuszczało pług. Teraz jest zimno więc to też dodatkowo spowodowało, że nie opuszcza.

 

Nagrałem filmiki, mam nadzieję, że coś zobaczycie. Dźwignią przy kierownicy podniosę pług wyżej niż tą obok siedzenia :( Luzów niby na niej nie ma. Może by trochę nagwintować tą regulację i spróbować wtedy ;/

 

https://youtu.be/5Hu0USDd8BM

https://youtu.be/NTpPUwv4sN0

https://youtu.be/Wxg8SM3AANY

 

Ciśnienie mam zawsze takie, po rozgrzaniu spada do tej 2 kreski i wtedy już licho podnosi. http://zapodaj.net/9d6df25e9bad8.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj